Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #26 Skrevet 24. februar 2014 Synes alle her roper om barnevernet over en lav sko. Selv om pappan var full er det ikke dermed sagt at han ikke kunne tatt med ungen i taxi til legevakta hvis det hadde vært nødvendig. Anonymous poster hash: ecf3f...440 Tror du ikke personalet på legevakten hadde reagert på at en synlig beruset far kom på legevakten med det syke barnet sitt? Mulig de hadde reagert, men hovedsaken var jo at de hadde behandlet ungen om det var nødvendig. Anonymous poster hash: 5998c...c84
Anne-B. Skrevet 24. februar 2014 #27 Skrevet 24. februar 2014 Ta en screenshot av det hun har skrevet og meld fra til bv. Dette kan vel ikke være annet enn et rop om hjelp? Ville samtidig ha spurt henne om det var noe jeg kunne hjelpe henne med. Om det kommer fram senere at det var mye verre enn bare den ene hendelsen, kan du leve med at du ikke gjorde noe?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #28 Skrevet 24. februar 2014 Er det sikkert at det var far som gjorde noe galt? Far ville feste med kamerater, mor ville ut med venninner. Hvem av dem som burde gitt seg er jo ikke godt å vite. Anonymous poster hash: 5998c...c84 Den var god du! "Pokker og, det var min tur til å feste og nå har kjerringa stikki på by'n! Fuck it, jeg drikker meg dritings selv om unga er hjemme, det er tross alt min tur!" Er folk helt fjerne eller??? Anonymous poster hash: b162d...ce9 Eller det kunne vært slik: "Pokker og, det var min tur til å dra ut og nå har gubben satt seg med øll og kamerater i kjellerstua! Fuck it, jeg drar selv om unga er hjemme, det er tross alt min tur!" Anonymous poster hash: 5998c...c84 Men sånn var det altså ikke. Mannen valgte å drikke seg full med kamerater mens barna var hjemme. Svar helt ærlig: synes du det var greit? Anonymous poster hash: b162d...ce9 Vi vet faktisk ikke om det var på den ene eller den andre måten. Vi vet ikke hva som var avtalen mellom disse foreldrene. Det er ikke greit at begge gjorde det de helst ville, men hvem av dem som burde gitt seg vet ikke jeg. Anonymous poster hash: 5998c...c84 Jeg mener jo bestemt at selv om det var dama som var teit og dro ut uansett, så burde far stoppet å drikke alkohol straks han innså at han var alene om ansvaret for barna. Og sendt vekk kompisene. For selv om mor da dro fra ansvaret, betyr ikke det at det er riktig at far også kan drite i det. Hadde det vært min mann, hadde han kutta alkoholen tvert og sendt hjem gutta, for det er det skikkelige mannfolk gjør. Og så hadde han gitt meg en overhøvling i det jeg kom hjem. Anonymous poster hash: 248d9...bb1
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #29 Skrevet 24. februar 2014 Synes alle her roper om barnevernet over en lav sko. Selv om pappan var full er det ikke dermed sagt at han ikke kunne tatt med ungen i taxi til legevakta hvis det hadde vært nødvendig.Anonymous poster hash: ecf3f...440 Tror du ikke personalet på legevakten hadde reagert på at en synlig beruset far kom på legevakten med det syke barnet sitt? Mulig de hadde reagert, men hovedsaken var jo at de hadde behandlet ungen om det var nødvendig. Anonymous poster hash: 5998c...c84 Utrygghet hos et barn kan ikke legevakta hjelpe. Å ha barn er ikke en teknisk finesse som logististisk må løse seg! Anonymous poster hash: 7bc91...878
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 24. februar 2014 #30 Skrevet 24. februar 2014 Synes alle her roper om barnevernet over en lav sko. Selv om pappan var full er det ikke dermed sagt at han ikke kunne tatt med ungen i taxi til legevakta hvis det hadde vært nødvendig. Anonymous poster hash: ecf3f...440 Tror du ikke personalet på legevakten hadde reagert på at en synlig beruset far kom på legevakten med det syke barnet sitt? Mulig de hadde reagert, men hovedsaken var jo at de hadde behandlet ungen om det var nødvendig. Anonymous poster hash: 5998c...c84 Det er jo klart de hadde, men det er likevel ikke usannsynlig at de også ville kontaktet barnevernet i et slikt tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #31 Skrevet 24. februar 2014 Jeg synes det er søkt at barselsgjengen drar ut for å feste sammen.. det hører liksom ikke sammen i det hele tatt! Anonymous poster hash: 2e272...6e9 Haha! Hæ?? Anonymous poster hash: b9776...e52
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #32 Skrevet 24. februar 2014 Er det sikkert at det var far som gjorde noe galt? Far ville feste med kamerater, mor ville ut med venninner. Hvem av dem som burde gitt seg er jo ikke godt å vite. Anonymous poster hash: 5998c...c84 Den var god du! "Pokker og, det var min tur til å feste og nå har kjerringa stikki på by'n! Fuck it, jeg drikker meg dritings selv om unga er hjemme, det er tross alt min tur!" Er folk helt fjerne eller??? Anonymous poster hash: b162d...ce9 Eller det kunne vært slik: "Pokker og, det var min tur til å dra ut og nå har gubben satt seg med øll og kamerater i kjellerstua! Fuck it, jeg drar selv om unga er hjemme, det er tross alt min tur!" Anonymous poster hash: 5998c...c84 Men sånn var det altså ikke. Mannen valgte å drikke seg full med kamerater mens barna var hjemme. Svar helt ærlig: synes du det var greit? Anonymous poster hash: b162d...ce9 Vi vet faktisk ikke om det var på den ene eller den andre måten. Vi vet ikke hva som var avtalen mellom disse foreldrene. Det er ikke greit at begge gjorde det de helst ville, men hvem av dem som burde gitt seg vet ikke jeg. Anonymous poster hash: 5998c...c84 Jeg mener jo bestemt at selv om det var dama som var teit og dro ut uansett, så burde far stoppet å drikke alkohol straks han innså at han var alene om ansvaret for barna. Og sendt vekk kompisene. For selv om mor da dro fra ansvaret, betyr ikke det at det er riktig at far også kan drite i det. Hadde det vært min mann, hadde han kutta alkoholen tvert og sendt hjem gutta, for det er det skikkelige mannfolk gjør. Og så hadde han gitt meg en overhøvling i det jeg kom hjem. Anonymous poster hash: 248d9...bb1 Poenget er at de oppførte seg uansvarlig som foreldre. Hvem av dem som var "teitest" er ikke godt å vite. Dama burde ikke dratt ut om hun viste mannen drakk og mannen burde ikke drukket om han viste dama skulle ut. Anonymous poster hash: 5998c...c84
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #33 Skrevet 24. februar 2014 Må bare avklare en ting jeg ser dere diskuterer: HUN HADDE AVTALT DETTE MED OSS FOR 4 UKER SIDEN, OG VI DRO UT FOR Å SPISE ALLEREDE 1700, DVS AT HUN DRO HJEMMEFRA 1615. Mannen var selvfølgelig ikke på en snurr da. Men hun kom hjem til full mann som fortsatt hadde kamerater på besøk. Hun sa til oss at mannen var hjemme med barna og ikke noe mer, så jeg tror ikke hun viste at han hadde kamerater på besøk. De kom nok over med drikke og satte i gang, og dette kom hun hjem til. HI Anonymous poster hash: 15a6e...b20
mamma_bergen Skrevet 24. februar 2014 #34 Skrevet 24. februar 2014 Herregud, dere tolker i vei som vanlig.. Hvorfor i alle dager skal dere diskutere hvem som skulle få drikke, at mor kanskje bare har stukket osv..Hvorfor ikke heller svare på det som er saken?!? Og det er søkt at mødre er ute sammen??
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #35 Skrevet 24. februar 2014 Synes alle her roper om barnevernet over en lav sko. Selv om pappan var full er det ikke dermed sagt at han ikke kunne tatt med ungen i taxi til legevakta hvis det hadde vært nødvendig. Anonymous poster hash: ecf3f...440 Tror du ikke personalet på legevakten hadde reagert på at en synlig beruset far kom på legevakten med det syke barnet sitt? Mulig de hadde reagert, men hovedsaken var jo at de hadde behandlet ungen om det var nødvendig. Anonymous poster hash: 5998c...c84 Det er jo klart de hadde, men det er likevel ikke usannsynlig at de også ville kontaktet barnevernet i et slikt tilfelle. Nå er det jo ikke alle som er så fornuftige i fylla at de skjønner at det er behov for legevakt. Ikke sikkert faren hadde greid å registrere barnas eksistens om de plutselig sto i stua en gang. Jeg klarer ikke passe på meg selv i fylla en gang, og får sår uten å vite hva som har skjedd. All fornuft forsvinner. Har aldri sett et beruset menneske med fornuften i behold. Mennesker i beruset tilstand er ikke gode omsorgspersoner. Berusede mennesker er upålitelige og jeg skjønner ikke at folk tør å feste med barna i samme hus. Hva om noen sniker seg inn til barna og utsetter de for noe? Anonymous poster hash: 6d685...1d0
Hjertefru Skrevet 24. februar 2014 #36 Skrevet 24. februar 2014 Hvorfor skal du kommentere noe? Hvis du vil si noe om dette til denne dama (hvilket du gjerne må, for den del), så bør du ta det på privaten, ansikt til ansikt. Jeg ville, hvis jeg var deg, uttrykt bekymring for at en som har omsorg for barn drikker seg drita, i en samtale under fire øyne. Ikke i en facebookgruppe! Så enig. En del ting må tas under fire øyne, i hvert fall før man vurderer å melde bekymring til bv!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #37 Skrevet 24. februar 2014 Synes alle her roper om barnevernet over en lav sko. Selv om pappan var full er det ikke dermed sagt at han ikke kunne tatt med ungen i taxi til legevakta hvis det hadde vært nødvendig. Anonymous poster hash: ecf3f...440 Tror du ikke personalet på legevakten hadde reagert på at en synlig beruset far kom på legevakten med det syke barnet sitt?Mulig de hadde reagert, men hovedsaken var jo at de hadde behandlet ungen om det var nødvendig. Anonymous poster hash: 5998c...c84 Det er jo klart de hadde, men det er likevel ikke usannsynlig at de også ville kontaktet barnevernet i et slikt tilfelle. Nå er det jo ikke alle som er så fornuftige i fylla at de skjønner at det er behov for legevakt. Ikke sikkert faren hadde greid å registrere barnas eksistens om de plutselig sto i stua en gang. Jeg klarer ikke passe på meg selv i fylla en gang, og får sår uten å vite hva som har skjedd. All fornuft forsvinner. Har aldri sett et beruset menneske med fornuften i behold. Mennesker i beruset tilstand er ikke gode omsorgspersoner. Berusede mennesker er upålitelige og jeg skjønner ikke at folk tør å feste med barna i samme hus. Hva om noen sniker seg inn til barna og utsetter de for noe? Anonymous poster hash: 6d685...1d0 Ikke alle som trenger å være så beruset før de regner det som å være på fylla. Man bør ikke drikke seg full om man passer barn, men jeg synes du tolker denne historien veldig ekstremt ut fra de opplysningene vi har fått. Anonymous poster hash: 5998c...c84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå