Gå til innhold

Dere som studerer og har barn..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg trives ikke som student, studerer full tid, men jobber mellom 30 og 50 timer i mnd. Ved siden av. Har barn, mann og hus. Sliter i noen fag og har lært meg at denne gangen må det være godt nok å få ståkarakterer. Jeg sliter med konsentrasjonen og er egentlig mye trist, trives ikke i denne situasjonen, men gjør dette for å kunne ta meg av familien i tilfelle noe skulle skje. Merker jeg havner fort bakpå bare ved et par dagers sykdom, både min egen og sykt barn. Får gjort det som skal leveres inn og har foreløpig stått på alle bortsett fra en eksamen, så for øyeblikket leser jeg til 4 fag, noe som jeg merker er alt for mye. Gleder meg til jeg er ferdig om 2 år.. stor forskjell å begynne å studere i voksen alder, skulle ønske jeg hadde gjort meg ferdig da jeg var 23 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Studerer ikke nå, men hadde barn i studietida.

 

Vi kasta ut tv`n og brukte kveldene ganske mye - studerte begge to.

I tillegg hadde vi begge ekstrajobber - så vi måtte tidlig være bevisst på hva vi brukte tida vår på.

 

I tilegg har man dagene, men vår datter var stort sett bare i barnehagen seks timer, vi valgte å heller kjøre hard disiplin på oss voksne til å lese på kveld og være veldig effektive når vi først gjorde noe.

 

Men må innrømme at jeg kom hjem fra bar-vakter etter lang studieuke i helgene og var så sliten at det rant fra øynene mine, og at selv da visste jeg at det var kun timers søvn, før vi skulle opp med barn og kanskje gå i parken eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives ikke som student, studerer full tid, men jobber mellom 30 og 50 timer i mnd. Ved siden av. Har barn, mann og hus. Sliter i noen fag og har lært meg at denne gangen må det være godt nok å få ståkarakterer. Jeg sliter med konsentrasjonen og er egentlig mye trist, trives ikke i denne situasjonen, men gjør dette for å kunne ta meg av familien i tilfelle noe skulle skje. Merker jeg havner fort bakpå bare ved et par dagers sykdom, både min egen og sykt barn. Får gjort det som skal leveres inn og har foreløpig stått på alle bortsett fra en eksamen, så for øyeblikket leser jeg til 4 fag, noe som jeg merker er alt for mye. Gleder meg til jeg er ferdig om 2 år.. stor forskjell å begynne å studere i voksen alder, skulle ønske jeg hadde gjort meg ferdig da jeg var 23 :-)

Dette kjenner jeg meg godt igjen i. Jeg er bare 26år nå da, og angrer ikke på å få barn, men sliter veldig med motivasjonen for å studere ferdig. Faller fort bakpå på grunn av sykdom. Sliter i tillegg psykisk og klarer ikke gå i forelesninger...derfor må alt leses på egenhånd. Det gikk fint forrige halvår, men nå er det tungt... Også ferdig om to år hvis planen holder :-P

 

Anonymous poster hash: 6dcdf...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...