Gå til innhold

Etter at huslånet er betalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter vi igjen med 35 tusen til mat og andre utgifter på to voksne og to barn. Er det et allrigth tall eller lite?

Anonymous poster hash: ee840...c7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det hørtes litt knapt ut.

Anonymous poster hash: bdad9...66d

Skrevet

Normalt vil jeg tro. Vi sitter igjen med ca 40 000 etter lån er trekt, trekker vi fra alle faste utgifter ( strøm, forsikringer, kommunale avgifter, veiavgift, barnepass, sparing, mobil, nett osv) sitter vi igjen med 25 000 til mat, hushold, klær, lege/ tannlege, fritid, ferie osv. Det går, men må bruke huet.

Anonymous poster hash: df205...e13

Skrevet

Huslån - både renter og avdrag antar jeg?

Syns det høres greit ut jeg - men er jo umulig å si uten å vite hvilke andre utgifter dere har.

Anonymous poster hash: df20d...b89

Skrevet

Det kommer jo helt ann på de andre utgiftene deres? Studielån,billån,forsikringer,...,bare å sette seg ned å rekne ;)

Anonymous poster hash: 56566...3ad

Skrevet

Da hadde vi levd fett vet jeg... Så dere burde jo absolutt klare dere på den summen.

Gjest meg&mini
Skrevet (endret)

Da hadde vi levd fett vet jeg... Så dere burde jo absolutt klare dere på den summen.

Samme her!! Vi hadde da hatt igjen ca 30000 til mat og annet gøy vi da. Hadde levd ganske flott;)

Endret av meg&mini
Skrevet

35 000??? herregud spar dere å spørre om dere kan klare dere på det da!! vi har ca 40 utbetalt til sammen og klarer oss helt fint. Har boliglån, billån, studielån osv!!

Anonymous poster hash: e92e6...a5d
Skrevet

Jøsses. Man kan jo ikke stille et slikt spørsmål uten videre informasjon om øvrige utgifter... For oss hadde 35 000 vært alt for lite til å dekke de øvrige utgiftene vi har, som følger med det å ha blant annet hus, bil, studielån og barn.

Anonymous poster hash: 15fa9...f85
Skrevet

HI her. Vi har vel mellom 12-15 tusen i faste utgifter.

Anonymous poster hash: ee840...c7b

Skrevet

Vi har ca det samme hi. Det går men klarer helt fint å gå i null også ja 😊

Skrevet

Normalt vil jeg tro. Vi sitter igjen med ca 40 000 etter lån er trekt, trekker vi fra alle faste utgifter ( strøm, forsikringer, kommunale avgifter, veiavgift, barnepass, sparing, mobil, nett osv) sitter vi igjen med 25 000 til mat, hushold, klær, lege/ tannlege, fritid, ferie osv. Det går, men må bruke huet.

Tror dette er mer enn normalt.

Anonymous poster hash: 2749f...c54

Skrevet

Det kommer helt ann på hva man er vant med. I min krets er dette lite da de fleste vennene mine har høyt betalte stillinger. Selv er jeg alenemor med høy lønn, og etter huslån og alle andre utgifter sitter jeg og min datter igjen med 50000 i måneden.

Anonymous poster hash: d9375...de3

Skrevet

Tåpelig å lure på!!! Du skjønner da selv at det er mer enn nok å leve av så sant du ikke har noen syke utgifter på bil/hytte/båt i tillegg..,. Noe du ikke nevner. Men dette er vel som folk flest!

Anonymous poster hash: c04bc...8cd

Skrevet

Jeg lurer veldig på hva dere bruker alle disse pengene på? Jeg sitter igjen med 9-10000 etter utgifter til meg og barnet og vi klarer oss helt fint. 

Anonymous poster hash: 5e125...9c8
Skrevet

Enig med siste her. Hva skjer luksom. Vi klarer oss kjempebra, lever godt! Trenger virke ikke tjene 100000 netto i mnd for å leve godt...Hva sløser folk bort pengene sine på..?

Anonymous poster hash: d4db8...d56

Skrevet

Det kommer helt ann på hva man er vant med. I min krets er dette lite da de fleste vennene mine har høyt betalte stillinger. Selv er jeg alenemor med høy lønn, og etter huslån og alle andre utgifter sitter jeg og min datter igjen med 50000 i måneden.

Anonymous poster hash: d9375...de3

Hva jobber du som/med?

Anonymous poster hash: 58b02...a52

Skrevet

Man kan ikke dømme folks pengeforbruk uten å vite hvilke utgifter de har. Vi tjener tilsammen i overkant av 70000 netto i mnd og har 50 000 i faste utgifter. De resterende pengene går til sparing, kos og uforutsette utgifter. Pengene får jammen ben å løpe på.

Anonymous poster hash: e9dac...04a

Skrevet

Det hørtes veldig lite ut. Da måtte vi lagt om forbruket betydelig hvis vi hadde hatt så lite etter at alle faste utgifter var betalt.

Anonymous poster hash: 1166d...83f

Skrevet

Hjælp. Fatter ikke hvordan dere lever. Vi har ca 42 000 inn til sammen, og klarer oss helt fint på det, uten å måtte kjøpe First Price. Vi får tilogmed til å spare hver måned.

Skrevet

Det hadde ikke gått fint her, men alt avgenger av forbruket deres. Vi har ekstremt høyt forbruk, og flere eiendommer. Alltid noe uforutsett som dukker opp. Sist mnd brukte vi 25 000 ekstra bare på en spontan ferie (langhelg), og nærmere 20 000 på en snøfreser, så det sier seg selv at det beløpet ikke hadde holdt hos oss.

Anonymous poster hash: f0a0c...1b6

Skrevet

Hjelpes.

Det hørtes jævli mye ut

Anonymous poster hash: 84269...754

Skrevet

Vi har 64000 inn, 23000 betales på huslånet (flexilån) som er på 1800 000. Da har vi 41000 til å drifte hus, hytte, to barn og to biler. Vi klarer oss helt fint, men går i null hver mnd.

Anonymous poster hash: a7f05...97f

Skrevet

Nordmenn.. Vi lever i overflod! Det er helt villt!

Skrevet

Vi hadde "aldri" klart oss på det. Forrige mnd brukte vi 77000,- og da hadde vi en skikkelig spare mnd... I den summen ligger det lån på hus på ca 22000,- og billån på ca 6000,- ellers ingen andre lån. Vi hadde også litt høy utgifter på fritidsaktiviter som forfalt til betaling med ca 5000,-. Det var det som var ekstraordinært den mnd. Vi har tre barn.

Anonymous poster hash: c9f48...a74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...