LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. februar 2014 #26 Skrevet 21. februar 2014 Altså, for all del, han er sikkert en flott pappa og en fin fyr. Men hva er det som er så spesielt ved at en far stiller opp for ungene sine og er glad i dama si? At en mann bidrar i hjemmet og tar seg av sine egne barn? Det skulle da for pokker bare mangle, og ikke noe å hoppe i taket av. Det er tvert imot det minste man kan, bør og skal forvente av en mann og far. Så det er ikke mulig å Synes at dette er flott? Du må være helt eksepsjonell for å fortjene skryt? Han er 21 år. Hva gjør de fleste 21 åringer du kjenner? Anonymous poster hash: a1016...b94 Men hvorfor skryter du ikke like mye av de unge mødrene som har tatt det ansvaret det er å få et barn i ung alder? Hvorfor fortjener ikke en 21 år gammel jente skryt for å stelle med hus og hjem, jobbe og ta seg godt av barna sine? Problemet er at det ofte settes en ulik standard når det gjelder kvinner og menn. Kvinner er liksom bare forventet å gjøre dette, mens når en mann viser det ansvar jeg mener man bør og skal forvente fra alle og enhver som er foreldre og i et forhold, så blir det ansett som noe eksepsjonelt og skrytt opp i skyene. Jeg ser ikke forskjellen, altså. Gjør det stadig jeg. Det var bare ikke det det handlet om akkurat i dette innlegget. Det ene utelukker ikke det andre. Virker som om vi lever i en verden hvor det kun skal klages eller forventes. Anonymous poster hash: a1016...b94 "Det ene utelukker ikke det andre"… come on! Du vet like godt som meg at du aldri hadde latt deg imponere over en mor som oppførte seg på nøyaktig samme måte som denne pappaen. Du hadde ikke leet på øyebrynene engang. Anonymous poster hash: d16ca...20e Det er akkurat det som er mitt poeng. Jeg har faktisk aldri lest et innlegg her inne som har skrytt av disse unge mødrene, noen gang. Tvert imot- det dukker derimot stadig opp innlegg der de rakkes ned på. Det er faktisk verdt å være oppmerksom på hvordan man selv omtaler menn vs kvinner. For det er en forskjell.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #27 Skrevet 21. februar 2014 Altså, for all del, han er sikkert en flott pappa og en fin fyr. Men hva er det som er så spesielt ved at en far stiller opp for ungene sine og er glad i dama si? At en mann bidrar i hjemmet og tar seg av sine egne barn? Det skulle da for pokker bare mangle, og ikke noe å hoppe i taket av. Det er tvert imot det minste man kan, bør og skal forvente av en mann og far. Så det er ikke mulig å Synes at dette er flott? Du må være helt eksepsjonell for å fortjene skryt? Han er 21 år. Hva gjør de fleste 21 åringer du kjenner? Anonymous poster hash: a1016...b94 Men hvorfor skryter du ikke like mye av de unge mødrene som har tatt det ansvaret det er å få et barn i ung alder? Hvorfor fortjener ikke en 21 år gammel jente skryt for å stelle med hus og hjem, jobbe og ta seg godt av barna sine? Problemet er at det ofte settes en ulik standard når det gjelder kvinner og menn. Kvinner er liksom bare forventet å gjøre dette, mens når en mann viser det ansvar jeg mener man bør og skal forvente fra alle og enhver som er foreldre og i et forhold, så blir det ansett som noe eksepsjonelt og skrytt opp i skyene. Jeg ser ikke forskjellen, altså. Gjør det stadig jeg. Det var bare ikke det det handlet om akkurat i dette innlegget. Det ene utelukker ikke det andre. Virker som om vi lever i en verden hvor det kun skal klages eller forventes. Anonymous poster hash: a1016...b94 "Det ene utelukker ikke det andre"… come on! Du vet like godt som meg at du aldri hadde latt deg imponere over en mor som oppførte seg på nøyaktig samme måte som denne pappaen. Du hadde ikke leet på øyebrynene engang. Anonymous poster hash: d16ca...20e Det er akkurat det som er mitt poeng. Jeg har faktisk aldri lest et innlegg her inne som har skrytt av disse unge mødrene, noen gang. Tvert imot- det dukker derimot stadig opp innlegg der de rakkes ned på. Det er faktisk verdt å være oppmerksom på hvordan man selv omtaler menn vs kvinner. For det er en forskjell. … så kan man selvsagt si at man skyter spurv med kanoner, og at dette bare skulle være et hyggelig innlegg med skryt over en ung far. Eller man kan se det som symptom på noe større; nemlig at det verker er menn, politikere, historien, religion, livssyn eller andre ulumskheter som er den største trusselen mot likeverd og likestilling mellom kvinner og menn. Den største trusselen og det høyeste hinderet er kvinnekjønnet i egen person. Noe som på sin side beviser at menn i sannhet er det sterke kjønn... Anonymous poster hash: d16ca...20e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #28 Skrevet 21. februar 2014 Altså, for all del, han er sikkert en flott pappa og en fin fyr. Men hva er det som er så spesielt ved at en far stiller opp for ungene sine og er glad i dama si? At en mann bidrar i hjemmet og tar seg av sine egne barn? Det skulle da for pokker bare mangle, og ikke noe å hoppe i taket av. Det er tvert imot det minste man kan, bør og skal forvente av en mann og far. Så det er ikke mulig å Synes at dette er flott? Du må være helt eksepsjonell for å fortjene skryt? Han er 21 år. Hva gjør de fleste 21 åringer du kjenner? Anonymous poster hash: a1016...b94 Men hvorfor skryter du ikke like mye av de unge mødrene som har tatt det ansvaret det er å få et barn i ung alder? Hvorfor fortjener ikke en 21 år gammel jente skryt for å stelle med hus og hjem, jobbe og ta seg godt av barna sine?Problemet er at det ofte settes en ulik standard når det gjelder kvinner og menn. Kvinner er liksom bare forventet å gjøre dette, mens når en mann viser det ansvar jeg mener man bør og skal forvente fra alle og enhver som er foreldre og i et forhold, så blir det ansett som noe eksepsjonelt og skrytt opp i skyene. Jeg ser ikke forskjellen, altså. Gjør det stadig jeg. Det var bare ikke det det handlet om akkurat i dette innlegget. Det ene utelukker ikke det andre. Virker som om vi lever i en verden hvor det kun skal klages eller forventes. Anonymous poster hash: a1016...b94 "Det ene utelukker ikke det andre"… come on!Du vet like godt som meg at du aldri hadde latt deg imponere over en mor som oppførte seg på nøyaktig samme måte som denne pappaen. Du hadde ikke leet på øyebrynene engang. Anonymous poster hash: d16ca...20e Jeg skryter stadig av mine venninner jeg, som jobber fullt og tar seg av barn og nattevåk. Gjør ikke dere? Anonymous poster hash: a1016...b94
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #29 Skrevet 21. februar 2014 Altså, for all del, han er sikkert en flott pappa og en fin fyr. Men hva er det som er så spesielt ved at en far stiller opp for ungene sine og er glad i dama si? At en mann bidrar i hjemmet og tar seg av sine egne barn? Det skulle da for pokker bare mangle, og ikke noe å hoppe i taket av. Det er tvert imot det minste man kan, bør og skal forvente av en mann og far. Så det er ikke mulig å Synes at dette er flott? Du må være helt eksepsjonell for å fortjene skryt? Han er 21 år. Hva gjør de fleste 21 åringer du kjenner? Anonymous poster hash: a1016...b94 Men hvorfor skryter du ikke like mye av de unge mødrene som har tatt det ansvaret det er å få et barn i ung alder? Hvorfor fortjener ikke en 21 år gammel jente skryt for å stelle med hus og hjem, jobbe og ta seg godt av barna sine?Problemet er at det ofte settes en ulik standard når det gjelder kvinner og menn. Kvinner er liksom bare forventet å gjøre dette, mens når en mann viser det ansvar jeg mener man bør og skal forvente fra alle og enhver som er foreldre og i et forhold, så blir det ansett som noe eksepsjonelt og skrytt opp i skyene. Jeg ser ikke forskjellen, altså. Gjør det stadig jeg. Det var bare ikke det det handlet om akkurat i dette innlegget. Det ene utelukker ikke det andre. Virker som om vi lever i en verden hvor det kun skal klages eller forventes. Anonymous poster hash: a1016...b94 "Det ene utelukker ikke det andre"… come on!Du vet like godt som meg at du aldri hadde latt deg imponere over en mor som oppførte seg på nøyaktig samme måte som denne pappaen. Du hadde ikke leet på øyebrynene engang. Anonymous poster hash: d16ca...20e Det er akkurat det som er mitt poeng. Jeg har faktisk aldri lest et innlegg her inne som har skrytt av disse unge mødrene, noen gang. Tvert imot- det dukker derimot stadig opp innlegg der de rakkes ned på. Det er faktisk verdt å være oppmerksom på hvordan man selv omtaler menn vs kvinner. For det er en forskjell. … så kan man selvsagt si at man skyter spurv med kanoner, og at dette bare skulle være et hyggelig innlegg med skryt over en ung far. Eller man kan se det som symptom på noe større; nemlig at det verker er menn, politikere, historien, religion, livssyn eller andre ulumskheter som er den største trusselen mot likeverd og likestilling mellom kvinner og menn. Den største trusselen og det høyeste hinderet er kvinnekjønnet i egen person. Noe som på sin side beviser at menn i sannhet er det sterke kjønn... Anonymous poster hash: d16ca...20e Vi er helt likestilte her. Og jeg elsker å skryte av folk som bringer dette videre. Etter å ha sett svarene her er jeg bare mer overbevist enn noen sinne at jeg bør fortsette med dette. For det er vist et unntak. Anonymous poster hash: a1016...b94
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #30 Skrevet 21. februar 2014 Drømmemann i mine øyne! Kjekk, sympatisk og utolig god far! Anonymous poster hash: 015fa...f68
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #31 Skrevet 21. februar 2014 Unner mor jobb og karriere??? 50-årene er over. Velkommen til 2014! Anonymous poster hash: d3070...be9
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #32 Skrevet 21. februar 2014 Altså, for all del, han er sikkert en flott pappa og en fin fyr. Men hva er det som er så spesielt ved at en far stiller opp for ungene sine og er glad i dama si? At en mann bidrar i hjemmet og tar seg av sine egne barn? Det skulle da for pokker bare mangle, og ikke noe å hoppe i taket av. Det er tvert imot det minste man kan, bør og skal forvente av en mann og far. Så det er ikke mulig å Synes at dette er flott? Du må være helt eksepsjonell for å fortjene skryt? Han er 21 år. Hva gjør de fleste 21 åringer du kjenner? Anonymous poster hash: a1016...b94 Men hvorfor skryter du ikke like mye av de unge mødrene som har tatt det ansvaret det er å få et barn i ung alder? Hvorfor fortjener ikke en 21 år gammel jente skryt for å stelle med hus og hjem, jobbe og ta seg godt av barna sine?Problemet er at det ofte settes en ulik standard når det gjelder kvinner og menn. Kvinner er liksom bare forventet å gjøre dette, mens når en mann viser det ansvar jeg mener man bør og skal forvente fra alle og enhver som er foreldre og i et forhold, så blir det ansett som noe eksepsjonelt og skrytt opp i skyene. Jeg ser ikke forskjellen, altså. Gjør det stadig jeg. Det var bare ikke det det handlet om akkurat i dette innlegget. Det ene utelukker ikke det andre. Virker som om vi lever i en verden hvor det kun skal klages eller forventes. Anonymous poster hash: a1016...b94 "Det ene utelukker ikke det andre"… come on!Du vet like godt som meg at du aldri hadde latt deg imponere over en mor som oppførte seg på nøyaktig samme måte som denne pappaen. Du hadde ikke leet på øyebrynene engang. Anonymous poster hash: d16ca...20e Jeg skryter stadig av mine venninner jeg, som jobber fullt og tar seg av barn og nattevåk. Gjør ikke dere? Anonymous poster hash: a1016...b94 Nei egentlig ikke, for i mine kretser er dette helt normale ting å gjøre. Altså å jobbe og ta seg av barna sine. Det er liksom ikke noe ekstraordinært. Men vi prater mye om den dårlige samvittigheten vår, følelsen av å ikke strekke til uansett hva vi gjør. Spesielt når favorittemaet til både pressen, bloggere og forum synes å være hva mødre bør og ikke bør gjøre, om vi bør/ikke bør jobbe, om vi bør/ikke bør sende 1-åringen i barnehagen… dette er temaer som opptar oss mest egentlig. Merkelig nok har jeg aldri hørt en pappa bekymre seg om det samme. Men klart; samvittighet har sikkert sammenheng med hvilke forventninger en har til seg. Anonymous poster hash: d16ca...20e
Gemini77 Skrevet 21. februar 2014 #33 Skrevet 21. februar 2014 Jeg har ingen problemer med å skryte av mennesker og si at folk er flinke. Jeg reagerte mest på at denne pappa'n satt der og fortalte hvor unik han er i forhold til mange andre og at jenter må kreve mer av mennene sine. Han legger det frem som han er Guds gave til kvinnen.. Har ingenting med at han ikke er flink med barna sine men jeg fikk han helt i vrangstrupen da han la ut om hva kvinner må kreve og hvor flink han var.. Og avsluttet med sangen som var en tydelig "audition" for kameraet...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #34 Skrevet 21. februar 2014 Jeg har ingen problemer med å skryte av mennesker og si at folk er flinke. Jeg reagerte mest på at denne pappa'n satt der og fortalte hvor unik han er i forhold til mange andre og at jenter må kreve mer av mennene sine. Han legger det frem som han er Guds gave til kvinnen.. Har ingenting med at han ikke er flink med barna sine men jeg fikk han helt i vrangstrupen da han la ut om hva kvinner må kreve og hvor flink han var.. Og avsluttet med sangen som var en tydelig "audition" for kameraet...Jeg så akkurat det samme som deg, men mye av det du skriver her er egne tolkninger på hva han faktisk sa. Du legger mye i munnen på denne gutten. Det er aldri blitt sagt. Du har bare oppfattet det slik. Sier mer om deg egentlig. Anonymous poster hash: a1016...b94
Gemini77 Skrevet 21. februar 2014 #35 Skrevet 21. februar 2014 Jeg har ingen problemer med å skryte av mennesker og si at folk er flinke. Jeg reagerte mest på at denne pappa'n satt der og fortalte hvor unik han er i forhold til mange andre og at jenter må kreve mer av mennene sine. Han legger det frem som han er Guds gave til kvinnen.. Har ingenting med at han ikke er flink med barna sine men jeg fikk han helt i vrangstrupen da han la ut om hva kvinner må kreve og hvor flink han var.. Og avsluttet med sangen som var en tydelig "audition" for kameraet...Jeg så akkurat det samme som deg, men mye av det du skriver her er egne tolkninger på hva han faktisk sa. Du legger mye i munnen på denne gutten. Det er aldri blitt sagt. Du har bare oppfattet det slik. Sier mer om deg egentlig. Anonymous poster hash: a1016...b94 Ja det gjør kanskje det? Bør det innslaget være så viktig for meg at jeg husker alt han sa? Jeg prøver å beskrive følelsen jeg sitter igjen med..og tydeligvis tar du den meningen min veldig personlig...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #36 Skrevet 21. februar 2014 Skulle tro det var gubben sjøl som satt her og skreiv, sånn som det skrytes av noe helt normalt. Gud, så gla jeg er for att jeg vanker i ett miljø der det å stille opp for ungene sine og "unne kvinnfolk karriere" faktisk er helt normalt. Anonymous poster hash: a61be...c58
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #37 Skrevet 21. februar 2014 Skulle tro det var gubben sjøl som satt her og skreiv, sånn som det skrytes av noe helt normalt. Gud, så gla jeg er for att jeg vanker i ett miljø der det å stille opp for ungene sine og "unne kvinnfolk karriere" faktisk er helt normalt. Anonymous poster hash: a61be...c58 Det gjør jeg og. HI Anonymous poster hash: a1016...b94
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #38 Skrevet 21. februar 2014 Jeg har ingen problemer med å skryte av mennesker og si at folk er flinke. Jeg reagerte mest på at denne pappa'n satt der og fortalte hvor unik han er i forhold til mange andre og at jenter må kreve mer av mennene sine. Han legger det frem som han er Guds gave til kvinnen.. Har ingenting med at han ikke er flink med barna sine men jeg fikk han helt i vrangstrupen da han la ut om hva kvinner må kreve og hvor flink han var.. Og avsluttet med sangen som var en tydelig "audition" for kameraet...Jeg så akkurat det samme som deg, men mye av det du skriver her er egne tolkninger på hva han faktisk sa. Du legger mye i munnen på denne gutten. Det er aldri blitt sagt. Du har bare oppfattet det slik. Sier mer om deg egentlig. Anonymous poster hash: a1016...b94 Ja det gjør kanskje det? Bør det innslaget være så viktig for meg at jeg husker alt han sa? Jeg prøver å beskrive følelsen jeg sitter igjen med..og tydeligvis tar du den meningen min veldig personlig...Hvis du kaster deg inn i diskusjon om hva han mente, bør du kanskje vite hva han faktisk sa. Anonymous poster hash: a1016...b94
Gemini77 Skrevet 21. februar 2014 #39 Skrevet 21. februar 2014 Jeg har ingen problemer med å skryte av mennesker og si at folk er flinke. Jeg reagerte mest på at denne pappa'n satt der og fortalte hvor unik han er i forhold til mange andre og at jenter må kreve mer av mennene sine. Han legger det frem som han er Guds gave til kvinnen.. Har ingenting med at han ikke er flink med barna sine men jeg fikk han helt i vrangstrupen da han la ut om hva kvinner må kreve og hvor flink han var.. Og avsluttet med sangen som var en tydelig "audition" for kameraet...Jeg så akkurat det samme som deg, men mye av det du skriver her er egne tolkninger på hva han faktisk sa. Du legger mye i munnen på denne gutten. Det er aldri blitt sagt. Du har bare oppfattet det slik. Sier mer om deg egentlig. Anonymous poster hash: a1016...b94 Ja det gjør kanskje det? Bør det innslaget være så viktig for meg at jeg husker alt han sa? Jeg prøver å beskrive følelsen jeg sitter igjen med..og tydeligvis tar du den meningen min veldig personlig...Hvis du kaster deg inn i diskusjon om hva han mente, bør du kanskje vite hva han faktisk sa. Anonymous poster hash: a1016...b94 Er denne diskusjonen om hva han mente? Trodde diskusjonen var om han var flink eller ei? Jeg vet hva han sa og jeg fikk FØLELSEN at han mente selv han var utrolig flink.. Det kalles å lese mellom linjene.. Det er MIN følelse av fyren og jeg fikk grøssninger.. Du kan få lov til å synes han er kjempeflink eller hva enn du føler. Du høres nesten såret ut at jeg tolker min følelse av han som noe negativt? Jeg er vant til at pappaer bidrar og at man ikke trenger å "få lov" av mannen til å ha karriere. Vi har forskjellige utgangspunkt kanskje, men uansett hva slags gulp du kommer med til meg her så forandrer jeg ikke mening om at jeg ble kvalm av å se han på tv..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #40 Skrevet 21. februar 2014 Jeg har ingen problemer med å skryte av mennesker og si at folk er flinke. Jeg reagerte mest på at denne pappa'n satt der og fortalte hvor unik han er i forhold til mange andre og at jenter må kreve mer av mennene sine. Han legger det frem som han er Guds gave til kvinnen.. Har ingenting med at han ikke er flink med barna sine men jeg fikk han helt i vrangstrupen da han la ut om hva kvinner må kreve og hvor flink han var.. Og avsluttet med sangen som var en tydelig "audition" for kameraet...Jeg så akkurat det samme som deg, men mye av det du skriver her er egne tolkninger på hva han faktisk sa. Du legger mye i munnen på denne gutten. Det er aldri blitt sagt. Du har bare oppfattet det slik. Sier mer om deg egentlig. Anonymous poster hash: a1016...b94 Ja det gjør kanskje det? Bør det innslaget være så viktig for meg at jeg husker alt han sa? Jeg prøver å beskrive følelsen jeg sitter igjen med..og tydeligvis tar du den meningen min veldig personlig...Hvis du kaster deg inn i diskusjon om hva han mente, bør du kanskje vite hva han faktisk sa. Anonymous poster hash: a1016...b94 Er denne diskusjonen om hva han mente? Trodde diskusjonen var om han var flink eller ei? Jeg vet hva han sa og jeg fikk FØLELSEN at han mente selv han var utrolig flink.. Det kalles å lese mellom linjene.. Det er MIN følelse av fyren og jeg fikk grøssninger.. Du kan få lov til å synes han er kjempeflink eller hva enn du føler. Du høres nesten såret ut at jeg tolker min følelse av han som noe negativt? Jeg er vant til at pappaer bidrar og at man ikke trenger å "få lov" av mannen til å ha karriere. Vi har forskjellige utgangspunkt kanskje, men uansett hva slags gulp du kommer med til meg her så forandrer jeg ikke mening om at jeg ble kvalm av å se han på tv.. Jeg har da ikke kommet med noe gulp. Anonymous poster hash: a1016...b94
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #41 Skrevet 21. februar 2014 Jeg ville ikke levd med deg Lilla gorilla og de sterke meningene dine!!!!! Anonymous poster hash: 4d871...47c
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #42 Skrevet 21. februar 2014 Er det han fra Lillesand? Hvis det er han så er det kjent i nærmiljøet at han er med bare for å fremme sangkarrieren sin Anonymous poster hash: 0ed9d...5d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå