Gå til innhold

Jeg lukter vondt uansett hvor mye jeg dusjer :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dusjer både morgen og kveld. Men armhulene får jeg ikke rene uansett hvor mye jeg skrubber med såpe :( Bruker sånne deodoranter uten parfyme pga jeg ikke tåler parfyme. Men det funker jo ikke uansett ettersom jeg lukter svette selv om jeg har nettopp dusjet :(

Noen tips?

Anonymous poster hash: 1a5c9...136
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barberer du deg under armene? Hvis ikke, begynn med det.

Hva slags klær bruker du? 

Er du overvektig?

Anonymous poster hash: dfb9e...6c5
Skrevet

Er du sikker på at du lukter, da?

Kan ikke skjønne at du skal lukte vondt hvis du vasker deg med såpe (såpe trengs) under armene hver dag?

Hvis det lukter rart og ikke bare vanlig kroppslukt ville jeg tatt en tur til legen.

Anonymous poster hash: 28064...3ea

Skrevet

Ett kjærringråd sier du kan smøre litt natron under armene 👍

Anonymous poster hash: 4e269...d54

Skrevet

Kan og ha mye med kosten din pga lukta

Anonymous poster hash: 4e269...d54

Skrevet

Jeg fikk av en spesiell grunn ikke dusjet på lange tider, da jeg endelig fikk dusjet, måtte jeg dusje MANGE ganger for å ikke lukte. Skrubbet og vasket.. Prøvd såpe for sensitiv hud, men med lukt? Body scrub?

Anonymous poster hash: 6586a...f37

Skrevet

Sikker på at det ikke er klærne som lukter? Hvis det først har kommet svettelukt i de, kan det være vanskelig å få helt rene.

Anonymous poster hash: f20ea...dd5

Skrevet

Sikker på at det ikke er klærne som lukter? Hvis det først har kommet svettelukt i de, kan det være vanskelig å få helt rene.

Anonymous poster hash: f20ea...dd5

Eller at det er noe galt med vaskemaskinen din? 

Skrevet

Har du nettopp vært gravid? Kan det være klærne som begynner å lukte når de blir varme? Lukter armhulene rett etter dusj eller kommer det etter noen timer?

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg bytter klær hver dag. Jeg kjenner lukten rett etter jeg kommer ut, selv når jeg står våt og tørker meg er lukta der - og det er før jeg har kledd på meg.

Jeg er ikke overvektig, ganske så tynn. Og har et godt variert kosthold.

Skal prøve med kjærringrådene! Fungerer de ikke tar jeg meg en tur til legen! :)

HI

Skrevet

Har du nettopp vært gravid? Kan det være klærne som begynner å lukte når de blir varme? Lukter armhulene rett etter dusj eller kommer det etter noen timer?

Nei, er 5 år siden nå så det er ikke noen slikt :)

HI

Skrevet

Men nå kom jeg på noe skummelt!

Er det ikke slikt at enkelte som får kreft lukter?? Håper det er jeg som er paranoid nå :P

HI

Skrevet

Prøv såpe med glycerin.

Skrevet

Prøv såpe med glycerin.

Takk, skal prøve det :)

HI

Skrevet

Jeg begynte å lukte spesielt vondt en periode. Skarp uvant svettelukt. Det viste seg at jeg har lavt stoffskifte, og svettelukten har gitt seg nå da jeg tar medisiner for stoffskiftet.

Anonymous poster hash: e7d66...911

Skrevet

Er problemet at du svetter mer, eller at svetten lukter mer enn før?

Skrevet

Er problemet at du svetter mer, eller at svetten lukter mer enn før?

Svetter ikke mer, det er det som er så rart. Mens svetten lukter mer, skjønner ikke helt hvorfor.. Men skal prøve med det mange har tipset om. Hvis ikke det funker tror jeg at jeg skal dra til legen, for dette kan da ikke være normalt?

HI

Skrevet

Ok. Jeg vet at p-piller kan gjøre at svetten lukter rart. Etter at jeg startet med en haug med tabletter hver dag har svetten min begynt å lukte veldig. Men jeg svetter også masse da så.

Ta deg en tur til legen, det er ikke kjekt å føle at en lukter.

Skrevet

Skrubb skal hjelpe sies det. Gjerne fordi folk bruker så mye deodorant at porene blir tilstoppet under armene.

Verdt å prøve :)

Anonymous poster hash: aa884...4f9
Skrevet

Jeg opplever at jeg lukter mindre svette når jeg trener regelmessig. Min teori er at jeg svetter ut faenskapet ;) 

Trener du?

Skrevet

Vitamin mangel tenker jeg. Svette lukta mi forandrer seg hvis jeg får mangel på jern og b12 :)

Anonymous poster hash: 1d30c...63e
Skrevet

Ellers så kan du bytte til en deo uten aluminium. Vet ikke hvor du får kjøpt det men vet søsteren min sluttet med deodorant helt. Aluminium tetter putene nemmelig! Lukta helt jævli noen dager men bruker nå ikke deo i det hele tatt selv om hun trener hardt flere ganger i uka. Kjenner ikke svettelukt av henne(!).

Anonymous poster hash: 18d6c...25e

Skrevet

Det er ikke håndklærne du tørker deg med da? Noen av mine håndklær har det gått sur lukt i og det overføres til huden min om jeg tørker meg med de. Får ikke bort lukten selv om jeg har vasket de på høy temp så må bare kaste de!

Anonymous poster hash: afa98...67d

Skrevet

Prøv aluminiumsklorid fra Apoteket. Ikke bare stopper den svetten, den fjerner også lukten. Ikke gi opp før du har prøvd denne!

Anonymous poster hash: 0c5e6...b8b

Skrevet

Er du stresset, engstelig eller bekymret for noe?

Jeg aner ikke om dette er forsket på, men jeg opplever at "ny" svette som er et resultat av fysisk aktivitet (det kan til og med lukte godt om det kommer fra rett person), men dersom et menneske svetter som en reaksjon på stress/angst lukter det vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...