Elsker livet Skrevet 19. februar 2014 #26 Skrevet 19. februar 2014 Jeg er hjemmeværende og har nok å bruke tiden på. Men hadde jeg ikke hatt barn å ta meg av hadde jeg aldri trivs med å ikke jobbe. Jeg ønsker jo å være til nytte, er ikke lat.
Pariserdama Skrevet 19. februar 2014 #27 Skrevet 19. februar 2014 hvis alle tenkte som HI så hadde ikke systemet gått rundt! Noen må faktisk jobbe for at andre skal kunne gå på trygd....det er vi som jobber som holder systemet i gang! Blir SÅ provosert av det HI skriver. Hvor gammel er du? 12? Vi har et trygdesystem slik at de som er syke fremdeles kan leve et ok liv, ikke for at de som er late skal nyte godt av andres innsats! Om du velger å ikke jobbe er det selvfølgelig opp til deg, men da skal du ikke ha sugerør i trygdekassen dersom du ikke er syk eller arbeidsufør! Norge skriker etter arbeidskraft, men det er jo ikke det som er ditt problem, du bare gidder ikke og ser ikke vitsen. Utrolig!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #28 Skrevet 19. februar 2014 hvis alle tenkte som HI så hadde ikke systemet gått rundt! Noen må faktisk jobbe for at andre skal kunne gå på trygd....det er vi som jobber som holder systemet i gang! Blir SÅ provosert av det HI skriver. Hvor gammel er du? 12? Vi har et trygdesystem slik at de som er syke fremdeles kan leve et ok liv, ikke for at de som er late skal nyte godt av andres innsats! Om du velger å ikke jobbe er det selvfølgelig opp til deg, men da skal du ikke ha sugerør i trygdekassen dersom du ikke er syk eller arbeidsufør! Norge skriker etter arbeidskraft, men det er jo ikke det som er ditt problem, du bare gidder ikke og ser ikke vitsen. Utrolig!Jeg tror ts var sarkastisk. Anonymous poster hash: 51193...470
Pariserdama Skrevet 19. februar 2014 #29 Skrevet 19. februar 2014 hvis alle tenkte som HI så hadde ikke systemet gått rundt! Noen må faktisk jobbe for at andre skal kunne gå på trygd....det er vi som jobber som holder systemet i gang! Blir SÅ provosert av det HI skriver. Hvor gammel er du? 12? Vi har et trygdesystem slik at de som er syke fremdeles kan leve et ok liv, ikke for at de som er late skal nyte godt av andres innsats! Om du velger å ikke jobbe er det selvfølgelig opp til deg, men da skal du ikke ha sugerør i trygdekassen dersom du ikke er syk eller arbeidsufør! Norge skriker etter arbeidskraft, men det er jo ikke det som er ditt problem, du bare gidder ikke og ser ikke vitsen. Utrolig!Jeg tror ts var sarkastisk. Anonymous poster hash: 51193...470 Håper virkelig det. Uansett, mange med slike tanker og meninger. Blir så provosert hvis alle tenkte som HI så hadde ikke systemet gått rundt! Noen må faktisk jobbe for at andre skal kunne gå på trygd....det er vi som jobber som holder systemet i gang! Blir SÅ provosert av det HI skriver. Hvor gammel er du? 12? Vi har et trygdesystem slik at de som er syke fremdeles kan leve et ok liv, ikke for at de som er late skal nyte godt av andres innsats! Om du velger å ikke jobbe er det selvfølgelig opp til deg, men da skal du ikke ha sugerør i trygdekassen dersom du ikke er syk eller arbeidsufør! Norge skriker etter arbeidskraft, men det er jo ikke det som er ditt problem, du bare gidder ikke og ser ikke vitsen. Utrolig!Jeg tror ts var sarkastisk. Anonymous poster hash: 51193...470
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #30 Skrevet 19. februar 2014 Jeg gidder å jobbe fordi: jeg elsker jobben min liker å bidra til samfunnet og de som trenger stønader jeg får masse igjen for å jobbe i form av smil, klemmer, hyggelige tilbakemeldinger og god lønn jeg liker å ha noe å gjøre. Jeg orker ikke gå hjemme jeg liker det sosiale på jobb jeg liker at jeg lærer nyttige og unyttige ting hver dag jeg liker at jeg må utfordre meg selv hver dag Anonymous poster hash: de2aa...e2b
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #31 Skrevet 19. februar 2014 Jeg går hjemme med barn nå og var student før så jeg har ikke krav på noe støtte fra Nav. Har vært registrert som arbeidsøker i to år og søkt hundreis av jobber uten å lykkes. Tror folk det virkelig er så lett å få penger fra Nav? Anonymous poster hash: 9b5d4...9bf Ja, det tror og vet jeg! Anonymous poster hash: feab5...067 Du må huske på at det er forskjellig fra kommune til kommune. Jeg vet om en kommune som kaster penger etter folk. Men den jeg bor i, er streng. Anonymous poster hash: 51193...470 Ja, mulig det. I Oslo er det ihvertfall svært lett å få dagpenger. Anonymous poster hash: feab5...067
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #32 Skrevet 19. februar 2014 Fordi jeg ønsker å jobbe, jeg ønsker å bidra og fylle dagene med noen meningsfullt. Jeg er sykemeldt nå og har vært det i noen uker og jeg holder på å gå på veggen. Skal straks ut i jobb igjen nå, da setter jeg mye mer pris på fritiden min og bruker den mer effektivt. Jeg kunne aldri gått og dullet hjemme over lengre perioder. Og jeg vil faktisk ha god økonomi også. Jeg ønsker å reise, handle og kunne spare til barnas fremtid. Og jeg har heller ikke lyst til å utnytte systemet. Hvis alle skulle tenkt at de ikke gidder å jobbe, da hadde Norge kollapset tilslutt Anonymous poster hash: 98616...be7
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #33 Skrevet 19. februar 2014 Vær glad du ikke er syk i så fall. Et liv som ufør er ikke noe å trakte etter, men du kan få mitt hvis du vil. Jeg vil mye heller være frisk og kunne jobbe. For det har jeg gjort. Og jeg var i mitt ess. Nå etter hjernesvulst og x antall operasjoner i hodet, så kan jeg ikke gjøre noe. Jeg kan ikke holde ett normalt tempo. Og forsøker jeg, blir jeg sengeliggende i dager. Ikke er det godt betalt heller. 66% av inntekten en hadde før. Ja, jeg har barn og jeg kan ikke tro at de ikke vil jobbe og være frisk. Tror ikke det blir noe navelere der. Jeg skulle gjort alt for å få byttet med noen. Men jeg tror det er få som vil bytte med invalidiserende hodepine og 0 energi. Anonymous poster hash: 562af...adb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå