Gå til innhold

Er det en øvre aldersgrense for å få silikonpupper?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet jo at det ikke er noen skrevne regler, men jeg nærmer meg 40 og tenker at det er litt krampeaktig å begynne med den slags for en middelaldrende dame :-)

 

Derfor må jeg sondere terrenget litt: Hvor gamle/unge var dere da dere fikk silikon?



Anonymous poster hash: bf8a9...807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er krampeaktig. I en alder av 40 burde man klare å være fornøyd med den kroppen man har. Synes også at man sender ut feil signaler til barna.

 

Anonymous poster hash: b233e...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er krampeaktig. I en alder av 40 burde man klare å være fornøyd med den kroppen man har. Synes også at man sender ut feil signaler til barna.

 

 

Det er slik jeg også tenker (ikke at jeg har gått ut på dato - for en merkelig kommentar!), og som gjør at jeg vegrer meg litt.

 

Anonymous poster hash: bf8a9...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du nærmer deg 40 og synes du er utgått på dato???? Da trenger du mer enn nye pupper..

Som sagt, for en rar tilbakemelding.

 

Anonymous poster hash: bf8a9...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njææ, jeg er litt uenig i at det er sent, har mer problemer med strøkne jenter på 18 som ennå ikke har fått barn eller noe som helst som løper og kjøper pupper.

Jeg hqr vurdert det, men isåfall etter siste amming, og da er jeg rundt 35. Tror ikke jeg kommer til å gjøre det etter litt fundering, men heller da enn da jeg var 20:)

 

Anonymous poster hash: 2be9b...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njææ, jeg er litt uenig i at det er sent, har mer problemer med strøkne jenter på 18 som ennå ikke har fått barn eller noe som helst som løper og kjøper pupper.

Jeg hqr vurdert det, men isåfall etter siste amming, og da er jeg rundt 35. Tror ikke jeg kommer til å gjøre det etter litt fundering, men heller da enn da jeg var 20:)

 

Anonymous poster hash: 2be9b...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege sa at han hadde kvinner i 60-70 åra som fikk lagt inn silikon. ☺️

 

Jeg var 40 når jeg byttet mine ut. Dersom du ikke har store plager så anbefaler jeg ikke å gjøre det. Det er et styr å måtte skifte de ut.

 

Dersom du er redd for signaleffekten så er det bare å gjøre som meg, jeg valgte naturlig størrelse som passet min kropp, ingen som tror at jeg har operert meg. Venninner jeg har hatt i mange år har blitt veldig overrasket når jeg har fortalt de det.

 

Anonymous poster hash: 2fa49...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, har mer problemer med strøkne jenter på 18 som ennå ikke har fått barn eller noe som helst som løper og kjøper pupper.

 

Dette er jeg helt enig med deg i.

 

HI

 

Anonymous poster hash: bf8a9...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nærmer deg 40 og synes du er utgått på dato???? Da trenger du mer enn nye pupper..

Er faktisk litt enig med deg. Det er vel først når man er såpass "gammel" men trenger et lite lyft. Hvis man først skal snakke om når man ikke skal gjøre det så er vel det når man er ung og fast i kroppen og i tillegg ikke ferdig med barn. Og hva mener du som sier at det gir feil signaler til barnen?? Har en 34 åring ikke barn da eller?

 

Du har ikke gått ut på dato som 40 åring:-)

 

Anonymous poster hash: cacab...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI her: Jeg har ikke sagt, og mener slett ikke, at det å vegre seg mot å ta silikon er det samme som å være utgått på dato. Jeg synes at det å sette = mellom de to tingene er latterlig.

 

Som snart 40-åring er jeg forfengelig nok til å ønske meg finere pupper, men også voksen nok og trygg nok på meg selv til at jeg er usikker på om jeg vil gjennomgå et såpass stort inngrep kun for skjønnhetens skyld. Jeg er også i utgangspunktet tilhenger av naturlig aldring og heller gjøre det beste ut av det man har, og synes ingenting er mer patetisk enn damer i 40-50 årene med stive masker og "perfekte" struttepupper.

 

Jeg heller mot litt påfyll, men vil forsikre meg om at det ikke ser påfallende og unaturlig ut, og setter derfor pris på å få flere tilbakemeldinger og erfaringer spesielt fra voksne damer som har utført inngrepet.



Anonymous poster hash: bf8a9...807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 35 da jeg la inn silikon. Jeg hadde da ventet tålmodig i 20 år på pupper. Pupper som aldri kom.

 

Så til slutt var jeg rett og slett skikkelig lei av å vente (oddsa var ikke med meg lenger, kan du si.. ;) ), så jeg gikk hen og kjøpt meg pupper. La inn 265 på flat mark. Klart -det vil jo aldri se helt naturlig ut -for de er jo heller ikke naturlige, men for meg betydde det mye å endelig eie et par damepupper. Uavhengig av 'voksen dame og fornøyd med seg'-mentaliteten. Jeg ønsket meg pupper og kjøpte meg pupper.

 

Har aldri angret på valget. Fra å se ut som en prepubertal jente ser jeg endelig ut som en dame.. 

 

Lykke til med valget. :) 



Anonymous poster hash: 38d10...c20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Men hvilke reaksjoner fikk du fra omgivelsene? Ikke at det betyr allverden, men jeg spør nå.



Anonymous poster hash: bf8a9...807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år, og kommer til å bytte mine om noen år. De nye protestene kan du ha resten av livet, de trengs ikke byttes. Kjør på sier jeg! La inn for 9 år siden og har et kjempe naturlig resultat. Har til og med vært på mammografi og når jeg fortalte at det var silikon, ble hun kjempeoverrasket. Har ikke angret en dag på puppene mine!

 

Anonymous poster hash: 594f5...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har sett at jeg la inn, så ingen reaksjoner. Fått komplimenter for brystene fra flere hold, men har aldri vært noen dyp utrigning type, er mest for meg og mannen. Fordelen er at alt ser bra ut på, kjoler, bikinier, topper... :)

 

Anonymous poster hash: 594f5...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg mageplastikk i 40-års gave jeg...

 

Har født fire barn og har skikkelig heng og delte magemuskler, helt utelukket for meg å gå i trange overdeler eller lette sommerkjoler, jeg ser rett og slett gravid ut. Er ikke overvektig ellers, men har faktisk siste par årene fått tre spørsmål om jeg er gravid, ikke kult.

 

Jeg føler meg ikke gammel, og har lyst til å se bra ut siste halvdel av livet også ;)

 

Selv om jeg også er for naturlig aldring og aldri ville funnet på å gjøre noe med små rynker o.l. har jeg lyst til å gjøre noe med magen min.



Anonymous poster hash: 200b1...fb6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt tanken din, HI, rett og slett. I mitt hode er det først når du er rundt 40 at det skulle være noe særlig vits i silikon i det hele tatt. Med mindre du befinner deg i oransjehud-klorbleke-ligaen og der har jeg ikke inntrykk av at du er. At du liksom skulle være for gammel til å løfte og fylle litt i puppene(som etter amming og svangerskap ikke er hva de engang var, de peker mer sørover enn horisontalt for å si det sånn) syntes jeg var synd. Det er nå, kjenner jeg for min del iallefall, nå når jeg er ferdig med småbarnstid, at jeg kjenner jeg har lyst til å pusse opp. For jeg er akkurat i gang med moro-tiden min igjen! Jeg satt i går og hadde nettopp sett et nylig tatt bilde ett eller annet sted av Sharon Stone. Med smilerynker, med grått hår og fy fader så flott hun er! Så om man vil stemmer jeg absolutt tommel opp opp opp for nye pupper etter 40 - jeg er mye mer skeptisk til nye pupper rett etter 20 eller andenebb og botox...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amandine, jeg tror vi er enige om at en 40-åring i langt større grad enn en 20-åring har reelt "behov" for nye pupper. Men så bør en 40-åring i langt større grad enn en 20-åring være voksen nok til å være fornøyd med kroppen som den er, for det å ta silikon er jo et ganske omfattende innlegg, og heller bruke tid, krefter og ressurser på andre ting. Og så tenker jeg at "alle" vil komme til å legge merke til de nye, fine puppene, og tenke at "hun der er jammen en forfengelig og lite voksen 40-åring som tyr til slike knep i såpass sen alder". Tenker jeg, men kanskje jeg tar helt feil? Og det er jo derfor jeg lager tråd om temaet og setter pris på å få tilbakemeldinger. :jepp:  

 

HI



Anonymous poster hash: bf8a9...807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ønsker meg mageplastikk i 40-års gave jeg...

 

Har født fire barn og har skikkelig heng og delte magemuskler, helt utelukket for meg å gå i trange overdeler eller lette sommerkjoler, jeg ser rett og slett gravid ut. Er ikke overvektig ellers, men har faktisk siste par årene fått tre spørsmål om jeg er gravid, ikke kult.

 

Jeg føler meg ikke gammel, og har lyst til å se bra ut siste halvdel av livet også ;)

 

Selv om jeg også er for naturlig aldring og aldri ville funnet på å gjøre noe med små rynker o.l. har jeg lyst til å gjøre noe med magen min.

 

Anonymous poster hash: 200b1...fb6

delte magemuskler etter graviditet, får du ikke dekt mageplastikk da? Har hørt flere som har fått det :)

 

Anonymous poster hash: c4c91...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Amandine, jeg tror vi er enige om at en 40-åring i langt større grad enn en 20-åring har reelt "behov" for nye pupper. Men så bør en 40-åring i langt større grad enn en 20-åring være voksen nok til å være fornøyd med kroppen som den er, for det å ta silikon er jo et ganske omfattende innlegg, og heller bruke tid, krefter og ressurser på andre ting. Og så tenker jeg at "alle" vil komme til å legge merke til de nye, fine puppene, og tenke at "hun der er jammen en forfengelig og lite voksen 40-åring som tyr til slike knep i såpass sen alder". Tenker jeg, men kanskje jeg tar helt feil? Og det er jo derfor jeg lager tråd om temaet og setter pris på å få tilbakemeldinger. :jepp:  

 

HI

 

Anonymous poster hash: bf8a9...807

 

Helt enig med deg, og selv kommer jeg nok ikke til å fylle i, de får peke sør så mye de vil...Jeg tror ikke min livskvalitet hadde økt proporsjonalt med innsatsen ift silikon, så jeg lar det være. Jeg kan ikke tenke meg at noen skulle se stygt på deg selv om du plutselig dukket opp med sprettpupper! Med mindre de er helt avsindige, da, men da er det ikke alder+pupper som er showstopperen.. Sharon Stone har vel sikkert nye pupper og litt annet gjort, hun også, men det synes ikke. Viva la Diva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ønsker meg mageplastikk i 40-års gave jeg...

 

Har født fire barn og har skikkelig heng og delte magemuskler, helt utelukket for meg å gå i trange overdeler eller lette sommerkjoler, jeg ser rett og slett gravid ut. Er ikke overvektig ellers, men har faktisk siste par årene fått tre spørsmål om jeg er gravid, ikke kult.

 

Jeg føler meg ikke gammel, og har lyst til å se bra ut siste halvdel av livet også ;)

 

Selv om jeg også er for naturlig aldring og aldri ville funnet på å gjøre noe med små rynker o.l. har jeg lyst til å gjøre noe med magen min.

 

Anonymous poster hash: 200b1...fb6

delte magemuskler etter graviditet, får du ikke dekt mageplastikk da? Har hørt flere som har fått det :)

 

Anonymous poster hash: c4c91...4d3

 

Jo, jeg vil antagelig få det dekket (fastlegen var nesten sikker på det, men det er jo kirurgen som tar avgjørelsen). Likevel sitter det litt langt inne å faktisk gjøre det, er jo en stor operasjon. Går å lurer på om jeg skal ta skrittet og be legen min sende henvisningen... Jeg har veldig lyst på flat mage uten heng, men jeg har ikke lyst til å gå gjennom selve operasjonen, gruer meg ;)

 

Anonymous poster hash: 200b1...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for innspill. Men hvilke reaksjoner fikk du fra omgivelsene? Ikke at det betyr allverden, men jeg spør nå.

 

Anonymous poster hash: bf8a9...807

 

 

 

De første tilbakemeldingene gikk ut på; 'Men har ikke du pupper, da?'

 

Jeg hadde jukset overbevisende i alle år med panser-BH'er og vatt.

Før operasjonen hadde jeg tatt et bilde av min flate brystkasse og dette bildet

viste jeg (i sensurert utgave) til mine nærmeste som uttrykte overraskelse.

Da var responsen uten unntak; 'Ååååj.. skjønner godt at du  ønsker deg pupper, ja..'

 

I min situasjon var det altså ikke snakk om å rette på, løfte eller fylle på det som var der.

..for det var ikke noe der.

 

Reaksjonen fra omgivelsene har altså vært ubetinget positive for min del. 

 

Hilsen #15

 

Anonymous poster hash: 38d10...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...