Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Haha, høres veldig fælt ut, men sitter å ser på div blogger og div om interiør.. Alt ser så fint ut og veldig pent og helt.. Her så blir pynt knust over en lav sko (selvsagt ikke med vilje, men uhell skjer.. ), pyntefat blir dandert om igjen, og plutselig så er det en leke her og der.. Ny sofa blir sølt i, nytt bord får merker etter div ting, speil blir knust, gardiner revet ned.. Kaffemaskin ødelagt etter fotball.. De henger i trappa, sparker ned blomster og lager merker overalt på veggene.. Jeg er ganske streng på det meste, og de får ikke lov til å ødelegge altså.. De får ikke leke eller spille med ball inne, de får ikke spise i sofaen, men så skjer det ett eller annet og så er vi i gang. Jeg er på jobb, og pappaen har ikke samme syn som meg... Har heller ikke masse pynt og dill overalt. Ganske streng med at sånt ikke er lov, men det er jo ikke så lett når mye er uhell for de er aktive. Godt at vi ikke har dyre møbler eller at det betyr noe, men jeg blir litt lei iblandt. Siste nå er at eldste klarte å rive ned vegglampen sin for han skulle stå på den for å se ut vinduet og ville ikke stå på stolen, for da kunne vi høre han ... Jeg bor med en gjeng apekatter.. Vær så snill å si at jeg ikke er den eneste som har det slik............ Anonymous poster hash: 931dc...ef9
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Uhell skjer, men det har ikke vært mange av dem her i huset. Ungene vet at å oppføre seg som apekater og å herje tulling i huset ikke er lov. Bortsett fra en bordlampe på et av barnerommene så har ingenting blitt knust. Ting får stå i fred, selv om det ofte flyter av leker og ungene får litt spillerom. Anonymous poster hash: baacf...6ad
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Du er garantert ikke den eneste Jeg har delt opp huset, sånn at ungene har sine steder hvor de får lov til å ha leker osv. I stuen får de ikke lov til å verken leke eller spise, og sånn er det bare! Nå er uansett guttene mine rolige i lek, så selv om de roter noe voldsomt så ødelegger de sjelden noe, de sitter som regel og bygger eller kjører med biler eller liknende. Anonymous poster hash: 951b0...eaf
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Hehe, høres ut som en gjeng apekatter ja Har fire barn selv, aktive alle sammen. Men vi har en stor kjellerstue, i den er det tre-fire madrasser utover gulvet, ribbevekk, ringer å henge i fra taket, sofaer, dart på veggen osv. Så når mine barn får lyst til å være apekatter er de i kjellerstuen. Veldig fornøyd med den løsningen, de leker altså ikke med baller, løper etter hverandre e.l. her oppe, da blir de jaget i kjelleren. Anonymous poster hash: 4d7bc...6ce
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Noe av problemet er at vi bor i et lite hus, så alt blir så trangt.. De får ikke lov til å herje her heller, men de prøver seg jo.. Anonymous poster hash: 931dc...ef9
IreneUtålmodig Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Eldstemann var sånn når han var 2-4 år, men heldigvis roligere nå. Men de søler drikke/mat og annet med en gang jeg ikke passer på. Gidder nesten ikke å ha på duk lenger. Ballen er i høyden de ikke når opp til
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Jeg har en av hver! En som ødelegger alt han kommer i kontakt med, og en som er forsiktig med ting. Den lille tornadoen klarer å rote til hele huset på en halvtime, har aldri vært borti noe lignende! Føler vi bor i en barnehage!!! Anonymous poster hash: 6a5b4...aff
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Jeg har en av hver! En som ødelegger alt han kommer i kontakt med, og en som er forsiktig med ting. Den lille tornadoen klarer å rote til hele huset på en halvtime, har aldri vært borti noe lignende! Føler vi bor i en barnehage!!! Anonymous poster hash: 6a5b4...aff Så deilig å høre. Anonymous poster hash: 931dc...ef9
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 Noe av problemet er at vi bor i et lite hus, så alt blir så trangt.. De får ikke lov til å herje her heller, men de prøver seg jo.. Anonymous poster hash: 931dc...ef9 Barn fulle av energi som ikke har noe sted hjemme de får lov til å herje? Litt avhengig av alder kanskje, men nesten uansett synes jeg det er for mye forlangt. Ville heller redusert veldig på pynten og ting som kan ødelegges til de bjor større. Ja til aktive barn! Anonymous poster hash: d01ce...a63
Super-woman Skrevet 13. februar 2014 #10 Skrevet 13. februar 2014 Haha, høres veldig fælt ut, men sitter å ser på div blogger og div om interiør.. Alt ser så fint ut og veldig pent og helt.. Her så blir pynt knust over en lav sko (selvsagt ikke med vilje, men uhell skjer.. ), pyntefat blir dandert om igjen, og plutselig så er det en leke her og der.. Ny sofa blir sølt i, nytt bord får merker etter div ting, speil blir knust, gardiner revet ned.. Kaffemaskin ødelagt etter fotball.. De henger i trappa, sparker ned blomster og lager merker overalt på veggene.. Jeg er ganske streng på det meste, og de får ikke lov til å ødelegge altså.. De får ikke leke eller spille med ball inne, de får ikke spise i sofaen, men så skjer det ett eller annet og så er vi i gang. Jeg er på jobb, og pappaen har ikke samme syn som meg... Har heller ikke masse pynt og dill overalt. Ganske streng med at sånt ikke er lov, men det er jo ikke så lett når mye er uhell for de er aktive. Godt at vi ikke har dyre møbler eller at det betyr noe, men jeg blir litt lei iblandt. Siste nå er at eldste klarte å rive ned vegglampen sin for han skulle stå på den for å se ut vinduet og ville ikke stå på stolen, for da kunne vi høre han ... Jeg bor med en gjeng apekatter.. Vær så snill å si at jeg ikke er den eneste som har det slik............ Anonymous poster hash: 931dc...ef9 Neida du er ikke den eneste som har det slikt her har jeg en vilter 2åring knuses litt her og litt der men ting kan erstattes
Bananahammock Skrevet 13. februar 2014 #11 Skrevet 13. februar 2014 Jeg synes nå ikke det der høres normalt ut. Ikke i det hele tatt!
Super-woman Skrevet 13. februar 2014 #12 Skrevet 13. februar 2014 Jeg synes nå ikke det der høres normalt ut. Ikke i det hele tatt! Hva som ikke er normalt? og ha pynt stående fremme, at noe kan gå i gulvet pga gutten står å kjører biler på kommoden, sjenken eller bordet? At det kan stå igjen en bil litt her og litt der?
♥Nemi♥ Skrevet 13. februar 2014 #13 Skrevet 13. februar 2014 Det høres kjempenormalt ut! Her drev frøkna på med støvsuging i dag, og plutselig støvsuget hun oppå skjenken. Ti tusen knas! Da hun var yngre var høytalerne innsmurt i kjeks, og vi har ei superfin tegning på stueveggen med sprittusj. Heldigvis den veggen vi må rive:) Da min bror og jeg var barn, føyk det bilder og vaser avgårde. Vi var jo proffe idrettsutøvere og skikkelige turnere, må skjønne
LittLykkelig Skrevet 13. februar 2014 #14 Skrevet 13. februar 2014 Min lillebror knuste taklampa da han tok en tarzan og slengte seg i den... 😄
Mammaaaaaa Skrevet 14. februar 2014 #15 Skrevet 14. februar 2014 Haha, høres veldig fælt ut, men sitter å ser på div blogger og div om interiør.. Alt ser så fint ut og veldig pent og helt.. Her så blir pynt knust over en lav sko (selvsagt ikke med vilje, men uhell skjer.. ), pyntefat blir dandert om igjen, og plutselig så er det en leke her og der.. Ny sofa blir sølt i, nytt bord får merker etter div ting, speil blir knust, gardiner revet ned.. Kaffemaskin ødelagt etter fotball.. De henger i trappa, sparker ned blomster og lager merker overalt på veggene.. Jeg er ganske streng på det meste, og de får ikke lov til å ødelegge altså.. De får ikke leke eller spille med ball inne, de får ikke spise i sofaen, men så skjer det ett eller annet og så er vi i gang. Jeg er på jobb, og pappaen har ikke samme syn som meg... Har heller ikke masse pynt og dill overalt. Ganske streng med at sånt ikke er lov, men det er jo ikke så lett når mye er uhell for de er aktive. Godt at vi ikke har dyre møbler eller at det betyr noe, men jeg blir litt lei iblandt. Siste nå er at eldste klarte å rive ned vegglampen sin for han skulle stå på den for å se ut vinduet og ville ikke stå på stolen, for da kunne vi høre han ... Jeg bor med en gjeng apekatter.. Vær så snill å si at jeg ikke er den eneste som har det slik............ Anonymous poster hash: 931dc...ef9 Nei! Du er ikke den eneste! Mine småtroll kan leke litt for voldsomt og plutselig et det noe som detter i gulvet. Men jeg tenker det at har man små barn, kan man ikke ha fullt i dyre ting stående, eller dyre møbler som ikke tåler noenting! Barnas lek er viktigere enn tingene mine.. Vi har selvfølgelig regler om at det ikke er lov å spille fotball i stua osv, men av og til "glemmer" de seg litt!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #16 Skrevet 14. februar 2014 Jeg har også en av hver Synd jeg fikk den viltre når jeg fikk sistemann i "voksen" alder Han klarer alltid å søle og grise over normalt, rive av tapet, tegne på skap/sofa/bord, resette pc ol. Han er en som kan springe ut i veien.. skummel type rett og slett. Vi må være mye mer påpasselig enn med eldste, som var enkel å ha med å gjøre. De siste store tingene som er ødelagt av minsten er nettbrett og fotoapparat Anonymous poster hash: 66dc9...289
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #17 Skrevet 14. februar 2014 Haha, høres veldig fælt ut, men sitter å ser på div blogger og div om interiør.. Alt ser så fint ut og veldig pent og helt.. Her så blir pynt knust over en lav sko (selvsagt ikke med vilje, men uhell skjer.. ), pyntefat blir dandert om igjen, og plutselig så er det en leke her og der.. Ny sofa blir sølt i, nytt bord får merker etter div ting, speil blir knust, gardiner revet ned.. Kaffemaskin ødelagt etter fotball.. De henger i trappa, sparker ned blomster og lager merker overalt på veggene.. Jeg er ganske streng på det meste, og de får ikke lov til å ødelegge altså.. De får ikke leke eller spille med ball inne, de får ikke spise i sofaen, men så skjer det ett eller annet og så er vi i gang. Jeg er på jobb, og pappaen har ikke samme syn som meg... Har heller ikke masse pynt og dill overalt. Ganske streng med at sånt ikke er lov, men det er jo ikke så lett når mye er uhell for de er aktive. Godt at vi ikke har dyre møbler eller at det betyr noe, men jeg blir litt lei iblandt. Siste nå er at eldste klarte å rive ned vegglampen sin for han skulle stå på den for å se ut vinduet og ville ikke stå på stolen, for da kunne vi høre han ... Jeg bor med en gjeng apekatter.. Vær så snill å si at jeg ikke er den eneste som har det slik............ Anonymous poster hash: 931dc...ef9 He, he! Ser for meg noen apekatter, ja. Våre jenter ødelegger lite. Noen flekker i sofaen, en del knuste glass, men ellers er det kun et håndtak på dusjdøren eldste hadde glede av å demontere. Fikk det på plass igjen, minus en del. Anonymous poster hash: dab60...e43
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #18 Skrevet 14. februar 2014 Det kan jo høres ut som gutten er ut over det normalt "uregjerlige"... Og at de ikke er blitt "oppdratt" godt nok.. Men, så har jeg jo et eksempel selv.. Det går ikke på hus og ødeleggelse av gjenstander,- men ødelagt klær. Jenta mi greier og ødelegge absolutt alt. Vi staset en stund på kvalitetsklær, i nøytral fasong og farger. Altså, når det kommer til idrettsutstyr som ski/alpint, uteklær og annet. Men det ble det brått slutt med. Alt ender opp med brennmerker, hull, revner i sømmer, ødelagt glidelås....Hun kan stå i gangen og vente, fullt påkledd på oss andre,- og innen vi drar, så er et eller annet blitt ødelagt, eller skittent. Ei skibukse til 1000 kroner får like fort hull på seg, som ei tilbudsbukse til 199. Og så lenge hun ikke fryser lett,- så går vi for det billigste,- innenfor visse grenser. Gutten, han er jo også aktiv, men mer forsiktig. Han har helt fine og hele klær uansett. Han gråter nesten om han får hull på en jakke/bukse og er veldig bevisst og passe på. Selv om jeg har sett begge i lek, så skjønner jeg ikke at det er mulig. Gutten leker med gutta, "rått og brutalt" med lekeslåssing, de løper og slenger seg etter hverandre, klatrer i trær og "river" hverandre ned...Men han, like hel og ren. Mens datteren. Om de sår"går tur rundt skolen og snakker" i alle friminutt (de går i femte klasse, og har begynt og "snakke" mer enn og leke, visstnok.. Selv om jeg er i tvil om at de leker så lite og snakker så mye som hun forteller...), så har hun hull på knær og flenge i jakka.... SÅ ja, jeg skjønner at noen ødelegger mer enn andre, til tross for formaninger, regler og at de egentlig ikke gjør noe som skulle tilsi et så stort omfang av ødeleggelse. Det bare skjer. Ikke sant. Ser den sitasjonen med ballen. De skal ut og sparke ball, og en løper inn for og hente den (for den har sikkert havnet på et soverom, fordi den "er min og skal passes på"....), på vei ut så havner den selvsagt innom både en kommode og knuser en lysestake og river ned alle jakkene som henger på klesknaggen i gangen....Uten at man egentlig vet hva som skjedde Det går seg sikkert til Tviler på om du er alene... Anonymous poster hash: 1a331...f05
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #19 Skrevet 14. februar 2014 Jeg er streng på herjing inne. De har rommene sine og en enorm gang der de får lov, men ingen hopping etc i sofa. Ingen knuste ting hittil blir de galne må de ut og frese fra seg. Anonymous poster hash: 5dc9a...8de
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #20 Skrevet 14. februar 2014 Mine to gutter er ikke slik. De vet hva som er lov å ikke. Ødelegger ikke ting. Lar pynt stå i fred. Spiser på kjøkkenet. Jeg har vært heldig og fått supersnille gutter! Anonymous poster hash: 4d2cb...f83
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. februar 2014 #21 Skrevet 14. februar 2014 Vi har ei jente som er sånn. Og det er ikke bare uhell. Alt er ikke gjort for å ødelegge og med tanke om at det skulle gå som det gjorde, men likevel.. Lillebror blir dratt med på det rareste, og tar jo litt etter han og. Storesøster laget 2 store riper i tv, ikke lenge etter at vi fikk den.. Med en pinsett! Hun demonterte et kamera hun fikk av mormor. Rev det i stykker. Hun klatret inn vinduet i bilen. Spinne merker på hele døra.. Et par dager etterpå skrev hun navnet sitt i støv og drit på panseret. Står enda.. Hun løp rundt med tapetkniv på feltet. Hun rev ledningen av øreklokkene fordi Justin Bieber hadde slike rundt halsen og det var kult, men ledningen var jo bare i veien. De har revet av så mange meter med tapet at jeg har mistet tellingen. Listen er lang.. Hun ødelegger alt føler jeg..
Tired mama Skrevet 14. februar 2014 #22 Skrevet 14. februar 2014 Jeg har tre gutter. Men det er ikke sånn at ALT blir ødelagt. Det hender jo selvfølgelig at det skjer uhell ved at ting knuser etc. Har lysfat på stuebordet, og oppi der ligger det ofte en haug med lekebiler. Veldig fin parkeringsplass, dette lysfatet til mamma! Men det gjør ingenting. Barna får kjøre biler på stuebordet, og det er blitt litt riper og er ikke lenger perfekt. Vi har skinnsofa, og det er veldig praktisk mht. søl. Enkelt å holde ren. Jeg har ikke det interiøret jeg drømmer om, det skaffer jeg meg når gutta er blitt så store at de ikke lenger kjører disse småbilene over alle møbler og når de ikke lenger søler som noen griser. Jeg lar barna få være barn. Stua vår er fullt av lekebiler, men det er helt ok. Det bor faktisk tre smågutter der. Tiden kommer tidsnok når disse er så store at jeg sitter hjemme igjen ensom. Da kan jeg sulle og dulle med interiør og lysfat og all pynt jeg kan ønske meg.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #23 Skrevet 14. februar 2014 For meg høres dette ikke normalt ut. Ingenting av dette har skjedd her hjemme. Har en rolig gutt og han har veldig rolige kompiser. De leker på rommet hans eller i gangen. Må rydde etter seg. Mat spiser vi på kjøkken, selvsagt kan de velte et melkeglass. Men ikke pga herjing. De trives godt her alle sammen, så jeg er ikke spesielt streng. Anonymous poster hash: f2a29...31c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #24 Skrevet 14. februar 2014 Ungene får selvsagt herje i fra seg på rommene sine, vi er mye ute, der de kan løpe nesten fritt. Det er ikke så plagsomt med leker og ting overalt, men man blir litt lei iblandt. Haha, noe galt med oppdragelsen? Hva skal jeg gjøre da? De får konsekvenser, de liker ikke at ting går i stykker eller at de mister ting. Kan ikke binde de fast heller. Da er det hvertfall noe galt. Vi har et åpent hjem der ungene også skal leve, men nå syns jeg de lever litt for mye, og mine ting må vike for dem. Selvsagt så betyr ikke matrielle ting noe, men å ha fine ting er faktisk gøy. Har med vilje valgt en billig sofa og billig bord, men er allikavel kjedelig når det får riper og sofaen merker.. Og det er fint å høre at jeg ikke er den eneste med uheldige barn med apekattendenser. Anonymous poster hash: 931dc...ef9
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #25 Skrevet 14. februar 2014 Bare et lite spørsmål : Hvorfor tillater dere at ungene får kjøre leikebilar på bordet og lager stygge riper? Anonymous poster hash: f2a29...31c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå