Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #26 Skrevet 17. februar 2014 det er ikke tvil om at det skjer og har har skjedd maktovergrep fra barnevernet når det gjelder omsorgsovertakelser.. spesielt er det kanskje at barnevernet synser.. eller bruker faglig skjønn... ja det kan bli farlig dersom man ikke vet hva man driver med.. disse psykologene som er fagkyndige er også betalt av barnevernet.. det er derfor nærmest alle taper i første omgang men kan vinne så det suser etter i en høyre rettsinnstans der det sitter ekte dommere og jurister som avgjør saken... barnevernet har en hard jobb..mange som jobber der er redde på jobben sånn skal det ikke være.. men jeg tror barnevernet må forandre seg dersom folk skal slutte å være redd dem.. jeg skjønner godt at folk er redde... se som statestikken har økt på antall overtagelser på kort tid... hva kan grunnen til det være.. jeg tror ikke nødvendigvis barn har det verre i dag en før.. Du er feilinformert. SAKkyndige er sjeldent betalt av Bvt. Som regel av nemnda. Bvt tar seg sjeldent råd til en slik vurdering. Nemnda består forøvrig av helt ekte dommere og jurister, som overhodet ikke lønnes av bvt. (Heldigvis, det er lite nok ressurser som det er, om ikke advokatene skulle forsynt seg av budsjettet. ) Jeg tror ikke du aner hvor mye som skal til for å gå til omsorgsovertakelse. Det skjer bare i noen veldig få saker. Hos de aller fleste bidrar bvt med frivillige hjelpetiltak for å bedre barnets situasjon i hjemmet. Betaler SFO og fritidsaktiviteter om økonomien er dårlig, gir foreldreveiledning, støttekontakt, besøkshjem++++ for å sørge for best mulige forutsetninger der barnet bor! Anonymous poster hash: a6a7b...73d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #27 Skrevet 18. februar 2014 Du er feilinformert. SAKkyndige er sjeldent betalt av Bvt. Som regel av nemnda. Du mener det er sjelden bv oppnevner sakkyndige? Det er en spesiell påstand. Bare i sjeldnere tilfeller er det fylkesnemndene som oppnevner sakkyndige. Anonymous poster hash: f7573...557
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå