Gå til innhold

Er jeg en dårlig mor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 1 år. Jeg elsker henne over alt på jord. Hun er så nydelig! Men jeg er sliten. Angrer noen ganger på at jeg valgte å få barn, men i bunn og grunn er det valg av barnefar jeg egentlig angrer på. Ville aldri vært foruten min lille skatt.

 

Likevel merker jeg at jeg orker ikke leke "nok" med henne, fordi jeg sliter meg ut på husarbeid og matlaging, mens samboeren sitter og ser på tv. Så skal jeg underholde henne, men pga han sitter der som en lat jævel orker jeg nesten ikke leke med henne fordi jeg føler jeg gir han fri ved å gjøre husarbeid OG ta meg av ungen.

 

Pga jeg er sliten kan jeg bli irritert om hun er grinete. Ikke sur på henne, men "på situasjonen".

 

Det med husarbeid blir det en endring på. Men det jeg skriver nå, hvilket inntrykk gir det av meg? Dårlig mor? :(

 

Anonymous poster hash: f9598...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, HAN er dårlig far. Som ikke avlaster deg, slik at du og barnet får et bedre liv.

Har gitt beskjed om at enten så begynner han å gjøre ting hjemme eller så blir han singel. Godt å høre at jeg ikke er verdens verste mamma, selv om noen sikkert vil si at jeg er en dårlig mor. Føler meg litt som en dårlig mor i perioder.

 

Anonymous poster hash: f9598...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å reise bort en helg?

Gjør det. Plei deg selv og la mannen  din ta ansvar for barn og hus.

Kanskje han får en liten pekepinne på hva du faktisk gjør i huset.



Anonymous poster hash: 11163...645
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan ordnes ved at du og mannen setter dere ned og snakker om forventninger, rolle- og oppgavefordeling m.v. Hva er det som gjør at han tenker det er rimelig at han ser på tv mens du spinner rundt? Kanskje det var slik i hjemmet han vokste opp i? Få han til å forstå at det ikke er sånn lenger!

 

Anonymous poster hash: ff3e9...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du mulighet til å reise bort en helg?

Gjør det. Plei deg selv og la mannen din ta ansvar for barn og hus.

Kanskje han får en liten pekepinne på hva du faktisk gjør i huset.

 

Anonymous poster hash: 11163...645

Da hadde datteren min vært i live, men grått mye. Og huset ville vært forfalt.

Men gud som det frister.

 

Anonymous poster hash: f9598...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye kan ordnes ved at du og mannen setter dere ned og snakker om forventninger, rolle- og oppgavefordeling m.v. Hva er det som gjør at han tenker det er rimelig at han ser på tv mens du spinner rundt? Kanskje det var slik i hjemmet han vokste opp i? Få han til å forstå at det ikke er sånn lenger!

 

Anonymous poster hash: ff3e9...15e

Det er akkurat det det var og fortsatt er. Svigermor gjør alt mens svigerfar skryter av at han bare har byttet en bleie i helse sitt liv (han har 4 barn).

 

Anonymous poster hash: f9598...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Tror han bør få vite at når han har veeeeldig mye fritid, mens du aldri har fritid, er det ett eller annet som ikke "går opp".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du noen gang nevnt det for han. ikke alle menn som skjønner hva som forventes av dem.

 

Du er en helt normal mor, men snakk med din mann. og hvis han ikke fatter hva du mener og driter i det, så vis deg god nok for ditt barn og ikke la fin mann ødelegge det som kan være kosestunder for deg og ettåringen. men normalt at man ikke er så gira på leking bestandig.

Etterhvert vil barnet selv mase på far om å få leke ;-)

 

Anonymous poster hash: d932c...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faderen meg jeg hadde satt fyr på både mann og sofa!

Hvorfor i alle dager ligger han der , mens du tar deg av hjem og barn?

Sikker på at ikke du får det bedre alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror faderen meg jeg hadde satt fyr på både mann og sofa!

Hvorfor i alle dager ligger han der , mens du tar deg av hjem og barn?

Sikker på at ikke du får det bedre alene?

Tror jeg ville fått det MYE bedre.

 

Anonymous poster hash: f9598...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han skjerpet seg etter at du gav han ultimatum da?

Kjenner at jeg fremdeles blir rasende når jeg ser for meg eksen min ligge og zappe foran tven og 

sitte på nettet halve natta. Han måtte jo få sove lenge siden han ikke fikk sove på natta. Ergo tok jeg meg av

en baby, en ettåring og en ubrukelig mann som egentlig bare kritiserte meg. Han ble til slutt rot i stua mi som jeg måtte kvitte meg med. Befriende å bare ha to og ta seg av nå;-)



Anonymous poster hash: 2bbe8...eff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har han skjerpet seg etter at du gav han ultimatum da?

Kjenner at jeg fremdeles blir rasende når jeg ser for meg eksen min ligge og zappe foran tven og

sitte på nettet halve natta. Han måtte jo få sove lenge siden han ikke fikk sove på natta. Ergo tok jeg meg av

en baby, en ettåring og en ubrukelig mann som egentlig bare kritiserte meg. Han ble til slutt rot i stua mi som jeg måtte kvitte meg med. Befriende å bare ha to og ta seg av nå;-)

 

Anonymous poster hash: 2bbe8...eff

Blir sinna på dine vegne! Min er også sånn. Han sover lenge siden han legger seg kl. 04.30!!

 

Jeg begynte med klesvask-nekt. Da han var tom for rene boksere spurte han hvorfor jeg ikke hadde vasket klær ! Begynte så med middags-nekt. Babyen spiste jo "babymat", så jeg lagde bare nok til meg og moste litt av det til henne. Han fikk spise brød.

Hadde lyst til å droppe husarbeid, men vil ha det på stell pga barnet.

 

Etter at jeg gav han et ultimatum virker der som om han ble litt redd. Han er bedre, men langt ifra bra nok. Men han endrer seg neppe "over natta". Skal gi det litt tid før jeg evt drar.

 

Anonymous poster hash: f9598...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at du har det bedre uten han bør du vurdere det seriøst. Å forandre en voksen mann er ikke enkelt, og hvis han kun forandrer seg fordi du mener det er rett uten at han er enig, så vil den forandringen være halvhjertet og ingenting vil virkelig forandre seg. Det er alltid mer komplisert når det er et lite barn i bildet, og her må du vurdere alle scenarioer. Jeg vet mange mener at to foreldre som bor sammen alltid er det beste, men der er ikke jeg enig. I deres tilfelle virker det som at far er lite tilstede for barnet, og hvis far bare er der og ikke engasjerer seg er muligheten for at barnet kommer til å føle seg avvist av sin egen far stor. Å føle seg avvist er aldri en god følelse og for små barn kan det være vanskelig å takle og medføre problemer senere i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror faderen meg jeg hadde satt fyr på både mann og sofa!

Hvorfor i alle dager ligger han der , mens du tar deg av hjem og barn?

Sikker på at ikke du får det bedre alene?

Tror jeg ville fått det MYE bedre.Anonymous poster hash: f9598...418

Da håper jeg du er sterk nok til å bryte opp og komme deg ut :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sette opp en ukeplan over hva som må.gjøres i huset iløpet av en uke. Åsså spørre/ gi han valg på hva han vil gjøre.

Her bruker jeg å gi valg: vil du mate babyen eller henge opp klær.da får han 2 valg som han kan forholde seg til. Min har også sagt han hater å tørke støv og støvsuger istedenfor og jeg tørker støv.

 

 

Anonymous poster hash: 267f2...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet når jeg nå sier det jeg gjør, men hvorfor snur du ikke på det? Bruker tid på barnet ditt i stedenfor å ha middag klar hver dag, vaske klær og ha et strøkent hus?

 

Et barn er uskyldig i dette, men vil bli påvirket av at mor er irritabel på far. Du lar det ubevisst og uten vilje gå ut over henne. Når du koker innvendig pga av en latsabb av en mann, så er det ikke lett å være blid og hyggelig med barnet sitt alltid. Det gjør at barn blir sutrete og masete. Hun ønsker å få din oppmerksomhet (og faren sin) og gjør det eneste hun kan, nemlig å finne på ting som gjør at dere ser henne.

 

Mitt råd er å rette fokuset ditt til det viktigste i ditt liv, nemlig ditt barn. For å gjøre dette må du ta noen kraftige grep i forhold til din mann. I denne prosessen må du også sette av tid til å gjøre ting med barnet ditt. Min erfaring er at barn blir mindre sutrete/masete dersom du gir de masse oppmerksomhet feks rett etter at dere er kommet hjem fra barnehage, etter middag osv.

 

Barn skal ikke aktiveres hele tiden, men i dette tilfellet så bør du planlegge når du skal leke med henne.

 

Ta grep med en gang. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært direkte nok? Enkelte menn er som barn, ikke spør krev. Ikke " kan du støvsuge" men " nå må du / skal du støvsuge"

Evt gi to valg. Eller skriv liste.

 

Anonymous poster hash: 9d048...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med meg frøkna bort i noen dager (greier ikke å la guttungen være hjemme selv om pappaen absolutt kan ta vare på han på beste vis). Dra hjem til foreldrene dine eller kanskje aller helst ei god venninne hvor du ikke må gjøre masse husarbeid men kan kose deg med frøkna :) ikke akkurat noen langsiktig løsning, men veldig godt av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet når jeg nå sier det jeg gjør, men hvorfor snur du ikke på det? Bruker tid på barnet ditt i stedenfor å ha middag klar hver dag, vaske klær og ha et strøkent hus?

 

Et barn er uskyldig i dette, men vil bli påvirket av at mor er irritabel på far. Du lar det ubevisst og uten vilje gå ut over henne. Når du koker innvendig pga av en latsabb av en mann, så er det ikke lett å være blid og hyggelig med barnet sitt alltid. Det gjør at barn blir sutrete og masete. Hun ønsker å få din oppmerksomhet (og faren sin) og gjør det eneste hun kan, nemlig å finne på ting som gjør at dere ser henne.

 

Mitt råd er å rette fokuset ditt til det viktigste i ditt liv, nemlig ditt barn. For å gjøre dette må du ta noen kraftige grep i forhold til din mann. I denne prosessen må du også sette av tid til å gjøre ting med barnet ditt. Min erfaring er at barn blir mindre sutrete/masete dersom du gir de masse oppmerksomhet feks rett etter at dere er kommet hjem fra barnehage, etter middag osv.

 

Barn skal ikke aktiveres hele tiden, men i dette tilfellet så bør du planlegge når du skal leke med henne.

 

Ta grep med en gang. Lykke til.

Jeg forstår veldig godt hva du mener. Men å slutte å lage middag vil jeg ikke, ungen må få ca variert kost. Dessuten er det bare mat til oss to jeg lager og det er en kosestund når vi to sitter og spiser :)

Huset må være støv"fritt" pga barnet føler jeg.

 

Anonymous poster hash: f9598...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...