Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #1 Skrevet 20. februar 2014 Mannen min lot sønnen vår på 11 uker suge på en banan. Og så skrapte han av bitte litt på en skjei for å se om han ville ha det. Ungen likte godt å suge på bananen, men ikke fra skjeia. Er dette bra? Jeg syns det var skumelt og likte det ikke i det heletatt. Anonymous poster hash: cd43b...13b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #2 Skrevet 20. februar 2014 Nei! Ingen fast føde før tidligst fire mnd. Tenk på de umodne tarmene og alle smertene den stakkars babyen din får! Anonymous poster hash: 3218f...21f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #3 Skrevet 20. februar 2014 Hvorfor la ungen smake på annet når den kun skal ha med mer eller mme frem til 4.5 månders alder? Dette kan være farlig siden magesekken og tarmene ikke er ferdig utviklet! Snakk med faren og send han på helsestasjon hvis han kan så lite om barn! Anonymous poster hash: 5fd40...208
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #4 Skrevet 20. februar 2014 Han må jo være enkelt innredet... Anonymous poster hash: 1feff...ad0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #5 Skrevet 20. februar 2014 Nei! Ingen fast føde før tidligst fire mnd. Tenk på de umodne tarmene og alle smertene den stakkars babyen din får! Anonymous poster hash: 3218f...21f Anonymous poster hash: cd43b...13b
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 20. februar 2014 #6 Skrevet 20. februar 2014 Banan kan gi baby skikkelig magevondt og steinhard avføring. Håper du slipper det.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #7 Skrevet 20. februar 2014 nei og nei og nei. Ingen fast føde før 4-6 måneder. Anonymous poster hash: 41f48...b82
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 20. februar 2014 #8 Skrevet 20. februar 2014 Banan er noe man virkelig burde vente med som andre her sier. Men jeg tror nok ikke at å sutte litt på en banan kan gjøre særlig skade, og babyen slipper nok magevondt. Når barnet er blitt rundt 4 mnd kan man starte med å introdusere fast føde, men velg da matvarer som er skånsom for magen.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #9 Skrevet 20. februar 2014 Og han suger på bananen fordi han har sugerefleks. Og trenger flaske eller pupp, ikke banan. Anonymous poster hash: 41f48...b82
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #10 Skrevet 20. februar 2014 11 uker er nesten 3 mnd. Når min var 12 uker for 3 år siden fikk nesten alle rundt oss på 12 uker smake (SMAKE!) på andre ting. Det er forskjell på å smake og spise. når min var 3,5 mnd fikk han grøt! Begynte med en liten skje. Det er ikke SÅ ille å få smake på banan når barnet er 11 uker.Men pære er fint, bytt ut banan med pære. Anonymous poster hash: 79605...c2c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #11 Skrevet 20. februar 2014 Jeg begynte med tynn grøt når sønnen min var 10 uker. Han er stor, krevde mer enn melk, da han var veldig sulten og MME ikke var nok. Siden den gang har han fått fast føde. I dag er han 9 mnd, frisk og rask Ingen krise dette. Men med tanke på at banan kan gjøre magen hard, så er det greit å prøve noe annet når man først skal gi fast føde. Mange hysteriske mødre her.. Før i tiden fikk babyer melk rett fra kua. Gikk bra det også Anonymous poster hash: 9912d...2c1
Berta_78 Skrevet 20. februar 2014 #12 Skrevet 20. februar 2014 (endret) Jeg begynte med tynn grøt når sønnen min var 10 uker. Han er stor, krevde mer enn melk, da han var veldig sulten og MME ikke var nok. Siden den gang har han fått fast føde. I dag er han 9 mnd, frisk og rask Ingen krise dette. Men med tanke på at banan kan gjøre magen hard, så er det greit å prøve noe annet når man først skal gi fast føde. Mange hysteriske mødre her.. Før i tiden fikk babyer melk rett fra kua. Gikk bra det også Anonymous poster hash: 9912d...2c1 Dette er direkte motstridende mot all forskning og alle råd. Javisst kan det gå helt fint. Men alt KAN ko gå helt fint, poenget er at man jevnt over bør følge anbefalinger fordi noe er mye bedre enn noe annet. Barn skal kun ha morsmelk eller alternativt mme de første fire til seks månedene. Da introduseres fast føde. Det er den sikreste måten, det er nemlig viktig at maten de første månedene inneholder en gitt mengde riktig sammensatte næringsstoffer (i tillegg til at tarmsystemet er umodent). Dette er ikke hysteri overhodet, det er vitenskap. Man må jo ikke finne på å følge råd basert på "det gikk bra for meg".Med det sagt, tar nok ikke babyen varig skade av at den har sugd på litt banan. Endret 20. februar 2014 av Berta_78
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #13 Skrevet 20. februar 2014 Er det ikke snakk om spesielle behov (f.eks kraftig refluks som babyen til en venninne av meg hadde, som måtte starte med fast føde ved 10 ukers alder pga kvelningsfare av alt oppkastet som han verken klarte å svelge eller få opp), så skal man aldri gi fast føde før tidligst 4 måneder. Banan kan også være hardt for magen for mange små. Skjønner ikke hastverket med å proppe ungene fulle av mat de enda ikke skal ha! Anonymous poster hash: df1fb...dbc
Mine 3 småtroll! Skrevet 20. februar 2014 #14 Skrevet 20. februar 2014 Så fint at babyen får smake på banan da. Den er jo nesten tre måneder! Noe så harmløst. Ikke alle babyer får hard mage av banan, det er jo snakk om å begrense inntaket. Og smaksprøver er det da bare å begynne med! Noen litt VEL hysteriske mødre her!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #15 Skrevet 20. februar 2014 Babyer suger med skikkelige krefter. Flaks det ikke løsnet en bit som satte seg i halsen på den lille! Hvor dum er det mulig å bli? Anonymous poster hash: 78222...319
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. februar 2014 #16 Skrevet 20. februar 2014 Det har nok sikkert gått bra for denne gangen, men det er egentlig for tidlig.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #17 Skrevet 20. februar 2014 Det går nok så bra at! :-) Bare følg med på om han får hard mage, som de fleste har sagt til deg. Forøvrig er alle barn forskjellige, noe som vil si at om en baby får grøt ved tre mnds alder, trenger ikke det bety at det er greit for en annen baby. Slik er det med det allermeste som handler om babyer/barn. Anonymous poster hash: aed7a...884
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #18 Skrevet 20. februar 2014 Det har nok sikkert gått bra for denne gangen, men det er egentlig for tidlig. Hva mener du kan skje egentlig? Han skrapte bittelitt på en skje.. Herregud sier jeg bare. Anonymous poster hash: 3f32f...5e1
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #19 Skrevet 20. februar 2014 Mange delte meninger her ja. Det var ikke snakk om lenge, under ett minutt, han fikk suge på bananen. Det jeg er var mest redd for var at det skulle løsne en bit fra bananen som kunne sette seg fast i halsen. Tror ikke han kan få hard mage eller mageknip, da han ikke kan ha fått i seg mer en at smaksløkene kunne bryne seg litt. Jeg syns det er veldig greit å vente til han har blitt 4 måneder for å være på den sikre siden. HI Anonymous poster hash: cd43b...13b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #20 Skrevet 20. februar 2014 Mange delte meninger her ja. Det var ikke snakk om lenge, under ett minutt, han fikk suge på bananen. Det jeg er var mest redd for var at det skulle løsne en bit fra bananen som kunne sette seg fast i halsen. Tror ikke han kan få hard mage eller mageknip, da han ikke kan ha fått i seg mer en at smaksløkene kunne bryne seg litt. Jeg syns det er veldig greit å vente til han har blitt 4 måneder for å være på den sikre siden. HI Anonymous poster hash: cd43b...13b Hvis du fullammer, skal du vente til seks måneder. Anonymous poster hash: 3218f...21f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #21 Skrevet 20. februar 2014 På 70 tallet fikk baby fast føde da de var 3 mnd. At babyen har så vidt smakt sugd på banan skader ikke. Anonymous poster hash: 2c8f2...c7d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #22 Skrevet 20. februar 2014 Mange delte meninger her ja. Det var ikke snakk om lenge, under ett minutt, han fikk suge på bananen. Det jeg er var mest redd for var at det skulle løsne en bit fra bananen som kunne sette seg fast i halsen. Tror ikke han kan få hard mage eller mageknip, da han ikke kan ha fått i seg mer en at smaksløkene kunne bryne seg litt. Jeg syns det er veldig greit å vente til han har blitt 4 måneder for å være på den sikre siden. HI Anonymous poster hash: cd43b...13b Hvis du fullammer, skal du vente til seks måneder. Anonymous poster hash: 3218f...21f Nei, ny forskning viser at fra fire måneders alder trenger barnet mer enn morsmelk. Anonymous poster hash: c2e1d...f3f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #23 Skrevet 20. februar 2014 Mange delte meninger her ja. Det var ikke snakk om lenge, under ett minutt, han fikk suge på bananen. Det jeg er var mest redd for var at det skulle løsne en bit fra bananen som kunne sette seg fast i halsen. Tror ikke han kan få hard mage eller mageknip, da han ikke kan ha fått i seg mer en at smaksløkene kunne bryne seg litt. Jeg syns det er veldig greit å vente til han har blitt 4 måneder for å være på den sikre siden. HI Anonymous poster hash: cd43b...13b Hvis du fullammer, skal du vente til seks måneder. Anonymous poster hash: 3218f...21f Skal vente...😂🙊 Som om DU har noe du skulle ha sagt ifht. hva HI gir babyen. Ingen barn er like. Anonymous poster hash: aed7a...884
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #24 Skrevet 20. februar 2014 På 70 tallet fikk baby fast føde da de var 3 mnd. At babyen har så vidt smakt sugd på banan skader ikke. Anonymous poster hash: 2c8f2...c7d Var nok en grunn til at de sluttet med det. Er også flere som ammer i dag enn den gangen, og da er også anbefalingene ar man fullammer til 6 måneder. Anonymous poster hash: 41f48...b82
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #25 Skrevet 20. februar 2014 Mange delte meninger her ja. Det var ikke snakk om lenge, under ett minutt, han fikk suge på bananen. Det jeg er var mest redd for var at det skulle løsne en bit fra bananen som kunne sette seg fast i halsen. Tror ikke han kan få hard mage eller mageknip, da han ikke kan ha fått i seg mer en at smaksløkene kunne bryne seg litt. Jeg syns det er veldig greit å vente til han har blitt 4 måneder for å være på den sikre siden. HI Anonymous poster hash: cd43b...13b Hvis du fullammer, skal du vente til seks måneder. Anonymous poster hash: 3218f...21f Nei, ny forskning viser at fra fire måneders alder trenger barnet mer enn morsmelk. Anonymous poster hash: c2e1d...f3f For noen, men ikke alle. Hvis barnet legger godt på seg så kan man godt vente med fast føde til 6 måneder. Fullammet mitt barn til hun var nesten 7 måneder. Var ingen problem det. Sunn og frisk. Anonymous poster hash: 41f48...b82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå