Gå til innhold

Tidlig ute å rulle fra mage til rygg når han er 8 uker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en urokråke av en sønn som har det travelt hele tiden! Vil helst sitte/stå i fanget eller ligge å slå på lekegymmen sin.

 

I dag lå han på magen og øvet på krypteknikk, og plutselig lå han på ryggen. To ganger skjedde dette. Er det tidlig? Og bør jeg stakke ham litt motorisk ved å "tvinge" ham til å sove mer og være mer rolig? Han er jo våken hele tiden utenom på natta og vil bare opp og frem hele tiden 😝

 

Anonymous poster hash: 059a8...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, eller vet ikke hva som skjedde første gangen, da så jeg ikke på. Men andre gangen løftet han seg opp og rullet seg rundt med et stort glis. Han ville på rygg for å få tak i gymmen sin tror jeg.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 059a8...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ruller fra rygg til mage først, så hvis man ruller fra mage til rygg først er det nok mest at han lener seg litt over og så velter. Ikke helt bevisst. Når de bevisst ruller fra mage til rygg, legger de armen under seg og ruller rolig rundt. Lener han seg over og ruller raskt rundt, er det ikke bevisst.



Anonymous poster hash: 7a99e...a55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke opplevd andre veien nei 😊 Gjør meg ingenting om han roer seg litt nå som han ruller en vei, blir nesten stressa av hvor aktiv han er! Håper han finner roen etterhvert, ellers blir det et meget aktivt hus her!!

 

Men "skal" de rulle mage til rygg først, eller rygg til mage først? Og han er veldig sterk i nakken og holder hodet og meste av brystet oppe på nesten strake armer i lang tid, er dette greit? Er redd for at han skal få problemer i voksen alder av at han overbelaster ryggen og nakken...

 

HI

 

Anonymous poster hash: 059a8...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uvanlig å kunne rulle fra mage til rygg rundt 2 mnd alder, denne veien er enklest. Det kan jo se ut som de velter, men gjør de om og om igjen, så forsøker de å rulle.    Tyngre å rulle fra rygg til mage.



Anonymous poster hash: 96dd5...976
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er tidlig.

 

Min tredje var urokråke som din, og rullet enda tidligere, tror han knapt var seks uker eller tidligere. Første gangen var han to uker, men da var det vel ikke akkurat bevisst - men han skjønte vel da hvordan det fungerte.

 

Tipper du blir å løpe etter barnet som bare det - gjorde jeg - bra for barnet å være god motorisk, men dæven så slitsomt for mor som har hjertet i halsen hele tiden...

 

Min krabbet på fem måneder, stod på seks og gikk på åtte.

Og ble bølla i barselgruppa som bare kravlet over de andre og tok smokken deres....

 

Han var faktisk så tidlig ute at helsesøster ikke hadde sett dette mer enn en gang før, og folk i omgangskretsen filmet når han var i gang.... og jeg sikret heimen, løp etter så han ikke skulle falle så hardt hver eneste gang og måtte følge med hele tiden.

 

Faktisk lettere med et barn som ligger i ro....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd andre veien nei Gjør meg ingenting om han roer seg litt nå som han ruller en vei, blir nesten stressa av hvor aktiv han er! Håper han finner roen etterhvert, ellers blir det et meget aktivt hus her!!

 

Men "skal" de rulle mage til rygg først, eller rygg til mage først? Og han er veldig sterk i nakken og holder hodet og meste av brystet oppe på nesten strake armer i lang tid, er dette greit? Er redd for at han skal få problemer i voksen alder av at han overbelaster ryggen og nakken...

 

HI

 

Anonymous poster hash: 059a8...5b9

Den riktige er rygg til mage først. Det å rulle bevisst fra mage til rygg kommer ofte en god stund etter at rygg-mage  koden er knekt.

 

Anonymous poster hash: 7e141...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har vært født sterke i nakke og armer. Løftet hodet og "sett på verden" med en gang jeg har fått dem på brystet.

 

begge har også snudd seg fra mage til rygg først. De løfter seg opp på albuen, strekker nakken for å se på noe og vups så triller de rundt.

 

Storesøster var veldig makelig annlagt, satt fint i ro til hun var 8-9 måneder. Lillebror derimot var høyt og lavt fra 6 mnd gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er tidlig.

 

Min tredje var urokråke som din, og rullet enda tidligere, tror han knapt var seks uker eller tidligere. Første gangen var han to uker, men da var det vel ikke akkurat bevisst - men han skjønte vel da hvordan det fungerte.

 

Tipper du blir å løpe etter barnet som bare det - gjorde jeg - bra for barnet å være god motorisk, men dæven så slitsomt for mor som har hjertet i halsen hele tiden...

 

Min krabbet på fem måneder, stod på seks og gikk på åtte.

Og ble bølla i barselgruppa som bare kravlet over de andre og tok smokken deres....

 

Han var faktisk så tidlig ute at helsesøster ikke hadde sett dette mer enn en gang før, og folk i omgangskretsen filmet når han var i gang.... og jeg sikret heimen, løp etter så han ikke skulle falle så hardt hver eneste gang og måtte følge med hele tiden.

 

Faktisk lettere med et barn som ligger i ro....

 

Ja, er redd for hvordan dette vil utvikle seg! Må kjøpe lekegrind og sikre alt i huset snart da....

 

Eldste var treg motorisk, og kunne "snakkes til" når han begynte å bli mobil, så har aldri måttet sikre noe i huset...

 

Huff, ser det for meg nå! Eldste som leker superhelt fra sofaen, yngste s river ned alt og bikkja som flyr rundt og kjefter på dem begge 😣 Kommer ikke til å kjede meg ihvertfall!!

 

HI

 

Anonymous poster hash: 059a8...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har garantert ikke rullet. Hodet er så tungt at de velter for et godt ord.

 

Anonymous poster hash: 47f28...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er tidlig. Men det behøver ikke å bety at han blir OL-mester og/eller rakettforsker når han blir stor.



Anonymous poster hash: bef3c...f29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke spesielt tidlig. Ikke i forhold til de fleste av mine 6 barn ihvertfall. Noen av de har  vært og er, svært aktive og fysiske. Lekegrind har vært et must;) Mage til rygg er jo mye enklere enn rygg til mage. De trenger bare lene seg over, så ruller de rundt:) At noen sier at det "riktige" er andre veien, forstår jeg ikke. Jeg har lagt mine barn mye på magen, ergo har de rullet fra mage til rygg først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er tidlig! Men bare positivt:) tenk hvor mye han lærer ved å være så nysgjerrig på livet :) jeg tenker at det som babyen får til selv, er ikke farlig. Det er bare sånn han utvikler seg, tror ikke du trenger å holde han tilbake ;) min jente begynte allerede i 7-ukers alder å snu seg fra rygg til mage, og gjorde det sikkert 50 ganger iløpet av en dag.. Lå jo aldri i ro! Men ble jo fly forbannet, så var absolutt ikke med vilje. Nå er hun 5 mnd og kan fortsatt bare snu seg fra rygg til mage, så hun er jo litt seint ute ved å rulle fra mage til rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn veltet også over fra mage til rygg flere ganger veldig tidlig (husker dessverre ikke lenger akkurat i hvilken uke det skjedde, men det var lenge før normalen). De var sterke i rygg og nakke og reiste seg langt opp, og da veltet de over. Men dette er jo noe helt annet enn å snu seg med vilje. :) De var nokså tidlig ute motorisk begge to, men ikke noe veldig spesielt, så det trenger ikke å bety så mye at de velter over tidlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min velta rundt fra mage til rygg før han var tre uker. Slutt på å ligge alene på sofaen da :)

 

Anonymous poster hash: de954...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de snur seg fra mage til rygg så tidlig, så starter det stort sett med at de velter, så kan det hende at de skjønner hvordan de veltet og bruker det for å snu seg senere. Kontrollert å snu seg fra mage til rygg, det gjør de stort sett mye senere. Min eldste snudde seg flere ganger fra mage til rygg da han var rundt 2 mnd, så sluttet han med det og begynte å snu seg fra rygg til mage rundt 5 mnd. Åle gjorde han rundt 8 mnd og han gikk da han var 13 mnd. Yngste snudde seg aldri fra mage til rygg, for det var ikke noe poeng for han, for det er ikke et steg de må kunne for å komme seg videre i utviklingen på å komme seg fremover og opp. Han snudde seg fra rygg til mage da han var litt over 3 mnd og reiste seg opp da han var ca 6 mnd og gikk da han var 9 mnd. Han var mye mer opp og ned enn han som snudde seg fra mage til rygg først.



Anonymous poster hash: 5f6e7...81b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for mange gode tilbakemeldinger 😃

 

Først og fremst, dette var ikke ment som skrytepost eller et tindrende ønske om at jeg skulle få svar om at ungen er neste Petter Northug 😜Jeg er bare nysgjerrig siden eldste var svært sen på alt grunnet medfødt skade, så jeg vet helt ærlig ikke når og hvordan babyer lærer slikt!

 

I kveld lå han på brystet/magen min, og da rullet han flere ganger og smilte stort. Var lettere å rulle mens han lå oppå meg. La ham på rygg for at han skulle holde seg i ro, men da løftet han ben og korsryggen oppover og rullet andre veien.... Så vet ikke jeg... Skal han være sånn a?!? 😝 Han ville gjerne se på tv'n og fikk ikke gjort det når han lå på ryggen, tror det motiverte for han var sint som en tyrk når jeg la ham på rygg igjen, og rullet på nytt over på magen så han kunne se tv'n.

 

Han løfter seg mye, høyest når han ligger oppå meg, men da har han jo to "puter" og hjelpe seg med 😉 Og han drar beina under seg i mageleie...

 

Vil helst ha en standardbaby som ikke går før han har vett til å passe seg litt og tåler en bums i bakken, men står jeg i fare for å få en som går/krabber veldig tidlig og dermed blir umulig å holde følge med??

 

HI

 

Anonymous poster hash: 059a8...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for mange gode tilbakemeldinger

 

Først og fremst, dette var ikke ment som skrytepost eller et tindrende ønske om at jeg skulle få svar om at ungen er neste Petter Northug Jeg er bare nysgjerrig siden eldste var svært sen på alt grunnet medfødt skade, så jeg vet helt ærlig ikke når og hvordan babyer lærer slikt!

 

I kveld lå han på brystet/magen min, og da rullet han flere ganger og smilte stort. Var lettere å rulle mens han lå oppå meg. La ham på rygg for at han skulle holde seg i ro, men da løftet han ben og korsryggen oppover og rullet andre veien.... Så vet ikke jeg... Skal han være sånn a?!? Han ville gjerne se på tv'n og fikk ikke gjort det når han lå på ryggen, tror det motiverte for han var sint som en tyrk når jeg la ham på rygg igjen, og rullet på nytt over på magen så han kunne se tv'n.

 

Han løfter seg mye, høyest når han ligger oppå meg, men da har han jo to "puter" og hjelpe seg med Og han drar beina under seg i mageleie...

 

Vil helst ha en standardbaby som ikke går før han har vett til å passe seg litt og tåler en bums i bakken, men står jeg i fare for å få en som går/krabber veldig tidlig og dermed blir umulig å holde følge med??

 

HI

 

Anonymous poster hash: 059a8...5b9

For meg høres det veldig normalt ut, men jeg har hatt barn som har gått ved 9 og 10 mnd. Så ikke bare noen fordel, nei, siden de som du sier absolutt ikke har vett på å passe seg...De har også hengt ut av barnevogna, og måtte tjores fast. Ikke satt de rolig på fanget heller. Stakk av i butikker så fort de kunne gå, veltet barnevogna osv;) Men det går seg til, når de har rundet 3 har de roet seg betraktelig:) Men bra trim mens det står på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynte å tippe ved 4 ukers alder, ser ganske bevisst ut nå når han er 6 uker. Legger hodet ned, armen frem og sparker fra. Søsteren var lik og tidlig ute motorisk, broren var mye seinere.

 

Anonymous poster hash: 9335a...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Sønnen her snudde seg fra rygg til mage når han var 2,5 mnd.. Veldig tidlig ute, så fra mage til rygg når han var ca 3-3,5 mnd. Alle sa "ikke bevist nei", men helsesøster sa han gjorde det bevist, nær han gjorde det hos henne, da sa alle "han kommer til å gå tidlig!".. Neeeeeida, guttungen gikk første ustøe skritt på 1 års dagen sin :P

 

Men, han får da god trim, la han styre på, så ser du hvordan det går :) Bare ikke ta det for gitt at han gr tidlig ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst på tv i dag morges her i sverige en baby som gikk og var 5mnd gammel... så jeg tror absolutt din baby kan rulle seg bevissst! Bare å glede seg videre hihi.

 

Anonymous poster hash: ea7f6...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...