Gå til innhold

Er det bare jeg som har gutter som ødelegger alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare et lite spørsmål :

Hvorfor tillater dere at ungene får kjøre leikebilar på bordet og lager stygge riper?

Anonymous poster hash: f2a29...31c

Fordi barna bor her og bordet er en bruksgjenstand for hele familien.

Anonymous poster hash: 4d7bc...6ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungene får selvsagt herje i fra seg på rommene sine, vi er mye ute, der de kan løpe nesten fritt. Det er ikke så plagsomt med leker og ting overalt, men man blir litt lei iblandt.

Haha, noe galt med oppdragelsen? Hva skal jeg gjøre da? De får konsekvenser, de liker ikke at ting går i stykker eller at de mister ting. Kan ikke binde de fast heller. Da er det hvertfall noe galt. :P

Vi har et åpent hjem der ungene også skal leve, men nå syns jeg de lever litt for mye, og mine ting må vike for dem. Selvsagt så betyr ikke matrielle ting noe, men å ha fine ting er faktisk gøy. Har med vilje valgt en billig sofa og billig bord, men er allikavel kjedelig når det får riper og sofaen merker..

Og det er fint å høre at jeg ikke er den eneste med uheldige barn med apekattendenser.

Anonymous poster hash: 931dc...ef9

Jeg har et tiår mellom guttene mine og levde da i et tiår med en rolig gutt først. Fantastisk deilig! Trodde jeg var flink å oppdra, alle rundt sa jo det til meg :) Men da minsten kom så jeg at det hele er pga personlighet. Like flink å oppdra enda mener jeg, konsekvens osv. Men det biter ikke på. 

Jeg ser i dag at jeg var superheldig med min første. Noe negativt blir det med åra ser jeg, han er like rolig som ungdom, ergo litt lat. (Men snill og grei da.)

Du har aktive barn! Ta det for det det er. Det er ingenting feil med oppdragelsen, men personligheten som gjør seg gjeldende. Stahet ser jeg er en faktor hos mine. Minsten er veldig sta, mens eldste alltid har vært føyelig.

De som sier dette ikke er normalt(og bare har rolig gutt selv eks #23) HALLO! Dere har jo ikke erfaring med begge "sorter". Da er det ingen vits å konstantere :P

Da eldste var 7-8 var jeg tilfeldigvis innom skolen en dag.

De sto utenfor gymsalen i en trang gang å ventet på læreren. Makan til leven har jeg aldri opplevd. Ransler fløy veggimellom, unger trykket oppetter veggen og et enormt støynivå. 

Jeg ropte faktisk, " er dere en gjeng apekatter??" vet ikke om jeg hørtes gjennom bråket engang.

Aktive gutter, uten tvil! Min gutt sto ganske rolig på siden og var ikke særlig aktiv i dette, så han var "snill". Eller rolig, slik han alltid har vært ;)

Anonymous poster hash: 66dc9...289

Skrevet

Jeg har viltre unger men ingen riper etter biler i stuebordet eller knuste ting. Viltre lek og ramp er ikke lov inne og det får konsekvenser å ikke høre etter. Ja vi bor her alle sammen men vi ødelegger ikke huset vårt, bilene eller interiøret. Vi har det absolutt ikke kjempestrengt men ungene vet hvor grensene går.

Skrevet

Jeg synes noe har sviktet i barneoppdragelsen når dere som foreldre tillater at ungene får skrape opp bord og lignende med leker.

Jeg skal love deg at de gjør det hos andre også når de er på besøk, for de har jo aldri fått grenser på det.

Lite sjarmerende unger å ha på besøk.

Anonymous poster hash: f2a29...31c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...