Gå til innhold

Inspirert: hvor mange her spiser IKKE kjøtt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv spiser jeg stort sett vegetarisk, men litt fisk innimellom ;-)

Anonymous poster hash: 08695...e9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser ikke kjøtt eller andre produkter fra dyr.

Synes ikke det er forskjell på å spise hund (som i kina), svinekjøtt eller oksekjøtt. Det er ingen forskjell, det er bare kultur og historie som lærer oss hvilken dyr det er riktig og galt å spise. Drap er drap og det er en big deal.  Vi mennesker er syke som ikke ser den store sammenhengen, de fleste går rundt med skylapper og er helt i fornektelse.

Men kaller meg ikke vaganer da (selv om jeg jo er det), for folk har så mye fordommer. Selv om jeg jo vet at det er dem som ikke vet bedre....

Skrevet

Synes ikke det er forskjell på å spise hund (som i kina), svinekjøtt eller oksekjøtt. Det er ingen forskjell, det er bare kultur og historie som lærer oss hvilken dyr det er riktig og galt å spise. Drap er drap og det er en big deal.  Vi mennesker er syke som ikke ser den store sammenhengen, de fleste går rundt med skylapper og er helt i fornektelse.

Men kaller meg ikke vaganer da (selv om jeg jo er det), for folk har så mye fordommer. Selv om jeg jo vet at det er dem som ikke vet bedre....

Enig med deg. Jeg ble overrasket over holdningsendringen da jeg kuttet ut kjøtt. Plutselig så jeg ikke forskjell på et lam og en kattunge når det gjaldt akkurat dette, og tanken på å spise det gjør meg kvalm. 

Pga allergi og utmattelse har jeg nå gått over til å spise fisk, men holder meg unna andre typer kjøtt.

Anonymous poster hash: 0d3db...2da

Skrevet

Spiser ikke kjøtt, men egg, melkeprodukter, og noe fisk.

Skrevet

Helt enig! 

Ett lite søtt lam spiser man, mens man sitter å klapper hunden sin... ??? Forstår det virkelig ikke. 

Vegeterianer selv :) 

Anonymous poster hash: af2cd...a8e

Skrevet

Vegetarianer her og. Ikke noe kjøtt, sjømat, egg eller melk utenom ost. Alt er på grunn av allergier da, ikke holdning/meninger. Personlig har jeg ikke noe problem med at andre spiser kjøtt.

Anonymous poster hash: f2a16...d39

Skrevet

Hva er den store sammenhengen, egentlig? Jeg ser virkelig ikke noe galt i å spise andre dyr, det virker jo å være meningen at vi mennesker skal være altetende, siden vi har tannutstyret både til drøvtygging og til riving og sliting i muskelfibre.

Det jeg synes er problematisk, er den industrielle matproduksjonen, hvor dyrevelferden neglisjeres til en slik grad at det for det første er helt for jævlig umoralsk, og i tillegg usunt for konsumenten og verden generelt pga de mengdene med antibiotika som må til for å holde nede infeksjonsraten i et miljø hvor dyra står og tråkker på hverandre og i sin egen dritt hele sitt korte, bolede liv.

Jeg har ikke skrupler med å spise dyr, heller ikke søte dyr, men jeg gleder meg til jeg er ferdig utdannet og vi får økonomi til å velge blant de mer etiske dyreproduktene. Enn så lenge er jeg for svak til å sette en strek og bli veganer, men vi spiser ikke kylling, og vi forsøker å kjøpe økologisk eller fra steder som Grøstad gård.

Skrevet

Ser nå at jeg kanskje skulle svart i den andre tråden :-P

Skrevet

Synes ikke det er forskjell på å spise hund (som i kina), svinekjøtt eller oksekjøtt. Det er ingen forskjell, det er bare kultur og historie som lærer oss hvilken dyr det er riktig og galt å spise. Drap er drap og det er en big deal. Vi mennesker er syke som ikke ser den store sammenhengen, de fleste går rundt med skylapper og er helt i fornektelse.

Helt enig!

Ett lite søtt lam spiser man, mens man sitter å klapper hunden sin... ??? Forstår det virkelig ikke.

Kunne fint spist hund og jeg da.

Anonymous poster hash: 7a232...4d6

Skrevet (endret)

Jepp, og man koser seg faktisk voldsomt mens man gjør det også. Lam er jo lekkert og mørt!

Endret av sug lut
Skrevet

Jepp, og man koser seg faktisk voldsomt mens man gjør det også. Lam er jo lekkert og mørt!

Åh, så tøff du er.

Anonymous poster hash: 0d3db...2da

Skrevet

Spiser ikke noe kjøtt .Har ikke spist kjøtt på 18 år.

Anonymous poster hash: 670ae...af9
Skrevet

Hva er den store sammenhengen, egentlig? Jeg ser virkelig ikke noe galt i å spise andre dyr, det virker jo å være meningen at vi mennesker skal være altetende, siden vi har tannutstyret både til drøvtygging og til riving og sliting i muskelfibre.

Det jeg synes er problematisk, er den industrielle matproduksjonen, hvor dyrevelferden neglisjeres til en slik grad at det for det første er helt for jævlig umoralsk, og i tillegg usunt for konsumenten og verden generelt pga de mengdene med antibiotika som må til for å holde nede infeksjonsraten i et miljø hvor dyra står og tråkker på hverandre og i sin egen dritt hele sitt korte, bolede liv.

Jeg har ikke skrupler med å spise dyr, heller ikke søte dyr, men jeg gleder meg til jeg er ferdig utdannet og vi får økonomi til å velge blant de mer etiske dyreproduktene. Enn så lenge er jeg for svak til å sette en strek og bli veganer, men vi spiser ikke kylling, og vi forsøker å kjøpe økologisk eller fra steder som Grøstad gård.

Skrevet

Jeg rører ikke industri kjøtt eller meieriprodukter.

Derimot spiser jeg fisk jeg fisker selv.

Skrevet

Er ikke vegetarianer, men synes veldig mye mat vegetar er utrolig godt, så det blir endel slike middager på oss.

Vi får mye elgkjøtt, da familien min jakter, og det mener jeg er både sunnere kjøtt og bedre for dyret (som har fått levd fritt fram til felling).

Er også veldig glad i fisk og spesielt skalldyr.

Kål, kikerter, bønner, gulrot, avocado og linser er skikkelig undervurdert mat og supre erstattere til kjøttdeig/kylling fra butikken (som også lukter helt j....) - spiser meg ihjæl av kålaffel og hummus, spesielt med ferske hjemmelagede speltlefser, syke mengder grønnsaker oppkuttet og guacamole! Taco og pizza go home!

Skrevet

Vet ikke hva jeg skulle spist om jeg ikke skulle spist kjøtt. Ribbe, bacon, koteletter, steik, kylling, biff  :kokk:

Skrevet

Jeg elsker kjøtt. En stor biff med stekt løk og sopp. Toppa det heile med en god rød vin. Trenger ikke poteter bare biffen er stor nok :)

Anonymous poster hash: 7a63f...1de
Skrevet

(video)

Det er vel ikke akkurat sjokkerende at "VeganAnimalPromoters" tolker tingenes tilstand slik? Jeg kan også finne fram YouTube-videoer som støtter mitt syn, men kommer til å få det samme problemet med bias som deg, derfor lar jeg være :)

Skrevet

Hva spiser dere som ikke spiser kjøtt egentlig?

Skrevet

Alt som vokser på trær og opp fra bakken :P

Jeg bruker bl.a sojapridukter, mye nøtter, linser og bønner som erstatning for kjøtt.

