Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #26 Skrevet 25. februar 2014 Her kan vi ikke velge å ha SFO frem til bare kl. 15. Vi må betale for hele dager eller ingenting. Det er heller ikke mulig å ha mindre enn 3 dager i uka hvis du skal ha SFO-plass. Det vil for eksempel si at de som trenger SFO en halvtime om morgenen to ganger i uka må betale for 3 hele dager, ca 2500,- kr. Det er heller ingen søskenrabatt og det må betales ekstra for alle dager skolen er stengt. Tilbudet er også elendig. De aner ofte ikke hvem som skal være der og ikke og opplegget er mildt sagt kjedelig, men det er mange som er avhengi av det for å få kabalen til å gå opp. I første og også delevis i andre klasse er det så mange som bruker SFO (så godt som alle foreldre jobber her, hjemmeværender finnes nesten ikke) at ungene ville falt helt utenfor sossialt om de ikke gikk på SFO. Det er jo ingen andre å leke med de timene og det er her avtaler blir gjort om å være med hverandre hjem ol. Anonymous poster hash: ceeb3...b1a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2014 #27 Skrevet 25. februar 2014 Ja, men jeg ser ikke poenget med sfo når jeg er hjemme? 1000 kr i mnd er litt for oss da for øyeblikket. Vil heller spare de pengene om vi kan. Og at ikke den plassen engang er god nok, må jeg betale flere tusen i mnd for at hun ikke skal komme hjem etter skolen liksom. HI Anonymous poster hash: 3756a...6a9 SFO er ikke bare barnepass, men også en sosial arena for barnet. Du kan regne med at de aller, aller fleste i klassen hennes vil gå på SFO og leker og skaper relasjoner der, mens ditt barn er hjemme med deg. Men ingen tvinger deg, og du må rett og slett vurdere hva du synes er viktigst, at hun får gå hjem og ha tid med deg (hvis du ikke sover?), eller at hun blir på skolen og leker. Det er for øvrig store forskjeller på kvaliteten på SFO. Du kan jo høre med naboer eller andre du vet om som har eldre barn på skolen hvordan SFO på deres skole er? Anonymous poster hash: a6c47...a91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå