Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #26 Skrevet 23. februar 2014 Det handler jo ikke bare om å evt få ekstra oppfølging dersom du blir gravid, men alle påkjenningene knyttet til behandling og forløpt. Å gjennomgå IVF er ikke noe du kan gjøre uten å ta hjertefeilen med i betraktning, og jeg er helt sikker på at legene (både fastlege og IVF-lege!) er helt enig med meg. Som nevnt over her er det medikamenter som brukes i infertilitetsbehandling som er uforenelig med ulike hjertefeiler, og det finnes også hjertemedisin som er uforenelig med IVF-behandling og/eller graviditet. Uansvarlig og umodent og holde dette skjult for legene, om jeg får være helt ærlig. Ang primulot brukes den blant annet for fremkalle blødning hos kvinner som har lang syklus. Så ja, den brukes forholdsvis ofte i IVF-behandling. Primolut brukes hovedsaklig for å utsette blødning og er sjeldent brukt i IVF-sammenheng. Men kanskje du er lege eller sykepleier og driver med IVF?Anonymous poster hash: 9c27c...c47 Ja nesten Hjelper fint lite hva du tenker og tror ang bruken, poenget er at det blir brukt, det blir ofte brukt og HI her risikerer å få både det og andre medikamenter som kan forverre tilstanden drastisk dersom hun ikke spiller med åpne kort. Jeg synser ikke bare. Jeg er faktisk lege selv, men har sjeldent hørt om Primolut innen IVF, det er vel av den mer sjeldne sorten. Men siden du jobber med IVF er du kanskje mer informert. Synes bare det var rart at Primolut ble nevnt som et eksempel på farlig medikament innen IVF da bruken ikke er så hyppig og det finnes langt verre preparater. Anonymous poster hash: 9c27c...c47 Hilsen hun som limte det inn: Var mer det første medikamentet jeg husket til bruk for infertilitet generelt, og ikke IVF spesielt Poenget er vel uansett at dette er noe som man må fortelle om, og helst så tidlig som mulig. Anonymous poster hash: d5be8...194
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #27 Skrevet 23. februar 2014 Har ikke fått noe direkte diagnose ennå. Jeg vet at en må svare ærlig på spørsmålene , men vi ble ikke spurt om det verken på henvisningen eller forsamtalen . Derfor sa jeg ingenting om det heller. Men jeg tror jo at det skal gå bra med litt ekstra oppfølging . Anonymous poster hash: 71af8...e57 Høres ut som klinikk Hausken? Nei det er offentlig klinikk. Men tok utredningen privat og fikk henvisning sendt derfra. Jeg husker ikke hvilke medisiner jeg skal gå på, men det er kort regim. Skal selvfølgelig høre med apotek og sjekke litt rundt før jeg begynner på sprøytene . Og jeg får vel spørre hjertelegen om det kan være farlig for meg eller barnet om jeg blir gravid . Så får jeg hvertfall noen svar derfra. Anonymous poster hash: 71af8...e57 Hva er set hjerteproblemene dine går ut på da? Symptomer? Mistenkte diagnoser?Altfor hurtig puls og uregelmessigheter. Har ikke fått noe svar på hva de mistenker, pga de vil ikke si noe når de ikke vet hva det er . Anonymous poster hash: 71af8...e57
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 23. februar 2014 #28 Skrevet 23. februar 2014 Har ikke fått noe direkte diagnose ennå. Jeg vet at en må svare ærlig på spørsmålene , men vi ble ikke spurt om det verken på henvisningen eller forsamtalen . Derfor sa jeg ingenting om det heller. Men jeg tror jo at det skal gå bra med litt ekstra oppfølging . Anonymous poster hash: 71af8...e57 Høres ut som klinikk Hausken? Nei det er offentlig klinikk. Men tok utredningen privat og fikk henvisning sendt derfra. Jeg husker ikke hvilke medisiner jeg skal gå på, men det er kort regim. Skal selvfølgelig høre med apotek og sjekke litt rundt før jeg begynner på sprøytene . Og jeg får vel spørre hjertelegen om det kan være farlig for meg eller barnet om jeg blir gravid . Så får jeg hvertfall noen svar derfra. Anonymous poster hash: 71af8...e57 Hva er set hjerteproblemene dine går ut på da? Symptomer? Mistenkte diagnoser?Altfor hurtig puls og uregelmessigheter. Har ikke fått noe svar på hva de mistenker, pga de vil ikke si noe når de ikke vet hva det er . Anonymous poster hash: 71af8...e57 Over hvor lang tid? Og har du blitt vurdert av hjertespesialister? Hvor rask puls og hvilke uregelmessigheter? dreier det seg om et engangstilfelle og hvilke medisiner har du brukt? Det finnes hjertetilstander hvor man kan gå gjennom en graviditet, men det er ikke bra å ikke informere om dette til behandlende leger.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #29 Skrevet 23. februar 2014 Har ikke fått noe direkte diagnose ennå. Jeg vet at en må svare ærlig på spørsmålene , men vi ble ikke spurt om det verken på henvisningen eller forsamtalen . Derfor sa jeg ingenting om det heller. Men jeg tror jo at det skal gå bra med litt ekstra oppfølging . Anonymous poster hash: 71af8...e57 Høres ut som klinikk Hausken? Nei det er offentlig klinikk. Men tok utredningen privat og fikk henvisning sendt derfra. Jeg husker ikke hvilke medisiner jeg skal gå på, men det er kort regim. Skal selvfølgelig høre med apotek og sjekke litt rundt før jeg begynner på sprøytene . Og jeg får vel spørre hjertelegen om det kan være farlig for meg eller barnet om jeg blir gravid . Så får jeg hvertfall noen svar derfra. Anonymous poster hash: 71af8...e57 Hva er set hjerteproblemene dine går ut på da? Symptomer? Mistenkte diagnoser?Altfor hurtig puls og uregelmessigheter. Har ikke fått noe svar på hva de mistenker, pga de vil ikke si noe når de ikke vet hva det er . Anonymous poster hash: 71af8...e57 Over hvor lang tid? Og har du blitt vurdert av hjertespesialister? Hvor rask puls og hvilke uregelmessigheter? dreier det seg om et engangstilfelle og hvilke medisiner har du brukt? Det finnes hjertetilstander hvor man kan gå gjennom en graviditet, men det er ikke bra å ikke informere om dette til behandlende leger.Har hatt det i 4 år nå, vært igjennom ett inngrep i hjertet og skal ha hvertfall ett til. Hvilepulsen ligger på mellom 100 og 130 , mens den stiger fort over 150 bare jeg reiser meg fra sofa, seng , går opp trappen osv. Har vært hos mange forskjellige hjertespesialister , og går nå fast hver mnd til en i tillegg til timer hos fastlegen. Har gått på betablokker og en til jeg ikke husker navn på. Ingen virkninger fra de. Skulle ønske det bare var ett engangstilfelle,men er dessverre sånn så og si hele tiden. Anonymous poster hash: 71af8...e57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå