Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Jeg har 3 barn, helt ferdig med barn. Vi har siste barnet felles. Skal gifte oss og det er oss to, så blir ikke flere barn! Skulle sterilisere meg under keisersnittet, men fikk rier 2 uker før planlagt snitt så det ble så hektisk at det ikke ble gjort. Bruker kondomer siden jeg ikke tåler noe annet, og har spurt flere ganger om han kan snipp-snipp! Men han vil ikke... Likevel vil han alltid "prøvekjøre" uten kondom før han setter den på, noe som irrterer meg! Nekter han dette nå siden jeg er livredd for å bli gravid igjen... Vi er nemlig superfruktbare sammen :-p Har ikke råd til å operere meg da prisen ligger på ca 8000 kr.. Hadde det vært foruten summen hadde jeg gjort d!! Anonymous poster hash: 71e46...eca
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Spar opp til operasjon? Du kan nok ikke overtale ham. Kanskje han føler han mister manndommen sin? Anonymous poster hash: 0dc8b...319
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Egoist. Mannen altså. Du må bare nekte sex inntil han tar til fornuften. Mange menn tror at abort er et fint prevensjonsmiddel og at vi kvinner ikke har følelser for fostret. Anonymous poster hash: f67fa...77b
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Ikke overtal, det må jo være hans avgjørelse.. Men forklare hva du mener om og om igjen at det er viktig for deg, og enig med deg, ingen prøvekjøring! Anonymous poster hash: d9da3...3d9
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Jeg tenker det at å sterilisere seg er jo et stort skritt for en mann. Noen tar lett på det, mens for andre er det som å ta bort manndommen. Jeg veit ikke hvorfor mannen din ikke vil, men du kan ikke kreve det. Ei eller kan han kreve å "prøvekjøre" først. Uansett, dette er noe dere må bli enige om sammen. Dere kan godt ta en samtale på fvk selvom det ikke er noen krangel, men bare for å få andre synspunkter o.l. Lykke til Anonymous poster hash: 79a69...466
Mamma_til_2 Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Syns ikke du kan bestemme at han skal sterilisere seg mot hans vilje, da får du heller skaffe penger så du kan sterilisere deg.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Hvis han ikke ønsker å sterilisere seg og du (forståelig nok) ikke gidder å dytte i deg hormoner så er det enten sex med kondom, og da MÅ du nekte ham å "prøvekjøre" og vise til artikler om hvor mange som blir gravide ved sex der man får på kondomen underveis i akten, eller at du steriliserer deg, sparer opp og få ham til å forstå at dere må spare for at DERE skal kunne ha fullverdig sexliv. Slik holdninger til de fleste menn med hensyn til kondom er så vil jeg tro at han blir raskt med på å spare penger til sterilisering av deg.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Vil bare si at her ble fjerde barnet til ved "prøvekjøring". Var ikke snakk om å hoppe av i svingen, bare en liten tur innom og hilse på under forspillet, også viste det seg at det var en uhyggelig god svømmer i "smøringen/forsatsen" til mannen Men du kan ærlig talt ikke sterilisere en mann mot hans vilje, ligge mye psyke i dette også og vil han ikke være sterilisert så kan du ikke tvinge han. Mange menn ser for seg en feit, lat, sterilisert hannkatt i sofakroken og er redd for å bli sånn, noen føler de mister manndommen og kan faktisk miste potensen bare fordi de er så psyket ned av å ha mistet fruktbarheten sin. Vil ikke mannen må dere spare så du kan gjøre det, ingen vei utenom. Anonymous poster hash: ef49f...042
Pixy Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Her er det vel strengt tatt du som må spare penger og gjennomføre operasjonen selv. Skjønner godt at han ikke vil gjøre det når han kun har et barn. Selv om dere skal gifte dere så betyr jo ikke det at det er dere to for alltid. Kan hende mannen din tenker det samme Her har mannen sterilisert seg av egen fri vilje
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Her er min historie: Etter 3 graviditeter og barnefødsler følte jeg meg som en utbrukt skinnfille, liggende og sprike til gud og hvermann som skulle undersøke og kjenne og klemme oppi underlivet mitt. Jeg var kanskje ikke flink nok til å formidle det til mannen min, men å sprike er jeg FERDIG med! Hvor naturlig ville det ikke vært om han kunne overta ansvaret for prevensjon, nå som det ikke kom til å bli flere barn? Men nei, han ville ikke. Visste ikke nok, ville ikke lese, følte at jeg presset. Resultat: Det ble brudd.. Hvorfor? Jo fordi for meg så var det innlysende at han ikke brød seg om meg, mine følelser, mine behov, verdsetter ikke min innsats i forbindelse med familieforøkelsene. For han var det ikke tydelig hvor viktig det var for meg, at han også var villig til å "ofre noe". Vi kom til familievernkontoret, da først gikk det opp et lys for han. To år er gått siden den gang. Han steriliserte seg noen måneder etter oppvaskmøtet men ingenting ble som før. Det var ikke en isolert grunn til bruddet, at han ikke ville sterilisere seg. Men hadde han skjønt tegninga litt før (også med andre ting) så kunne faktisk mye vært reddet. Mye handler om å snakke sammen og kommunisere hva en vil og hvilke ting som er viktige.. Forklar dette for mannen din, hvorfor det er viktig for deg og vis han noen brosjyrer/nettsider. Kanskje han kan forstå før det er for sent. Anonymous poster hash: a1cbd...d54
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Her er det vel strengt tatt du som må spare penger og gjennomføre operasjonen selv. Skjønner godt at han ikke vil gjøre det når han kun har et barn. Selv om dere skal gifte dere så betyr jo ikke det at det er dere to for alltid. Kan hende mannen din tenker det samme Her har mannen sterilisert seg av egen fri vilje Det forstår ikke jeg. Hvorfor skal HUN alene stå for utgifter til prevensjonen når de har sex begge to? Mannen nekter til og med å bruke kondom på ordentlig måte. Hvorfor skal menn få lov å fraskrive seg alt ansvar for prevensjon i et forhold? Og så hyler de om at de blir "lurt" hvis dama blir gravid som følge av hoppavisvingen eller uriktig bruk av kondom.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #12 Skrevet 24. februar 2014 Hvorfor vil han ikke da? er han redd for noe?m han er redd forselve inngrepet eller hva det vil si å være sterilisert,så synes jeg han skal gå til legen for å snakke med noen osm har all fakta på bordet. det er mange vandrerhistorier ute og går her,masse usannheter som blir sannheter om man er redd. Mannen min skal gjøre det nå ettersom vi ikke skal ha flere enn tre barn,men han fikk to års frist på seg fordi han gruer seg til inngrepet,noe jeg forstår,så derfor får han en såpass lang tenkeperiode til å bli vant til ideen. eller får og får,vi ble enige om at han skal gjøre det innen to år for hans del. Så jeg hadde villet spurt han rett ut om hvorfor han ikke vil sterilisere seg.Og jeg hadde absolutt IKKE godtatt at han skulle ha prøvekjørt! vil han ikke ha kondom på under akten så får han værsågod å sterilisere seg! Anonymous poster hash: 0553c...ea8
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #13 Skrevet 24. februar 2014 Begyn å snakke med han om ett barn til. Hvor moro dere kan ha det mens han pusser opp enda et barnerom. Hvor søte babyene er når de gråter og dere ikke får sove. Ta han med å se på babytøy osv. Anonymous poster hash: 9853b...ff9
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 24. februar 2014 #14 Skrevet 24. februar 2014 Er det mulig at han ønsker flere barn? Da skjønner jeg godt at han ikke ønsker å sterilisere seg, selv om han vet at det ikke vil bli flere barn. Det blir på en måte å gjøre noe imot hans ønsker. Det er en selvfølge at den som skal opereres må samtykke til det, og direkte ha et ønske om å få det gjort. Har dere mulighet å spare til operasjonen? Kansje han kan jobbe litt overtid? selge noe dere ikke bruker/trenger? Håper dere finner ut av det
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #15 Skrevet 24. februar 2014 8000kr er overkommelig, hadde skjønt det om det kostet 30000... Dere får begynne å legge dere under sparekniven, om dere er flinke til å legge av penger så bør dere ha klart å spare inn pengene om ikke så lenge.. Nå kommer også feriepenger etterhvert og kanskje dere får igjen på skatten? Jeg steriliserte meg i høst, var kjapt gjort. Lagt inn kl 8, utskrevet kl 12 Anonymous poster hash: e9502...bed
Sage90 Skrevet 24. februar 2014 #16 Skrevet 24. februar 2014 Det er vel strengt talt hans valg om han vil sterilisere seg? Det er jo et ganske stort steg å ta og da kan du ikke tvinge det på han!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #17 Skrevet 24. februar 2014 Hvis mannen hadde prøvd å tvinge på meg en operasjon jeg ikke ønsket hadde det vært skilsmissegrunn! Slik du beskriver det er det du som ønsker at en av dere skal steriliseres, og da er det vel naturlig at det er du som steriliseres, ikke mannen. Så lenge ingen er sterilisert trenger dere selvsagt annen prevensjon. Jeg skjønner godt at du ikke ønsker å proppe i deg masse hormoner, så da er det kondom som er alternativet. Da er vel løsningen enkel, bruk kondom fram til dere har spart opp de 8000, selvfølgelig ingen prøvekjøringi mellomtiden. Dersom mannen ikke ønsker å bruke kondom kan han velge avholdenhet, eller han kan eventuelt sterilisere seg selv, men det må i så fall være noe han velger på bakgrunn av eget ønske,ikke fordi du overtaler til det. Anonymous poster hash: f407c...3f8
Daquiry Skrevet 24. februar 2014 #18 Skrevet 24. februar 2014 Sterilisering for kvinner koster 6500kr, betraktelig billigere enn ett barn, så jeg syns dere bare må ta den kostnaden. Du kan prøve å få det dekket på medisinsk grunnlag. Jeg har gjort dette i år. Bare å sende meg en PM hvis dy har spørsmål
PrinsesseHengepupp Skrevet 24. februar 2014 #19 Skrevet 24. februar 2014 Her er butikken stengt frem til sterilisering er i boks. Men så var det han som foreslo det da. Venter nå "bare" på at en litt treg mann med et snev av legeskrekk skal få ut fingeren. Jeg tror kommunikasjon er nøkkelen.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #20 Skrevet 24. februar 2014 Du har ingen rett til å kreve det av din mann. Du får spare opp så du kan sterilisere deg selv Anonymous poster hash: 127a7...ac3
BellaSuz Skrevet 24. februar 2014 #21 Skrevet 24. februar 2014 Mannen spanderer sterilisering på deg HI, eller så gjør han det selv. Det er dessuten et mye enklere inngrep at han gjør det, det er dessuten reversibelt hvis han angrer noen gang. Mannen har to særkullsbarn og to felles med meg, og nektet flere. Ok, ingen av oss liker kondom, jeg nektet å stå for prevensjon, så da fikk han ta ansvar. Han vil overhodet ikke ha et eneste barn mer i livet, så da steriliserte han seg. Det var en piece of cake operasjon, ingen ettervirkninger eller problemer:)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #22 Skrevet 24. februar 2014 Hvilke medisinske grunner må til for å få det dekket da? Anonymous poster hash: 71e46...eca
Pixy Skrevet 24. februar 2014 #23 Skrevet 24. februar 2014 Her er det vel strengt tatt du som må spare penger og gjennomføre operasjonen selv. Skjønner godt at han ikke vil gjøre det når han kun har et barn. Selv om dere skal gifte dere så betyr jo ikke det at det er dere to for alltid. Kan hende mannen din tenker det samme Her har mannen sterilisert seg av egen fri vilje Det forstår ikke jeg. Hvorfor skal HUN alene stå for utgifter til prevensjonen når de har sex begge to? Mannen nekter til og med å bruke kondom på ordentlig måte. Hvorfor skal menn få lov å fraskrive seg alt ansvar for prevensjon i et forhold? Og så hyler de om at de blir "lurt" hvis dama blir gravid som følge av hoppavisvingen eller uriktig bruk av kondom. Fordi det er HUN som vil det ! Han vil jo åpenbart ikke sterilisere seg.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #24 Skrevet 24. februar 2014 Enkelte menn er feige, han kan håde fryse ned sperm og revesere inngrepet, vi kvinner kan ingen av delene. Inngrepet er rimeligere og langt mndre omfattende på menn enn for oss kvnner. Tving ham! Ingen samleie før han har fiksa og så fått grønt øys om st han er steril!! Det er et betydelig større inngrep for oss kvinner, nakose og full pakke, for men lokal bedøvelse. Anonymous poster hash: 2ab86...7a4
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #25 Skrevet 24. februar 2014 Jeg steriliserte med i august 2013 og betalte rett over 6000 kr. Dere kan vel spleise på denne kostnaden. Det er den som vil ha sterilisering som bør ta den. Man skal ikke tvinge en annen til det. Akkurat like lite som en mann kan tvinge en kvinne til abort. Anonymous poster hash: 2e72f...c45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå