Gå til innhold

Trenger svar FORT

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hm, ikke meningen med uthevet skrift osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, ikke meningen med uthevet skrift osv...

9,4 kg. Gav henne ca 50 mg. 

Skrevet

Ibux er ikke ideelt å gi, foreslår du kjøper paracet stikkpiller i riktig vekt å har liggende i bakhånd. Litt pekefinger, men dette er noe alle bør ha i medisinskapet når man har barn. Ibux skal ikke gis til småbarn egentlig uten samråd med lege.

Ting man bør ha:

Paracet, nesedråper ( saltvanns pipetter), førstehjelps utstyr, alt fra kompresser til plaster ol. Øyeskylling er utrolig greit å ha. Salve mot kløe, sårsalve, sårrens.

Har du førstehjelpskurs på barn foresten? Hvis ikke ble du tar det også hør med lokale rødekors, de pleier kjøre kurs innimellm. Det finnes også en utrolig fin førstehjelps bok for foreldre som de selger for en rimelig penge.

Ikke for å fornærme. Dette er kun godt ment, jeg kjenner deg ikke, vi har alle vært ferske mødre. Hlsen veteranen som selv har vært grønnskolling. ;-)

Anonymous poster hash: 2a142...ede

Skrevet

Ibux er ikke ideelt å gi, foreslår du kjøper paracet stikkpiller i riktig vekt å har liggende i bakhånd. Litt pekefinger, men dette er noe alle bør ha i medisinskapet når man har barn. Ibux skal ikke gis til småbarn egentlig uten samråd med lege.

Ting man bør ha:

Paracet, nesedråper ( saltvanns pipetter), førstehjelps utstyr, alt fra kompresser til plaster ol. Øyeskylling er utrolig greit å ha. Salve mot kløe, sårsalve, sårrens.

Har du førstehjelpskurs på barn foresten? Hvis ikke ble du tar det også hør med lokale rødekors, de pleier kjøre kurs innimellm. Det finnes også en utrolig fin førstehjelps bok for foreldre som de selger for en rimelig penge.

Ikke for å fornærme. Dette er kun godt ment, jeg kjenner deg ikke, vi har alle vært ferske mødre. Hlsen veteranen som selv har vært grønnskolling. ;-)

Anonymous poster hash: 2a142...ede

hehe. Jeg hadde jo liksom paracet. Den ligger i skuff nr 2 på kjøkkenet. Men den var tom ! 

Jeg har vokst opp med at paracet og ibux er nøyaktig det samme ? Også tittet jeg litt på nettet og leste at det var flere som hadde gitt barn på året ibux fremfor paracet ved tannverk og lignenede, så noe krise tviler jeg på at skjer :)

Men ja, jeg burde gå til innkjøp av mer, for har ingen av de andre tingene du nevner. Nesespray lager jeg som regel selv..  Får kjøpe meg et førstehjelpsskrin :D

Skrevet

Ibux og paracet er to helt ulike legemidler som virker på ulik måte, men de brukes ofte mot samme symptomer. Har hun hatt tredagers feber? Tipper det er det. :)

Anonymous poster hash: d897b...508

Skrevet

Ibux og Paracet er ikke det samme. To ulike virkemidler. Ibux skal ikke gis til barn under ett år uten at en lege eller sykepleier har forordnet riktig dose. Her går det nemlig veldig nøyaktig på kilo. Paracet er det man alltid skal gi først, ved normale forhold. Og stikkpille aller helst, ikke tablett som man knuser. Ellers finnes det også smeltetabletter, men tror det er for litt større barn. Usikker der.

Den feberen er nok knyttet til et virus ditt barn allerede hadde før vaksinen. Jeg ville fulgt med på tempen, og gikk godt med væske. Hilsen sykepleier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...