Skrevet

Hva tror du da? Rispapir? :)

Jeg spiser fisk og produkter fra dyr, som melk og egg. Men ellers spiser vi alt annet som vokser i naturen, av korn, frukt, bær, grønnsaker, rotfrukter og belgfrukter. Og leker masse på kjøkkenet, og lager noen fantastiske retter. Finner utrolig mange morsomme råvarer i innvandrerbutikker. Så lenge hele 85% av Indias befolkning er vegetarianere, så har de litt bedre peiling enn oss i Kjøttkakeland. :)

Anonymous poster hash: 09fdc...365

Skrevet (endret)

(video)

Det er vel ikke akkurat sjokkerende at "VeganAnimalPromoters" tolker tingenes tilstand slik? Jeg kan også finne fram YouTube-videoer som støtter mitt syn, men kommer til å få det samme problemet med bias som deg, derfor lar jeg være :)

Jeg har mange flere referanser enn den filmsnutten der, men fant den uansett kort og konsis nok til å legge ut her.

Det største problemet til kjøtt promotererne er at de ikke har forskning i ryggen. JEG har tengt på samme måte selv, jeg kom fra lavkarbo og hadde lest bøker på bøker om at alt fra paleo (steinalderkost) til HFLC osv osv

Jeg levde og åndet for det. Men når jeg skulle begynne å gå etter kildene i alle disse kjøtt bøkene så fant jeg ut at det meste av påstandene ikke var bygget opp av skikkelig forskning engang. Men heller på personlig synsing. Jo mere jeg leste meg opp på ernæring jo mere fant jeg ut om fordelene med et plantebassert kosthold og også om skadene ved å spise animalske produkter. Skader de aller ferreste er klar over, men hadde folk satt seg mere inn i det så hadde dem aldri i livet tatt sjansen på å spise animalske produkter.

Så jeg vet hvor du kommer fra, men er veldig glad for at jeg står her jeg står i dag.

Som bonus er jeg ser yngre ut, er kvitt cellulitter og ekstra kroppsfett, huden min er endelig helt ren og uten urenheter. Jeg har et tonn med energi og jeg trener nå hver dag ;) Du er hva du spiser og spiser du kjøtt så spiser du noe dødt....

Endret av Elina
Skrevet

Hva tror du da? Rispapir? :)

Jeg spiser fisk og produkter fra dyr, som melk og egg. Men ellers spiser vi alt annet som vokser i naturen, av korn, frukt, bær, grønnsaker, rotfrukter og belgfrukter. Og leker masse på kjøkkenet, og lager noen fantastiske retter. Finner utrolig mange morsomme råvarer i innvandrerbutikker. Så lenge hele 85% av Indias befolkning er vegetarianere, så har de litt bedre peiling enn oss i Kjøttkakeland. :)

Anonymous poster hash: 09fdc...365

Men det er veldig vanskelig å gå inn i en innvandrerbutikk og plukke ingredienser til fantastiske retter når man ikke har peiling på hva man gjør :P ... du har ikke noe konkrete tips, da? Til sauser, paster, krydder, tilberedning av eksotiske grønnsaker? Var på vegetarkokkekurs for et par år siden, men hun damen som holdt det brukte så ekstremt mye salt i maten at jeg mistet litt troen på at det går an å få til god smak uten å ta livet av noe, hehe.

Skrevet

Må innrømme at vi spiser kjøtt noen dager i uken, men da produkter fra Holte gård, viltkjøtt og lignende. Holder oss unna billigkylling fra nærbutikken. Ikke bare er det å støtte dyremishandling, det smaker og lukter vondt også. Synes også vanlige egg (ikke Holte egg) lukter dårlig.

Men vi prøver så godt vi kan å leve med tanke på dyrene og egen helse, så blir en del vegetar/veganer måltider i løpet av en uke. Kjenner det godt på helsen at det er bedre for oss :)

Skrevet

Som bonus er jeg ser yngre ut, er kvitt cellulitter og ekstra kroppsfett, huden min er endelig helt ren og uten urenheter. Jeg har et tonn med energi og jeg trener nå hver dag ;) Du er hva du spiser og spiser du kjøtt så spiser du noe dødt....

Så morsomt at du nevner det! Jeg har lagt merke til at huden min har blitt mye glattere, og tenkte det kanskje var innbilning fra min side, siden jeg føler meg så mye bedre ellers :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...