Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 7,5 år. Jente. Nettopp lagt seg, sov ikke. Løp inn på do. Ok, tenkte hun må på do. Er der lenge, jeg går inn å får SJOKK. Bæsj over hele doen, gulvet, vask, alle veier...prøvd å tørke se selv, ikke rukket doen, ikke vet jeg. Bæsj på beina, satt henne bestemt inn i dusjen og sa "herregud hva er du gjør??" med sint stemme. Rett i seng sa jeg etterpå og lukket døren, så sa jeg etterpå at det er ok, men husk å gå på do neste gang. Overagerte jeg? Jeg mener dette har aldri skjedd før, men er travel og har sjelden tid å tørke seg skikkelig blant annet. Har en del uro i kroppen, har konsentrasjonsvvansker. Har litt dårlig samvittighet, burde vel sagt, stakkars det er slik som skjer? Men når barna endelig er i seng ( minsten hylte også) så ble jeg veldig irritert og ville bare ha henne rett i dusj og i seng! Måtte nedvaske hele do og gulvet etc nå............... Anonymous poster hash: 81af6...789
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Stakkars, hadde hun dårlig mage? Var nok ett uhell og ikke med vilje Anonymous poster hash: fa469...652
Mamma_til_2 Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Hadde hun vont i magen og ikke rukket doen så var du altfor krass, hun prøvde og tørke opp.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Stakkars, hadde hun dårlig mage? Var nok ett uhell og ikke med vilje Anonymous poster hash: fa469...652 Ikke vet jeg, kan godt være, men fikk jo sjokk... Kanskje jeg burde vært litt mildere... Vet jeg det til neste gang. HI Anonymous poster hash: 81af6...789
Gjest Frisk bris Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Hvorfor snakket du ikke med henne?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Stakkars liten! Hun fikk sikkert akutt dårlig mage. Hun prøvde jo å tørke opp. Her var du lite forståelsesfull. Du prøvde ikke engang å sette deg ned og snakke med henne, høre hva som foregikk. Du burde sette deg ned å snakke med henne i morgen. Beklage at du ble så sint, og at det selvfølgelig ikke er hennes feil, og høre hva som skjedde. Gi henne en god klem og si unnskyld! Anonymous poster hash: 6d0ce...5e4
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Hvorfor snakket du ikke med henne? Snakket med henne, hun sa bare vet ikke..eller rakk ikke doen.... HI Anonymous poster hash: 81af6...789
LillaGorilla♥♥ Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Hvorfor spurte du henne ikke om dette skjedde fordi hun ikke rakk doen, og om hun hadde vondt i magen? Stakkars jente, om hun er syk og har dårlig mage greier hun jo ikke holde seg.. Det kan jo renne over for oss voksne også om vi er dårlige i magen..
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Ville sagt unnskyld til henne. Alle kan bli irritert av og til, også en mor. Anonymous poster hash: 16d1c...d17
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Du spurte ikke? Ungen er 7,5 og du bare sendte henne i seng etterpå? Da hadde jeg gått inn og snakka med henne nå... Anonymous poster hash: 7d8c3...029
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Stakkars liten! Hun fikk sikkert akutt dårlig mage. Hun prøvde jo å tørke opp. Her var du lite forståelsesfull. Du prøvde ikke engang å sette deg ned og snakke med henne, høre hva som foregikk. Du burde sette deg ned å snakke med henne i morgen. Beklage at du ble så sint, og at det selvfølgelig ikke er hennes feil, og høre hva som skjedde. Gi henne en god klem og si unnskyld! Anonymous poster hash: 6d0ce...5e4 Jeg skrek ikke da, sa bare med litt streng stemme. Men ja, jeg sa unskyld og at det var ok da jeg la henne. Anonymous poster hash: 81af6...789
annesmil Skrevet 24. februar 2014 #12 Skrevet 24. februar 2014 Forstår at man kan bli frustrert i øyeblikket, men om det var ett uhell så føler jeg veldig med jenta de som i tillegg prøvde å tørke opp selv. Hun visste nok at om hun ropte etter hjelp ville det bli flaut og kjeft. Så jeg hadde gått inn til henne, krøpet opp i senga å sovet en liten halv time med henne sånn at hun kjenner at du er glad i henne uansett Men, om dette var gjort med vilje... Da er det noe helt annet!
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 24. februar 2014 #13 Skrevet 24. februar 2014 Stakkars barn! Hun ble sikkert skremt selv over griset som kom, men hun rakk jo sikkert ikke frem til toalettet. Hvorfor snakket du ikke med henne, eller prøvde å forstå situasjonen? Hun prøvde å tørke opp, sier du jo selv. Jeg får vondt av datteren din, må jeg innrømme. Alle mødre kjenner seg igjen i situasjonene hvor man er sliten og reagerer feil. Men da er det viktig å sette seg ned med barnet og unnskylde etterpå.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #14 Skrevet 24. februar 2014 Hvorfor spurte du henne ikke om dette skjedde fordi hun ikke rakk doen, og om hun hadde vondt i magen? Stakkars jente, om hun er syk og har dårlig mage greier hun jo ikke holde seg.. Det kan jo renne over for oss voksne også om vi er dårlige i magen.. Hun hadde ikke diare, det var vanlig bæsj. Altså hun har bare holdt seg for lenge. Det skjer ofte når hun skal nummer 1. Anonymous poster hash: 81af6...789
Honningmelon Skrevet 24. februar 2014 #15 Skrevet 24. februar 2014 Det virker jo som om hun har vært dårlig i magen og ikke har rukket doen. Da syns jeg virkelig du bør be om unnskyldning.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #16 Skrevet 24. februar 2014 Stakkars. Får helt vondt i meg. Å bli sint på jenta for at hun har vondt i magen er jo absurd. Kanskje hun må mer på do og ikke tør- neste er vel senga som blir tilgriset. Ikke ofte jeg sier dette men skam deg! Anonymous poster hash: ec591...795
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #17 Skrevet 24. februar 2014 Det virker jo som om hun har vært dårlig i magen og ikke har rukket doen. Da syns jeg virkelig du bør be om unnskyldning. Jeg har sagt unskyld, er nok derfor jeg skrev dette innlegget..kjente på samvittigheten. Takk for svar:) Anonymous poster hash: 81af6...789
neemii Skrevet 24. februar 2014 #18 Skrevet 24. februar 2014 Stakkars, hadde hun dårlig mage? Var nok ett uhell og ikke med vilje Hadde hun vont i magen og ikke rukket doen så var du altfor krass, hun prøvde og tørke opp. Anonymous poster hash: fa469...652 Enig med dere. Stakkar. Er ikke alltid vi foreldre gjør riktig, eller gjør alt etter boka. Man blir noen ganger frustrert, helt klart. Jeg hadde faktisk vekket jenta forsiktig og snakket med hun om det, si at du ikke mente å være så streng.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #19 Skrevet 24. februar 2014 Hei. Jeg gikk inn til henne å sa unskyld igjen. Jeg var altfor kvass, jeg ser det nå. Tror bare jeg var så stresset siden minsten er så vannskelig i tillegg, og lå hylte på rommet. Snakker med henne mer i morgen:) HI Anonymous poster hash: 81af6...789
rytme Skrevet 24. februar 2014 #20 Skrevet 24. februar 2014 Hei. Jeg gikk inn til henne å sa unskyld igjen. Jeg var altfor kvass, jeg ser det nå. Tror bare jeg var så stresset siden minsten er så vannskelig i tillegg, og lå hylte på rommet. Snakker med henne mer i morgen:) HI Anonymous poster hash: 81af6...789 Så fint at du sa unnskyld. Alle kan bli stresset i blant, så bra du tenkte gjennom situasjonen i etterkant. Dette ordner seg nok helt fint
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #21 Skrevet 24. februar 2014 Hei. Jeg gikk inn til henne å sa unskyld igjen. Jeg var altfor kvass, jeg ser det nå. Tror bare jeg var så stresset siden minsten er så vannskelig i tillegg, og lå hylte på rommet. Snakker med henne mer i morgen:) HI Anonymous poster hash: 81af6...789 Så fint at du sa unnskyld. Alle kan bli stresset i blant, så bra du tenkte gjennom situasjonen i etterkant. Dette ordner seg nok helt fint Jeg får alltid dårlig samvittighet, men det er litt vanskelig av og til. Er alene og har 2 krevende barn. Blir lett hissig, er litt deprimert tror jeg av alt, men fikk pratet med henne, gitt en god klem og sagt jeg er glad i henne. I morgen skal vi ha kosedag og bake så det blir nok bra. HI Anonymous poster hash: 81af6...789
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #22 Skrevet 24. februar 2014 Unnskyld meg, men mor virker ikke som den skarpeste kniven akkurat.. Trivelig hjem til deg da, en (liten) unge som ligger og hyler, og en som får kjeft for å være uheldig. For mor har satt seg i sofaen for kvelden, og da får barn være barn? Anonymous poster hash: 668df...1c9
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #23 Skrevet 24. februar 2014 Unnskyld meg, men mor virker ikke som den skarpeste kniven akkurat.. Trivelig hjem til deg da, en (liten) unge som ligger og hyler, og en som får kjeft for å være uheldig. For mor har satt seg i sofaen for kvelden, og da får barn være barn? Anonymous poster hash: 668df...1c9 Frekk, freidig, uvitende og dum ja. Hold kjeften din eller kom deg ut herfra om du skal snakke sånn Ikke hør på henne HI, kjempe fint at du gikk inn og sa ordentlig unnskyld Dere får sikkert en kjempe koslig dag i morgen! Lykke til!! Anonymous poster hash: cd71f...ebe
MJ<3 Skrevet 24. februar 2014 #24 Skrevet 24. februar 2014 Det som er et godt tegn er at man får dårlig samvittighet etterpå. Alle gjør vi feil iblant og er urimelige, men hadde du ikke fått dårlig samvittighet burde det lyst en varsellampe. Flott for henne og deg selv at du gikk inn og sa unnskyld igjen Dette går fint!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #25 Skrevet 24. februar 2014 Mødre er også bare mennesker (sjokk? jeg vet!) og det er alltid ikke så lett å bestandig skulle gjøre de rette tingene, si de rette ordene og reagere korrekt. Det ble litt feil i dag og så sa du unnskyld. Det går helt sikkert fint. Ingen barn får varige mèn av en mor eller en far som ikke alltid gjør det rette. Så lenge man snakker om det etterpå og retter litt opp så går det seg til Anonymous poster hash: c21ec...10f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå