Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Jeg har hjerteproblemer og lurer fælt på hvordan det kommer til å gå når jeg begynner på medisiner og eventuelt hvordan hjertet reagerer på en graviditet. Er det noen andre her som har vært igjennom prøverør med hjertetrøbbel? Anonymous poster hash: 27537...bd7 Anonymous poster hash: 71af8...e57
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Det er ikke noe poeng i å spørre om sånt her. Spør legen din, ikke ta svar herfra for god fisk. Hjerteproblemer er så mangt. Anonymous poster hash: 29549...215
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Det er ikke noe poeng i å spørre om sånt her. Spør legen din, ikke ta svar herfra for god fisk. Hjerteproblemer er så mangt. Anonymous poster hash: 29549...215 Jeg vet jo egentlig det, men lurte på om noen hadde vært igjennom det. Glemte jo å skrive at det er medisiner i forbindelse med prøverør jeg begynner på. Har ikke nevnt for legen at vi skal ha prøverør og heller ikke nevnt for avdelingen at jeg har hjerteproblemer . Anonymous poster hash: 71af8...e57
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 medfødt hjertefeil. gikk bra og føde et barn,men ikke flere Anonymous poster hash: 1ed8d...056
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 Det er ikke noe poeng i å spørre om sånt her. Spør legen din, ikke ta svar herfra for god fisk. Hjerteproblemer er så mangt. Anonymous poster hash: 29549...215 Jeg vet jo egentlig det, men lurte på om noen hadde vært igjennom det. Glemte jo å skrive at det er medisiner i forbindelse med prøverør jeg begynner på.Har ikke nevnt for legen at vi skal ha prøverør og heller ikke nevnt for avdelingen at jeg har hjerteproblemer . Anonymous poster hash: 71af8...e57 Snakk om ansvarsfraskrivelse....! Dette MÅ du fortelle, hva hvis noen av hjertemedisinene dine ikke kan tas av gravide?! Sånt er umulig for et forum å svare på, når vi ikke vet noe om hjerteproblemene dine og hva du går på av medisiner. Eneste du får vite er at "ja, det gikk bra fordi jeg fikk oppfølging" eller "nei, jeg fikk komplikasjoner så det gikk ikke". Fellesnevneren for de som svarer er forhåpentligvis at de fikk tett oppfølging fordi de fortalte helsepersonellet sånne essensielle ting, FØR de begynte på behandlingen... Anonymous poster hash: d5be8...194
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #6 Skrevet 23. februar 2014 Det er ikke noe poeng i å spørre om sånt her. Spør legen din, ikke ta svar herfra for god fisk. Hjerteproblemer er så mangt. Anonymous poster hash: 29549...215 Jeg vet jo egentlig det, men lurte på om noen hadde vært igjennom det. Glemte jo å skrive at det er medisiner i forbindelse med prøverør jeg begynner på.Har ikke nevnt for legen at vi skal ha prøverør og heller ikke nevnt for avdelingen at jeg har hjerteproblemer . Anonymous poster hash: 71af8...e57 Snakk om ansvarsfraskrivelse....! Dette MÅ du fortelle, hva hvis noen av hjertemedisinene dine ikke kan tas av gravide?! Sånt er umulig for et forum å svare på, når vi ikke vet noe om hjerteproblemene dine og hva du går på av medisiner. Eneste du får vite er at "ja, det gikk bra fordi jeg fikk oppfølging" eller "nei, jeg fikk komplikasjoner så det gikk ikke". Fellesnevneren for de som svarer er forhåpentligvis at de fikk tett oppfølging fordi de fortalte helsepersonellet sånne essensielle ting, FØR de begynte på behandlingen... Anonymous poster hash: d5be8...194 Jeg vet det ikke er rette måten å gå frem på. Men jeg er så redd for at vi ikke får gå igjennom noen forsøk hvis jeg sier hvordan det ligger an. Går ikke på noen medisiner nå, så det trenger jeg ikke å bekymre meg for . Men de har fremdeles ikke helt kontroll over hvordan hjertet mitt driver på. Har vært igjennom en operasjon og må ha minst en til. Vet bare ikke når det blir. Problemet mitt ligger i altfor høy rytme og en del uregelmessigheter , pluss bivirkninger som kommer av det. Ønske om barn går nok foran akkurat nå, og jeg regner jo med at jeg får den oppfølgingen jeg trenger når jeg først er blitt gravid , hvis jeg blir det . Anonymous poster hash: 71af8...e57
Gemini77 Skrevet 23. februar 2014 #7 Skrevet 23. februar 2014 Jeg vet ikke angående prøverør og hjerteproblemer men jeg er hjerteoperert og har også litt problemer i ettertid. Jeg svarte på en Mail angående fødsel forrige uke. Limer inn det her...: Jeg har hjerteflimmer/rytmeforstyrrelser og AV blokk grad 2 i tillegg til en hjerteiperasjon i 97 for takykardi. Jeg ble verre i svangerskapene men fødte uten problemer begge gangene. Journalført på Ullevål så de var i beredskap på hjerteavdelingen. Men dette var mer pga AV blokken. Ved andre fødsel var jeg såpass ille at de ville jeg skulle ta keisersnitt for mer kontroll da det er vanskelig å ha beredskap når man ikle vet fødselsøyeblikket. Jeg nektet og de overførte meg derfor over til riksen for fødsel. Ble satt igang på hjerteavdelingen og overført til føden like før selve fødselen. Så tilbake på hjerteavdelingen. EKG på og CVK lagt inn før igangsettelsen og en sykepleier fra hjerteavdelingen hele tiden. De så visst masse stanser hos meg men ikke noe som jeg merket selv.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #8 Skrevet 23. februar 2014 Det er ikke noe poeng i å spørre om sånt her. Spør legen din, ikke ta svar herfra for god fisk. Hjerteproblemer er så mangt. Anonymous poster hash: 29549...215 Jeg vet jo egentlig det, men lurte på om noen hadde vært igjennom det. Glemte jo å skrive at det er medisiner i forbindelse med prøverør jeg begynner på.Har ikke nevnt for legen at vi skal ha prøverør og heller ikke nevnt for avdelingen at jeg har hjerteproblemer . Anonymous poster hash: 71af8...e57 Snakk om ansvarsfraskrivelse....! Dette MÅ du fortelle, hva hvis noen av hjertemedisinene dine ikke kan tas av gravide?! Sånt er umulig for et forum å svare på, når vi ikke vet noe om hjerteproblemene dine og hva du går på av medisiner. Eneste du får vite er at "ja, det gikk bra fordi jeg fikk oppfølging" eller "nei, jeg fikk komplikasjoner så det gikk ikke". Fellesnevneren for de som svarer er forhåpentligvis at de fikk tett oppfølging fordi de fortalte helsepersonellet sånne essensielle ting, FØR de begynte på behandlingen... Anonymous poster hash: d5be8...194 Jeg vet det ikke er rette måten å gå frem på. Men jeg er så redd for at vi ikke får gå igjennom noen forsøk hvis jeg sier hvordan det ligger an. Går ikke på noen medisiner nå, så det trenger jeg ikke å bekymre meg for . Men de har fremdeles ikke helt kontroll over hvordan hjertet mitt driver på. Har vært igjennom en operasjon og må ha minst en til. Vet bare ikke når det blir. Problemet mitt ligger i altfor høy rytme og en del uregelmessigheter , pluss bivirkninger som kommer av det. Ønske om barn går nok foran akkurat nå, og jeg regner jo med at jeg får den oppfølgingen jeg trenger når jeg først er blitt gravid , hvis jeg blir det . Anonymous poster hash: 71af8...e57 For høy rytme og en del uregelmessigheter - du vet at svangerskap er en ganske stor belastning på kroppen, og at barnet er avhengig av at sirkulasjonen din fungerer sånn noenlunde? Jeg skjønner at du har et sterkt ønske om barn, men det er faktisk ikke alle tilstander som gjør at man kan gå gravid uten fare for deg eller barnet.... Du risikerer å sette barnet ditt i fare. Hvordan kan det være bedre enn å informere de involverte, eventuelt vente? Anonymous poster hash: d5be8...194
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 23. februar 2014 #9 Skrevet 23. februar 2014 Hvilken diagnose har du? IVF-legene plikter forøvrig å spørre om du er frisk før behandlingsstart, og de plikter å svare etter beste evne.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #10 Skrevet 23. februar 2014 Feks Primolut har kardiovaskulær sykdom som bivirkning, fra felleskatalogen; Tidligere eller eksisterende arteriell eller kardiovaskulær sykdom (f.eks. myokardinfarkt, cerebrovaskulær hendelse, iskemisk hjertesykdom). Anonymous poster hash: d5be8...194
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #11 Skrevet 23. februar 2014 Har ikke fått noe direkte diagnose ennå. Jeg vet at en må svare ærlig på spørsmålene , men vi ble ikke spurt om det verken på henvisningen eller forsamtalen . Derfor sa jeg ingenting om det heller. Men jeg tror jo at det skal gå bra med litt ekstra oppfølging . Anonymous poster hash: 71af8...e57
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #12 Skrevet 23. februar 2014 Har ikke fått noe direkte diagnose ennå. Jeg vet at en må svare ærlig på spørsmålene , men vi ble ikke spurt om det verken på henvisningen eller forsamtalen . Derfor sa jeg ingenting om det heller. Men jeg tror jo at det skal gå bra med litt ekstra oppfølging . Anonymous poster hash: 71af8...e57 Du tror, men du vet ikke. Er det verdt det, når du risikerer å skade barnet ditt? Hvis barnet ikke får tilstrekkelig blodsirkulasjon kan det føre til veksthemming og hjerneskader. Det kan gå bra, det kan gå veldig dårlig. Som mor er du nødt til å være/bli ansvarlig, og sette barnet ditt foran deg selv, ser ikke ut som du er helt der enda... For all del, jeg skjønner at du er desperat etter et barn, men en del av det å være mor er å sette barnets behov foran dine behov, og risiko for fosterskade bør jo være så langt foran dine behov som det er mulig å komme! Anonymous poster hash: d5be8...194
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #13 Skrevet 23. februar 2014 Feks Primolut har kardiovaskulær sykdom som bivirkning, fra felleskatalogen; Tidligere eller eksisterende arteriell eller kardiovaskulær sykdom (f.eks. myokardinfarkt, cerebrovaskulær hendelse, iskemisk hjertesykdom). [/size] Anonymous poster hash: d5be8...194 Har aldri hørt om at Primolut brukes i IVF-behandling. Anonymous poster hash: 9c27c...c47
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #14 Skrevet 23. februar 2014 Det er ikke noe poeng i å spørre om sånt her. Spør legen din, ikke ta svar herfra for god fisk. Hjerteproblemer er så mangt. Anonymous poster hash: 29549...215 Jeg vet jo egentlig det, men lurte på om noen hadde vært igjennom det. Glemte jo å skrive at det er medisiner i forbindelse med prøverør jeg begynner på.Har ikke nevnt for legen at vi skal ha prøverør og heller ikke nevnt for avdelingen at jeg har hjerteproblemer . Anonymous poster hash: 71af8...e57 Snakk om ansvarsfraskrivelse....! Dette MÅ du fortelle, hva hvis noen av hjertemedisinene dine ikke kan tas av gravide?! Sånt er umulig for et forum å svare på, når vi ikke vet noe om hjerteproblemene dine og hva du går på av medisiner. Eneste du får vite er at "ja, det gikk bra fordi jeg fikk oppfølging" eller "nei, jeg fikk komplikasjoner så det gikk ikke". Fellesnevneren for de som svarer er forhåpentligvis at de fikk tett oppfølging fordi de fortalte helsepersonellet sånne essensielle ting, FØR de begynte på behandlingen... Anonymous poster hash: d5be8...194 Jeg vet det ikke er rette måten å gå frem på. Men jeg er så redd for at vi ikke får gå igjennom noen forsøk hvis jeg sier hvordan det ligger an. Går ikke på noen medisiner nå, så det trenger jeg ikke å bekymre meg for . Men de har fremdeles ikke helt kontroll over hvordan hjertet mitt driver på. Har vært igjennom en operasjon og må ha minst en til. Vet bare ikke når det blir. Problemet mitt ligger i altfor høy rytme og en del uregelmessigheter , pluss bivirkninger som kommer av det. Ønske om barn går nok foran akkurat nå, og jeg regner jo med at jeg får den oppfølgingen jeg trenger når jeg først er blitt gravid , hvis jeg blir det . Anonymous poster hash: 71af8...e57 For høy rytme og en del uregelmessigheter - du vet at svangerskap er en ganske stor belastning på kroppen, og at barnet er avhengig av at sirkulasjonen din fungerer sånn noenlunde? Jeg skjønner at du har et sterkt ønske om barn, men det er faktisk ikke alle tilstander som gjør at man kan gå gravid uten fare for deg eller barnet.... Du risikerer å sette barnet ditt i fare. Hvordan kan det være bedre enn å informere de involverte, eventuelt vente? Anonymous poster hash: d5be8...194 Ja jeg vet det, men håper jo at det kan ordnes med ekstra oppfølging og at det skal gå bra. Har jo vurdert tanken på å vente også, men da vet jeg ikke hvor lenge det blir og om jeg får flere sjanser til å få prøverør. Det er ikke noe enkelt for meg , eller oss. Mannen er veldig skeptisk til at jeg ikke har gitt noe informasjon , han er redd for å miste meg som han sier. Derfor jeg gjerne ville høre om andre har gått igjennom det med hjerteproblemer . Men tusen takk for svar! Anonymous poster hash: 71af8...e57
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #15 Skrevet 23. februar 2014 Hva hvis det ikke går bra, og du får beskjed om at du må ta abort? Anonymous poster hash: d5be8...194
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 23. februar 2014 #16 Skrevet 23. februar 2014 Har ikke fått noe direkte diagnose ennå. Jeg vet at en må svare ærlig på spørsmålene , men vi ble ikke spurt om det verken på henvisningen eller forsamtalen . Derfor sa jeg ingenting om det heller. Men jeg tror jo at det skal gå bra med litt ekstra oppfølging . Anonymous poster hash: 71af8...e57 Høres ut som klinikk Hausken?
PrinsesseHengepupp Skrevet 23. februar 2014 #17 Skrevet 23. februar 2014 Det handler jo ikke bare om å evt få ekstra oppfølging dersom du blir gravid, men alle påkjenningene knyttet til behandling og forløpt. Å gjennomgå IVF er ikke noe du kan gjøre uten å ta hjertefeilen med i betraktning, og jeg er helt sikker på at legene (både fastlege og IVF-lege!) er helt enig med meg. Som nevnt over her er det medikamenter som brukes i infertilitetsbehandling som er uforenelig med ulike hjertefeiler, og det finnes også hjertemedisin som er uforenelig med IVF-behandling og/eller graviditet. Uansvarlig og umodent og holde dette skjult for legene, om jeg får være helt ærlig. Ang primulot brukes den blant annet for fremkalle blødning hos kvinner som har lang syklus. Så ja, den brukes forholdsvis ofte i IVF-behandling.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #18 Skrevet 23. februar 2014 Det handler jo ikke bare om å evt få ekstra oppfølging dersom du blir gravid, men alle påkjenningene knyttet til behandling og forløpt. Å gjennomgå IVF er ikke noe du kan gjøre uten å ta hjertefeilen med i betraktning, og jeg er helt sikker på at legene (både fastlege og IVF-lege!) er helt enig med meg. Som nevnt over her er det medikamenter som brukes i infertilitetsbehandling som er uforenelig med ulike hjertefeiler, og det finnes også hjertemedisin som er uforenelig med IVF-behandling og/eller graviditet. Uansvarlig og umodent og holde dette skjult for legene, om jeg får være helt ærlig. Ang primulot brukes den blant annet for fremkalle blødning hos kvinner som har lang syklus. Så ja, den brukes forholdsvis ofte i IVF-behandling. Primolut brukes hovedsaklig for å utsette blødning og er sjeldent brukt i IVF-sammenheng. Men kanskje du er lege eller sykepleier og driver med IVF? Anonymous poster hash: 9c27c...c47
PrinsesseHengepupp Skrevet 23. februar 2014 #19 Skrevet 23. februar 2014 Det handler jo ikke bare om å evt få ekstra oppfølging dersom du blir gravid, men alle påkjenningene knyttet til behandling og forløpt. Å gjennomgå IVF er ikke noe du kan gjøre uten å ta hjertefeilen med i betraktning, og jeg er helt sikker på at legene (både fastlege og IVF-lege!) er helt enig med meg. Som nevnt over her er det medikamenter som brukes i infertilitetsbehandling som er uforenelig med ulike hjertefeiler, og det finnes også hjertemedisin som er uforenelig med IVF-behandling og/eller graviditet. Uansvarlig og umodent og holde dette skjult for legene, om jeg får være helt ærlig. Ang primulot brukes den blant annet for fremkalle blødning hos kvinner som har lang syklus. Så ja, den brukes forholdsvis ofte i IVF-behandling. Primolut brukes hovedsaklig for å utsette blødning og er sjeldent brukt i IVF-sammenheng. Men kanskje du er lege eller sykepleier og driver med IVF? Anonymous poster hash: 9c27c...c47 Ja nesten Hjelper fint lite hva du tenker og tror ang bruken, poenget er at det blir brukt, det blir ofte brukt og HI her risikerer å få både det og andre medikamenter som kan forverre tilstanden drastisk dersom hun ikke spiller med åpne kort.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #20 Skrevet 23. februar 2014 Jeg må si jeg er litt rystet over at du ikke forteller om hjertesykdom i forbindelse med ivf. Om noe skjer med deg, hvem mener du da har ansvaret? Ja, de bør spørre om helsetilstand, men du har da vel for f*** ansvar for å nevne noe så viktig selv. Snakk om å fraskrive seg ansvar for egen helse. Anonymous poster hash: 3614c...571
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #21 Skrevet 23. februar 2014 Har ikke fått noe direkte diagnose ennå. Jeg vet at en må svare ærlig på spørsmålene , men vi ble ikke spurt om det verken på henvisningen eller forsamtalen . Derfor sa jeg ingenting om det heller. Men jeg tror jo at det skal gå bra med litt ekstra oppfølging . Anonymous poster hash: 71af8...e57 Høres ut som klinikk Hausken? Nei det er offentlig klinikk. Men tok utredningen privat og fikk henvisning sendt derfra. Jeg husker ikke hvilke medisiner jeg skal gå på, men det er kort regim. Skal selvfølgelig høre med apotek og sjekke litt rundt før jeg begynner på sprøytene . Og jeg får vel spørre hjertelegen om det kan være farlig for meg eller barnet om jeg blir gravid . Så får jeg hvertfall noen svar derfra. Anonymous poster hash: 71af8...e57
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #22 Skrevet 23. februar 2014 Jeg må si jeg er litt rystet over at du ikke forteller om hjertesykdom i forbindelse med ivf. Om noe skjer med deg, hvem mener du da har ansvaret? Ja, de bør spørre om helsetilstand, men du har da vel for f*** ansvar for å nevne noe så viktig selv. Snakk om å fraskrive seg ansvar for egen helse. Anonymous poster hash: 3614c...571 Hvis noe skjer med meg pga hjerte , så er ansvaret mitt . Ingen andre sitt. Vet det ikke er riktig måte å gjøre det på. Anonymous poster hash: 71af8...e57
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #23 Skrevet 23. februar 2014 Trolleri trollera? Ingen er vel så dumme at de blir gravid først og spør etterpå om de klarer å bære frem et barn pga hjertefeil. Anonymous poster hash: 41994...b37
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #24 Skrevet 23. februar 2014 Det handler jo ikke bare om å evt få ekstra oppfølging dersom du blir gravid, men alle påkjenningene knyttet til behandling og forløpt. Å gjennomgå IVF er ikke noe du kan gjøre uten å ta hjertefeilen med i betraktning, og jeg er helt sikker på at legene (både fastlege og IVF-lege!) er helt enig med meg. Som nevnt over her er det medikamenter som brukes i infertilitetsbehandling som er uforenelig med ulike hjertefeiler, og det finnes også hjertemedisin som er uforenelig med IVF-behandling og/eller graviditet. Uansvarlig og umodent og holde dette skjult for legene, om jeg får være helt ærlig. Ang primulot brukes den blant annet for fremkalle blødning hos kvinner som har lang syklus. Så ja, den brukes forholdsvis ofte i IVF-behandling. Primolut brukes hovedsaklig for å utsette blødning og er sjeldent brukt i IVF-sammenheng. Men kanskje du er lege eller sykepleier og driver med IVF?Anonymous poster hash: 9c27c...c47 Ja nesten Hjelper fint lite hva du tenker og tror ang bruken, poenget er at det blir brukt, det blir ofte brukt og HI her risikerer å få både det og andre medikamenter som kan forverre tilstanden drastisk dersom hun ikke spiller med åpne kort. Jeg synser ikke bare. Jeg er faktisk lege selv, men har sjeldent hørt om Primolut innen IVF, det er vel av den mer sjeldne sorten. Men siden du jobber med IVF er du kanskje mer informert. Synes bare det var rart at Primolut ble nevnt som et eksempel på farlig medikament innen IVF da bruken ikke er så hyppig og det finnes langt verre preparater. Anonymous poster hash: 9c27c...c47
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 23. februar 2014 #25 Skrevet 23. februar 2014 Har ikke fått noe direkte diagnose ennå. Jeg vet at en må svare ærlig på spørsmålene , men vi ble ikke spurt om det verken på henvisningen eller forsamtalen . Derfor sa jeg ingenting om det heller. Men jeg tror jo at det skal gå bra med litt ekstra oppfølging . Anonymous poster hash: 71af8...e57 Høres ut som klinikk Hausken? Nei det er offentlig klinikk. Men tok utredningen privat og fikk henvisning sendt derfra. Jeg husker ikke hvilke medisiner jeg skal gå på, men det er kort regim. Skal selvfølgelig høre med apotek og sjekke litt rundt før jeg begynner på sprøytene . Og jeg får vel spørre hjertelegen om det kan være farlig for meg eller barnet om jeg blir gravid . Så får jeg hvertfall noen svar derfra. Anonymous poster hash: 71af8...e57 Hva er set hjerteproblemene dine går ut på da? Symptomer? Mistenkte diagnoser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå