Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Jeg er alenemor, og min mor kom til min sønn og meg for å hjelpe med barnepass siden jeg har helgevakt. Hun passer ham en helg i måneden. I går ettermiddag fikk jeg sms om at hun hadde hentet inn posten og at det var et brev til meg fra sykehuset. Åja, skrev jeg tilbake - sikkert bare kopi av epikrise fra gastroskopi som er sendt legen min. Hun spurte videre om jeg ville hun skulle åpne det? Pga mye å gjøre på jobb, tok det en time før jeg fikk svart at jeg åpner det selv når jeg kommer hjem i kveld. Da jeg kom hjem, ser jeg at brevet har vært åpnet... Hvordan ville dere reagert? Anonymous poster hash: 8c535...77b
Våryr ✿ Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Man åpner ikke andre sin post! Jeg hadde gitt klar beskjed om at jeg åpner min egen post.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Jeg hadde aldeles ikke reagert hvis min egen mor hadde åpnet posten min Anonymous poster hash: 36d87...c9c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Jeg hadde sagt at hun ikke fått lov å åpne posten min. Men ikke laget noe drama av det Anonymous poster hash: e815d...a84
Brennheite Badeand Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Hadde ikke laget noe nummer ut av det nå. Hun regnet vel med at du skulle svare at hun kunne åpne, og når hun så fikk svar om at hun ikke skulle det var det for sent. Det er vel ingen krise, eller?
Elsker livet Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Jeg syns det var langt over grensa.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Langt over grensa ja, enig med elsker livet. Man åpner ikke andres post, uansett om det så måtte være en kjip regning !! Her er både meg og samboer vant til det, selv om vi VET at brevet feks kun er reklame. Er liksom en slags uskreven regel. Hadde blitt meget irritert på mamman min hvis hun gjorde sånt!! Anonymous poster hash: ec742...a1e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Din mor har ingenting med å lese dine brev. Hvorfor skulle hun det? Jeg hadde blitt forbanna!! Anonymous poster hash: 9a589...ba0
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Hadde blitt kjempe grinete. Virker som om foreldre mister noen grenser for hva de kan snoke i når de blir eldre. Viktig å huske det ikke er av ondskap da. Anonymous poster hash: bd8c9...399
Musemorbr / Skrevet 22. februar 2014 #11 Skrevet 22. februar 2014 Jøss... man åpner ikke andres post. Her i huset har vi det sånn at mannen tar seg av betaling av regninger osv. Han får lov å åpne post han vet at er relevant på den måten. Alt annet åpner jeg selv. Sykehuspapirer inkludert, selv om sykehuspapirene i det siste har vært like aktuelle for ham, siden de har omhandlet babyen vår. Din mor eier ikke folkeskikk, og du burde faktisk være tydelig på at hun ikke må gjøre det igjen.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #12 Skrevet 22. februar 2014 For en frekk kjerring! Hun tror tydeligvis at du er 8 år og ikke klarer deg uten henne, hun dytter deg ned i gjørma, peker på deg og sier hvor din plass på rangstigen er. Om du skal finne deg i det er opp til deg. Anonymous poster hash: d8e4a...e2e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #13 Skrevet 22. februar 2014 For en frekk kjerring! Hun tror tydeligvis at du er 8 år og ikke klarer deg uten henne, hun dytter deg ned i gjørma, peker på deg og sier hvor din plass på rangstigen er. Om du skal finne deg i det er opp til deg. Anonymous poster hash: d8e4a...e2e Wow Anonymous poster hash: e815d...a84
Hjertefru Skrevet 22. februar 2014 #14 Skrevet 22. februar 2014 Din mor har faktisk begått et lovbrudd. Det er ikke lov å lese andres post. Det kalles å "bryte brev" og er straffbart. Samme med elektronisk post. Synes det var meget spesielt, særlig når du hadde sagt til henne at du selv ville åpne det når du kom hjem.
geitemarken Skrevet 22. februar 2014 #15 Skrevet 22. februar 2014 Ja, det er faktisk helt ulovlig å åpne andres post. Her hjemme hadde det faktisk blitt månelyst og jeg hadde ikke lagt fingrene i mellom. Tenker hun heller ikke på at hun kanskje får vite noe hun helst ikke vil vite noe om?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #16 Skrevet 22. februar 2014 Din mor har faktisk begått et lovbrudd. Det er ikke lov å lese andres post. Det kalles å "bryte brev" og er straffbart. Samme med elektronisk post. Synes det var meget spesielt, særlig når du hadde sagt til henne at du selv ville åpne det når du kom hjem. Skal hun anmelde sin egen mor da? Anonymous poster hash: e815d...a84
Hjertefru Skrevet 22. februar 2014 #17 Skrevet 22. februar 2014 Din mor har faktisk begått et lovbrudd. Det er ikke lov å lese andres post. Det kalles å "bryte brev" og er straffbart. Samme med elektronisk post. Synes det var meget spesielt, særlig når du hadde sagt til henne at du selv ville åpne det når du kom hjem. Skal hun anmelde sin egen mor da? Anonymous poster hash: e815d...a84 Ikke det jeg sier. Gjør bare obs på at dette ikke er en bagatell.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #18 Skrevet 22. februar 2014 Frekt!!! Hadde blitt mektig sur! Anonymous poster hash: a505c...f31
me_87 Skrevet 22. februar 2014 #19 Skrevet 22. februar 2014 (endret) Jeg hadde nok blitt irritert men hadde latt det passere. Endret 22. februar 2014 av me_87
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #20 Skrevet 22. februar 2014 Her var det mange sterke reaksjoner! Jeg reagerer kun så stekt som de sinteste av dere dersom noe er gjort uten god baktanke. Her mente ikke moren din å være slem, men trodde hun kunne være til hjelp. Kanskje hun ble stressa av å se brev fra sykehuset. Jeg hadde blitt ganske irritert og latt henne få vite at det var å tråkke over grensene dine. Hadde sagt at det var greit denne gangen, men at hun ikke må gjøre det igjen. Anonymous poster hash: 0aa61...485
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #21 Skrevet 22. februar 2014 Hvorfor har hun i det hele tatt interesse for å lese dine brev? Anonymous poster hash: 9a589...ba0
Von Hertelhofen Skrevet 22. februar 2014 #22 Skrevet 22. februar 2014 Jeg hadde ikke tatt det så tungt. Mitt behov for privatliv strekker seg ikke til posten min.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #23 Skrevet 22. februar 2014 Jeg hadde blitt rasende, evnt. diagnoser og svar på prøver skal JEG vite lenge før mora mi får vite det, hvis det overhodet er nødvendig. Folk har absolutt ingenting med å snoke i posten min. Anonymous poster hash: 01260...34c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2014 #24 Skrevet 22. februar 2014 Tror faktisk ikke jeg hadde reagert stort på det, jeg hadde uansett kommet til å dele innholdet i brevet med henne om det var noe av betydning. Men når det er sagt, jeg tviler på at hun hadde kommet til å åpne det. Rett som det er kommer hun og ber meg "oversette" sine brev fra legen ol og jeg har alt av koder og tilgang til nettbanken til mine foreldre fordi jeg betaler regninger for dem..uten at det er det samme da, men Anonymous poster hash: 09e53...96b
Gjest meg&mini Skrevet 22. februar 2014 #25 Skrevet 22. februar 2014 Hadde ikke brydd meg, med mindre jeg visste at det kunne være noe veldig alvorlig.... Eller noe veldig flaut 😜
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå