Gå til innhold

Er det rart jeg reagerer på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute med en jentegjeng (barselgjengen) i går og kjenner de knapt.

Sendte meldinger på face i kveld og takket for i går. Flere nevnte hvor godt det var å få sove ut lenge i dag, men den ene sa noe rart.

Hun kom hjem til stupfull mann som hadde hatt kompiser over på besøk. Barna var hjemme, hvorpå den yngste var syk, og mor måtte ta seg av barnet da hun kom hjem + opp med barna i dag tidlig. Barna er 2 og 4 år.

Er det unormalt at jeg synes dette er feil? Altså at far som passer barna drikker seg dritings?

Anonymous poster hash: 15a6e...b20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er rimelig oppegående er det vel ikke noe å lure på om det er feil? Selvfølgelig er det det!

Skrevet

Det er feil at faren ikke tar ansvar og passer på barna, og feil at faren ikke unner samboeren/kona å ta seg en kveld ute.

Skrevet

Takk! Må si jeg har problemer med å finne ut hva jeg skal kommentere på det hun skrev. Har mest lyst å si "stakkars deg, trist å høre at du måtte ta deg av barna både i natt og i dag tidlig". Men det blir kanskje litt dumt? Virker som hun finner seg i det og tar lett på det. Jeg får vondt av barna som har vært hjemme med en dritings pappa. Hva om barnet var alvorlig syk?!?!

Hi

Skrevet

Det der er bekymringsverdig!!!!!! Dritings med ansvar for barn hører ikke hjemme en plass.. Idiot og en fjott av en dame som tillatter dette..

Anonymous poster hash: 6a1d7...62f
Skrevet

Mor og far burde selvfølgelig ha avklart hvem an dem som skulle ta seg av ungene og den personen kunne da selvfølgelig ikke hverken drukket seg dritings eller dratt på byen.

Anonymous poster hash: 5998c...c84

Skrevet

Takk! Må si jeg har problemer med å finne ut hva jeg skal kommentere på det hun skrev. Har mest lyst å si "stakkars deg, trist å høre at du måtte ta deg av barna både i natt og i dag tidlig". Men det blir kanskje litt dumt? Virker som hun finner seg i det og tar lett på det. Jeg får vondt av barna som har vært hjemme med en dritings pappa. Hva om barnet var alvorlig syk?!?!

Hi

Jeg tenker at det ikke blir rett. Det er ikke trist at hun måtte ta seg av barna. Hun elsker nok barna høyt og gjør alt for dem :)  Om noe er trist, er det at mannen ikke kunne passe barna, og at han ikke tok ansvar. Man er to om det.

Men, la hun dette ut på veggen, eller skrev det til deg/dere i barselgruppa privat?

Skrevet

Hi

Jeg tenker at det ikke blir rett. Det er ikke trist at hun måtte ta seg av barna. Hun elsker nok barna høyt og gjør alt for dem :) Om noe er trist, er det at mannen ikke kunne passe barna, og at han ikke tok ansvar. Man er to om det.

Men, la hun dette ut på veggen, eller skrev det til deg/dere i barselgruppa privat?

Jo, jeg er selvfølgelig enig med deg at det triste er st faren ikke tok seg av barna, var jo det jeg mente.

Hun skrev dette på en privat gruppe-vegg, så hele gruppen ser det. Men ingen har kommentert det.

Hva skal jeg svare?

Hi

Skrevet

Jeg ville skrevet: Mener du å si at mannen din drakk seg full mens han hadde ansvar for barna??? Er dette noe han pleier å gjøre ?

Også ville jeg meldt bekymring til bv.

Stakkars barn !

Anonymous poster hash: 5022f...8a8

Skrevet

Hi

Jeg tenker at det ikke blir rett. Det er ikke trist at hun måtte ta seg av barna. Hun elsker nok barna høyt og gjør alt for dem :) Om noe er trist, er det at mannen ikke kunne passe barna, og at han ikke tok ansvar. Man er to om det.

Jo, jeg er selvfølgelig enig med deg at det triste er st faren ikke tok seg av barna, var jo det jeg mente.

Hun skrev dette på en privat gruppe-vegg, så hele gruppen ser det. Men ingen har kommentert det.

Hva skal jeg svare?

Hi

Må du svare? Har noen andre svart? Du kan ønske god bedring til barnet. Eller skrive at neste gang må dere prøve å få til treff slik at det ikke krasjer med at mannen hennes også skal ut på noe.

Det verste er jo at det er barna det går utover :(

Skrevet

Er det sikkert at det var far som gjorde noe galt?

Far ville feste med kamerater, mor ville ut med venninner. Hvem av dem som burde gitt seg er jo ikke godt å vite.

Skrevet

Jeg synes det er søkt at barselsgjengen drar ut for å feste sammen.. det hører liksom ikke sammen i det hele tatt!

Anonymous poster hash: 2e272...6e9
Skrevet

Far ville feste med kamerater, mor ville ut med venninner. Hvem av dem som burde gitt seg er jo ikke godt å vite.

Den som ble hjemme med barnet gjorde så klart noe galt! Spiller ingen rolle om det var far sin tur til å drikke med venner eller ei, har man ansvar for et barn så drikker du deg ikke full!

Skrevet

Forstår ikke hvorfor vi skal fordele skyld eller hi skal svare på en fb melding! Barna har det ikke bra med fulle folk rundt seg som ikke tar ansvar, ferdig diskutert! Meld de til barnevernet !!

Anonymous poster hash: 7bc91...878

Skrevet

Den var god du!

"Pokker og, det var min tur til å feste og nå har kjerringa stikki på by'n! Fuck it, jeg drikker meg dritings selv om unga er hjemme, det er tross alt min tur!"

Er folk helt fjerne eller???

Anonymous poster hash: b162d...ce9

Skrevet

Den var god du!

"Pokker og, det var min tur til å feste og nå har kjerringa stikki på by'n! Fuck it, jeg drikker meg dritings selv om unga er hjemme, det er tross alt min tur!"

Eller det kunne vært slik:

"Pokker og, det var min tur til å dra ut og nå har gubben satt seg med øll og kamerater i kjellerstua! Fuck it, jeg drar selv om unga er hjemme, det er tross alt min tur!"

Skrevet

Jeg synes det er søkt at barselsgjengen drar ut for å feste sammen.. det hører liksom ikke sammen i det hele tatt!

Anonymous poster hash: 2e272...6e9

Ha ha ha, hvorfor i all verden er det søkt?? :laugh: Hvis man har funnet tonen, så er det jo bare gøy å gjøre venninne-ting sammen også.

Skrevet

Den var god du!

"Pokker og, det var min tur til å dra ut og nå har gubben satt seg med øll og kamerater i kjellerstua! Fuck it, jeg drar selv om unga er hjemme, det er tross alt min tur!"

Men da må far kaste ut kameratene også må han slutte å drikke øl.

Skrevet

Hvorfor skal du kommentere noe?

Hvis du vil si noe om dette til denne dama (hvilket du gjerne må, for den del), så bør du ta det på privaten, ansikt til ansikt. Jeg ville, hvis jeg var deg, uttrykt bekymring for at en som har omsorg for barn drikker seg drita, i en samtale under fire øyne. Ikke i en facebookgruppe!

Skrevet

Den var god du!

Men sånn var det altså ikke.

Mannen valgte å drikke seg full med kamerater mens barna var hjemme.

Svar helt ærlig: synes du det var greit?

Skrevet

Synes alle her roper om barnevernet over en lav sko. Selv om pappan var full er det ikke dermed sagt at han ikke kunne tatt med ungen i taxi til legevakta hvis det hadde vært nødvendig.

Anonymous poster hash: ecf3f...440
Skrevet

Uansvarlig og ikke bra... kan ikke forstå at noen kan få seg til å drikke seg dritings med barn i hus. Veldig umodent. Jeg hadde aldri dratt fra barna om jeg visste faren drakk seg full...:-(

Anonymous poster hash: 950d5...358

Skrevet

Synes alle her roper om barnevernet over en lav sko. Selv om pappan var full er det ikke dermed sagt at han ikke kunne tatt med ungen i taxi til legevakta hvis det hadde vært nødvendig.

Anonymous poster hash: ecf3f...440

Tror du ikke personalet på legevakten hadde reagert på at en synlig beruset far kom på legevakten med det syke barnet sitt?

Skrevet

Den var god du!

Men sånn var det altså ikke.

Mannen valgte å drikke seg full med kamerater mens barna var hjemme.

Svar helt ærlig: synes du det var greit?

Vi vet faktisk ikke om det var på den ene eller den andre måten. Vi vet ikke hva som var avtalen mellom disse foreldrene. Det er ikke greit at begge gjorde det de helst ville, men hvem av dem som burde gitt seg vet ikke jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...