Gå til innhold

Jeg er så for tvilet!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så for tvilet! Jeg har prøvd i åre vis og komme inn på Høg skole, men jeg Kommer ikke inn på første ønske mitt. Det er så sinn sykt høye krav. Mitt drømme ønske er og bli syke pleier. Har prøvd og få jobb, men kommunen har ingen ting og til by til meg i helse vesenet. Ååh :( :( jeg ender vel opp som u-utdanna alene mor med masse hus lån og dorlig inn tekt. Har samboer nå, men han sier at han ikke vil bo med meg når jeg ikke har noe utdannelse. Ham sier jeg er dum. Men det er jo han som er dum. For ham kaller meg dum. Han jobber som rør legger , ikke så bra utdannelse det heller. Bæsje yrke spør du meg. Nå er jeg u føre trygdet eller hva det heter. Æsj ble litt kjempe sært inn legg det her, men syns jeg har så lite livs gnist at jeg må bare ha litt ut brudd et sted. Andre her som står fast i sin livs situasjon?

Anonymous poster hash: bf36f...199

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter sam boer !!

Lære seg å skrive så skal du se hvor mye lettere det går.... ;)

Anonymous poster hash: d7899...be7

Skrevet

Nei, jeg tror det skrives samboer altså. Så der tar du feil. Hvordan kan jeg lære meg og skrive bedre? Trudde jeg var ok på rett skrivning. Skjønner ikke hvordan det skal bedre min livs situasjon.

H I

Skrevet

Er du psyk eller??

Anonymous poster hash: 79c4f...a76
Skrevet

Jeg bare håper dette er en tulletråd.

Anonymous poster hash: 9d6df...7a3

Skrevet

Troll!

Anonymous poster hash: 31c47...4b7

Skrevet

For tvilet? Inn legg? Og du tok ikke den med sam boer? Sorry, men det er jo litt morsomt:)

Anonymous poster hash: 30611...048

Skrevet

Jeg har selv skriveproblemer, men leser greit. Det kan godt være dette er et trolleinnlegg, men jeg kjenner jeg blir irritert når flere håner en som prøver å gjøre noe med en vanskelig situasjonen. Jeg har fått meg en grei utdanning og bruker i jobbsammenheng skriveprogrammer og da klarer jeg meg greit. Merkelig hvordan "alle" skal vise forståelse for alle mulige skavanker i samfunnet ellers, men om en har vanskelig for å stave så er man ikke verdt noen ting og er fritt vilt for nettmobbing.

Anonymous poster hash: 06780...79d
Skrevet

Jeg er oppvokst med engelske foreldre som er fortsatt dorlig i norsk. Så syns ikke jeg er så halv gæren i skrivingen min. Men var jo egentlig ikke så mye jeg lurte på. Trengte bare en ut blåsning.

H I

Skrevet

NM i orddeling? 

Anonymous poster hash: 7fd94...a25
Skrevet

Du kan vel ikke søke utdannelse om du er uføretrygdet. Er strenge krav for å bli uføretrygdet, og det tar mange år og få det innvilget. Er man ufør, så er man såpass syk at det er liten sjans å komme ut i arbeidslivet igjen. Evt må man vel "friskmeldes" først. Er du ikke uføretrygdet, men kommer ikke inn på sykepleien, så får du ta opp igjen fagene fra videregående som du har for dårlig resultat i. Må ha gode resultater for å bli sykepleier, og det er vel kanskje bra at ikke "hvem som helst" kan søke på det.

Min far var rørlegger. Er vel ikke den mest avanserte utdanningen kanskje, men en god utdannelse og et greit betalt yrke.

Det du "mobbes" for av de andre her, er at du deler opp alle ordene dine. Navn som rørlegger, sykepleier, utdannelse, uføretrygd osv skrives i ett. Det er jo ett ord/navn på noe, hvorfor deler du ordet opp i flere ord?

Anonymous poster hash: e12ab...f79

Skrevet

Og så var det fortvilet, årevis, høgskole og sinnsykt, for å nevne noen fler ord du har delt opp.

Skrevet

Så blir du kanskje ikkej sjukepleiar då, men er du seriøst ufør fordi du ikkje klarar å kome inn på det studiet du helst vil inn på?

Anonymous poster hash: 3df74...04e
Skrevet

Jeg er så for tvilet! Jeg har prøvd i åre vis og komme inn på Høg skole, men jeg Kommer ikke inn på første ønske mitt. Det er så sinn sykt høye krav. Mitt drømme ønske er og bli syke pleier. Har prøvd og få jobb, men kommunen har ingen ting og til by til meg i helse vesenet. Ååh :( :( jeg ender vel opp som u-utdanna alene mor med masse hus lån og dorlig inn tekt. Har samboer nå, men han sier at han ikke vil bo med meg når jeg ikke har noe utdannelse. Ham sier jeg er dum. Men det er jo han som er dum. For ham kaller meg dum. Han jobber som rør legger , ikke så bra utdannelse det heller. Bæsje yrke spør du meg. Nå er jeg u føre trygdet eller hva det heter. Æsj ble litt kjempe sært inn legg det her, men syns jeg har så lite livs gnist at jeg må bare ha litt ut brudd et sted. Andre her som står fast i sin livs situasjon?Anonymous poster hash: bf36f...199

Lær deg å skrive så kansje du kommer inn. Det heter rørlegger, sykepleier, dårlig.

Anonymous poster hash: 9dd73...3cf

Skrevet

Men kjære dere da, skjønte dere ikke at HI er ironisk?

:fnise:

Anonymous poster hash: 14f54...93a
Skrevet

Merkeleg forståeing av ordet ironisk. Er du trådstarter i KK-tråden eller?

Skrevet

Svarte deg oppi her, men nevner en ting til. Å gå på sykepleierutdanning og bli sykepleier er beintøft og hardt. Jeg tror helt ærlig at de som har for dårlige resultater fra videregående rett og slett ikke er klare for å starte på en så tøff utdannelse. Jeg tok opp igjen fag på videregående og klarte å komme inn på sykepleien, og syns det var grusomt tøft å få inn all lesinga og klare alle prøver. Er du f.eks elendig i matte, blir medikamentregninga veldig vanskelig å få til. Jeg er god i matte, så det var vel nesten den eneste prøva jeg syntes var lett. Klarte såvidt å få bestått på resten.

Skrevet

Nei, men dere ser jo at det er en spøk, siden det har vært så mye pes om orddeling her inne :-)

Var ikke mange som tok den gitt....

Skrevet

"Ham sier jeg er dum. Men det er jo han som er dum. For ham kaller meg dum. Han jobber som rør legger , ikke så bra utdannelse det heller. Bæsje yrke spør du meg"

Og fortsatt skjønte ingen at det var en spøk...?

Skrevet

Nei, men dere ser jo at det er en spøk, siden det har vært så mye pes om orddeling her inne :-)

Det er kanskje ikkje alle som har lest ALLE trådane her dei siste dagane?  Eg syns det seier mykje meir om ein person at dei brukar omgrep dei ikkje forstår;)

Skrevet

Det er kanskje ikkje alle som har lest ALLE trådane her dei siste dagane?  Eg syns det seier mykje meir om ein person at dei brukar omgrep dei ikkje forstår;)

Hva var det du mente var feil med ordet ironi?

Og hva kan du fortelle om meg, siden du mener jeg har brukt ordet feil?

Skrevet

Ironi er å si noe annet enn hva en mener, oftest det motsatte. Det HI gjør her er satire, Ironi kan vere eit virkemiddel i satire men satire er ikkje ironi.

Skrevet

Ironi er å si noe annet enn hva en mener, oftest det motsatte. Det HI gjør her er satire, Ironi kan vere eit virkemiddel i satire men satire er ikkje ironi.

Det har du helt rett i :-)

Det kan også være et uttrykk for en skjult mening, en hån, drive ap med noen.

Jeg forstår meget godt meningen med ordet, men du må ikke tro at ett ord kun kan beskrives på en måte.

Du forstår kanskje heller ikke at hovedinnlegget var en spøk, siden du trodde at ironi bare betydde å si det motsatte av hva man mener? 

Og så mener du at siden jeg brukte ordet "ironi", så kunne du fortelle mye om meg. Som foreksempel hva?

Er det mulig å henge seg opp i bitte, bitte små bagateller... milde himmel.

Skrevet

Ja ord deling er noe sinn sykt dritt! Hehe, noen som tok den i hvert fall 😂😂😂

Hjerte lig hilsen hoved inn legger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...