Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #26 Skrevet 25. februar 2014 Broren min bar sønnen min til dåpen. Han er ikke medlem av statskirken. Anonymous poster hash: 8a1aa...4bd Men det å bære noen til dåpen er ikke det samme som å være fadder. Min far bar første til dåpen, svigerfar andremann. Ingen av de er faddere på barna våre. Han er fadder. Snakket med presten som skulle døpe han. Hun så ikke noe problem med det, så lenge han ikke viste forakt for kirken.Min bror er både døpt og konfirmert i kirken, men valgte å melde seg ut da han skulle gifte seg. Gift humanetisk. Anonymous poster hash: 8a1aa...4bd Men les linken fra www.kirken.no da, der står reglene. Man må være medlem av enten statskirken, eller et annet kirkesamfunn som ikke forkaster barnedåp. Det er reglene da. I tilfelle følger ikke presten reglene. Om man er personlig kristen eller ikke er det derimot ingen som sjekker. Uansett hvor påstålig du er så er min bror fadder og ikke medlem av statskirken. Og ikke medlem av noe annet trossamfunn. Anonymous poster hash: 8a1aa...4bd Hun påstår da ingenting, det er det som er fakta. Ein fadder skal lære den døypte ungen opp i den kristne tru, og bør derfor være kristen. Og som det står over her seier reglene til kirka att fadre må være medlem i anten kirka eller andre kirkesamfunn som ikkje forkaster dåp. Det sråt jo svart på kvitt. Så her er det nå du som er påståelig. Att ikkje presten kjenner reglene er jo ikkje vårs feil. Anonymous poster hash: 13d05...b41 Nå må dere slutte å være så ignorante og påståelige! De "reglene" er mer som retningslinjer å regne. Ene fadderen vår er baptist, tenk det!!!! Gikk helt fint sålenge vedkommende ville erkjenne dåpen. Herregud jeg blir fort gammel av enkelte.. Anonymous poster hash: e05bb...7f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå