Gå til innhold

Tidlig ute å rulle fra mage til rygg når han er 8 uker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa

Flink han er :-) min er snart 8 mnd og har enda ikke skjønt hvordan han kommer fra mage til rygg :-P hender han tipper over noen ganger, men da får han panikk og snur seg over på magen igjen :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hei, takk for mange gode tilbakemeldinger

 

Først og fremst, dette var ikke ment som skrytepost eller et tindrende ønske om at jeg skulle få svar om at ungen er neste Petter Northug Jeg er bare nysgjerrig siden eldste var svært sen på alt grunnet medfødt skade, så jeg vet helt ærlig ikke når og hvordan babyer lærer slikt!

 

I kveld lå han på brystet/magen min, og da rullet han flere ganger og smilte stort. Var lettere å rulle mens han lå oppå meg. La ham på rygg for at han skulle holde seg i ro, men da løftet han ben og korsryggen oppover og rullet andre veien.... Så vet ikke jeg... Skal han være sånn a?!? Han ville gjerne se på tv'n og fikk ikke gjort det når han lå på ryggen, tror det motiverte for han var sint som en tyrk når jeg la ham på rygg igjen, og rullet på nytt over på magen så han kunne se tv'n.

 

Han løfter seg mye, høyest når han ligger oppå meg, men da har han jo to "puter" og hjelpe seg med Og han drar beina under seg i mageleie...

 

Vil helst ha en standardbaby som ikke går før han har vett til å passe seg litt og tåler en bums i bakken, men står jeg i fare for å få en som går/krabber veldig tidlig og dermed blir umulig å holde følge med??

 

HI

 

Anonymous poster hash: 059a8...5b9

For meg høres det veldig normalt ut, men jeg har hatt barn som har gått ved 9 og 10 mnd. Så ikke bare noen fordel, nei, siden de som du sier absolutt ikke har vett på å passe seg...De har også hengt ut av barnevogna, og måtte tjores fast. Ikke satt de rolig på fanget heller. Stakk av i butikker så fort de kunne gå, veltet barnevogna osv;) Men det går seg til, når de har rundet 3 har de roet seg betraktelig:) Men bra trim mens det står på ;)

 

Nei ikke noen fordel å ha barn som er tidlig ute motorisk. ;) Kjenner meg igjen i omtrent alt du skriver.  :fnise:  Mine rullet ikke fra mage til rygg, men den "normale" veien først, og så for å rulle seg fra mage til rygg rundt 3.5 måneders alder. Og derfra gikk det slag i slag. Begge gikk en god stund før 1 års dagen. Mye knall og fall, og slitsomt mens det stå på. Og aner ikke hvor mange ganger jeg har løpt rundt i butikken. To tette i tilegg. Ja trim får man ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har han virkelig trent på morran! Ruller fra rygg til mage og tilbake til ryggen igjen, sinna som fy innimellom fordi han må ta i litt, og blid som ei sol når han kommer seg rundt :P

 

Gå ved 5 mndr!?! Håper da for Guds skyld ikke at min skal prøve seg på noe slikt!! Han kan vente med å gå til han er året syns jeg ;) Men fint hvis han lærer seg å sitte stødig tidlig, så blir det enklere å ha ham med på alt han er så nysgjerrig på! Vil jo helst være med det der det skjer, men ikke lett å lage mat med en på armen! Hadde vært greit å kunne sette ham i tripp trapp stolen så han ser men ikke er i veien :)

 

HI

 

Anonymous poster hash: 059a8...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nr to var slik! Rullet fra rygg til mage når han var 7 uker. Filmet det og det ser helt utrolig ut i dag, bitte lille babyen :) problemet var at han ikke stoppet, og nettene ble et mareritt fordi han snudde seg så fort han ble lagt på ryggen og fikk ikke sove på magen. Han var tidlig ute med alt, så hvis din er lik, se fram til en hektisk og spennende permisjon ;) min tok sine første steg knappe 9 mnd gammel og løp rundt etter noen dager. Helt ute av kontroll og krasjet i alt. Morsomt og tenke på nå, men ekstremt slitsomt når det stod på.

 

Anonymous poster hash: 2ba83...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror var sterk frå han var nyfødt og rulla tidlig. Men å gå gjorde han ikkje før han var 14 mnd. Så er ikkje nødvendigvis noko sammenheng der:)

Det viktigste er vel å stimulere dei og la dei utvikle seg i sitt tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg&mini

Ja det er vel tidlig:)

Min baby var 7.5 uker da hun rullet fra mage til rygg og rullet fra rygg til mage da hun var litt over 3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har han virkelig trent på morran! Ruller fra rygg til mage og tilbake til ryggen igjen, sinna som fy innimellom fordi han må ta i litt, og blid som ei sol når han kommer seg rundt :P

Gå ved 5 mndr!?! Håper da for Guds skyld ikke at min skal prøve seg på noe slikt!! Han kan vente med å gå til han er året syns jeg ;) Men fint hvis han lærer seg å sitte stødig tidlig, så blir det enklere å ha ham med på alt han er så nysgjerrig på! Vil jo helst være med det der det skjer, men ikke lett å lage mat med en på armen! Hadde vært greit å kunne sette ham i tripp trapp stolen så han ser men ikke er i veien :)

HIAnonymous poster hash: 059a8...5b9

Har du testa bæresjal? Da får han være midt i alt som skjer samtidig som du har to hender fri. Selv har jeg bakt boller og tatt klesvask i dag med mini trygt på magen. Både våken og sovende hehe. Nei gå ved 5mnd er jo sjukt. Nabogutten gikk da han var 8, det så helt sjukt ut så liten han var. Selv har jeg en bedagelig type på 5mnd som kan rulle om hun vil, men sjelden gidder...

 

Anonymous poster hash: ea7f6...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må kunne se alt som foregår, så tror ikke han ville likt å være vendt mot magen min ;) Men jeg kan kanskje bære han utover siden han er så sterk, selvom han egentlig er for ung?

 

Han ruller og ruller nå... På ryggen og magen.. Blir sinna hvor noe er i veien slik at han ikke kommer rundt :P Ligger han mot formodning rolig i mageleie løfter han seg helt opp og prøver å sette knærne under magen, blir ille nervøs jeg!

 

HI

 

Anonymous poster hash: 059a8...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...