Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Jeg har sagt meg villig til å passe barna til min søster i helgen. De skal sove over fra lørdag til søndag. De er i alderen 3,5 og 9 år. Nå har den eldste gutten min blitt sjuk (han er 13) såpass at han holdes hjemme fra skolen idag. Han har vært ute av form hele uken, og idag ble han skikkelig sjuk. Han gruer seg litt for besøket imorgen, for det bruker å bli mye skrik og skrål og så er de vant til at han leker med dem, iallefall den minste. Han på tre synes det er veldig stas med min 13-åring. Dette har han gjort klart at han ikke orker. Han orker heller ingen bråk og mas. Det skjønner jeg, er unødvendig når man er syk. Så da er spørsmålet mitt, er det dumt å ringe min søster og si at de ikke kan komme likevel? De skal på fest, så det er ikke viktigere enn det. Men likevel, jeg har jo lovet dem barnepass...... Anonymous poster hash: c2d39...e69
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Synes vel ikke det er god nok grunn. Det er vel bare å gjøre rommet til sønnen til en frisone. Bare sønnen som får være der. Anonymous poster hash: 643ac...7bf
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Da får du bare si til de at han ikke er lekbar
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Hadde ikke latt en 13-åring bestemme det. Er han syk så kan han slappe av på rommet og du gir klar beskjed til ungene at han er syk Anonymous poster hash: f3107...db1
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Syns du skal ta hensyn til sønnen din som er syk jeg, og avlyse barnepassinga. Tenk på hvordan man selv ville hatt det hvis man var syk, er det ok da at andre i familien har besøk og det er mye bråk? Jeg tenker det er viktig for han med ro, fred og pleie, viktigere enn at din søster drar på fest. Det er vel muligens fare for at han kan smitte din søsters barn også....? Anonymous poster hash: 76907...e72
ærlig talt Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 Samme hva du gjør her, så blir det feil Ikke vondt meint, men det går jo ut over noen samme hva du velger. Ettersom jeg skjønner vil din syke sønn ha ro og fred nå mens han er syk. Jeg kan skjønne det. 3 ekstra unger i huset tilsier at det blir alt annet enn ro.. Så har du lovet søsteren din at du skal ha ungene på overnatting.. Om du sier i fra at ungene hennes ikke kan komme på overnatting pga ditt syke barn, kan de bli sure fordi du bryter avtale. Men! Hadde det vært meg, hadde jeg nok ringt søsteren min i dag og sagt at jeg måtte avlyse overnattingen pga sykdom i hus. Jeg hadde ikke gjort det om de skulle i bryllup, bursdag med rundt tall eller noe annet viktig. En fest kan søsteren din være med på en annen gang, det er vel ikke krise om hun må stå over en helg?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #7 Skrevet 21. februar 2014 Hadde ikke latt en 13-åring bestemme det. Er han syk så kan han slappe av på rommet og du gir klar beskjed til ungene at han er syk Anonymous poster hash: f3107...db1 Hvorfor skal ikke en 13-åring få være med på å bestemme? Jeg sier ikke at han skal bestemme, men få være med på å bestemme. Han er jo en del av familien! Anonymous poster hash: e0d4c...922
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #8 Skrevet 21. februar 2014 Jeg mener ikke at han skal bestemme, men jeg tenker det er viktig at han blir hørt. Det blir temmelig viltert her med alle tre på en gang, og da blir det jo litt ekstra mas, bråk og aktivitet i huset. Og det er ikke så lett å stenge av rommet til 13-åringen. Jeg kan selvsagt si at de skal la han være i fred, men i praksis er det ikke så enkelt...... Takk for tilbakemeldinger. Godt å høre deres meninger. Som ærlig talt sier, så blir det liksom feil uansett hvordan jeg gjør det...... HI Anonymous poster hash: c2d39...e69
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #9 Skrevet 21. februar 2014 Gutten din er viktigst og skal ha førsteprioritet. Er han syk skal han ikke utsettes for mye stress og mas Anonymous poster hash: e34b3...6a4
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #10 Skrevet 21. februar 2014 Kan 13 åringen være alene hjemme så du kan sitte barnevakt hos søsteren din? Da kan du legge dem for natten i egne senger og gå hjem til ditt når søsteren din kommer hjem Anonymous poster hash: 9d090...990
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 21. februar 2014 #11 Skrevet 21. februar 2014 Kan 13 åringen være alene hjemme så du kan sitte barnevakt hos søsteren din? Da kan du legge dem for natten i egne senger og gå hjem til ditt når søsteren din kommer hjem Anonymous poster hash: 9d090...990 Blir ikke det litt feil? At 13 åringen må være alene sjuk hjemme, mens HI sitter barnevakt et annet sted? Hvor er prioriteringen her? Forstår at en tenåring er stor nok til å ta vare på seg selv, men noen ganger så hender det ting som gjør at man må prioritere sine egne først.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #12 Skrevet 21. februar 2014 Villtert med alle tre blir det vel neppe, siden din sønn er syk og ikke orker noe. Er det de to tantebarna dine som er viltre? Hvilken sykdom er det sønnen din har? Formen hans kan ha bedret seg betraktelig til i morgen, men ring og forbered søsteren din på at det kan være at du må kansellerer avtalen. På den måten kan hun organisere en back up plan. Anonymous poster hash: 2ff0a...60f
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #13 Skrevet 21. februar 2014 Villtert med alle tre blir det vel neppe, siden din sønn er syk og ikke orker noe. Er det de to tantebarna dine som er viltre? Hvilken sykdom er det sønnen din har? Formen hans kan ha bedret seg betraktelig til i morgen, men ring og forbered søsteren din på at det kan være at du må kansellerer avtalen. På den måten kan hun organisere en back up plan. Anonymous poster hash: 2ff0a...60f Ja, det er derfor jeg tenker på dette nå. Slik at hun kan ha sjans til å få ordnet seg med noen andre. Nei, jeg har to barn selv, og skal passe mine tre tantebarn på 3,5 og 9 år. HI Anonymous poster hash: c2d39...e69
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #14 Skrevet 21. februar 2014 Villtert med alle tre blir det vel neppe, siden din sønn er syk og ikke orker noe.Er det de to tantebarna dine som er viltre?Hvilken sykdom er det sønnen din har?Formen hans kan ha bedret seg betraktelig til i morgen, men ring og forbered søsteren din på at det kan være at du må kansellerer avtalen.På den måten kan hun organisere en back up plan.Anonymous poster hash: 2ff0a...60f Ja, det er derfor jeg tenker på dette nå. Slik at hun kan ha sjans til å få ordnet seg med noen andre. Nei, jeg har to barn selv, og skal passe mine tre tantebarn på 3,5 og 9 år. HI Anonymous poster hash: c2d39...e69 Hadde det vært mine barn du skulle passe, så hadde jeg satt pris på å bli varslet.Jeg hadde prøvd å skaffe meg en reserve, gikk ikke det, ville jeg avlyst planene mine. God bedring til gutten Anonymous poster hash: 2ff0a...60f
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #15 Skrevet 21. februar 2014 Villtert med alle tre blir det vel neppe, siden din sønn er syk og ikke orker noe.Er det de to tantebarna dine som er viltre?Hvilken sykdom er det sønnen din har?Formen hans kan ha bedret seg betraktelig til i morgen, men ring og forbered søsteren din på at det kan være at du må kansellerer avtalen.På den måten kan hun organisere en back up plan.Anonymous poster hash: 2ff0a...60f Ja, det er derfor jeg tenker på dette nå. Slik at hun kan ha sjans til å få ordnet seg med noen andre. Nei, jeg har to barn selv, og skal passe mine tre tantebarn på 3,5 og 9 år. HI Anonymous poster hash: c2d39...e69 Hadde det vært mine barn du skulle passe, så hadde jeg satt pris på å bli varslet.Jeg hadde prøvd å skaffe meg en reserve, gikk ikke det, ville jeg avlyst planene mine. God bedring til gutten Anonymous poster hash: 2ff0a...60f Takk for det :-) HI Anonymous poster hash: c2d39...e69
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #16 Skrevet 21. februar 2014 Hadde jeg vært søsteren din, ville jeg ikke sendt barna til deg, for å unngå smitte. Kanskje si fra til henne, og høre hva hun tenker om dette. Anonymous poster hash: cf856...600
Klarer selv! Skrevet 21. februar 2014 #17 Skrevet 21. februar 2014 Sykdom kan alltid oppstå, og det må de som i utgangspunktet hadde spurt om barnevakt godta. Jeg hadde avlyst både for å skjerme 13 åringen, men også for å unngå at de tre tantebarna hadde blitt smittet. Jeg synes også det blir feil å la 13-åringen ligge alene hjemme når han er syk, han begynner å bli stor men han er fortsatt bare et barn/ungdom og kan trenge noe oppfølging og hjelp av foreldre. Man skal alltid prøve å strekke seg for å holde avtaler, men når det går utover sine barn/familie så er det legitimt å avlyse.
jostine Skrevet 21. februar 2014 #18 Skrevet 21. februar 2014 Dersom det er smittefare hadde jeg ikke sittet barnevakt. Men er det ikke det kan du jo lufte for søsteren din om hun har noen andre hun kan spørre. Tenker det blir veldig stressende for deg og, være en god mamma for sykt barn og en god tante for tantebarna i samme hus.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #19 Skrevet 21. februar 2014 Jeg hadde hørt på sønnen på 13. Det er ikke gøy med tre barn på besøk når man er syk. Anonymous poster hash: 5c1aa...b69
førskolelæreren Skrevet 21. februar 2014 #20 Skrevet 21. februar 2014 Føler det nesten liten som om du angrer på at du har sagt du vil være barnevakt, og da er det lett å skylde på guttens sykdom. Hadde ikke funket for meg.. Dessverre..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #21 Skrevet 21. februar 2014 Jeg ville latt mine barn vært hjemme med faren, og reist til min søster og passet hennes barn der. Anonymous poster hash: b9645...344
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #22 Skrevet 21. februar 2014 Hadde jeg vært barnevakten, hadde jeg gjennomført det. Hadde jeg vært den som trengte barnevakt, hadde jeg holdt barna hjemme for å unngå at de blir smittet. Anonymous poster hash: 2134c...538
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #23 Skrevet 21. februar 2014 Føler det nesten liten som om du angrer på at du har sagt du vil være barnevakt, og da er det lett å skylde på guttens sykdom. Hadde ikke funket for meg.. Dessverre.. ? Hva hadde ikke funket for deg? At du ikke synes det er gyldig grunn mener du? Jeg angrer da ikke på noe som helst, men jeg ser at det kan bli kavete for både meg og min syke sønn når vi skal underholde tre ekstra små barn hos oss. Det er jo ikke det at jeg ikke vil. HI Anonymous poster hash: c2d39...e69
førskolelæreren Skrevet 21. februar 2014 #24 Skrevet 21. februar 2014 Føler det nesten liten som om du angrer på at du har sagt du vil være barnevakt, og da er det lett å skylde på guttens sykdom. Hadde ikke funket for meg.. Dessverre.. ? Hva hadde ikke funket for deg? At du ikke synes det er gyldig grunn mener du? Jeg angrer da ikke på noe som helst, men jeg ser at det kan bli kavete for både meg og min syke sønn når vi skal underholde tre ekstra små barn hos oss. Det er jo ikke det at jeg ikke vil. HI Anonymous poster hash: c2d39...e69 Reis til søsteren din og vær barnevakt og la sønnen være igjenn hjemme da? Hadde det vært min sønn hadde jeg forklart at livet av og til er sånn og at vi noen ganger må gjøre ting vi ikke har ork til eller planlagt. Det at han er syk er en dårlig unnskyldning!
smiia Skrevet 21. februar 2014 #25 Skrevet 21. februar 2014 Jeg ville latt mine barn vært hjemme med faren, og reist til min søster og passet hennes barn der. Anonymous poster hash: b9645...344 Ja, kan han ikke være hjemme med faren, er du enslig forsørger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå