Tired mama Skrevet 15. februar 2014 #26 Skrevet 15. februar 2014 Det er absolutt ikke anbefalt, uansett hvor store eller små barna er. Ved å ha 50/50 har de ingen fast base. De er stadig på flyttefot. Så firt de har fått pakket ut og kommet seg til rette, må de igjen pakke bagen for å dra til neste sted. Jeg hadde unngått den ordningen!! Totalt! De eneste som vinner på en slik ordning er foreldrene. Utrolig egoistisk!
Gemini77 Skrevet 15. februar 2014 #27 Skrevet 15. februar 2014 Det er absolutt ikke anbefalt, uansett hvor store eller små barna er. Ved å ha 50/50 har de ingen fast base. De er stadig på flyttefot. Så firt de har fått pakket ut og kommet seg til rette, må de igjen pakke bagen for å dra til neste sted. Jeg hadde unngått den ordningen!! Totalt! De eneste som vinner på en slik ordning er foreldrene. Utrolig egoistisk! Har du lest erfaringene til de som har 50-50? Og hvor kommer bagen inn i bilde?! de fleste med en slik ordning har alt dobbelt og trenger ingen bag. Det eneste som må med her er skolesekken og den er med uansett da den ene leverer en fredag på skolen og den andre henter. Før man kommer med så bastante holdninger som det du gjør så bør man i det minste lese og lære litt om forskjellige menneskers erfaringer.
Tired mama Skrevet 15. februar 2014 #28 Skrevet 15. februar 2014 Det er absolutt ikke anbefalt, uansett hvor store eller små barna er. Ved å ha 50/50 har de ingen fast base. De er stadig på flyttefot. Så firt de har fått pakket ut og kommet seg til rette, må de igjen pakke bagen for å dra til neste sted. Jeg hadde unngått den ordningen!! Totalt! De eneste som vinner på en slik ordning er foreldrene. Utrolig egoistisk! Har du lest erfaringene til de som har 50-50? Og hvor kommer bagen inn i bilde?! de fleste med en slik ordning har alt dobbelt og trenger ingen bag. Det eneste som må med her er skolesekken og den er med uansett da den ene leverer en fredag på skolen og den andre henter. Før man kommer med så bastante holdninger som det du gjør så bør man i det minste lese og lære litt om forskjellige menneskers erfaringer. Jeg har flere kjente, både blant venner og i nær familie som har enten praktisert eller er blitt praktisert denne ordningen på. INGEN av disse har positive erfaringer med denne ordningen. De forteller at de har følt seg rotløse og ikke har følt de har tilhørt ett bestemt sted. Men hey, folk får gjøre som de vil med sine barn og satse på at det er bra for dem. Jeg kom bare med min mening og mine erfaringer.
Gemini77 Skrevet 15. februar 2014 #29 Skrevet 15. februar 2014 Det er absolutt ikke anbefalt, uansett hvor store eller små barna er. Ved å ha 50/50 har de ingen fast base. De er stadig på flyttefot. Så firt de har fått pakket ut og kommet seg til rette, må de igjen pakke bagen for å dra til neste sted. Jeg hadde unngått den ordningen!! Totalt! De eneste som vinner på en slik ordning er foreldrene. Utrolig egoistisk! Har du lest erfaringene til de som har 50-50? Og hvor kommer bagen inn i bilde?! de fleste med en slik ordning har alt dobbelt og trenger ingen bag. Det eneste som må med her er skolesekken og den er med uansett da den ene leverer en fredag på skolen og den andre henter. Før man kommer med så bastante holdninger som det du gjør så bør man i det minste lese og lære litt om forskjellige menneskers erfaringer. Jeg har flere kjente, både blant venner og i nær familie som har enten praktisert eller er blitt praktisert denne ordningen på. INGEN av disse har positive erfaringer med denne ordningen. De forteller at de har følt seg rotløse og ikke har følt de har tilhørt ett bestemt sted. Men hey, folk får gjøre som de vil med sine barn og satse på at det er bra for dem. Jeg kom bare med min mening og mine erfaringer. Vel vi er faktisk noen som har veldig gode erfaringer med det. Du skrev ingenting i ditt første innlegg at dine meninger var basert på dine erfaringer. Du skrev at det absolutt ikke er anbefalt og at barn alltid er på flyttefot med mye pakking av bag. Vel, jeg har enda til gode å møte noen med 50-50 ordning hvor barna pakker bag mellom hjemmene sine.
Tired mama Skrevet 15. februar 2014 #30 Skrevet 15. februar 2014 (endret) Det er absolutt ikke anbefalt, uansett hvor store eller små barna er. Ved å ha 50/50 har de ingen fast base. De er stadig på flyttefot. Så firt de har fått pakket ut og kommet seg til rette, må de igjen pakke bagen for å dra til neste sted. Jeg hadde unngått den ordningen!! Totalt! De eneste som vinner på en slik ordning er foreldrene. Utrolig egoistisk! Har du lest erfaringene til de som har 50-50? Og hvor kommer bagen inn i bilde?! de fleste med en slik ordning har alt dobbelt og trenger ingen bag. Det eneste som må med her er skolesekken og den er med uansett da den ene leverer en fredag på skolen og den andre henter. Før man kommer med så bastante holdninger som det du gjør så bør man i det minste lese og lære litt om forskjellige menneskers erfaringer. Jeg har flere kjente, både blant venner og i nær familie som har enten praktisert eller er blitt praktisert denne ordningen på. INGEN av disse har positive erfaringer med denne ordningen. De forteller at de har følt seg rotløse og ikke har følt de har tilhørt ett bestemt sted. Men hey, folk får gjøre som de vil med sine barn og satse på at det er bra for dem. Jeg kom bare med min mening og mine erfaringer. Vel vi er faktisk noen som har veldig gode erfaringer med det. Du skrev ingenting i ditt første innlegg at dine meninger var basert på dine erfaringer. Du skrev at det absolutt ikke er anbefalt og at barn alltid er på flyttefot med mye pakking av bag. Vel, jeg har enda til gode å møte noen med 50-50 ordning hvor barna pakker bag mellom hjemmene sine. Om det fungerer for dere, så er det jo kjempebra. Ingenting er bedre enn det. :-) Endret 15. februar 2014 av Tired mama
Gemini77 Skrevet 15. februar 2014 #31 Skrevet 15. februar 2014 Det er absolutt ikke anbefalt, uansett hvor store eller små barna er. Ved å ha 50/50 har de ingen fast base. De er stadig på flyttefot. Så firt de har fått pakket ut og kommet seg til rette, må de igjen pakke bagen for å dra til neste sted. Jeg hadde unngått den ordningen!! Totalt! De eneste som vinner på en slik ordning er foreldrene. Utrolig egoistisk! Har du lest erfaringene til de som har 50-50? Og hvor kommer bagen inn i bilde?! de fleste med en slik ordning har alt dobbelt og trenger ingen bag. Det eneste som må med her er skolesekken og den er med uansett da den ene leverer en fredag på skolen og den andre henter. Før man kommer med så bastante holdninger som det du gjør så bør man i det minste lese og lære litt om forskjellige menneskers erfaringer. Jeg har flere kjente, både blant venner og i nær familie som har enten praktisert eller er blitt praktisert denne ordningen på. INGEN av disse har positive erfaringer med denne ordningen. De forteller at de har følt seg rotløse og ikke har følt de har tilhørt ett bestemt sted. Men hey, folk får gjøre som de vil med sine barn og satse på at det er bra for dem. Jeg kom bare med min mening og mine erfaringer. Vel vi er faktisk noen som har veldig gode erfaringer med det. Du skrev ingenting i ditt første innlegg at dine meninger var basert på dine erfaringer. Du skrev at det absolutt ikke er anbefalt og at barn alltid er på flyttefot med mye pakking av bag. Vel, jeg har enda til gode å møte noen med 50-50 ordning hvor barna pakker bag mellom hjemmene sine.Om det fungerer for dere, så er det jo kjempebra. Ingenting er bedre enn det. :-) Nettopp... Jeg mener ikke at 50-50 er for alle, men jeg mener man ikke skal skremme vettet av folk med skremselspropaganda om ødelagte barn uten at man ser an situasjonen. 50-50 er ikke for alle!! Den er for familier hvor foreldrene er gode venner, bor i nabolaget til hverandre og barna er i fokus. Jeg ville ikke hatt 50-50 hvis det var andre barn i miksen, altså barn som bor fast et sted så skjevheten blir tydeligere. Men jeg ønsker at folk også skal vite at 50-50 kan fungere veldig godt for barna når forholdene tilsier det.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #32 Skrevet 15. februar 2014 Som en annen sier så ser jeg ikke hvorfor 50-50 er så mye mer forferdelig enn 60-40 eller 70-30. Barna vil jo fortsatt si "huset til mamma og huset til pappa" som en nevnte her. Ja er nok ikke stor forskjell på 40/60 enn 50/50. Er enig i dette. Men nå er jo heller ikke dette anbefalt for små barn. Men har vokst opp som skilsmissebarn, og bodde hos mamma. Hadde et hjem, men var på besøk hos pappa. Mener at dette er best for barna i en situasjon hvor foreldrene ikke bor sammen. Barna skal ha et hjem hvor de føler er deres. Ikke bare at de er på besøk hos både mamma og pappa. Dette er jo også et problem som personer hvor folk jobber med barn ser ofte. Anonymous poster hash: 472c6...103 Verken vi voksne eller barna ønsker å "være på besøk" hos pappa.. Barna er like tilknyttet til pappa'n sin som til meg så derfor bor vi nært hverandre, er gode venner, bidrar likestilt med aktiviteter etc. Barna våre tenker ikke at de er på besøk noen av stedene men har fullverdige hjem. Hvis jeg eller pappa'n hadde hatt flere barn etterpå hvor de kom inn i en familie annenhver uke hvor de andre barna bodde fast så skjønner jeg at det blir mer et besøkshjem. Her tenker ikke barna på at de har vært borte en uk engang. Løper inn og ut av huset og leker med vennene sine slik de gjør i begge hjemmene deres. Nå tenkte jeg ikke på deres situasjon, fordi hos dere høres det ut som det fungerer. Men tror dette gjelder veldig få. Ja og det å være på besøk hos pappa er ikke optimalt, for det beste er jo om foreldrene faktisk bor sammen. Og i alle tilfeller går jo ikke det heller. Anonymous poster hash: 472c6...103
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #33 Skrevet 15. februar 2014 Det er absolutt ikke anbefalt, uansett hvor store eller små barna er. Ved å ha 50/50 har de ingen fast base. De er stadig på flyttefot. Så firt de har fått pakket ut og kommet seg til rette, må de igjen pakke bagen for å dra til neste sted. Jeg hadde unngått den ordningen!! Totalt! De eneste som vinner på en slik ordning er foreldrene. Utrolig egoistisk! Har du lest erfaringene til de som har 50-50? Og hvor kommer bagen inn i bilde?! de fleste med en slik ordning har alt dobbelt og trenger ingen bag. Det eneste som må med her er skolesekken og den er med uansett da den ene leverer en fredag på skolen og den andre henter. Før man kommer med så bastante holdninger som det du gjør så bør man i det minste lese og lære litt om forskjellige menneskers erfaringer. Jeg har flere kjente, både blant venner og i nær familie som har enten praktisert eller er blitt praktisert denne ordningen på. INGEN av disse har positive erfaringer med denne ordningen. De forteller at de har følt seg rotløse og ikke har følt de har tilhørt ett bestemt sted. Men hey, folk får gjøre som de vil med sine barn og satse på at det er bra for dem. Jeg kom bare med min mening og mine erfaringer. Vel vi er faktisk noen som har veldig gode erfaringer med det. Du skrev ingenting i ditt første innlegg at dine meninger var basert på dine erfaringer. Du skrev at det absolutt ikke er anbefalt og at barn alltid er på flyttefot med mye pakking av bag. Vel, jeg har enda til gode å møte noen med 50-50 ordning hvor barna pakker bag mellom hjemmene sine. Er jo også mange tilfeller hvor foreldrene syntes at det fungerer supert, mens man ser barna lider. Foreldrene får nye partnere ganske fort , mens barna flyttes mellom disse hjemmene. Dette er min erfaring ihvertfall. Anonymous poster hash: 472c6...103
Gemini77 Skrevet 15. februar 2014 #34 Skrevet 15. februar 2014 Som en annen sier så ser jeg ikke hvorfor 50-50 er så mye mer forferdelig enn 60-40 eller 70-30. Barna vil jo fortsatt si "huset til mamma og huset til pappa" som en nevnte her. Ja er nok ikke stor forskjell på 40/60 enn 50/50. Er enig i dette. Men nå er jo heller ikke dette anbefalt for små barn. Men har vokst opp som skilsmissebarn, og bodde hos mamma. Hadde et hjem, men var på besøk hos pappa. Mener at dette er best for barna i en situasjon hvor foreldrene ikke bor sammen. Barna skal ha et hjem hvor de føler er deres. Ikke bare at de er på besøk hos både mamma og pappa. Dette er jo også et problem som personer hvor folk jobber med barn ser ofte. Anonymous poster hash: 472c6...103 Verken vi voksne eller barna ønsker å "være på besøk" hos pappa.. Barna er like tilknyttet til pappa'n sin som til meg så derfor bor vi nært hverandre, er gode venner, bidrar likestilt med aktiviteter etc. Barna våre tenker ikke at de er på besøk noen av stedene men har fullverdige hjem. Hvis jeg eller pappa'n hadde hatt flere barn etterpå hvor de kom inn i en familie annenhver uke hvor de andre barna bodde fast så skjønner jeg at det blir mer et besøkshjem. Her tenker ikke barna på at de har vært borte en uk engang. Løper inn og ut av huset og leker med vennene sine slik de gjør i begge hjemmene deres. Nå tenkte jeg ikke på deres situasjon, fordi hos dere høres det ut som det fungerer. Men tror dette gjelder veldig få. Ja og det å være på besøk hos pappa er ikke optimalt, for det beste er jo om foreldrene faktisk bor sammen. Og i alle tilfeller går jo ikke det heller. Anonymous poster hash: 472c6...103 Det er nok som du sier at det er flere det IKKE fungerer for enn som det faktisk fungerer for.. Jeg er ikke generelt for 50-50 ordning men jeg syns det er viktig å få frem at det KAN fungere bra under visse betingelser. I noen innlegg blir man automatisk stemplet som egoistisk hvis man har denne ordningen uten engang å vite forholdene rundt det.
Gemini77 Skrevet 15. februar 2014 #35 Skrevet 15. februar 2014 (endret) Det er absolutt ikke anbefalt, uansett hvor store eller små barna er. Ved å ha 50/50 har de ingen fast base. De er stadig på flyttefot. Så firt de har fått pakket ut og kommet seg til rette, må de igjen pakke bagen for å dra til neste sted. Jeg hadde unngått den ordningen!! Totalt! De eneste som vinner på en slik ordning er foreldrene. Utrolig egoistisk! Har du lest erfaringene til de som har 50-50? Og hvor kommer bagen inn i bilde?! de fleste med en slik ordning har alt dobbelt og trenger ingen bag. Det eneste som må med her er skolesekken og den er med uansett da den ene leverer en fredag på skolen og den andre henter. Før man kommer med så bastante holdninger som det du gjør så bør man i det minste lese og lære litt om forskjellige menneskers erfaringer. Jeg har flere kjente, både blant venner og i nær familie som har enten praktisert eller er blitt praktisert denne ordningen på. INGEN av disse har positive erfaringer med denne ordningen. De forteller at de har følt seg rotløse og ikke har følt de har tilhørt ett bestemt sted. Men hey, folk får gjøre som de vil med sine barn og satse på at det er bra for dem. Jeg kom bare med min mening og mine erfaringer. Vel vi er faktisk noen som har veldig gode erfaringer med det. Du skrev ingenting i ditt første innlegg at dine meninger var basert på dine erfaringer. Du skrev at det absolutt ikke er anbefalt og at barn alltid er på flyttefot med mye pakking av bag. Vel, jeg har enda til gode å møte noen med 50-50 ordning hvor barna pakker bag mellom hjemmene sine. Er jo også mange tilfeller hvor foreldrene syntes at det fungerer supert, mens man ser barna lider. Foreldrene får nye partnere ganske fort , mens barna flyttes mellom disse hjemmene. Dette er min erfaring ihvertfall. Anonymous poster hash: 472c6...103 Jeg tror nok de fleste foreldre kjenner barna sine godt nok til å se om de lider eller ikke.. Og besteforeldre, skolen etc. Mange instanser som kan fange opp eventuelle problemer hos barna. Vi fikk vite av styreren i barnehagen at ingen i barnehagen hadde merker blek forskjell hos datteren våres og hun er like blid og trygg som alltid. Og de hadde vært ekstra vare på det også etter at vi fortalte barnehagen at vi hadde gått fra hverandre. Endret 15. februar 2014 av Gemini77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå