Gå til innhold

Jeg ammer fremdeles fireåringen og møter masse fordommer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Aprikos Syltetøy

Hi, om dette er sant: så bra at du fremdeles ammer :) selv ville jeg kanskje ha sluttet litt før kanskje, men fantastisk :) Jeg syntes forøvrig amming i seg selv er fantastisk jeg :) Jeg hadde dessverre ikke melk til vår lille gutt. Det er noe som gir meg dårlig samvittighet hver dag.. Men det er en helt annen historie :) Men gjør det som følen best for DEG hi :) Så lenge du følger magefølelsen blir det ikke feil. Så får andre mene det de vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg fått ungen enda, men håper at jeg får til amminga og får fullammet de første mnd. etter det vet jeg ikke hvor lenge jeg ammer. Uansett så synes jeg det er rart å amme så lenge at ungen kan huske det, men det er min mening, folk får gjøre det som de vil. Ser ikke stykt på eller sier noe på det.

Om jeg bruker ammeforkle i offentligheten eller sammen med andre, synes vel noen folk det er rart også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Ja, det er vel ikke så rart. Når ungen har fått tenner så skal det fra naturens side spise mat. Ikke sutte på puppen som en liten baby.



Anonymous poster hash: 263f8...f49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, det er vel ikke så rart. Når ungen har fått tenner så skal det fra naturens side spise mat. Ikke sutte på puppen som en liten baby.

 

Anonymous poster hash: 263f8...f49

Åja. Så unger som er født med tenner el får tenner ved 2 mnd alder er for store til å ammes? Jøss- forsker du eller??

 

Anonymous poster hash: 9e052...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes eg amming er greit så lenge både mor og barn framleis vil. Men eg kan ikkje heilt skjønne kvifor ein skal amme ein fireåring offentlig når ein veit kor kontroversielt det er. Ungen bør sparast for folks reaksjonar.

 

Eldste avvente seg sjølv ved 8 mnd, håper minste gjer det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virkelig det er rart at du møter fordommer,virkelig??

 

I rest my case...



Anonymous poster hash: e00bc...fbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror du tuller. Min blir 3 om noen måneder og får litt kos på kveldene. Han forstår at nå er det kun hjemme. Han kaller det bibbi og sier; Ikke bibbi her, bare hjemme. Blir snart slutt på den hjemmekosen også.

 

Anonymous poster hash: 73754...2d3

 

hei, jeg vurderer en sak på dette temaet. Kunne du tenke deg å bli intervjuet? Du kan være anonym om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll

Du fortsetter å spise mens ungen knepper opp og igjen

 

Troll

 

Anonymous poster hash: a0bd1...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Jeg tror du tuller. Min blir 3 om noen måneder og får litt kos på kveldene. Han forstår at nå er det kun hjemme. Han kaller det bibbi og sier; Ikke bibbi her, bare hjemme. Blir snart slutt på den hjemmekosen også.

 

Anonymous poster hash: 73754...2d3

hei, jeg vurderer en sak på dette temaet. Kunne du tenke deg å bli intervjuet? Du kan være anonym om du vil.[/quote

 

Hvorfor ikke intervjue HI? Det er da mer oppsiktsvekkende med ei som ammer en fire- åring i full offentlighet, enn ei som ammer sin treåring i skjul.. Du tror også at dette kun er er tulleinnlegg??

 

Anonymous poster hash: a0bd1...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Jeg tror du tuller. Min blir 3 om noen måneder og får litt kos på kveldene. Han forstår at nå er det kun hjemme. Han kaller det bibbi og sier; Ikke bibbi her, bare hjemme. Blir snart slutt på den hjemmekosen også.

 

Anonymous poster hash: 73754...2d3

hei, jeg vurderer en sak på dette temaet. Kunne du tenke deg å bli intervjuet? Du kan være anonym om du vil.[/quote

 

Hvorfor ikke intervjue HI? Det er da mer oppsiktsvekkende med ei som ammer en fire- åring i full offentlighet, enn ei som ammer sin treåring i skjul.. Du tror også at dette kun er er tulleinnlegg??

 

Anonymous poster hash: a0bd1...28b

Det er jo flere her i tråden som forteller om amming utover første leveår, tror du de alle tuller? Eller synes du at Klikk bør fokusere bare på det som er tabloid nok til å være "oppsiktsvekkende"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg tror du tuller. Min blir 3 om noen måneder og får litt kos på kveldene. Han forstår at nå er det kun hjemme. Han kaller det bibbi og sier; Ikke bibbi her, bare hjemme. Blir snart slutt på den hjemmekosen også.

 

Anonymous poster hash: 73754...2d3

hei, jeg vurderer en sak på dette temaet. Kunne du tenke deg å bli intervjuet? Du kan være anonym om du vil.[/quote

 

Hvorfor ikke intervjue HI? Det er da mer oppsiktsvekkende med ei som ammer en fire- åring i full offentlighet, enn ei som ammer sin treåring i skjul.. Du tror også at dette kun er er tulleinnlegg??

 

Anonymous poster hash: a0bd1...28b

Det er jo flere her i tråden som forteller om amming utover første leveår, tror du de alle tuller? Eller synes du at Klikk bør fokusere bare på det som er tabloid nok til å være "oppsiktsvekkende"?

 

Forskjell på utover første leveår, og fire år!!

 

Anonymous poster hash: a0bd1...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Jeg tror du tuller. Min blir 3 om noen måneder og får litt kos på kveldene. Han forstår at nå er det kun hjemme. Han kaller det bibbi og sier; Ikke bibbi her, bare hjemme. Blir snart slutt på den hjemmekosen også.

 

Anonymous poster hash: 73754...2d3

hei, jeg vurderer en sak på dette temaet. Kunne du tenke deg å bli intervjuet? Du kan være anonym om du vil.[/quote

 

Hvorfor ikke intervjue HI? Det er da mer oppsiktsvekkende med ei som ammer en fire- åring i full offentlighet, enn ei som ammer sin treåring i skjul.. Du tror også at dette kun er er tulleinnlegg??

 

Anonymous poster hash: a0bd1...28b

Det er jo flere her i tråden som forteller om amming utover første leveår, tror du de alle tuller? Eller synes du at Klikk bør fokusere bare på det som er tabloid nok til å være "oppsiktsvekkende"?

 

Forskjell på utover første leveår, og fire år!!

 

Anonymous poster hash: a0bd1...28b

Men den forskjellen sitter jo mye i ditt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å holde meg fra å legge ut disse linkene forrige gang tråden var aktiv, men siden dere nå har dratt den frem på en dag jeg ikke har viljestyrke, så får dere skylde dere selv. Here you go, enjoy:

 

Knis 1: http://www.youtube.com/watch?v=fvZ4th04OKA

 

Knis 2: http://www.youtube.com/watch?v=a48romrEAbU

 

Knis 3: http://www.youtube.com/watch?v=2-w_tQSbkFA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å holde meg fra å legge ut disse linkene forrige gang tråden var aktiv, men siden dere nå har dratt den frem på en dag jeg ikke har viljestyrke, så får dere skylde dere selv. Here you go, enjoy:

 

Knis 1: http://www.youtube.com/watch?v=fvZ4th04OKA

 

Knis 2: http://www.youtube.com/watch?v=a48romrEAbU

 

Knis 3: http://www.youtube.com/watch?v=2-w_tQSbkFA

Oh my god og kjære vene.

 

Anonymous poster hash: 520e7...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det mest naturlige i verden har blitt gjort til noe unaturlig. Jeg får rare blikk nå gutten min tar seg en kosepause og drikkepause, for eksempel når vi er på kafeen på senteret etter storhandel. Men hva er problemet, han er jo også så stor nå at han "gjør alt selv", så jeg kan jo bare fortsette å prate og spise de ti minnuttene det varer, og han knepper til og med igjen amme-bhn etter seg :). Her en dag fikk jeg faktisk tilsnakk av en vekter! Noen andre med tilsvarende erfaringer?

 

Anonymous poster hash: fe7e4...011

 

 

Beklager, men dette innlegget tror jeg er trolling. Ikke fordi du påstår at du ammer en fireåring, for det er det mange som gjør, men på grunn av det du skriver om "kosepause og drikkepause" på senteret. Tror ingen har så dårlige sosiale antenner, beklager. Heller ikke at noen blottstiller et barn som snart skal begynne på skolen på den måten.

 

Anonymous poster hash: aa3e1...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser denne diskusjonen er dratt opp igjen. Et tema som vi aldri blir ferdige med. ;-)

 

Er stor tilhenger av å amme lenge, men her dreier diskusjonen seg om offentlig amming av store barn som faktisk kan/ bør kunne drikke av kopp. Jeg synes heller ikke noe om å stappe en flaske i fjeset på en frisk normal 4 åring på cafė, totalt unødvendig.

I den alderen bør de ha kuttet ut flaske og smokke kosen også. Er det melken man vil gi dem kan man vel skvise de slumpene ned i en kopp, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Jeg tror du tuller. Min blir 3 om noen måneder og får litt kos på kveldene. Han forstår at nå er det kun hjemme. Han kaller det bibbi og sier; Ikke bibbi her, bare hjemme. Blir snart slutt på den hjemmekosen også.

 

Anonymous poster hash: 73754...2d3

hei, jeg vurderer en sak på dette temaet. Kunne du tenke deg å bli intervjuet? Du kan være anonym om du vil.[/quote

 

Hvorfor ikke intervjue HI? Det er da mer oppsiktsvekkende med ei som ammer en fire- åring i full offentlighet, enn ei som ammer sin treåring i skjul.. Du tror også at dette kun er er tulleinnlegg??

 

Anonymous poster hash: a0bd1...28b

Det er jo flere her i tråden som forteller om amming utover første leveår, tror du de alle tuller? Eller synes du at Klikk bør fokusere bare på det som er tabloid nok til å være "oppsiktsvekkende"?

Forskjell på utover første leveår, og fire år!!

 

Anonymous poster hash: a0bd1...28b

Men den forskjellen sitter jo mye i ditt hode.

 

 

Ehh.. Og i de aller fleste andre sitt!

 

Anonymous poster hash: a0bd1...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rett å slett upassende å amme etter fylte 2 år, Uten unntak! Egentlig enda tidligere. 1-1,5 år. Må dere bruke hodet allså... Makan.

Uten unntak? Når barnet ditt begynner å gråte hver gang du går på kjøkkenet for å lage mat og man mater ham i badekaret pga sprutoppkasten som kommer med en gang, hva gjør du da?

 

Damen som fortalte meg om dette ammet barnet sitt til han ble 4, fordi legene fant ikke ut hva han reagerte på. Ungen raste ned i vekt og man kunne telle ribbeina uten problemer... men ifølge deg så var dette fremdeles ikke grunn nok til amme. Må bruke hodet altså...

 

Anonymous poster hash: 41513...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så fokus på at det er så "kos" å amme egentlig?!? Amming er vel i utgangspunktet mating av de aller minste, og strengt tatt ganske unødvendig etter 1 års alderen. Man kan da kose med barnet (ha de på fanget, holde rundt dem etc.) uten å stappe inn puppen i munnen på dem.

 

Anonymous poster hash: a7f66...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har blitt fortalt meg, er at EUstandarden anbefaler amming til 2 år. Her i Norge anbefaler man til 1 år. (Det ideelle er fullamming til 6 mnd, så gradvis introduksjon av annen føde.) Det betyr ikke at man må stoppe ved denne alderen, men at det er anbefalt at man holder på i hvert fall så lenge hvis mulig.

Min beste venninne ammet til sønnen skulle begynne på skolen. Jeg sa ingenting, for man får gjøre som man vil. Men ja, jeg syns det var en smule ekkelt når han stod på gulvet og ammet mens hun satt i en stol og gjorde andre ting. Men de gjorde selvfølgelig ikke dette i offentlighet. Det er jo ikke snakk om ernæring av betydning lengre, men kos. Det var gutten selv som oppdaget at kompisene hans ikke gikk hjem til puppen lengre, tror han syns det var veldig dumt og flaut da de andre oppdaget hva han gjorde. Vet ikke om han ble mobbet.

Jeg ammer fortsatt vesla på 1,5, og har tenkt å fortsette en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...