L'attente Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Jeg er 32 uker og skal fly til kanariøyene om seks timer. Jeg har flyskrekk til tusen og er i tillegg nå redd for både blodpropp og konsekvenser hos lillegutt i magen. Turen varer litt over 5 timer og jeg har grått, vært irritabel, og vært passiv om en annen i dag. Dette er en tur jeg MÅ dra på siden min datter på 7 gleder seg. Men jeg finner ingen glede nå. Jeg trenger SÅRT noen med erfaring som kan gi meg noen råd. Jeg er i tillegg til høygravid også blitt velsignet med noen ekstra kg så jeg er livredd mildt sagt. Aktivitetsnivået er lite nå som bekkenet mitt er totalt sarvet, krykker trengs for å komme seg fremover. ÅÅÅÅÅÅÅÅ jeg vil bare bli hjemme!!!!!!!!! :-(
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Ingen problem,jeg kan godt overta billetten og hotellet jeg Anonymous poster hash: 6d6f1...e50
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Det går nok helt sikkert veldig bra! Det gjør stort sett det. (Har flyskrekk selv og bruker å trøste meg med de setningene over ) Anonymous poster hash: 1b742...14d
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Been there done that. Aldri mer i gravid tilstand Alt gikk greit, men tungt og slitsomt. Jeg hadde lite glede av turen. Hvorfor bestilte dere så lang tur når du er redd og har smerter? Anonymous poster hash: 682d0...2d0
L'attente Skrevet 22. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2014 Ingen problem,jeg kan godt overta billetten og hotellet jeg Anonymous poster hash: 6d6f1...e50 TRO MEG, hadde det vært bare meg så hadde du fått de!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Forstår at du er engstelig! Har du støttestrømper? Hvis ikke, kjøp på flyplassen. Reis deg opp fra flysetet i hvert fall hver time. Vift med tærne og bøy på anklene. Drikk masse vann og pust med magen. Se deg i speilet og si: Jeg er rolig og dette blir en fin tur. Gjenta til du kjenner at du tror på det. Det er du som har kontrollen! Hvis du har cherrytomater, så er det bevist at en boks cherrytomater før en flytur er med på å minske risikoen for blodpropp. Sjansen er uansett liten. Lykke til! Anonymous poster hash: fa2c2...cdd
L'attente Skrevet 22. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 22. februar 2014 Been there done that. Aldri mer i gravid tilstand Alt gikk greit, men tungt og slitsomt. Jeg hadde lite glede av turen. Hvorfor bestilte dere så lang tur når du er redd og har smerter? Anonymous poster hash: 682d0...2d0 Turen ble bestilt for ett år siden. Og de som kjøpte turen til oss hadde ikkekjøpt med avbestillingsforsikring. Jeg vet det er tungt, det er jo 2.5 kg baby inni her men jeg er redd for helsen :-( nå har jentungen gledet seg og har då reisefeber. Jeg som vanligvis er så neddopet at jeg ikke husker tid eller sted må imorgen fly helt uten noe og det blir veldig tøft :-(
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Jeg floy også til Kanariøyene rundt like langt på vei- gikk kjempefint. Tenkte ikke over det i det hele tatt. Anonymous poster hash: 04494...329
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 For å forebygge mot blodpropp så prøv å beveg deg. Gå frem og tilbake i midtgangen hvis du klarer det Dessuten les dette: Å fly er den sikreste formen for transport i verden. Våre bevingede doninger er langt sikrere enn du tror. Og du har sikkert hørt det før: Det er faktisk større sjanse for å dø både når du kjører bil, båt, sykler eller til og med går. I følge en amerikansk undersøkelse er sjansen for å dø i en flyulykke 1:11 millioner. Det vil si at dersom du flyr hver eneste dag, vil det ta 29.000 år før du vil oppleve å dø i et flyhavari. Samtidig viser undersøkelsen at du må fly døgnet rundt i cirka 86 år for at det skal skje noe dramatisk under flygningen. Jeg har selv angst for å fly, for meg er det verste fra flyet gasser på og de 15 første minuttene. Jeg hater det, så vet hvordan du har det Anonymous poster hash: 5d2de...846
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Det går helt sikkert greit. Som hun over her sa, ha på støttestrømper, reis deg opp og beveg deg litt, drikk rikelig med vann. Lykke til God tur! Anonymous poster hash: 682d0...2d0
L'attente Skrevet 22. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 22. februar 2014 Forstår at du er engstelig! Har du støttestrømper? Hvis ikke, kjøp på flyplassen. Reis deg opp fra flysetet i hvert fall hver time. Vift med tærne og bøy på anklene. Drikk masse vann og pust med magen. Se deg i speilet og si: Jeg er rolig og dette blir en fin tur. Gjenta til du kjenner at du tror på det. Det er du som har kontrollen! Hvis du har cherrytomater, så er det bevist at en boks cherrytomater før en flytur er med på å minske risikoen for blodpropp. Sjansen er uansett liten. Lykke til! Anonymous poster hash: fa2c2...cdd CHERRYTOMATER!!!! Jeg liker ikke det men det skal jeg tvinge i meg. Støttestrømper kjøpte vi i dag. Spent på om jeg klarer å reise meg opp i flyet da, jeg er som regel stiv som en stokk i setet.
L'attente Skrevet 22. februar 2014 Forfatter #12 Skrevet 22. februar 2014 For å forebygge mot blodpropp så prøv å beveg deg. Gå frem og tilbake i midtgangen hvis du klarer det Dessuten les dette: Å fly er den sikreste formen for transport i verden. Våre bevingede doninger er langt sikrere enn du tror. Og du har sikkert hørt det før: Det er faktisk større sjanse for å dø både når du kjører bil, båt, sykler eller til og med går. I følge en amerikansk undersøkelse er sjansen for å dø i en flyulykke 1:11 millioner. Det vil si at dersom du flyr hver eneste dag, vil det ta 29.000 år før du vil oppleve å dø i et flyhavari. Samtidig viser undersøkelsen at du må fly døgnet rundt i cirka 86 år for at det skal skje noe dramatisk under flygningen. Jeg har selv angst for å fly, for meg er det verste fra flyet gasser på og de 15 første minuttene. Jeg hater det, så vet hvordan du har detAnonymous poster hash: 5d2de...846 Ja! Jeg er panisk frem til fest setebeltelyset er slått av og flyvertinnene går rundt.
Monajenten Skrevet 22. februar 2014 #13 Skrevet 22. februar 2014 Jeg var rett under 30 uker på vei da vi reiste til Gran Canaria i påsken i fjor, og jeg hater å fly jeg også. Enig med dere andre om at det verste er landing og letting. Men jeg hadde også med barn, to stk på 9 og 6 år, og de var så spente og elsket å fly, så ut vinduene og hadde sommerfugler i magen. Jeg måtte bare puste, se på dem og prøve å tenke at når de er så spente men ikke redd, så må ihvertfall jeg prøve på det samme. Og det ER faktisk tryggere å fly enn å kjøre bil Det er selvsagt tungt å fly såpass langt som ganske gravid, men husk å drikke masse vann, for all del bruk støttestrømpene og prøv å få gått litt frem og tilbake. Når du sitter i ro så prøv å beveg på beina da også. Det kommer til å gå bra, og tenk så lykkelig datteren din er for denne turen God tur, prøv å kose deg når dere har kommet frem
L'attente Skrevet 22. februar 2014 Forfatter #14 Skrevet 22. februar 2014 Jeg var rett under 30 uker på vei da vi reiste til Gran Canaria i påsken i fjor, og jeg hater å fly jeg også. Enig med dere andre om at det verste er landing og letting. Men jeg hadde også med barn, to stk på 9 og 6 år, og de var så spente og elsket å fly, så ut vinduene og hadde sommerfugler i magen. Jeg måtte bare puste, se på dem og prøve å tenke at når de er så spente men ikke redd, så må ihvertfall jeg prøve på det samme. Og det ER faktisk tryggere å fly enn å kjøre bil Det er selvsagt tungt å fly såpass langt som ganske gravid, men husk å drikke masse vann, for all del bruk støttestrømpene og prøv å få gått litt frem og tilbake. Når du sitter i ro så prøv å beveg på beina da også. Det kommer til å gå bra, og tenk så lykkelig datteren din er for denne turen God tur, prøv å kose deg når dere har kommet frem Tusen takk, ja hun er så spent at hun ikke fikk sove sa hun. Jeg er veldig flink til å male fanden på veggenemen jeg kan aldri tilgi meg selv om det skulle skje noe på denne turen med babyen. Men det er jo faktisk åtte uker igjen til termin, jeg må jo bare prøve å tenke positivt. Men letting er så jævlig, det er et mareritt uten like. Og jeg er så misunnelig på de som lener seg tilbake og nyter flyturen! De kan reise rundt hele verden uten problemer. Jeg er stuck her i Norden jeg som den pysen jeg er! Skammelig!
Monajenten Skrevet 22. februar 2014 #15 Skrevet 22. februar 2014 Jeg var rett under 30 uker på vei da vi reiste til Gran Canaria i påsken i fjor, og jeg hater å fly jeg også. Enig med dere andre om at det verste er landing og letting. Men jeg hadde også med barn, to stk på 9 og 6 år, og de var så spente og elsket å fly, så ut vinduene og hadde sommerfugler i magen. Jeg måtte bare puste, se på dem og prøve å tenke at når de er så spente men ikke redd, så må ihvertfall jeg prøve på det samme. Og det ER faktisk tryggere å fly enn å kjøre bil Det er selvsagt tungt å fly såpass langt som ganske gravid, men husk å drikke masse vann, for all del bruk støttestrømpene og prøv å få gått litt frem og tilbake. Når du sitter i ro så prøv å beveg på beina da også. Det kommer til å gå bra, og tenk så lykkelig datteren din er for denne turen God tur, prøv å kose deg når dere har kommet frem Tusen takk, ja hun er så spent at hun ikke fikk sove sa hun. Jeg er veldig flink til å male fanden på veggenemen jeg kan aldri tilgi meg selv om det skulle skje noe på denne turen med babyen. Men det er jo faktisk åtte uker igjen til termin, jeg må jo bare prøve å tenke positivt. Men letting er så jævlig, det er et mareritt uten like. Og jeg er så misunnelig på de som lener seg tilbake og nyter flyturen! De kan reise rundt hele verden uten problemer. Jeg er stuck her i Norden jeg som den pysen jeg er! Skammelig! Skjønner hva du mener. Mannen min er verre enn meg og flyr rett og slett ikke, så her er det bilferier for alle penga. (Måtte ta med meg mamma i fjor, hehe ) Skulle også ønske at jeg kunne lene meg tilbake og nyte men det er vanskelig. Men sånn er det bare, mye fint i Norden også Og du? Det går HELT fint med babyen din
L'attente Skrevet 22. februar 2014 Forfatter #16 Skrevet 22. februar 2014 Jeg var rett under 30 uker på vei da vi reiste til Gran Canaria i påsken i fjor, og jeg hater å fly jeg også. Enig med dere andre om at det verste er landing og letting. Men jeg hadde også med barn, to stk på 9 og 6 år, og de var så spente og elsket å fly, så ut vinduene og hadde sommerfugler i magen. Jeg måtte bare puste, se på dem og prøve å tenke at når de er så spente men ikke redd, så må ihvertfall jeg prøve på det samme. Og det ER faktisk tryggere å fly enn å kjøre bil Det er selvsagt tungt å fly såpass langt som ganske gravid, men husk å drikke masse vann, for all del bruk støttestrømpene og prøv å få gått litt frem og tilbake. Når du sitter i ro så prøv å beveg på beina da også. Det kommer til å gå bra, og tenk så lykkelig datteren din er for denne turen God tur, prøv å kose deg når dere har kommet frem Tusen takk, ja hun er så spent at hun ikke fikk sove sa hun. Jeg er veldig flink til å male fanden på veggenemen jeg kan aldri tilgi meg selv om det skulle skje noe på denne turen med babyen. Men det er jo faktisk åtte uker igjen til termin, jeg må jo bare prøve å tenke positivt. Men letting er så jævlig, det er et mareritt uten like. Og jeg er så misunnelig på de som lener seg tilbake og nyter flyturen! De kan reise rundt hele verden uten problemer. Jeg er stuck her i Norden jeg som den pysen jeg er! Skammelig! Skjønner hva du mener. Mannen min er verre enn meg og flyr rett og slett ikke, så her er det bilferier for alle penga. (Måtte ta med meg mamma i fjor, hehe ) Skulle også ønske at jeg kunne lene meg tilbake og nyte men det er vanskelig. Men sånn er det bare, mye fint i Norden også Og du? Det går HELT fint med babyen din Jada dette må jo gå fint, det må jo det! :-) hjelper å høre andre folk med lignende erfaringer komme med råd og historier. Jeg har reisesokkene klar på nattbordet, og får tenke på hva jeg skal finne på med krykkene der nede. Det er jo meldt strålende sol der hele uken! Masse vann, bevegelse, cherrytomater og støttestrømper! GOT IT! Prøve litt søvn og kanskje, selv om den ikke har mye til stede den siste uken :-P
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #17 Skrevet 22. februar 2014 Godt å høre at det er flere som meg! Skal fly fire timer når jeg er 32 uker og jeg gruer meg så... Livredd for å ikke skulle få oppleve å møte babyen min. Hadde litt flyskrekk før, nå er det ekstremt. Tenker på det hver dag og reiser ikke før om ti uker... Anonymous poster hash: af58a...235
L'attente Skrevet 22. februar 2014 Forfatter #18 Skrevet 22. februar 2014 Godt å høre at det er flere som meg! Skal fly fire timer når jeg er 32 uker og jeg gruer meg så... Livredd for å ikke skulle få oppleve å møte babyen min. Hadde litt flyskrekk før, nå er det ekstremt. Tenker på det hver dag og reiser ikke før om ti uker...Anonymous poster hash: af58a...235 Uff jeg føler med deg! Jeg har kvidd meg lenge men har på en måte fortrengt det litt, men nå er turen rett foran meg om noen timer. Det er kjempetøft. Spesielt dette med blodpropp. Min fetter døde av blodpropp i lungene, og jeg kjenner det veldig nå når jeg skal i risikosonen. Men om det går bra, noe det helt sikkert gjør, skal jeg oppdatere her inne og gi deg full update!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #19 Skrevet 22. februar 2014 herregud snakk om og være hyterisk Anonymous poster hash: 475fe...02f
MammantilNurket Skrevet 23. februar 2014 #20 Skrevet 23. februar 2014 Jeg fløy også en tilsvarende tur da jeg var omtrent like langt på vei som deg. Det gikk veldig greit. Følg rådene som er gitt over her om støttestrømper, nok væske, spaserturer i midtgangen osv. og nyyyyt ferien din
Gjest MMJ Skrevet 23. februar 2014 #21 Skrevet 23. februar 2014 Nå er jeg fæl, men forteller det likevel Jeg var så redd sist vi skulle reise med fly... så sa ei nabodame til meg: "Om dere går "ned", så går dere "ned" alle sammen". Jeg syntes i grunnen det var en trøst. Herreguuuud så syk jeg her, hehe Støttestrømper, bevegelse, bestem deg for at du skal tenke positivt, kjøp deg noen gøye blader og noe godt å spise og drikke - kanskje høre på litt musikk? Ha med aktivitets"ting" til de små, tegnesaker, musikk e.l. Så skjønt, varme og kos! Herlighet, dette kommer til å gå strålende!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #22 Skrevet 23. februar 2014 Godt å høre at det er flere som meg! Skal fly fire timer når jeg er 32 uker og jeg gruer meg så... Livredd for å ikke skulle få oppleve å møte babyen min. Hadde litt flyskrekk før, nå er det ekstremt. Tenker på det hver dag og reiser ikke før om ti uker...Anonymous poster hash: af58a...235 Uff jeg føler med deg! Jeg har kvidd meg lenge men har på en måte fortrengt det litt, men nå er turen rett foran meg om noen timer. Det er kjempetøft. Spesielt dette med blodpropp. Min fetter døde av blodpropp i lungene, og jeg kjenner det veldig nå når jeg skal i risikosonen. Men om det går bra, noe det helt sikkert gjør, skal jeg oppdatere her inne og gi deg full update!Ja oppdater meg gjerne! lykke til! Det går jo bra. Vi vet jo egentlig det da.. Både med mor og barn:) tenk så deilig det blir med ferie! Anonymous poster hash: af58a...235
chillaot Skrevet 23. februar 2014 #23 Skrevet 23. februar 2014 Jeg reiser til Kanariøyene om noen dager. Vil være i uke 31-32. Jeg har ikke flyskrekk, men føler meg ikke akkurat trygg i fly. Det jeg har tenkt mest på ved å reise så sent er om det skal påvirke babyen på noen måte, men jeg fikk forsikringer av jordmor at dette ikke var tilfellet. Det vil jo være tungt med så lang flytur når man er så stor og tung i kroppen, men jeg satser på at sol og varme vil være verdt det! Fint tips med cherrytomater, det skal jeg spise før flyturen! Kanskje vi sees Hl
Mandala Skrevet 23. februar 2014 #24 Skrevet 23. februar 2014 Jeg fløy også til gran canaria akkurat da jeg var 32 uker på vei. Det var en kjempefin tur
L'attente Skrevet 23. februar 2014 Forfatter #25 Skrevet 23. februar 2014 Jeg sitter på flyet nå, har vært i luften i tre timer snart og kjenner at det er litt ekstra vannansamling i beina. Lillegutt har sparket masse denne turen så han lever ihvertfall i beste velgående. Å skulle gå frem og tilbake er et sabla mareritt, for på charterturer er det jammen en del brisne typer som ikke klarer å sitte stille heller, og la oss innse det: i uke 32 er man en hindring for motgående trafikk! Men nå lander vi om et par timer, og godt skal det bli!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå