Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #26 Skrevet 21. februar 2014 Jeg ville latt mine barn vært hjemme med faren, og reist til min søster og passet hennes barn der. Anonymous poster hash: b9645...344 Ja, kan han ikke være hjemme med faren, er du enslig forsørger? Ja. HI Anonymous poster hash: c2d39...e69
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #27 Skrevet 21. februar 2014 Føler det nesten liten som om du angrer på at du har sagt du vil være barnevakt, og da er det lett å skylde på guttens sykdom. Hadde ikke funket for meg.. Dessverre.. ? Hva hadde ikke funket for deg? At du ikke synes det er gyldig grunn mener du? Jeg angrer da ikke på noe som helst, men jeg ser at det kan bli kavete for både meg og min syke sønn når vi skal underholde tre ekstra små barn hos oss. Det er jo ikke det at jeg ikke vil. HI Anonymous poster hash: c2d39...e69 Reis til søsteren din og vær barnevakt og la sønnen være igjenn hjemme da? Hadde det vært min sønn hadde jeg forklart at livet av og til er sånn og at vi noen ganger må gjøre ting vi ikke har ork til eller planlagt. Det at han er syk er en dårlig unnskyldning! Det føler jeg blir dumt overfor mine to egne barn. Barnefar og jeg bor ikke sammen, så da blir de hjemme alene. Jeg tenker litt sånn at det hadde vært noe helt annet dersom min søster skulle vært på jobb eller noe annet viktig, men dette er kun en vanlig fest hun skal på. Tror heller ikke hun forventer (som du gjør) at jeg skal sette hennes barn før mine egne i dette tilfellet. Og heldigvis tror jeg ikke hun blir så sur som du antageligvis ville blitt hvis du var min søster....... HI Anonymous poster hash: c2d39...e69
førskolelæreren Skrevet 21. februar 2014 #28 Skrevet 21. februar 2014 Føler det nesten liten som om du angrer på at du har sagt du vil være barnevakt, og da er det lett å skylde på guttens sykdom. Hadde ikke funket for meg.. Dessverre.. ? Hva hadde ikke funket for deg? At du ikke synes det er gyldig grunn mener du? Jeg angrer da ikke på noe som helst, men jeg ser at det kan bli kavete for både meg og min syke sønn når vi skal underholde tre ekstra små barn hos oss. Det er jo ikke det at jeg ikke vil. HI Anonymous poster hash: c2d39...e69 Reis til søsteren din og vær barnevakt og la sønnen være igjenn hjemme da? Hadde det vært min sønn hadde jeg forklart at livet av og til er sånn og at vi noen ganger må gjøre ting vi ikke har ork til eller planlagt. Det at han er syk er en dårlig unnskyldning! Det føler jeg blir dumt overfor mine to egne barn. Barnefar og jeg bor ikke sammen, så da blir de hjemme alene. Jeg tenker litt sånn at det hadde vært noe helt annet dersom min søster skulle vært på jobb eller noe annet viktig, men dette er kun en vanlig fest hun skal på. Tror heller ikke hun forventer (som du gjør) at jeg skal sette hennes barn før mine egne i dette tilfellet. Og heldigvis tror jeg ikke hun blir så sur som du antageligvis ville blitt hvis du var min søster....... HI Anonymous poster hash: c2d39...e69 Skjønner ikke hvorfor du spør her på DIB når du selv har ett svar? Ikke gå og sitt hjemme med ungene dine....
smiia Skrevet 21. februar 2014 #29 Skrevet 21. februar 2014 Jeg ville latt mine barn vært hjemme med faren, og reist til min søster og passet hennes barn der. Anonymous poster hash: b9645...344 Ja, kan han ikke være hjemme med faren, er du enslig forsørger? Ja. HI Anonymous poster hash: c2d39...e69 Da synes jeg du har vært veldig snill som har tilbudt deg å passe tre barn i tillegg til egne! Sykdom kan forekomme, og du bør kunne si ifra til søsteren din at det derfor ikke passer så godt lenger. Men er du som meg får man dårlig samvittighet av sånt... Men si ifra raskt da, så de kanskje får ordnet noe annet!
Salomine Skrevet 21. februar 2014 #30 Skrevet 21. februar 2014 Syns du skal si ifra at du ikke kan være barnevakt denne gangen. Ikke sikkert søsteren din har lyst til å ha tre syke barn senere heller, hvis de blir smittet. Hun kjenner deg sikkert så godt at hun vet du ikke bryter en avtale uten grunn.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #31 Skrevet 21. februar 2014 Kan 13 åringen være alene hjemme så du kan sitte barnevakt hos søsteren din? Da kan du legge dem for natten i egne senger og gå hjem til ditt når søsteren din kommer hjem Anonymous poster hash: 9d090...990 Blir ikke det litt feil? At 13 åringen må være alene sjuk hjemme, mens HI sitter barnevakt et annet sted? Hvor er prioriteringen her? Forstår at en tenåring er stor nok til å ta vare på seg selv, men noen ganger så hender det ting som gjør at man må prioritere sine egne først. 13-åringen trenger da vel ikke noen til å være sammen med seg når den er syk?!?! Herrejemini.. De fleste setter pris på ro og fred når de er syke, og det gjelder nok 13-åringer også... Snart voksen dette 'barnet' altså! Anonymous poster hash: c7171...397
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #32 Skrevet 21. februar 2014 Føler det nesten liten som om du angrer på at du har sagt du vil være barnevakt, og da er det lett å skylde på guttens sykdom. Hadde ikke funket for meg.. Dessverre.. ? Hva hadde ikke funket for deg? At du ikke synes det er gyldig grunn mener du? Jeg angrer da ikke på noe som helst, men jeg ser at det kan bli kavete for både meg og min syke sønn når vi skal underholde tre ekstra små barn hos oss. Det er jo ikke det at jeg ikke vil. HI Anonymous poster hash: c2d39...e69 Reis til søsteren din og vær barnevakt og la sønnen være igjenn hjemme da? Hadde det vært min sønn hadde jeg forklart at livet av og til er sånn og at vi noen ganger må gjøre ting vi ikke har ork til eller planlagt. Det at han er syk er en dårlig unnskyldning! Det føler jeg blir dumt overfor mine to egne barn. Barnefar og jeg bor ikke sammen, så da blir de hjemme alene. Jeg tenker litt sånn at det hadde vært noe helt annet dersom min søster skulle vært på jobb eller noe annet viktig, men dette er kun en vanlig fest hun skal på. Tror heller ikke hun forventer (som du gjør) at jeg skal sette hennes barn før mine egne i dette tilfellet. Og heldigvis tror jeg ikke hun blir så sur som du antageligvis ville blitt hvis du var min søster....... HI Anonymous poster hash: c2d39...e69 Skjønner ikke hvorfor du spør her på DIB når du selv har ett svar? Ikke gå og sitt hjemme med ungene dine... Koselig dame du........... Anonymous poster hash: c2d39...e69
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 21. februar 2014 #33 Skrevet 21. februar 2014 Kan 13 åringen være alene hjemme så du kan sitte barnevakt hos søsteren din? Da kan du legge dem for natten i egne senger og gå hjem til ditt når søsteren din kommer hjem Anonymous poster hash: 9d090...990 Blir ikke det litt feil? At 13 åringen må være alene sjuk hjemme, mens HI sitter barnevakt et annet sted? Hvor er prioriteringen her? Forstår at en tenåring er stor nok til å ta vare på seg selv, men noen ganger så hender det ting som gjør at man må prioritere sine egne først. 13-åringen trenger da vel ikke noen til å være sammen med seg når den er syk?!?! Herrejemini.. De fleste setter pris på ro og fred når de er syke, og det gjelder nok 13-åringer også... Snart voksen dette 'barnet' altså! Anonymous poster hash: c7171...397 Øøøø, nå var denne trettenåringen HI sin eldste. Ergo har hun flere yngre barn. Skummelt hvor legitimt det er å dra fra egne,syke barn med ansvar for mindre søsken om natten, fordi man har lovet å være barnevakt for sin søster som skal på fest! Det HÅPER jeg ikke mange ville gjort altså. Forressten, en tretteåring er ikke snart voksen. De går faktisk ikke på ungdomsskolen engang
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #34 Skrevet 21. februar 2014 Føler det nesten liten som om du angrer på at du har sagt du vil være barnevakt, og da er det lett å skylde på guttens sykdom. Hadde ikke funket for meg.. Dessverre..? Hva hadde ikke funket for deg? At du ikke synes det er gyldig grunn mener du? Jeg angrer da ikke på noe som helst, men jeg ser at det kan bli kavete for både meg og min syke sønn når vi skal underholde tre ekstra små barn hos oss.Det er jo ikke det at jeg ikke vil. HIAnonymous poster hash: c2d39...e69 Reis til søsteren din og vær barnevakt og la sønnen være igjenn hjemme da? Hadde det vært min sønn hadde jeg forklart at livet av og til er sånn og at vi noen ganger må gjøre ting vi ikke har ork til eller planlagt. Det at han er syk er en dårlig unnskyldning! Det føler jeg blir dumt overfor mine to egne barn. Barnefar og jeg bor ikke sammen, så da blir de hjemme alene. Jeg tenker litt sånn at det hadde vært noe helt annet dersom min søster skulle vært på jobb eller noe annet viktig, men dette er kun en vanlig fest hun skal på. Tror heller ikke hun forventer (som du gjør) at jeg skal sette hennes barn før mine egne i dette tilfellet. Og heldigvis tror jeg ikke hun blir så sur som du antageligvis ville blitt hvis du var min søster....... HI Anonymous poster hash: c2d39...e69 herregud så hårsår du var da! Du får tåle svar når du spør, jeg syns også det er en tynn unnskyldning Anonymous poster hash: c8e38...3cb
I scream for icecream! Skrevet 21. februar 2014 #35 Skrevet 21. februar 2014 Kjære vene, dette synes jeg blir for dumt. HI har to egne barn, det ene barnet er sykt og har bedt om fred og ro. HI skal egentlig passe tre barn til, det er klart det blir viltert med fem barn i hus, særlig når den ene ikke er i form! Så lenge søsteren ikke skal noe veldig viktig, som et bryllup, jobb eller lignende, synes jeg det er helt legitimt å avlyse for denne gang. Om ikke annet, skader det ikke å opplyse om at barnet er sykt, og høre hva hun sier. Hadde jeg vært søsteren din, HI, hadde jeg satt stor pris på det, både med tanke på smitte, og det at jeg ikke vil være til bry for andre. Kanskje søsteren din kan skaffe annen barnevakt, kanskje en av dem kan bli hjemme eller kanskje de dropper festen for denne gang. Jeg synes du er snill som har tilbudt deg, og du kan ikke klandres for at 13åringen har blitt syk. Sånn er det dessverre av og til.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #36 Skrevet 21. februar 2014 Kjære vene, dette synes jeg blir for dumt. HI har to egne barn, det ene barnet er sykt og har bedt om fred og ro. HI skal egentlig passe tre barn til, det er klart det blir viltert med fem barn i hus, særlig når den ene ikke er i form! Så lenge søsteren ikke skal noe veldig viktig, som et bryllup, jobb eller lignende, synes jeg det er helt legitimt å avlyse for denne gang. Om ikke annet, skader det ikke å opplyse om at barnet er sykt, og høre hva hun sier. Hadde jeg vært søsteren din, HI, hadde jeg satt stor pris på det, både med tanke på smitte, og det at jeg ikke vil være til bry for andre. Kanskje søsteren din kan skaffe annen barnevakt, kanskje en av dem kan bli hjemme eller kanskje de dropper festen for denne gang. Jeg synes du er snill som har tilbudt deg, og du kan ikke klandres for at 13åringen har blitt syk. Sånn er det dessverre av og til. Synd du ikke er søsteren hennes da . . . . . Anonymous poster hash: f3da5...268
I scream for icecream! Skrevet 21. februar 2014 #37 Skrevet 21. februar 2014 Kjære vene, dette synes jeg blir for dumt. HI har to egne barn, det ene barnet er sykt og har bedt om fred og ro. HI skal egentlig passe tre barn til, det er klart det blir viltert med fem barn i hus, særlig når den ene ikke er i form! Så lenge søsteren ikke skal noe veldig viktig, som et bryllup, jobb eller lignende, synes jeg det er helt legitimt å avlyse for denne gang. Om ikke annet, skader det ikke å opplyse om at barnet er sykt, og høre hva hun sier. Hadde jeg vært søsteren din, HI, hadde jeg satt stor pris på det, både med tanke på smitte, og det at jeg ikke vil være til bry for andre. Kanskje søsteren din kan skaffe annen barnevakt, kanskje en av dem kan bli hjemme eller kanskje de dropper festen for denne gang. Jeg synes du er snill som har tilbudt deg, og du kan ikke klandres for at 13åringen har blitt syk. Sånn er det dessverre av og til. Synd du ikke er søsteren hennes da . . . . . Anonymous poster hash: f3da5...268 Ja, du kan så si, men det kan jo være hun er som meg.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #38 Skrevet 21. februar 2014 Synes vel ikke det er god nok grunn. Det er vel bare å gjøre rommet til sønnen til en frisone. Bare sønnen som får være der. Anonymous poster hash: 643ac...7bf God nok grunn??? Jeg ville IKKE sendt mine barn på overnatting til et hus hvor en i familien hadde spysyken, som er hypersmittsomt! Alvorlig talt, man har 48 timers karantene for å sende unger i barnehagen når de spyr for å unngå smitte, men å sende unger på overnattingsbesøk hvor vertskapet er sykt er greit? Jeg hadde absolutt sagt til min søster at det ikke passet, og som søster hadde jeg hatt FULL forståelse for at det ikke passet denne helgen Anonymous poster hash: db150...ff1
38_Bergen Skrevet 21. februar 2014 #39 Skrevet 21. februar 2014 Om han er 13 eller 20 spiller veldig liten rolle..det er sykdom i hjemmet og søsterens barn kan bli levert tilbake syke eller at de blir syke etter noen dager å ha vært på overnatting. Jeg ville ha satt pris på å fått beskjed, blitt hjemme fra fest, eller kanskje heldig å skaffe noen andre..slik er jo livet, uforutsette ting skjer! Å la en trettenåring være hjemme alene på natten er jo ingen god løsning, på dag er noe annet, men nå har jo hun flere barn, så det er ikke mulig for henne å flytte seg fra huset uansett. Ikke ha dårlig samvittighet for at du må avlyse. Hun er din søster...om hun blir sur, så får det være hennes problem, men i utgangspunktet er hun mor selv og forstår helt sikkert problemstillingen. Ville ikke kommet med en lang forklaring på hvorfor du ikke kan ha barna..Kort og presist at ditt barn har blitt sjuk og at du må nok avlyse, men sitter gjerne en annen gang! Det ordner seg nok:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå