Gå til innhold

Gutter vs jenter debatter på dib

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til at det ofte er diskusjoner i hva som er "best". Det jeg reagerer mest på er gutte mammaene her inne. Er det noen som er fornøyd med jenten sin må de med en gang poengtere hvor mye bedre det er med gutter. Er det det en som skriver at hun har en av hver blir gutten som regel skrytt opp i skyene, det er rett og slett ikke lov å være glad for en jente her inne.

Jeg legger også merke til at flere skriver at guttene deres er så kostete og mamma gutter, samtidig som det klages over håpløse menn og svigermødre som ikke klarer å legge fra seg godgutten som er 30. Dere kommer til å bli forferdelige svigermødre hele gjengen.

Jeg har både gutt og jente og begge kjønn betyr like mye for meg. Hverken den ene eller andre betyr mer. Men det virker som gutter er det eneste som gjelder her inne

Anonymous poster hash: 0d4df...445

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også lagt merke til det.Gutter er mye verd enn jenter og det er mer akseptert å ønske seg og å være fornøyd med en gutt enn en jente. Trist at det skal være slik, særlig med tanke på at de fleste her inne er jenter selv.

Anonymous poster hash: b7477...b3d
Skrevet

Og for all del skal de få lov til å være stolte, men å rakke ned på jentemammaer fordi de er glad blir for dumt .

Hi

Skrevet

Eg trur at mødre med gutar ofte må "forsvare" gutane sine. Folk går instinktivt ut i frå at alle ønskjer seg jenter over alt anna og at å ha berre gutar er ein tragedie.

Hilsen mamma med ein av kvar.

Anonymous poster hash: 0f10b...c16
Skrevet

Eg trur at mødre med gutar ofte må "forsvare" gutane sine. Folk går instinktivt ut i frå at alle ønskjer seg jenter over alt anna og at å ha berre gutar er ein tragedie.

Nei det er jo omvendt. Gutter er mer verdt enn jenter

Skrevet

Jeg tenker at det ligger litt bak kulissene at på et forum med hovedsakelig kvinner hvor mange har drømt om å få jenter fra de var små,føler guttemammaer for å forsvare at de ikke er misfornøyde...

Jeg ser ikke at den ene siden er noe bedre enn den andre... Synes forøvrig at det er helt tafatt å kalle ungene sine prinser og prinsesser også.

Anonymous poster hash: 6da11...286

Skrevet

Spør kven som helst som kun har gutar, folk reknar med at dei vil prøve igjen til dei får ei jente. I eit samfunnsperspektiv så er eg eining i at menn står høgare i kurs, men kutluren vår går og ut i frå at alle mødre ønskjer seg ei prinsesse meir enn alt anna.

Skrevet

Spør kven som helst som kun har gutar, folk reknar med at dei vil prøve igjen til dei får ei jente. I eit samfunnsperspektiv så er eg eining i at menn står høgare i kurs, men kutluren vår går og ut i frå at alle mødre ønskjer seg ei prinsesse meir enn alt anna.

Dette går jo begge veier. Folk med bare jenter vil også ønske seg en gutt.

Dessuten tror jeg det er en myte at "alle" kvinner kvinner ønsker seg døtre. Av mine tre venninner som faktisk har uttalt at de ønsker et bestemt kjønn, så har alle ønsket seg gutt.

På meg virker det som om jentenmammaer ikke tror på de som ønsker seg gutt. Det KAN liksom ikke være tilfelle i deres verden. Det bekrefter du jo selv og, ved å mene at kvinner som sier de foretrekker gutter gjør det kun for å "forsvare" gutta sine. Det er jo helt sykt.

Og før du beskylder meg for å forsvare at jeg har en sønn: jeg har en av hver, og vet at begge kjønn er like flotte. Primært er de individer, ikke kjønn.

Anonymous poster hash: ed044...125

Skrevet

Hvis det er "hvis du bare kunne fått ett barn"-tråden du tenker på, så var det 10 som svarte at de ville ønsket seg jente, og 11 som svarte at de ville ønsket seg gutt. Altså veldig jenvt. Og argumentene for hvorfor man ønsket seg det ene eller det andre kom da virkelig fra begge kanter, så her synes jeg virkelig ikke guttemammaene var noe verre enn jentemammaene? Spesielt når jeg leser at den ene jentemammaen argumenterte med at det er bedre med jenter fordi det er usjarmerende med gutter på 18 som er glad i og knyttet til mammaen sin (altså en "mammagutt")...

Skrevet

Jeg har aldri ønsket meg en datter, før sønn min ble født hadde jeg heller aldri ønsket meg barn :P

Grunnen til at jeg ikke ønsker meg en datter er fordi jeg vet hvor grusomt det kan være å være jente

Skrevet

Jeg har aldri ønsket meg en datter, før sønn min ble født hadde jeg heller aldri ønsket meg barn :P

Grunnen til at jeg ikke ønsker meg en datter er fordi jeg vet hvor grusomt det kan være å være jente

Du juger nok :)

Skrevet

Jeg tror det er så enkelt som at vi har lyst på en liten kopi av oss selv. Tror ofte menn ønsker seg like mye en sønn som vi ønsker oss en datter. Og så tror jeg at det naturlig å ønske seg en av hver.

Skrevet

Jeg tror det er så enkelt som at vi har lyst på en liten kopi av oss selv. Tror ofte menn ønsker seg like mye en sønn som vi ønsker oss en datter. Og så tror jeg at det naturlig å ønske seg en av hver.

Haha, kanskje det er derfor jeg i utgangspunktet ønsket meg en sønn? En kopi av meg er det SISTE verden trenger!

:)

Skrevet

For meg blir bare dette en tåpelig sak. Har selv ingen barn foreløpig men hvis den dagen kommer, så er barnet like mye elsket og verdsatt uavhengig hvilkee kjønn det er!

Anonymous poster hash: ef3ba...28e

Skrevet

Den siste tråden om det var jo hi i den tråden gravid med gutt og sa hun var redd hun ikke skulle bli glad i gutten. Er ikke rart hun får svar om hvor fantastisk gutter er da, for å oppmuntre henne:)

Anonymous poster hash: c6974...6be

Skrevet

Jeg har lagt merke til at det ofte er diskusjoner i hva som er "best". Det jeg reagerer mest på er gutte mammaene her inne. Er det noen som er fornøyd med jenten sin må de med en gang poengtere hvor mye bedre det er med gutter. Er det det en som skriver at hun har en av hver blir gutten som regel skrytt opp i skyene, det er rett og slett ikke lov å være glad for en jente her inne.

Jeg legger også merke til at flere skriver at guttene deres er så kostete og mamma gutter, samtidig som det klages over håpløse menn og svigermødre som ikke klarer å legge fra seg godgutten som er 30. Dere kommer til å bli forferdelige svigermødre hele gjengen.

Jeg har både gutt og jente og begge kjønn betyr like mye for meg. Hverken den ene eller andre betyr mer. Men det virker som gutter er det eneste som gjelder her inne

Jeg opplever det ikke slik. Jeg mener at her inne er det mye snakk om for en skuffelse det er å få en gutt, og at da svarer mange at det er greit/lov å føle det slik.

Jeg mener at de som blir skuffet over å få en frisk sønn må være under middels smart.

Skrevet

Du skal få lov til å tro det ;)
Skrevet

(Jeg var ironisk altså :) )

Skrevet

Det har då sanneleg vore nok trådar her om gravide som har vore til ultralyd og fortvilar fordi dei ventar gut og ikkje jente.  Ser svært sjelden det motsette.  Er heller ikkje så lenge sidan ei laga tråd om kor glad ho var for at ho berre hadde jenter, så det er vel ikkje så rart at nokon gutemødre føler for å "forsvare" at det faktisk er kjekt å ha gutar og.

Skrevet

Det nok veldig sånn du sier HI, i virkeligheten.

Men søstrene til gutter blir også ofte sånn.

Jeg opplevde å bli sterkt mislikt fordi søster til mannen min mente jeg ikke var bra nok. Noen år yngre og ikke i samme "gjeng" som henne. Tok faktisk 7 år før jeg ble godkjent.

Og mammaen er jo ikke noe bedre. Mannen min og broren gjorde ingenting hjemme. De var noen bortskjemte "drittunger" :D

De gjorde jobb hjemme ved å være sjåfør. Veldig heltemodig syns jeg, hvem gutt liker ikke det?!

Jeg kunne ikke vært mer enig med deg ang alt du sier HI. ;)

Skrevet

For meg blir bare dette en tåpelig sak. Har selv ingen barn foreløpig men hvis den dagen kommer, så er barnet like mye elsket og verdsatt uavhengig hvilkee kjønn det er!

Ikke det som er poenget ;)

Alle er like verd, men blir behandlet annerledes.

Skrevet

Det nok veldig sånn du sier HI, i virkeligheten.

Men søstrene til gutter blir også ofte sånn.

Jeg opplevde å bli sterkt mislikt fordi søster til mannen min mente jeg ikke var bra nok. Noen år yngre og ikke i samme "gjeng" som henne. Tok faktisk 7 år før jeg ble godkjent.

Og mammaen er jo ikke noe bedre. Mannen min og broren gjorde ingenting hjemme. De var noen bortskjemte "drittunger" :D

De gjorde jobb hjemme ved å være sjåfør. Veldig heltemodig syns jeg, hvem gutt liker ikke det?!

Jeg kunne ikke vært mer enig med deg ang alt du sier HI. ;)

Dette viser at kvinne er kvinne verst.

Mitt inntrykk er at det i størst grad er kvinner som misliker kvinner.

Skrevet

(Jeg var ironisk altså :) )

Puh! Her inne vet man aldri... :P
Skrevet

Ikke det som er poenget ;)

Alle er like verd, men blir behandlet annerledes.

Pga kjønn? Uansett uforståelig!

Skrevet

Jeg ønsker meg et friskt barn jeg.

Ønsker å klare å bære frem et barn. Gutt eller jente spiller ingen rolle. H*n er sååå ønsket.

Anonymous poster hash: 65bfe...304

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...