Gå til innhold

Konkurrerer om å få så små babyer som mulig..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ny "trend" hos norske mødre. Jeg er sjokkert! Graviditetene skal også skjules mest mulig sånn at andre ikke kan se at de er gravide. Hva er det som skjer? Kjenner du noen som virkelig sulter seg og trener til de er grønne for å få baby under 3 kg? Mister fullstendig trua på menneskeheten!

 

Anonymous poster hash: 3cbc4...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke tro at dette gjelder for de fleste.   Helt vanvittig at man setter seg selv foran babyen på den måten der. 



Anonymous poster hash: f7e76...3d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotball frue.

 

Alt vi gjør og styrer med går snart på vekt og BMI. Er du ikkje i boksen for rett BMI, ja da får du høre det.

 

Anonymous poster hash: a02b0...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som mor til et veldig prematurt barn som vi slet i måneder med å få opp i vekt, blir jeg uvel av dette.

 

Anonymous poster hash: 06fc4...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt ikke jeg er med i den "konkuransen" som har fått babyer på over 4 kg.  :fnise:  Riktignok på overtid, men likevel..



Anonymous poster hash: 33623...b9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... så rart :( 

 

Men når jeg leser det er jeg dessverre ikke overrasket. Husker når jeg gikk gravid så fikk jeg enormt mye komplimenter fordi jeg var så tynn og hadde liten mage. Folk sa at jeg var "pent gravid", hadde så pen mage, så så fin ut som gravid osv, og det var da tydelig at de mente pga vekta mi og den lille magen. Jeg tenkte ikke så mye over det da, men andre ville nok kanskje følt et press på at det måtte være likt med neste gravitet pga komplimentene.... Trist. 



Anonymous poster hash: 14ba3...0fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan vi vel takke en viss frue for:)

 

Anonymous poster hash: ec0a0...b3e

At hun som et offentlig "enkelttilfelle" hadde sånn behov for å vise frem kroppen sin og briefe med så smått og tynt alt var er en ting.. Jeg tenker nemlig at folk tror det er greit å holde på sånn nettopp fordi noen gikk ut og "brøt isen" med det, eller fjerna et tabu om du vil. Er jeg på jordet?

 

Anonymous poster hash: 3cbc4...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dette var en tulletråd, men forstår jo nå at det dessverre ikke er det. Har bare en ting å si om dette : Sørgelig. Trodde ikke det var mulig å tenke sånn, har de helt mistet sin sunne fornuft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare teit å skylde på fotballfrua. Da jeg fikk min eldste for 7 år siden var det en samme type artikkel i media.

I tillegg, hva er det som gjøres her inne? Jo: "hva veier din.....gamle gutt/jente?"

 

Slutt å blande fotballfrua inn. Skyld heller på de som leser bloggen hennes og skriver x antall innlegg om henne....

 

Anonymous poster hash: 5f394...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gravid bekjent av meg, som jeg av og til trener med, er på treningssenteret 6 dager i uken. Da går hun 1 time kondisjon på elipsemaskin på ganske tung belastning (nivå 15) og fort. Etterpå trener hun styrke.

 

Synes det nesten er sykelig. 12 timer trening i uka i tillegg til jobb. Og det i 3. trimester. Hun er syltynn. Jeg regner med at for henne er det prestisje i dette.

 

Anonymous poster hash: a1698...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo sykt. Er gravid selv og ønsker jo selvsagt ikke å legge på meg unødvendig mye, og jeg håper at babyen ikke er over gjennomdnittet, men det er vel normale ønsker? Jeg spiser og trener normalt og er stolt av gravidmagen. Synes det er trist hvis gravide ikke er stolte og at magen skal skjules!!! Mitt forrige barn veide 3,2 kg og det var stort nok for meg (lav og spinkel), det var en lang, hard fødsel. Babyen var frisk og rund i kinneneselvom den ikke var større enn 3,2 og jeg må jo si at jeg håper denne babyen ikke blir så veldig mye større pga fødsel, ikke for noen "konkurranse". De er perfekte og vakre uansett hvor mange gram de veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange ser på lav fødselsvekt som om man har gjort noe riktig. Dette har kommet i takt med økt fokus på vekt, trening og mat. Har baby lav fødselsvekt så har man trent og spist sunt osv. Og folk er generelt veldig opptatt av om man er tykk eller tynn. Har selv under mine graviditeter fått mange kommentarer på hvor liten magen er, at jeg ikke ser gravid ut bakfra osv. Personlig ble jeg nesten litt mer stolt da mitt andre barn kom nærmere gjennomsnittsvekta til babyer enn den første. Men spiller vel egentlig ingen rolle.

 

Anonymous poster hash: dbb8d...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at det konkurreres. Hva eller hvem som er årsak til at folk synes dette er fornuftig, sunt og det beste for de ufødte barna sine kan man bare spekulere i.

 

Det må jo mangle noe vesentlig i følelseslivet hos de som holder på med dette.

 

Anonymous poster hash: 3cbc4...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange ser på lav fødselsvekt som om man har gjort noe riktig. Dette har kommet i takt med økt fokus på vekt, trening og mat. Har baby lav fødselsvekt så har man trent og spist sunt osv. Og folk er generelt veldig opptatt av om man er tykk eller tynn. Har selv under mine graviditeter fått mange kommentarer på hvor liten magen er, at jeg ikke ser gravid ut bakfra osv. Personlig ble jeg nesten litt mer stolt da mitt andre barn kom nærmere gjennomsnittsvekta til babyer enn den første. Men spiller vel egentlig ingen rolle.Anonymous poster hash: dbb8d...8c9

Enig! Jeg er overvektig og har fått to barn på rundt 3600 gr. Heldigvis, for jeg hadde følt jeg ble sett ned på om de var over 4 kg (er 160 høy, så 4 kg ville vel vært "for mye"). Tynne folk kan komme unna med 4-5 kilos :). Sprøtt at folk prøver å slanke et foster..

 

Frua er vel dessuten i beste fall et symptom heller enn en årsak..

 

Anonymous poster hash: 68ee8...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv 4,5 kg, født av en meget slank mor. I dag er jeg 173 cm og 53 kg. Har selv født barn på nærmere 4 kg, og alle tre er tynne som streker nå som eldre. Var veldig slank når jeg gikk gravid. Eldste jenta på 9 er høy og slank, nesten litt for tynn. Var veldig glad for at barna hadde litt å gå på når de var babyer, og har aldri tenkt på at nyfødte skal være små. Er dette virkelig et problem eller er det mediaskapt?

 

Anonymous poster hash: 67292...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk baby på 2400 gram og NEI, jeg sultet meg ikke. Utrolig trist at slanking er fokus når man er gravid :( Jeg slanket meg ikke, men i vår familie får vi små barn. Vi blir ikke så store som voksne heller ;)



Anonymous poster hash: 55aac...cde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv fikk jeg en baby på 2840 gram. Men la på meg 28 kg selv. masse vann men likevel sykt mye. hadde da virkelig ikke hatt noe å si  om babyen var godt over 3 kg så lenge den kommer ut og er frisk. Mamma har også kun fått barn under 3 kg. 



Anonymous poster hash: f72c6...e20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva fotballfrua driver med, må det da vel for faen gå an å tenke sjøl.

 

Folk som driver med slikt burde skamme seg. Og helsepersonell bør komme på banen. For dette er potensielt like skadelig som overvektige mødre, som man har fokus på. Og det å sulte babyen er ikke stort bedre enn å røyke som gravid heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Dette er dessverre ikke noe nytt, det er bare satt i søkelyset på ny.

 

Synes det er skremmende! Men, hørte det jo når jeg fikk sønnen vår, når noen av damene rundt meg spurte hva han veide ved fødsel, og jeg svarte "rett under 3,5 kg" så var det noen som fikk et "HAH" blikk, og kunne (nok så stolt) fortelle at deres var under 3 kg..

Helt latterlig, og skremmende :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...