Gå til innhold

Er jeg en dårlig mor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Beklager å si det men du må komme deg vekk fra denne mannen. Det er veldig lite sannsynlig at han kommer til å endre seg radikalt. Jeg har levd alt for mange år med en sånn mann...vil vel si det slik at jeg har ødelagt mye av livet mitt. Ville ikke gi opp at det skulle bli bedre + han er veldig karismatisk,hyggelig og omgjengelig utad. Vanskelig å bryte. Gjør det før det er for sent...

 

Anonymous poster hash: 3c42d...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det er ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet når jeg nå sier det jeg gjør, men hvorfor snur du ikke på det? Bruker tid på barnet ditt i stedenfor å ha middag klar hver dag, vaske klær og ha et strøkent hus?

 

Barn skal ikke aktiveres hele tiden, men i dette tilfellet så bør du planlegge når du skal leke med henne.

 

Ta grep med en gang. Lykke til.

Jeg forstår veldig godt hva du mener. Men å slutte å lage middag vil jeg ikke, ungen må få ca variert kost. Dessuten er det bare mat til oss to jeg lager og det er en kosestund når vi to sitter og spiser :)

Huset må være støv"fritt" pga barnet føler jeg.

 

Anonymous poster hash: f9598...418

 

 

Veldig få barn trenger støvfrie hjem. En viss hygienisk standard, ja, men unger har ikke vondt av litt støv og rot, så lenge det ikke ligger farlige gjenstander innen rekkevidde.

 

Men om du setter opp en plan på kjøleskapet, hvor du fører på hva som må gjøres fremover. F.eks en liste med generelle ting, og en plan for spesielle aktiviteter for spesielle dager, så kan mannen selv føre på slike ting, og han kan velge hvilke av tingene han vil gjøre. Det er godt å krysse av på slike lister.

 

Eksempel:

Generell liste

- Lyspære må skiftes i boden

- Batteriskift røykvarsler

- Sluket må renses

- Vaske bort syltetøyklin bak ovnen

 

Lørdag:

- Far og barn ut og leke i søla, eller dra på svømming f.eks

- Mor skifter på senger

- Mor rydder og tørker støv på soverom og i stua

 

Søndag: 

- Far rydde i garasjen

- Far støvsuge gangen og rydde i sko

- Mor og barn besøke gamlemor på heimen

- Far varmer opp suppe fra fryseren

 

Noen trenger denne lista for å se visuelt hva som skal gjøres. Det vil så og si alltid være en part i et forhold som ikke tar opp støvkluten på eget initiativ, og som ikke automatisk ser hva som må gjøres. Det er normalt. Det er også ganske vanlig at den ene parten derfor styrer dette showet og må være arbeidslederen. Det er ikke alltid en like morsom rolle, men det må til. Og en visuell liste med tydelige gjøremål kan være en løsning for å få i gang gubben. 

 

Anonymous poster hash: 27200...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

 

Har han skjerpet seg etter at du gav han ultimatum da?

Kjenner at jeg fremdeles blir rasende når jeg ser for meg eksen min ligge og zappe foran tven og

sitte på nettet halve natta. Han måtte jo få sove lenge siden han ikke fikk sove på natta. Ergo tok jeg meg av

en baby, en ettåring og en ubrukelig mann som egentlig bare kritiserte meg. Han ble til slutt rot i stua mi som jeg måtte kvitte meg med. Befriende å bare ha to og ta seg av nå;-)

 

Anonymous poster hash: 2bbe8...eff

Blir sinna på dine vegne! Min er også sånn. Han sover lenge siden han legger seg kl. 04.30!!

 

Jeg begynte med klesvask-nekt. Da han var tom for rene boksere spurte han hvorfor jeg ikke hadde vasket klær ! Begynte så med middags-nekt. Babyen spiste jo "babymat", så jeg lagde bare nok til meg og moste litt av det til henne. Han fikk spise brød.

Hadde lyst til å droppe husarbeid, men vil ha det på stell pga barnet.

 

Etter at jeg gav han et ultimatum virker der som om han ble litt redd. Han er bedre, men langt ifra bra nok. Men han endrer seg neppe "over natta". Skal gi det litt tid før jeg evt drar.

 

Anonymous poster hash: f9598...418

 

Han klarer ikke ordne sine egne klær, han klarer ikke fikse seg mat...? Og denne mannen er far til et nytt, lite individ?

Du har ikke ett barn, du har to... og det er verre å ha en eneste  "voksen baby" enn å føde firlinger annethvert år, det lover jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...