Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Min bror ville låne pappas hytte for første gang, han er godt voksen. Pappa er i utlandet så min mann gikk igjennom alt man måtte huske når man kom, ja det er ei lang liste... Lista ble så gitt min bror, blant annet ble det muntlig og skriftelig presisert mange ganger han måtte passe på en ventil på varmtvannsberederen... Noe han ikke gjorde! Rommet ble fylt med vann (ikke helt til taket da, men dere forstår....) og alt må rives Pappa visste min bror skulle oppover å sa ikke noe på det. Hvem har skylda? Min bror eller vi? Jeg har sakt vi betaler og blir med å reparerer...., mer får jeg ikke gjort Pappa er SÅ forbanna ( Anonymous poster hash: a5678...0bf
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Selvfølgelig er den din brors skyld hvis det var han som var der og ikke dere - han påtok seg jo ansvaret. Har deres far sjekket hva forsikringen dekker? Anonymous poster hash: b8eb9...06a
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Selvfølgelig er den din brors skyld hvis det var han som var der og ikke dere - han påtok seg jo ansvaret.Har deres far sjekket hva forsikringen dekker? Anonymous poster hash: b8eb9...06a Det var smart, skal tipse han om det. Klarer ikke tenke! Min bror var der alene ja. Pappa er sikkert bare forbanna, men jeg blir sittende igjen med en følelse av at han mener det er vår skyld også slik han ordlegger seg hi Anonymous poster hash: a5678...0bf
Gjest cd0da Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Broren din. Er han voksen nok til å dra alene på tur er han voksen nok til å ta ansvar for alt som må gjøres også. Og i alle fall når han har fått det printa inn både skriftlig og muntlig
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Det er jo din bror sin skyld, og han har fått beskjed om hva han må passe på. Ellers måtte jo deres far sagt at broren din ikke kan låne hytta. Anonymous poster hash: 46fad...132
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 Er han forbanna på dere eller bror din? Synes det er rart at dere skal betale når bror din er den som har skylden. Anonymous poster hash: 9376b...d5e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #7 Skrevet 21. februar 2014 Broren din. Er han voksen nok til å dra alene på tur er han voksen nok til å ta ansvar for alt som må gjøres også. Og i alle fall når han har fått det printa inn både skriftlig og muntlig Han er over 30 og over gjennomsnittet svimete så vi grua oss for dette, men skal noen nekte han å bruke hytta alene kan ikke det bli oss heller Hi Anonymous poster hash: a5678...0bf
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #8 Skrevet 21. februar 2014 Er han forbanna på dere eller bror din? Synes det er rart at dere skal betale når bror din er den som har skylden. Anonymous poster hash: 9376b...d5e Jeg vet ikke. Han er nok bare forbanna fra den andre siden av jorda... Artig situasjon Kan har ikke bedt oss betale altså, jeg tilbyr meg bare det automatisk for å slippe potensielt bråk. Håper ikke det blir slik. Gjør sikkert ikke det... Hi Anonymous poster hash: a5678...0bf
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #9 Skrevet 21. februar 2014 Når faren din låner ut hytta til sønnen og sønnen ager skade på hytta så kan jeg ikke se at det skal være din feil. Skjønte ikke den "logikken".... Anonymous poster hash: 853b9...ffe
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #10 Skrevet 21. februar 2014 Broren din sin skyld. Ikke betal! Anonymous poster hash: 63e1b...eb7
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #11 Skrevet 21. februar 2014 Har han fått all info slik du sier er det bror sin skyld. Og uansett er det ikke han sin skyld er det din far. Dere er da ikke ansvarlig å forklare viktige ting ved hytta som din far eier. Forøvrig. Hvis dette er en viktig sak burde din far satt opp en rutinebeskrivelse I hytta. Dette er såpass viktig at din far burde tatt ansvar. Anonymous poster hash: 8770b...8cc
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #12 Skrevet 21. februar 2014 Hadde jeg fått skylda for det hadde JEG blitt fly forbanna, og hadde heller ikke betalt for noe broren min har gjort!! Anonymous poster hash: d34e4...255
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #13 Skrevet 21. februar 2014 Forklar meg dette.Det er deres skyld siden dere var så dum å låne hytta til din svimete bror? Nei, det er helt feil. Her må han selv ta ansvar. Anonymous poster hash: 21df2...22e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #14 Skrevet 21. februar 2014 Dere har selvsagt ikke ansvar her. Det er bror sin skyld, sjekk med forsikringa og la bror betale egenandelen, evt hele beløpet. Anonymous poster hash: b172c...5dd
Anne-B. Skrevet 21. februar 2014 #15 Skrevet 21. februar 2014 Ikke betal. Dette må broren din fikse sjøl om han ikke er så heldig at forsikringa tar det. Nå vet jeg jo ikke noe om hvordan ting forholder seg ellers, men om han slipper unna med ting fordi han er svimete, så må det jo komme en gang at han lærer.
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 21. februar 2014 #16 Skrevet 21. februar 2014 Du skriver selv i HI at broren din er "godt voksen". Da tenker jeg at han også er voksen nok til å betale regningen her.
SmellyCat Skrevet 21. februar 2014 #18 Skrevet 21. februar 2014 Broren din er en voksen mann som har bedt om å låne en hytte og godtatt betingelsene for det. Han må selvsagt gjøre opp for seg når han har forvoldt skade på hytta. Skjønner ikke at dette er en problemstilling en gang. Hva sier broren din da? Sjekk hva forsikringen dekker. Evt. egenandel betaler bror.
*Miss Marple* Skrevet 21. februar 2014 #19 Skrevet 21. februar 2014 Kanskje bror har godt av å stå til ansvar for det han gjør snart? Det høres ut som han er vant med å slippe unna med mye fordi han er så vimsete. Så lenge han ikke har noen diagnose er alt som har skjedd hans ansvar. Og far har faktisk ikke rett å være sinna på deg, engang! Dere har ikke gjort noe galt.
Elsker livet Skrevet 21. februar 2014 #20 Skrevet 21. februar 2014 Det er din brors skyld. Men hvem har ansvaret for hytta? Hvem lånte ut hytta til din bror? Din far eller dere? Har din far godkjent at din bror kan låne hytta? Har dere ansvar for hytta og lånt den ut uten at din far har godkjent det er dere ansvarlige for den, og dere må ta litt av skylda om dere har lånt den ut til en person som ikke følger betingelsene.
Tjofsen Skrevet 21. februar 2014 #21 Skrevet 21. februar 2014 Selvfølgelig er det broren din sin skyld. Han får se og bli voksen.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #22 Skrevet 21. februar 2014 Min far er ikke som alle andre Han bor i utlandet mesteparten av vinteren og den hytta har da på en måte blitt vårt ansvar. Vi måker snø og greier... Så sier min bror plutselig at han vil være der alene (aldri skjedd før). Jeg kan ikke nekte han, men informerer pappa om det og sier vi gir han nødvendig informasjon og er på tlf om han lurer på noe. Pappa svarer bare det er flott at hytta blir brukt.... Jeg mener pappa måttet nekte han om noen skulle gjort det. Jeg synes ikke vi har noen skyld overhode, men pappa er ikke som alle andre. Bedre å ta på seg ansvar med å rette skaden og la alt skli over av seg selv, enn å få hans vrede over seg Jeg har sakt i mange år at jeg ikke syns så mye om å bruke hytta fordi jeg vet det kan by på problemer. Så langt har det gått bra og spesielt min mann ivrer veldig på å være der. Flott sted, jeg trives godt der jeg også altså, men orker ikke disse problemene og nå står vi der... Tro meg...., praktisk blir vi ansvarlige for å hjelpe til, tipper min bror ikke får lov en gang. Økonomisk tørr jeg ikke tenke på Det ordner seg nok.... Hi Anonymous poster hash: a5678...0bf
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #23 Skrevet 21. februar 2014 Men denne broren. Har han jobb? Klarer han seg selv i hverdagen? Om så må dere i det minste forlange at han skal være med å rydde opp og ikke minst ta den økonomiske kostnaden som en ev forsiktig ikke dekker. Noen mennesker (bl.a min svigerinne) klarer å gå gjennom livet uten å face en eneste konsekvens, fordi de ikke 'klarer' eller er så 'vimsete'. De trenger å bli satt krav til og at ikke alle ordner opp for de. Anonymous poster hash: b75bc...904
BikkjeBisk Skrevet 21. februar 2014 #24 Skrevet 21. februar 2014 Aldri i verden om jeg hadde betalt et rødt øre!Din far har ingen grunn til å være sint på dere. Dere måker snø og ser etter den, han skal være glad for at dere har vært der for ham og gitt ham hjelp. Når din bror ødelegger hytta er det han som skal reparere skadene. Det var jo ikke engang dere som lånte ham hytta, det var jo faren din.Kanskje det er på tide at faren din får din vrede over seg?
NormaJean Skrevet 21. februar 2014 #25 Skrevet 21. februar 2014 Hadde ikke betalt en krone eller løftet en finger for å hjelpe. Dette får din far og bror ordne. Og syns det er "sykt" at du tilbyr deg automatisk å betale for noe som ikke er din skyld! Rar familiedynamikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå