Gå til innhold

Til dere som går hjemme .. Pga sykdom og/eller latskap.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er heime i permisjon. Både kjedelig og ensformig, spesielt no når eg og babyen er sjuke. Takk og lov for OL på tv og DIB på mobil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt pga jeg møtte veggen pluss dårlig arbeidsmiljø og alt siden bedriften skal legges ned. Har vært sykemeldt en mnd ca nå og nå begynner jeg å bli rastløs. De første ukene bare sov jeg. Leverte i barnehagen og la meg. Er alene om barnet så var rett og slett utkjørt.

 

Fikk antidepressiva som funker som bare det for nå klarer jeg å skru av hjernen noe som var umulig før.

 

Skal begynne i ny jobb om en mnd og gleder meg utrolig mye. Jeg er ikke laget for å gå hjemme. Men trengte det pustet i bakken

 

Anonymous poster hash: 0d9bf...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme på 2. året, pga milde depresjoner, slitenhet og angst blant annet. Kjeder meg aldri. Gjør husarbeid, litt håndarbeid, innkjøp, finner på litt med barnet mitt, lager mat ol. Det er belastende for meg å være ute i det "virkelige liv", så her hjemme er der jeg har det best. Trives veldig godt i eget selskap, heldigvis siden jeg er veldig mye alene:)

 

Anonymous poster hash: 10fd0...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt pga jeg møtte veggen pluss dårlig arbeidsmiljø og alt siden bedriften skal legges ned. Har vært sykemeldt en mnd ca nå og nå begynner jeg å bli rastløs. De første ukene bare sov jeg. Leverte i barnehagen og la meg. Er alene om barnet så var rett og slett utkjørt.

 

Fikk antidepressiva som funker som bare det for nå klarer jeg å skru av hjernen noe som var umulig før.

 

Skal begynne i ny jobb om en mnd og gleder meg utrolig mye. Jeg er ikke laget for å gå hjemme. Men trengte det pustet i bakken

 

Anonymous poster hash: 0d9bf...266

 

HVilken antidepressiva fikk du?

 

Anonymous poster hash: b6a59...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd på de som ikke klarer å finne glede i livet sitt uten en jobb. En jobb definerer ikke ett menneske. Jeg har ikke kjedet meg en dag i mitt liv, ikke når jeg jobber eller er hjemmeværende. 



Anonymous poster hash: 6f17b...89a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fått hjemme i noen mnd no.. Kjeder med litt og føler meg unyttig 😔. Men har angs og depresjon og føler meg energiløs meste parten av dagene. Nett begynt i behandling no så jeg håper d vil hjelpe!

For de fleste av oss trenger mye impulser om dagene. Ikke noe "liv" å bare gå hjemme..

 

Anonymous poster hash: d15b3...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått hjemme i noen mnd no.. Kjeder med litt og føler meg unyttig 😔. Men har angs og depresjon og føler meg energiløs meste parten av dagene. Nett begynt i behandling no så jeg håper d vil hjelpe!

For de fleste av oss trenger mye impulser om dagene. Ikke noe "liv" å bare gå hjemme..

 

Anonymous poster hash: d15b3...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått hjemme i 1 år snart etter en bilkolisjon, drita kjedelig, men kan dessverre ikke jobbe pr d.d pga tungt fysisk arbeid! Merker på psyken at det bare er sunt og jobbe, unngår depresjon ved å trene i den grad jeg får lov og klarer! Skulle gjort hva som helst for å fungere optimalt!

 

Anonymous poster hash: e2924...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg bare :)

 

Holder hus og hjem i orden

Leker med barnet

Går tur

Trener

Baker masse

Lager god og spennende mat i hverdagen

Håndarbeid



Anonymous poster hash: f60bd...817
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme fordi jeg er syk.

 

Jeg skjønner ikke hvordan jg skal greie å hente barnet mitt i bhg så kjede meg skjønner jeg ikke hva betyr. Jeg skulle vasket kjøkkengulvet i fem dager nå, uten å klare det.

 

Sånn har det vært i ett år.

 

Anonymous poster hash: 44db9...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme på grunn av skade som gir følgevirkninger i form av smerter og kvalme.

 

Jeg har mer enn nok med å rydde litt, sette på en maskin med klær, hvile og trene lett.

Er ikke hjemme for moro skyld. Til vanlig jobber jeg deltid, men akkurat nå går det ikke dessverre.

Prøver å ikke ha altfor dårlig samvittighet overfor jobben som jeg har kjempet så hardt for å klare.



Anonymous poster hash: e8339...566
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes synd på de som ikke klarer å finne glede i livet sitt uten en jobb. En jobb definerer ikke ett menneske. Jeg har ikke kjedet meg en dag i mitt liv, ikke når jeg jobber eller er hjemmeværende. 

 

Anonymous poster hash: 6f17b...89a

 

Jobben definerer ikke et menneske nei, men er så absolutt med på å utvikle det. Man har veldig lett for å stagnere ved å gå hjemme uten å ha så mye å gjøre. Og da tenker jeg ikke på de som er i permisjon, men de som har barn i barnehage eller på skolen.

 

Anonymous poster hash: df3f8...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hjemme fordi jeg har små barn jeg heller vil oppdra selv enn å plassere i bhg. Vi bruker åpen bhg 3 dager i uka . Koser meg og kjeder meg ikke. Mer hektisk her til tider enn det var på jobb :) vært hjemme i 4 år nå og planlegger å være hjemme minst ett år til. Bestemmer vi oss for ett 3. Barn blir det 3-4 år til :) disse årene har vært de beste i hele mitt liv ( er i slutten av tredveåra) jobbet mange år før jeg fikk barn forresten. Og husarbeid gjøres mest på kveld slik utearbeidende mødre gjør , jeg er hjemmemamma og ikke husmor.

 

Anonymous poster hash: 00e25...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student så det gjelds vel ikke ;)

Sender unger på skole på morgenen. Legger minstemor kl 10. Kl 13 våkner hun og etter en time kommer skolebarna hjem. Så er det lekser og middag ;)

Så jeg føler jeg ikke rekker nok. Det er ikke nok timer pr dag.

 

Men jeg er nok ikke i den kategorien du siktet til kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verken syk eller lat, så du tenker kanskje ikke på meg? Jeg jobber ikke fordi det fungerer best slik i vår familie. Jeg kjører hit og dit med barna store deler av dagen. Jeg har et barn hjemme, en i barnehage og to som går i første og andre klasse. Jeg fikser hus, gjør innkjøp, lager mat, organiserer og så har jeg musikkundervisning for barn en dag i uka. Kjeder meg aldri så lenge jeg ikke er syk e.l.

 

Jobben jeg hadde som sykepleier gav meg en del, men å utvide horisonten, utvikle meg som menneske og lære nye ting klarer jeg fint uten å gå på jobb. Men nå har jeg aldri hatt særlige ambisjoner eller ønsker om å gjøre noen karriere og klatre i gradene. Da hadde jeg i så fall valgt noe helt annet en sykepleieryrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verken syk eller lat, så du tenker kanskje ikke på meg? Jeg jobber ikke fordi det fungerer best slik i vår familie. Jeg kjører hit og dit med barna store deler av dagen. Jeg har et barn hjemme, en i barnehage og to som går i første og andre klasse. Jeg fikser hus, gjør innkjøp, lager mat, organiserer og så har jeg musikkundervisning for barn en dag i uka. Kjeder meg aldri så lenge jeg ikke er syk e.l.

 

Jobben jeg hadde som sykepleier gav meg en del, men å utvide horisonten, utvikle meg som menneske og lære nye ting klarer jeg fint uten å gå på jobb. Men nå har jeg aldri hatt særlige ambisjoner eller ønsker om å gjøre noen karriere og klatre i gradene. Da hadde jeg i så fall valgt noe helt annet en sykepleieryrket.

Sykepleiere har jo gått fra å være kliniske arbeidere til å bli liksom akademikere med mulighet for blant annet doktorgrad (!) så det et absolutt mulig å klatre i gradene med din utdanning. Dessverre er det altfor mange sykepleiere som ikke jobber som det, og det ikke bærekraftig på sikt.

 

Anonymous poster hash: faf91...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Nå er jeg hverken syk eller lat da går hjemme med to barn som ikke har noen bhg plass, og siden vi ikke har mer enn en inntekt, så går det ikke med dagmamma heller.. Er bare å holde ut til høsten igjen, og håpe man får jobb type super fort :)

 

Uansett.. Jeg tar meg av hus og hjem, ungene opptar jo 99% av våkentiden sin ;) Er på turer med de, leker ute med de, leker inne med de og baker med de :)

Så har jeg strikkesaker, tegner en del, leser bøker, har besøk av venner, møter andre på åpen bhg, og har nylig blitt med i "tjukkasgjngen" så jeg har noen å gå sammen med på tur, og blir kjent med nye mennesker :)

Så blir det noe DIB og facebook i løpet av dagen, kanskje litt tv på kvelden (og når ungene spiser frokost og kveldsmat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er verken syk eller lat, så du tenker kanskje ikke på meg? Jeg jobber ikke fordi det fungerer best slik i vår familie. Jeg kjører hit og dit med barna store deler av dagen. Jeg har et barn hjemme, en i barnehage og to som går i første og andre klasse. Jeg fikser hus, gjør innkjøp, lager mat, organiserer og så har jeg musikkundervisning for barn en dag i uka. Kjeder meg aldri så lenge jeg ikke er syk e.l.

 

Jobben jeg hadde som sykepleier gav meg en del, men å utvide horisonten, utvikle meg som menneske og lære nye ting klarer jeg fint uten å gå på jobb. Men nå har jeg aldri hatt særlige ambisjoner eller ønsker om å gjøre noen karriere og klatre i gradene. Da hadde jeg i så fall valgt noe helt annet en sykepleieryrket.

Sykepleiere har jo gått fra å være kliniske arbeidere til å bli liksom akademikere med mulighet for blant annet doktorgrad (!) så det et absolutt mulig å klatre i gradene med din utdanning. Dessverre er det altfor mange sykepleiere som ikke jobber som det, og det ikke bærekraftig på sikt.

 

Anonymous poster hash: faf91...f0a

 

Doktorgrad i sykepleie? Jeg er ikke noen akademikerperson. Jeg må ha en aktiv jobb der jeg jobber med mennesker for å trives. Jeg har heller aldri hatt særlig sansen for å studere. Jeg kjeder meg når jeg bruker tiden på å tilegne meg relativ snever kunnskap. Hadde sett på det som livets minst givende ting å skrive en doktorgradsavhandling. Skulle jeg gjort karriere måtte jeg nok valgt en utdannelse som tar maks 4-5 år og jobbet med oppover i systemet, evt. startet min egen bedrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt midler til det hadde det vært fantastisk å ikke jobbe, jeg trenger ikke jobben for å ha et meningsfylt og stimulerende liv og en vid horisont. Men å være hjemme i sykmelding tilsier jo som oftest at jeg ikke heller kan gjøre noen av de tingene som ville gjort det meningsfylt, så av den grunn er det å komme tilbake i jobb positivt.



Anonymous poster hash: ecb28...e78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell, nå er jeg gravid så trener litt extra, ellers steller jeg hus & hjem. har hund så går mye turer, trener dressur, fikk kjøkken maskin til jul så baker endel, lager middag fra bånd av hver dag. leser masse bøker & hjelper mormor som bor 10 min unna, hu er dement & trenger mye hjelp så jeg å mamma bytter på å hilse på henne daglig pga mammas søsken bor langt unna. veldig glad i å shoppe men det blir det lite av da jeg ikke liker å se pengene bli borte fra konto (hehe), har aldri drømt om å bli yrkes kvinne, vill heller bli "jobbe" som mor & kone for mann & barn da det passer min medfødte sykdom mye bedre.



Anonymous poster hash: d0def...d5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 50% ufør. Jobber korte dager, går hjem og sover for å klare ettermiddagen. Legger meg tidlig om kvelden og må si nei til mye av det som skjer kveldstid for å klare det få timene med jobb neste dag.

 

Har morbus crohns. Reagerer mye på stress.

 

Anonymous poster hash: 9f384...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt muligheten for et sabbatsår eller to fra jobben. Jeg har billedkunstutdannelse og skulle gjerne hatt anledning til å jobbe på et atelier og se hva jeg får til, i stedet for å jobbe fulltid og ikke ha minste overskudd til kreativitet..

 

Anonymous poster hash: e6a46...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke lat ,men har muskel og ledd problemer samt PTSD og GAD.

Rastløs ja, men finner på noe hver dag.. mitt mål er å trene meg selv opp, lære meg teknikker til å takle PTSD og GAD for til slutt komme meg ut i jobb.. 1-2dgr i uken er mitt hovedmål, jeg tror muskel og ledd problemene kommer til å sette en stopper for mer enn det..men det tar jeg som det kommer.

 



Anonymous poster hash: 184b5...cc1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...