Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Vil egentlig bare høre deres mening om hva jeg burde gjøre. For jeg vil ikke gjøre noe dumt som jeg vil angre på. Saken er den at jeg (23år) og damen (20år) min skal ha barn, hun er i uke 18. Jeg har alltid sakt jeg vil ta en farskapstest for å være sikker. Da har hun virkelig blitt sur å sakt jeg ikke stoler på hon! Så er hun på overnattingsbesøk hos en venn og sender en sms, der står det hun må fortelle meg noe. At det ikke er sikkert at det er meg som er faren, hun ble nemlig voldtatt av en kamerat. Dette skal ha skjedd samme dag hun ble gravid uti fra uker og dager hun er på vei. Vi har vært sammen i 2 år og hun har aldrig blitt gravid før nå, og da velger jeg å tro det ikke jeg som er faren. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som kan si hva de ville gjort i en sånn situasjon? Tenk om det faktisk er min unge? Burde hun ikke fortalt meg om voldtekten der og da? og ikke kommet nå så jeg må vente i 5 mnd på og få vite om det er mitt? Føler all gleden er vekke nå, jeg blir knust uansett om det viser seg å være min eller ikke nå. Klarer aldrig mer å stole på henne! Vær så snill å si rett ut hva jeg burde gjøre, eller hva dere ville gjort! Takker for alle svar Anonymous poster hash: 2f96e...656 Anonymous poster hash: 2f96e...656
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Først og fremst så skjønner jeg at du er fortvilet og lei deg! Dette er tung informasjon å få, og på et ukurant tidspunkt... Men, vær så snill og tenk på hvor vanskelig det må ha vært for kjæresten fin å fortelle om voldtekten. Faktisk så vanskelig at hun ikke klarte å si det u annet enn en melding. Dessverre er det sånn at voldtektsofre føler skam og gjerne en sterk uvilje mot å dele dette. De har ingen grunn for å føle det sånn, man er aldri skyld i en voldtekt. Du må virkelig sette deg ned og tenke på om du kan fortsette i forholdet, og hjelpe din kjæreste gjennom dette. Hun blir mest sannsynlig sinna når du sier du skal ha farskapstest fordi hun er redd svaret selv... Stakkars jente, dette kan du ikke bli sinna på henne for. Du har derimot all grunn til å tenke godt gjennom scenariene om dette er voldteksmannens barn og om du orker å fortsette i et forhold hvor barnet er ditt, om det viser seg at barnet er ditt og at dere må jobbe dere gjennom denne krisen som jo voldtekten er. I første omgang ville jeg tatt kontakt med familievernkontoret for samtale begge to, eller få time hos fastlege for å få hjelp til kjæresten din. Hun trenger hjelp og støtte og kanskje hun ikke klarer å skaffe den selv enda. Regner jo med at du elsker denne jenta, du føler bare veldig på usikkerheten som dere nå er i. Glem ikke det forferdelige som kjæresten din har opplevd og som dessverre setter dere i en situasjon som gir usikkerhet frem til fødsel. Hvis det stemmer at du elsker henne så trenger hun at du er sterk for henne. På familievernkontoret får dere hjelp begge to. Sender en god klem, dette er forferdelig for dere begge to... Anonymous poster hash: 649d0...3b6
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 Tusen takk for svar Jeg tenker i samme rettning. MEN er bare det at hun velger å komme med det nå, altså 5 mnd før. Hun burde fortalt det i det hun ble gravid. Ikke vente med det til nå! Jeg har sakt jeg ikke er sur sur på henne for det som har skjedd, men mistet tillitten til hun siden jeg får vite det nå som abort ikke er tema og siden jeg har spurt før og hun har vert så påstålig på at hun ikke har ligget med andre. Anonymous poster hash: 2f96e...656
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 Nå er det jo ikke slik at hun har ligget med andre som jeg forstår, men hun er blitt utsatt for grovt overgrep. Jeg er ikke kjent med dette temaet, men lufter en ide. Kan det være mulig å ta farskapstest mens barnet er i magen? Og evt søke om senabort dersom det viser seg å ikke være ditt? Anonymous poster hash: 0f8bb...c9e
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 Nå er det jo ikke slik at hun har ligget med andre som jeg forstår, men hun er blitt utsatt for grovt overgrep. Jeg er ikke kjent med dette temaet, men lufter en ide. Kan det være mulig å ta farskapstest mens barnet er i magen? Og evt søke om senabort dersom det viser seg å ikke være ditt? Anonymous poster hash: 0f8bb...c9e Er du syk i hodet??? Søke senabort på en frisk baby? Anonymous poster hash: d465b...b05
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #6 Skrevet 23. februar 2014 Nå er det jo ikke slik at hun har ligget med andre som jeg forstår, men hun er blitt utsatt for grovt overgrep. Jeg er ikke kjent med dette temaet, men lufter en ide. Kan det være mulig å ta farskapstest mens barnet er i magen? Og evt søke om senabort dersom det viser seg å ikke være ditt? Anonymous poster hash: 0f8bb...c9e Er du syk i hodet??? Søke senabort på en frisk baby? Anonymous poster hash: d465b...b05 uff, beklager!!!! Tenkte meg ikke om før jeg svarte!!!!!!!!! :( Men kan farskapstest evt tas med barnet i magen? Eller kanskje det er for risikofylt? Anonymous poster hash: 0f8bb...c9e
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #7 Skrevet 23. februar 2014 Abort nå er ikke tema for hennes del og det respekterer jeg fult! Det er blitt en unge med armmer å ben, har vert på UL og nei det er for j***** å ta ett liv nå som det er blit til en liten baby! Skal høre med legen om hun kan skrive en henvisning, det er mulig å teste deg om legen søker under spesielle situasjoner som dette. Allt hadde vert så mye enklere om hun hadde fortalt det når hun fant ut hun var gravid. ikke si noe sånt nå. Da syntes jeg faktisk hun burde ventet til ungen kom ut! Føler jeg blir den stygge ulven oppi dette uansett! hun er jo bare blitt " voldtatt" hva med meg da, tenker hun ikke på hvordan dette er for meg.. Blir jo feil om jeg går fra henne om det ikke er min for hun ble jo voldtatt! og viser det seg det er min så blir det jo hvertfall feil! Kan ikke sitte å si det er mon unge vell og så komme etter 18 uker å si det sikkert ikke er min! Anonymous poster hash: 2f96e...656
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #8 Skrevet 23. februar 2014 Jeg nevner igjen, få hjelp av en tredjepart Dere trenger begge hjelp til å bearbeide dette... Og du trenger hjelp til å sortere tankene dine... Det gjør dere begge to. Du må nok også få hjelp til å forstå hva set vil si å bli voldtatt og hvorfor hun har "valgt" å vente med å si det til deg. Skriver "valgt" på denne måten for det er så nyansert hvorfor et offer ikke klarer å dele opplevelsen, frykten og den uberettigede skammen som offeret gjener føler på. Anonymous poster hash: 649d0...3b6
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #9 Skrevet 23. februar 2014 Spør henne om dere kan prate om dette med en tredjepart tilstede det være seg lege, jordmor, familivernkontor. Hennes reaksjon på dette vil jo kanskje fortelle deg en hel del. Også få en DNA test? Vet ikke om du må vente til babyen er ute. Om de bruker blod eller celler de skrapet fra munnhulen. Men det kan du spørre en lege om eller ringe sykehuset å høre. Anonymous poster hash: 41c58...3d9
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #10 Skrevet 23. februar 2014 Du inviterte vel ikke akkurat til tillit fra henne når du, og jeg siterer: Jeg har alltid sakt jeg vil ta en farskapstest for å være sikker. Når kjæresten din sier fra starten av at han ikke kommer til å stole på deg ved et eventuelt svangerskap, vel, da har du lagt grunnlaget for forholdet. Jeg ville faktisk gjort det slutt med en kjæreste dersom han hadde sagt noe så krenkende til meg. Som man reder, ligger man... Anonymous poster hash: f69a1...bf7
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #11 Skrevet 23. februar 2014 Vi får høre med legen hva hun sier. Vi får snakke litt mere senere i dag.. Om jeg vet det vil si å bli voldtatt? jo det VET jeg faktisk! Vært utsatt for overgrep fra jeg var barn til i ungdomsåra.. så JA jeg vet hva dette dreier seg om! Og derfor kan jeg ikke forstå hvorfor hun gjør det på denne måten! hun vet om min barndom og det var ikke ett barn fra en voldtektsforbryter jeg ønsket meg akkurat hvis dere forstår! Når jeg sier jeg vil ta en test, så burde jo det sakt seg selv at jeg har mistenk noe som ikke stemmer her Anonymous poster hash: 2f96e...656
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #12 Skrevet 23. februar 2014 Og jeg må bare si at jeg har støttet hun fullt ut i denne situasjonen! Jeg finnes ikke sur på henne for det som har skjedd! men litt skuffa for å få vite det no. Jeg diskutere bare litt mer på spissen her. Så ikke tro jeg er sånn mot henne Anonymous poster hash: 2f96e...656
Sint naken biltyv Skrevet 23. februar 2014 #13 Skrevet 23. februar 2014 Du inviterte vel ikke akkurat til tillit fra henne når du, og jeg siterer: Jeg har alltid sakt jeg vil ta en farskapstest for å være sikker. Når kjæresten din sier fra starten av at han ikke kommer til å stole på deg ved et eventuelt svangerskap, vel, da har du lagt grunnlaget for forholdet. Jeg ville faktisk gjort det slutt med en kjæreste dersom han hadde sagt noe så krenkende til meg. Som man reder, ligger man... Anonymous poster hash: f69a1...bf7 Dette er jeg enig i!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #14 Skrevet 23. februar 2014 Troll Anonymous poster hash: 38268...abf
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #15 Skrevet 23. februar 2014 Jeg har sakt jeg vil ta en test hele tiden grunnet: Vi har hatt litt turbulens i forholdet og var 2 mnd vi ikke var sammen. Og ja eg fikk høre hunn hade vert på fest å rotet med noen gutter og da syntes jeg det er naturlig å be om en slik test når vi blir sammen igjen og hun blir gravid! Gudene må vite hva hun har gjort når vi ikke var sammen i 2 mnd. Grunnen til vi fant sammen igjen å bestemte oss for å virkelig prøve på nytt var for babyen sin del og vi hadde virkelig troen på at vi sku holde sammen. Jeg har vert såppas ærlig å sakt jeg vil vite 100% sikkert at det er min unge! Ka hadde skjedd om jeg ikke ba om det? Jo då hadde jeg vel blitt " far " til en som ikke var min da? Anonymous poster hash: 2f96e...656
SuperFries Skrevet 23. februar 2014 #16 Skrevet 23. februar 2014 Unnskyld at jeg nå er litt kritisk mot din kjære. Har hun vist noen tegn til å ha blitt voldtatt? Har hun hele tiden gledet seg over svangerskapet, eller har hun slitt med å knytte seg til barnet i magen? Har hun vært noe annerledes med deg, slitt med intimitet osv osv?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #17 Skrevet 23. februar 2014 Det er ikke lovlig i Norge å ta DNA test på barnet mens det er i magen - dere må vente til barnet er kommet... Anonymous poster hash: c9b3d...d0a
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #18 Skrevet 23. februar 2014 Det er ikke en enkel ting å fortelle. Jeg brukte tretti år på å fortelle at noe sånt hadde skjedd meg..og jeg fortalte det også i en sms for det ble for tøft å si det... Anonymous poster hash: 6fe50...42a
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #19 Skrevet 23. februar 2014 Er jeg den eneste som reagerer på at hele historien til denne jenta virker litt....råtten? Ei jente er gravid. Tviholder på at det er kjærestens barn, for de har jo tross alt vært sammen i to år. Når gutten begynner å sette frem ønsker om farskapstest blir jenta stressa fordi hun har vært utro, og skylder dermed på en "voldtekt". Beleilig, ikke sant? Selvfølgelig jævlig for henne om hun har blitt voldtatt, men da burde det ringt noen bjeller før. Hos henne, i forhold til hvordan hun føler rundt graviditeten, og hos deg i forhold til hvordan hun har oppført seg så langt i graviditeten. Anonymous poster hash: 07266...221
Ugl@ ruger... Skrevet 23. februar 2014 #20 Skrevet 23. februar 2014 Nå er det jo ikke slik at hun har ligget med andre som jeg forstår, men hun er blitt utsatt for grovt overgrep. Jeg er ikke kjent med dette temaet, men lufter en ide. Kan det være mulig å ta farskapstest mens barnet er i magen? Og evt søke om senabort dersom det viser seg å ikke være ditt?Anonymous poster hash: 0f8bb...c9e Er du syk i hodet??? Søke senabort på en frisk baby?Anonymous poster hash: d465b...b05 uff, beklager!!!! Tenkte meg ikke om før jeg svarte!!!!!!!!! :( Men kan farskapstest evt tas med barnet i magen? Eller kanskje det er for risikofylt? Anonymous poster hash: 0f8bb...c9e Farskapstest tas ikke før etter barnet er født her i Norge, pga risko bla....
valkyrien Skrevet 23. februar 2014 #21 Skrevet 23. februar 2014 Abort nå er ikke tema for hennes del og det respekterer jeg fult! Det er blitt en unge med armmer å ben, har vert på UL og nei det er for j***** å ta ett liv nå som det er blit til en liten baby! Skal høre med legen om hun kan skrive en henvisning, det er mulig å teste deg om legen søker under spesielle situasjoner som dette. Allt hadde vert så mye enklere om hun hadde fortalt det når hun fant ut hun var gravid. ikke si noe sånt nå. Da syntes jeg faktisk hun burde ventet til ungen kom ut! Føler jeg blir den stygge ulven oppi dette uansett! hun er jo bare blitt " voldtatt" hva med meg da, tenker hun ikke på hvordan dette er for meg.. Blir jo feil om jeg går fra henne om det ikke er min for hun ble jo voldtatt! og viser det seg det er min så blir det jo hvertfall feil! Kan ikke sitte å si det er mon unge vell og så komme etter 18 uker å si det sikkert ikke er min! Anonymous poster hash: 2f96e...656 Ja, stakkars deg, hun har jo bare blitt voldtatt... Idiot!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #22 Skrevet 23. februar 2014 Unnskyld at jeg nå er litt kritisk mot din kjære. Har hun vist noen tegn til å ha blitt voldtatt? Har hun hele tiden gledet seg over svangerskapet, eller har hun slitt med å knytte seg til barnet i magen? Har hun vært noe annerledes med deg, slitt med intimitet osv osv? Man kan knytte seg til barnet og glede seg over svangerskapet på tross av at barnet er resultat av en voldteky. Man kan elske et barn like høyt som et planlagt barn tross en voldtekt. Hvordan jeg vet dette? Jo, jeg har førstehåndskjennskap til disse følelsene. Man kan også fornekte og fortrenge overgrepet i mange måneder, i flere år for den del, slik jeg gjorde i mitt tilfelle. HI om du kan/ bør stole på henne er opp til deg å avgjøre,d esverre finnes det jenter som kan lyve på seg en voldtekt, et coldtekstoffer vil ha visse problemer med intimitet, enten blir de frigidde og ønsker ingen se , i andre tilfeller kan de bli nesten nymfomane, uansett, man forandrer seg etter å ha blitt utsatt for et sånt overgrep, man vil reagere anneledes på ting, hvis hun er akkurat som før dette påståtte overgrepet ville jeg tvilt krsftig på om det var en voldtekt, da er det kansje større sjanse for at det er utroskap hun godt mulig angrer på i ettertid, men det ers tor forskjell på å ligge med noen i fylla og det å bli voldtatt. Jeg har erfaring med begged eler, aldri fått traume av et ONS jeg angrer på. Anonymous poster hash: 855ad...74f
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #23 Skrevet 23. februar 2014 Unnskyld at jeg nå er litt kritisk mot din kjære. Har hun vist noen tegn til å ha blitt voldtatt? Har hun hele tiden gledet seg over svangerskapet, eller har hun slitt med å knytte seg til barnet i magen? Har hun vært noe annerledes med deg, slitt med intimitet osv osv? Jeg stusset også litt på dette. Voldtekt er ikke noe man skal lyve om, så det burde være sant. Anonymous poster hash: 280b7...985
Skylander Skrevet 23. februar 2014 #24 Skrevet 23. februar 2014 Jeg også har stusset litt på historien, men hvis det er slik at hun ble voldtatt så må jo du selvsagt støtte henne så godt du kan i graviditeten, være seg ditt barn eller ikke. Dersom det viser seg å ikke være ditt barn, så trenger jo ikke det å bety at du ikke kan være far fordi. En far er den som er tilstede og har omsorg for et barn, og jeg garanterer deg at det er nettopp en FAR du vil bli oppfattet som av det kommende barnet. Navnet ditt kan vel også, såvidt jeg vet stå i fødselspapirene.
38_Bergen Skrevet 23. februar 2014 #25 Skrevet 23. februar 2014 Har hun anmeldt forholdet?..har hun virket anderledes på deg på noen måte siden den tiden hun skal ha blitt voldtatt?. Hvorfor har du mistanke om at hun har vært med andre? Jeg ville brydd meg mindre om hvem som er far til barnet i denne omgang og sett til at denne "kameraten" blir tiltalt for voldtekt. Om det er det som er saken, så trenger hun din støtte og omtenksomhet. (En tredje tanke jeg sitter med her er at hun i en nå desperat situasjon for å ikke miste deg har kommet med en slik påstand. Vet jeg setter bena langt ut i farvannet nå..men det slo meg bare. Må for all del ikke si noe til henne om den tanken jeg hadde nå om det skulle være tilfelle dette her, det ville være det værste svik for henne fra din side.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå