Gå til innhold

Hvorfor skjønner dere ikke statistikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jammen, det ER jo slik!

Jeg kjenner INGEN som brukte paracet under svangerskapet, og flere av dem har adhd!! Dårlig forskning uten hold i, med andre ord! Og ikke SNAKK om den teite om astma og keisersnitt. Hvordan skulle det liksom plage noen?

Anonymous poster hash: 941bd...863

Å kjære min. Hjelpeverge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til HI - jeg tror det er svært mange som aldri har lært noe om det på skolen.

Har man høyere utdanning så er det jo normalt med vitenskapelig metode, lære å lese forskningsartikler, analysere osv.

Selv om man ikke har lært noe om vitenskapelig metodisk tenkning, så burde det etter min mening likevel være normal logikk som gjorde folk i stand til å forstå mer av statistikk.

Man burde ha fått med seg litt forståelse om sammenhenger gjennom f.eks. naturfag.

Jeg håper det noen her av og til kaster ut er et resultat at de ikke skriver alt de egentlig tenker.

F.eks. når en skriver at "jeg tok ikke paracet og barnet mitt har likevel adhd".... så håper jeg de bare glemmer å skrive videre "derfor kan ikke paracet være eneste årsak til adhd".

Men kanskje legger jeg litt for mye velvilje i det ;)

Anonymous poster hash: 4737b...140

Common sense is not so common.

Akkurat det uttrykket er vel noe som passer perfekt her inne.

Skrevet

Jammen, det ER jo slik!

Jeg kjenner INGEN som brukte paracet under svangerskapet, og flere av dem har adhd!! Dårlig forskning uten hold i, med andre ord! Og ikke SNAKK om den teite om astma og keisersnitt. Hvordan skulle det liksom plage noen?

Å kjære min. Hjelpeverge?

Ta deg en bolle!

Skrevet

Jammen, det ER jo slik!

Gratulerer, du greide det igjen.

Anonymous poster hash: e60c8...1ec

Forklar meg da, Einstein, hvordan keisersnitt øker risikoen for astma? Kutter man i lunga liksom??

Anonymous poster hash:

941bd...86/acronym]

Ved ks blir ikke væsken presset naturlig ut av lungene på babyen. Dette øker risikoen for at babyen får problemer med å puste, samt at det er en økt risiko for infeksjon.

Om dette er en medvirkende årsak til en økt risiko for astma vet jeg ikke. Men, ser ikke det som helt usansynlig.

Anonymous poster hash: fa002...da9

Tusen takk for hyggelig svar :)

Ja, det kan jo høres sannsynlig ut. Lurer på hvordan paracet kan ha en sammenheng med adhd, men det finner de kanskje ut?

Skrevet

Jammen, det ER jo slik!

Du bekrefter His poeng, trolig uten å være klar over det selv.

Anonymous poster hash: f3ee4...3ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...