Gå til innhold

Er så trist:/


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 36uker på vei og har hatt modningsrier denne uka som gjør at jeg skal holde meg i ro..Mannen reiser til London i morgen for å feire en bursdag og kommer hjem natt til mandag...Jeg starter å gråte bare jeg tenker på at han skal reise fra meg:(

 

Anonymous poster hash: 70475...ea9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du flere enn deg selv å ta vare på - barn? Om ikke så klarer du deg vel alene. Sørg for at kjøleskapet er fylt og ta lettvinte måltider. Unn mannen denne turen uten å ødelegge.

 

Om dere har barn fra før så får dere finne barnevakt!

 

Synes kanskje - dersom du kun har deg selv å passe på - at tipset om å "ta deg en bolle - er relevant for deg!

 

Anonymous poster hash: 48302...42e

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Har du flere enn deg selv å ta vare på - barn? Om ikke så klarer du deg vel alene. Sørg for at kjøleskapet er fylt og ta lettvinte måltider. Unn mannen denne turen uten å ødelegge.

 

Om dere har barn fra før så får dere finne barnevakt!

 

Synes kanskje - dersom du kun har deg selv å passe på - at tipset om å "ta deg en bolle - er relevant for deg!

 

Anonymous poster hash: 48302...42e

Har du Ikke litt mer galle å spy ut da ?

Skrevet

Vil han virkelig reise fra deg en hel helg når du har modningsrier? Han risikerer jo faktisk å gå glipp av fødselen. Jeg ville bønnfalt ham om å bli hjemme :) Hvor viktig er en bursdag i forhold til det å oppleve sitt barns fødsel??

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at fødselen kan skje når som helst pga maseriene og er ei nervøs førstegangsfødende....Så ja har bare meg selv å tenke på men føler det blir skummelt at han reiser fra meg nå på slutten.

 

Anonymous poster hash: 70475...ea9

Skrevet

Siden de sier at man føder likt som moren sin så har jeg og mine søsken kommet etter termin og da tar han sjansen på det...

 

Anonymous poster hash: 70475...ea9

Skrevet

Jeg synes faktisk at han bør holde seg hjemme. Det er litt tett opp til termin og reise vekk en helg synes jeg.

 

Anonymous poster hash: 845a5...eb5

Skrevet

Min mor å hele slekta har fødet alt fra 6-8 uker før tiden. Mens jeg føda 1 uke før så han kan vertfall ikke samenligne din mors å din fødsel.

 

Anonymous poster hash: d8cd3...d0d

Skrevet

Man kan ikke tvinge en partner til å gjøre noe, men jeg ville absolutt snakket med han om dette.

 

Forklar hvordan du føler det og om han kunne tilgitt seg selv om han gikk glipp av fødselen? En bursdag burde ikke være viktigere enn å være med på fødselen til sin førstefødte...

 

Håper det ordner seg, klem til deg 😊

 

Anonymous poster hash: 47640...051

Skrevet

Hadde latt han dra. Det er hans tap, ta med deg noen andre om det skulle bli fødsel. Du skal se du går til over helga:-) lykke til!

 

Anonymous poster hash: 83f0d...231

Skrevet

Siden de sier at man føder likt som moren sin så har jeg og mine søsken kommet etter termin og da tar han sjansen på det...

 

Anonymous poster hash: 70475...ea9

For å si det sånn, ingen av meg eller mine søstre har født slik mamma fødte ;)

 

Over til dilemmaet ditt, jeg forstår meg ikke på mannfolk som ikke tar hensyn til det kjæreste de har... Det være gutteturer i ny og ne, null hensyn, meninger, osv

Min hadde ikke fått dratt og han hadde respektert det og tror faktisk ikke hadde ville forslått det.

Men så har ikke han det "ungkars" behovet heller...

Skrevet

Jeg hadde gitt klar beskjed om at jeg ønsket han skulle bli hjemme.

 

Hadde han likevel reist, hadde han hatt mye arbeid med å få kona blid igjen. Hadde han gått glipp av fødselen, hadde jeg nok aldri tilgitt en slik egoist.

 

Når den høygravide kona ønsker at mannen blir hjemme, så blir han hjemme. Spesielt i din situasjon!

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden sytt og klaget meg til at mannen skulle bli hjemme en måned før termin. Trist å gjøre seg så stakkarslig.

 

Anonymous poster hash: 6a696...9a1

Skrevet

Jeg ville sagt at han må bli hjemme. (Hadde han reist da, ville det faktisk vært kroken på døra for meg)

 

Fødselen kan skje når som helst, man har ingen garantier for at det skjer likt som mor, søster eller naboen for den saks skyld! Mannen din har et helt liv til å reise på, men kun denne korte tiden hvor babyen og du står i fokus; spør han hva han syns veier mest?

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden sytt og klaget meg til at mannen skulle bli hjemme en måned før termin. Trist å gjøre seg så stakkarslig.

 

Anonymous poster hash: 6a696...9a1

Stakkarslig???

 

Det handler mye mer om kjærlighet for den man lever sammen med. En svært kort periode av livet går en kvinne gravid, og om en mann ikke kan ofre litt i den lille perioden så er ikke det særlig til mann spør du meg. Stakkarslig? Nei, det er ikke stakkarslig å ikke ønske å føde alene.

Skrevet (endret)

Siden de sier at man føder likt som moren sin så har jeg og mine søsken kommet etter termin og da tar han sjansen på det...

 

Anonymous poster hash: 70475...ea9

Dette hadde jeg ikke stolt på. Moren min har fødet 2 uker før termin hver gang. Og jeg nesten 2 uker over.

 

Hadde bedt han om å bli hjemme.

Endret av Fru vims
Skrevet

I vanlige tilfeller hadde jeg ikke synes det gjorde noe. Er tross alt en mnd før. Men om de sier at fødselen kan skje når som helst er det en annen sak. Han vil vel ikke risikere å gå glipp av fødselen???

Skrevet

I verste fall går du jo i 6 uker til. Jeg ville ikke blitt sur om han dro. Bare ønsket han god tur og bedt han kose seg. Er jo i verste fall han som går glipp av fødselen. Modningsrier hadde jeg de siste 5-6 ukene med de to siste- så det trenger ikke bety noe. Hadde 3-4 cm åpning også.

Skrevet

Du har fortsatt litt tid igjen...med tanke på modningsriene ville jeg tatt en telefon til jordmor for å høre litt hva hun tror.. hvis hun mener du fortsatt ikke er "der" ville jeg latt han reise.. hvis hun mener det kan skje nå så ville jeg snakket med han om det.. han kan ikke basere seg på din mors fødseler, det er veldig forskjellig hva kvinner opplever.

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden sytt og klaget meg til at mannen skulle bli hjemme en måned før termin. Trist å gjøre seg så stakkarslig.

 

Anonymous poster hash: 6a696...9a1

Du er alenemor? ;P

 

Anonymous poster hash: 845a5...eb5

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

 

Siden de sier at man føder likt som moren sin så har jeg og mine søsken kommet etter termin og da tar han sjansen på det...Anonymous poster hash: 70475...ea9

 

Dette hadde jeg ikke stolt på. Moren min har fødet 2 uker før termin hver gang. Og jeg nesten 2 uker over.

 

Hadde bedt han om å bli hjemme.

Her vil jeg driste meg til å påstå at å føde to uker før og to uker etter termin er innenfor termin. Altså har du og din mor født til termin. Det er heller slik at premature fødsler går i arv.

Skrevet

Det er en gammel myte at man føder likt som sin mor.



Anonymous poster hash: 89a29...1fa
Skrevet

Modningsrier kan man jo ha i flere uker. Hvem har sagt at fødselen kan skje når som helst? Allier deg med en venninne eller familie ellers. Kos deg i helgen, og la han dra.

Skrevet

Kanskje dette kan være en anledning for deg slik at du får slappet ekstra av :) Hvis dere bor slik til at det bare er for ham å hive seg på et direktefly skal det vell gå fint.

Skjønner at du synes at det er litt sårt, men benytt deg av sjangsen til å slappe helt av! :)

Skrevet

 

 

Siden de sier at man føder likt som moren sin så har jeg og mine søsken kommet etter termin og da tar han sjansen på det...Anonymous poster hash: 70475...ea9

Dette hadde jeg ikke stolt på. Moren min har fødet 2 uker før termin hver gang. Og jeg nesten 2 uker over.

 

Hadde bedt han om å bli hjemme.

Her vil jeg driste meg til å påstå at å føde to uker før og to uker etter termin er innenfor termin. Altså har du og din mor født til termin. Det er heller slik at premature fødsler går i arv.

 

Min mor har født alle sine barn premature. Jeg og mine søstre har født innenfor det normale.

 

Jeg skjønner meg ikke på menn som vil risikere å gå glipp av fødselen til sine barn. Kan bare ikke forstå det. 

 

Anonymous poster hash: 16056...092

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...