Gå til innhold

Til dere som går hjemme .. Pga sykdom og/eller latskap.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemme fordi jeg har små barn jeg heller vil oppdra selv enn å plassere i bhg. Vi bruker åpen bhg 3 dager i uka . Koser meg og kjeder meg ikke. Mer hektisk her til tider enn det var på jobb :) vært hjemme i 4 år nå og planlegger å være hjemme minst ett år til. Bestemmer vi oss for ett 3. Barn blir det 3-4 år til :) disse årene har vært de beste i hele mitt liv ( er i slutten av tredveåra) jobbet mange år før jeg fikk barn forresten. Og husarbeid gjøres mest på kveld slik utearbeidende mødre gjør , jeg er hjemmemamma og ikke husmor.

 

Anonymous poster hash: 00e25...88a

Ååh, akkurat som å lese min mamma sine ord! :)

Takket være henne hadde jeg verdens beste oppvekst. Hun var hjemme til min minste søster begynte å skolen. Hun var hjemmemamma, ikke husmor. En sånn mamma har jeg alltid ønsket å bli selv. Du er heldig!:)

 

Anonymous poster hash: 2bf2f...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

 

 

Går hjemme fordi jeg ikke vil jobbe rett og slett. Barna er på skolen. Jeg rydder og vasker litt. Koser meg med kaffe og filmer. Går turer med hundene. Skravler med gubben hele dagen. Gjør litt skoleoppgaver da jeg tar studier hjemme. Leser bøker. Spiller online spill osv. Når unga kommer hjem så er det middag, lekser, lek og oppfølging av fritidsaktiviteter. Vi trenger ikke å jobbe for å leve ett godt liv ihvertfall, koser oss hjemme begge to.

 

Anonymous poster hash: d1d01...ee2

Hvordan betaler dere mat, strøm etc?

 

Anonymous poster hash: e6a46...65a

Har endel støtte fra nav.

 

Anonymous poster hash: d1d01...ee2

Snakk om å delta i samfunnet da. Få og få og ikke gi noe tilbake.

 

Anonymous poster hash: 04f25...ac0

Bidrar nok til samfunnet med endel mer enn de som kun jobber og betaler skatt gjør. Bidrar til at barna i lokalmiljøet har fritidsaktiviteter, bidrar til at narkomane har ett sted å komme for å varme seg, få mat og noen å prate med. Bidrar til at mishandlete hunder får det bedre. Bidrar til bedre barnehage og skole ved å være leder i su, leder i fau og klassekontakt. Slike ting som andre foreldre ikke gidder fordi jobben er så mye viktigere. Så jeg har veldig god samvittighet og vet at jeg gjør en stor forskjell i samfunnet, mye større enn dere som jobber og ikke ser de andre viktige tingene i samfunnet.

 

Anonymous poster hash: d1d01...ee2

Hehehehehe...dagens humorinnlegg. Lull deg inn i troen at du gjør så mye bedre innsats for samfunnet sammenlignet med de som jobber. Sannheten er at du er en kvise på samfunnets rumpe, plagsom og irriterende men i det store og hele betyr den ingenting...akkurat som deg.

 

Anonymous poster hash: 81743...8ce

Ler meg ihjel av slike som deg, som tror de kan bruke hersketeknikk når de diskuterer. Jeg vet at jeg gjør en stor forskjell i lokalmiljøet og at jeg bidrar til samfunnet på veldig mange måter. Hva du og andre kjerringer på dib mener er veldig lite interessant gitt. :)

 

Anonymous poster hash: d1d01...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidrar nok til samfunnet med endel mer enn de som kun jobber og betaler skatt gjør. Bidrar til at barna i lokalmiljøet har fritidsaktiviteter, bidrar til at narkomane har ett sted å komme for å varme seg, få mat og noen å prate med. Bidrar til at mishandlete hunder får det bedre. Bidrar til bedre barnehage og skole ved å være leder i su, leder i fau og klassekontakt. Slike ting som andre foreldre ikke gidder fordi jobben er så mye viktigere. Så jeg har veldig god samvittighet og vet at jeg gjør en stor forskjell i samfunnet, mye større enn dere som jobber og ikke ser de andre viktige tingene i samfunnet. Anonymous poster hash: d1d01...ee2

Her jeg bor, er det få som deg. De som er ledere i FAU, SU, som styrer idrettslaget, er trenere, korpsdirigenter, tar vakter på krisesenteret, er natteravner osv osv er de med fulle jobber, gjerne de med lederansvar og krevende jobber. De som ikke bidrar, er i stor grad de som ikke jobber. Regner med at det er en grunn til at de ikke jobber og at det samme gjør det vanskelig å bidra ute ellers også.

Endret av Iiiiik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for tiden sykmeldt. Dagene går i å levere barn i barnehagen og sende av gårde skolebarn, hjem og sove, stå opp, forberede middag, hente barn, servere middag, se barnetv, stelle og legge barn, høre skolebarn i lekser, legge skolebarn, legge seg, sove, stå opp 06.00 og det samme en gang til.. I helgene tvunget jeg meg til å gå tur med barna og handle inn mat. Vaske litt og pusle litt.

 

Dagene er kjedelige og ensformige og jeg har grått mine tårer og synes det er blodig urettferdig at alle andre fikser det og jeg ikke får det til. Jeg er utslitt og orker så vidt å fungere hjemme. Håper det løsner litt med at våren kommer, men dette er andre gangen jeg har en slik knekk. Hater det og ønsker å være et godt forbilde for mine barn og oppmuntre de til utdannelse og jobb, men føler jeg ikke gir de noe av dette nå:(

 

Anonymous poster hash: 94a4c...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lat, men syk.

Veldig vanskelig for den som er frisk å forstå at jeg må bruke fire dager for å ta helgevasken i huset, eller at jeg ikke har energi til å holde meg våken en hel dag. At jeg gjerne kutter ut den daglige dusjen fordi jeg ikke har energi til å dusje, henge opp klær, hente barn og lage middag på en dag. Det virker faktisk helt uforstålig spesielt når du ser at jeg raser inn på butikken for å handle litt, eller du ser at jeg kjører barna til aktviteter, står å selger kaker på skoleballet. Da må jeg da være frisk nok til å jobbe?

Så ukene mine går med til å gjøre det dere friske gjøre på en ettermiddag, innimellom legging av unger, blogging, baking og trening. Ja, jeg synes det er blodig urettferdig at akkurat JEG skulle bli sånn, men å dvele på det gjør ikke hverdagen min bedre. Du synes sikkert det er like urettferdig at DU må betal meg DINE skattepenger for at jeg skal ligge på sofaen hele dagen, men det gjør heller ikke hverdagen din bedre.

 

 



Anonymous poster hash: e6ad7...1c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...