Bustetroll Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Lillefrøken her har vært i rar form i hele dag. Ikke virket syk, men gråt i dag tidlig og ville ikke være alene, kun i armene mine. Dette er ikke likt henne. Men hun kan være sånn hvis hun blir vekket, er trøtt etc, så tenkte det var derfor.SÅ var i på helsestasjonen og tok 15 mnd vaksinen i dag, noe helsesøster sa hun IKKE ville reagere på. Kun i få tilfeller ville noen få feber og utslett mellom 1-14 dager etterpå (eller var det 8-14 dager?)Hun har vært veldig slapp i hele dag. Det er ikke likt henne.. Når vi kom hjem nå hadde hun plutselig 40,5 i feber.Det skal sies at hun har sittet med ulldressen i dunposen i hele dag, og jeg målte rett etter at jeg hadde kledd av henne. Målte på nytt 5 min etter hun hadde ligget uten klær i sofaen , da var det 40,3.. Er feberen så høy fordi hun bare har vært varm i neon timer nedi vogna?Eller er det bivirking av vaksine? Helsesøster sa jo at hun KKE ville reagere på denne vaksinen..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Hadde ringt legevakta fremfor å forhøre meg om hennes medisinske tilstand her. Anonymous poster hash: e0355...99b
Vinterlilje Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Merkelig at helsesøster sier at hun IKKE vil få bivirkninger. Mange barn opplever bivirkninger som feber, trøtthet, slapphet osv. etter vaksine. Det trenger ikke være bivirkning siden hun var litt utilpass tidligere, men det kan være det.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Min helsesøster sier at dersom barn får høyere feber enn 39 etter vaksine så skal man kontakte lege. Jeg hadde kontaktet legevakt om jeg var deg siden hun var utilpass tidligere i dag, og nå er høyfebril. Anonymous poster hash: 33164...024
Bustetroll Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2014 Min helsesøster sier at dersom barn får høyere feber enn 39 etter vaksine så skal man kontakte lege. Jeg hadde kontaktet legevakt om jeg var deg siden hun var utilpass tidligere i dag, og nå er høyfebril. Anonymous poster hash: 33164...024 skal ta feberen igjen nå om 5 min. Se om den er lik.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Lillefrøken her har vært i rar form i hele dag. Ikke virket syk, men gråt i dag tidlig og ville ikke være alene, kun i armene mine. Dette er ikke likt henne. Men hun kan være sånn hvis hun blir vekket, er trøtt etc, så tenkte det var derfor. SÅ var i på helsestasjonen og tok 15 mnd vaksinen i dag, noe helsesøster sa hun IKKE ville reagere på. Kun i få tilfeller ville noen få feber og utslett mellom 1-14 dager etterpå (eller var det 8-14 dager?) Hun har vært veldig slapp i hele dag. Det er ikke likt henne.. Når vi kom hjem nå hadde hun plutselig 40,5 i feber. Det skal sies at hun har sittet med ulldressen i dunposen i hele dag, og jeg målte rett etter at jeg hadde kledd av henne. Målte på nytt 5 min etter hun hadde ligget uten klær i sofaen , da var det 40,3.. Er feberen så høy fordi hun bare har vært varm i neon timer nedi vogna? Eller er det bivirking av vaksine? Helsesøster sa jo at hun KKE ville reagere på denne vaksinen.. Mitt barn havnet på sykehus etter den vaksinen, men vanligvis kommer reaksjonene noen dager etter når det gjelder den vaksinen. Mitt barn fikk symptomer på alt som ble vaksinert mot og vi opplevde skikkelig uttørking. Feberkramper, blå rundt munn og på hender, utslett, feber, oppkast, diaré osv. Helt forferdelig. Følg med henne, kjøl henne ned med våt klut i lysk, ansikt og under armer. Og en annen gang må du følge med henne når du har så masse på henne. Frisk eller ikke så må du sjekke temp når hun har så voldsomt "på seg". Anonymous poster hash: 7afad...301
Salomine Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Vesla mi fikk 15 mnd vaksinen nylig. Fikk beskjed om at prikker og evt hovne kjertler i halsen kunne komme først om 5-14 dager etterpå. Jeg spurte spesielt om dette og gjaldt feber, og svaret var ja. 40,5 er mye feber, og man skal etter hva jeg har fått opplyst, ikke få så høy feber av vaksine. Har du gitt Paracet? Mitt råd: Kontakt lege.
Bustetroll Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2014 nå har den sunket til 39,7 så litt av varmen var nok fordi hun kom direkte fra varm vogn. men er jo fortsatt høyt.. Hun var litt forkjhøla da hun tok vaksinen.. Helsesøster sa at siden hun ikke hadde feber (hadde ikke det da) og bare var litt snørrete gikk det greit å ta vaksinen
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 Jeg vil tro at hun brygget på noe før hun fikk vaksina. Men ring legevakta og rådføre deg. Anonymous poster hash: 96417...d71
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #10 Skrevet 13. februar 2014 Hvis hun har vært utilpass i hele dag feiler det henne sansynlig vis noe annet enn bivirkninger, men med såpass høy feber er det greit med en telefon til legen eller legevakta uansett om det er det ene eller det andre. Anonymous poster hash: 7cf38...223
Bustetroll Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 13. februar 2014 Merkelig at helsesøster sier at hun IKKE vil få bivirkninger. Mange barn opplever bivirkninger som feber, trøtthet, slapphet osv. etter vaksine. Det trenger ikke være bivirkning siden hun var litt utilpass tidligere, men det kan være det. jeg spurte klart og tydelig, om hun kunne reagere på vaksinen I DAG. Altså feber og gråt. Nei sa hun da. At noen fikk utslett og feber i ettertid en dag, men ikke I DAG. Hun informerte dårlig om første vaksinen også, og jeg fikk jo sjokk da jeg hadde PANIKKbaby på kvelden.. Derfor tenkte jeg at jeg skulle forsikre meg nå, siden denne vaksinen har ho jo ikke fått tidligere..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #12 Skrevet 13. februar 2014 Sånn du beskriver det så synes jeg det høres ut som hun var i ferd med å bli syk før hun fikk vaksinen. Det er helt vanlig å få reaksjoner på denne vaksinen, men kanskje ikke samme dag. Ved så høy feber så ville jeg uansett kontaktet lege. Anonymous poster hash: 9e07b...125
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #13 Skrevet 13. februar 2014 Ikke vanlig med bivirkninger så fort, har nok blitt syk rett i forkant! Anonymous poster hash: 7f1de...e66
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #14 Skrevet 13. februar 2014 Rareste jeg har hørt, mange får jo veldige bivirkninger av den vaksinen. Sønnen min fikk 40 i feber. Fikk febernedsettende, og det gikk ned Anonymous poster hash: 910c4...9f1
Bustetroll Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #15 Skrevet 13. februar 2014 Sånn du beskriver det så synes jeg det høres ut som hun var i ferd med å bli syk før hun fikk vaksinen. Det er helt vanlig å få reaksjoner på denne vaksinen, men kanskje ikke samme dag. Ved så høy feber så ville jeg uansett kontaktet lege. Anonymous poster hash: 9e07b...125 ja, har ringt legevakten. Hun ba meg bare se det an (Sjokk... Får man virkelig noen gang annen beskjed? ) Og passe på at hun ikke ble for varm. Jeg har ikke paracet da.. Er det NØDVENDIG å gi det? For da må jeg høre med huseier om de har.
Bustetroll Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #16 Skrevet 13. februar 2014 Vesla mi fikk 15 mnd vaksinen nylig. Fikk beskjed om at prikker og evt hovne kjertler i halsen kunne komme først om 5-14 dager etterpå. Jeg spurte spesielt om dette og gjaldt feber, og svaret var ja. 40,5 er mye feber, og man skal etter hva jeg har fått opplyst, ikke få så høy feber av vaksine. Har du gitt Paracet? Mitt råd: Kontakt lege. nei har ikke paracet.. Trodde jeg hadde men pakken i skuffen var visst tom.Er det nødvendig å gi? da spør jeg huseier om de har
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #17 Skrevet 13. februar 2014 Sånn du beskriver det så synes jeg det høres ut som hun var i ferd med å bli syk før hun fikk vaksinen. Det er helt vanlig å få reaksjoner på denne vaksinen, men kanskje ikke samme dag. Ved så høy feber så ville jeg uansett kontaktet lege. Anonymous poster hash: 9e07b...125 ja, har ringt legevakten. Hun ba meg bare se det an (Sjokk... Får man virkelig noen gang annen beskjed? ) Og passe på at hun ikke ble for varm. Jeg har ikke paracet da.. Er det NØDVENDIG å gi det? For da må jeg høre med huseier om de har. Nødvendig er det vel bare hvis feberen blir farlig høy, men i såfall så kontakter du jo legevakten igjen. Men om du har mulighet så ville jeg likevel skaffet paracet for å føle meg litt tryggere. Anonymous poster hash: 9e07b...125
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #18 Skrevet 13. februar 2014 Sånn du beskriver det så synes jeg det høres ut som hun var i ferd med å bli syk før hun fikk vaksinen. Det er helt vanlig å få reaksjoner på denne vaksinen, men kanskje ikke samme dag. Ved så høy feber så ville jeg uansett kontaktet lege. Anonymous poster hash: 9e07b...125 ja, har ringt legevakten. Hun ba meg bare se det an (Sjokk... Får man virkelig noen gang annen beskjed? ) Og passe på at hun ikke ble for varm. Jeg har ikke paracet da.. Er det NØDVENDIG å gi det? For da må jeg høre med huseier om de har. Du bør ha parasett eller tilsvarende tilpasset barnas vekt tilgjenglig, ja. Barn får noen ganger raskt høy feber. Når deg blir så høy at den paserer 40 er det fare for feberkramper som kan være farlig. Da bør de få febernedsettende. I tillegg er det jo veldig ubehaglig å ha så høy feber. Det er bedre for barnet å slippe. Anonymous poster hash: 7cf38...223
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 13. februar 2014 #19 Skrevet 13. februar 2014 Feberen stiger jo gjerne på kvelden, og plutselig våkner hun i natt med over 40 i feber og så har du ikke muligheten til å gi febernedsettende...så jeg ville definitivt skaffet paracet asap. Dessuten kan man få vondt i kroppen etter vaksine, og bli i generelt dårlig form, og da kan det være fint å få en paracet som kan hjelpe på formen. Min helsesøster anbefalte meg å gi paracet hvis barnet virket utilpass, selv om det ikke hadde feber, på dette grunnlaget.
Ugl@ ruger... Skrevet 13. februar 2014 #20 Skrevet 13. februar 2014 Lillefrøken her har vært i rar form i hele dag. Ikke virket syk, men gråt i dag tidlig og ville ikke være alene, kun i armene mine. Dette er ikke likt henne. Men hun kan være sånn hvis hun blir vekket, er trøtt etc, så tenkte det var derfor. SÅ var i på helsestasjonen og tok 15 mnd vaksinen i dag, noe helsesøster sa hun IKKE ville reagere på. Kun i få tilfeller ville noen få feber og utslett mellom 1-14 dager etterpå (eller var det 8-14 dager?) Hun har vært veldig slapp i hele dag. Det er ikke likt henne.. Når vi kom hjem nå hadde hun plutselig 40,5 i feber. Det skal sies at hun har sittet med ulldressen i dunposen i hele dag, og jeg målte rett etter at jeg hadde kledd av henne. Målte på nytt 5 min etter hun hadde ligget uten klær i sofaen , da var det 40,3.. Er feberen så høy fordi hun bare har vært varm i neon timer nedi vogna? Eller er det bivirking av vaksine? Helsesøster sa jo at hun KKE ville reagere på denne vaksinen.. Alle mine tre har reagert på den vaksinen synes jeg å huske. Feber, sutrete og slappe. Gi henne paracetamol hvis du ikke har gjort det og du kan rådføre deg med legevakt, men de vil nok si det samme.
Bustetroll Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #21 Skrevet 13. februar 2014 Lillefrøken her har vært i rar form i hele dag. Ikke virket syk, men gråt i dag tidlig og ville ikke være alene, kun i armene mine. Dette er ikke likt henne. Men hun kan være sånn hvis hun blir vekket, er trøtt etc, så tenkte det var derfor. SÅ var i på helsestasjonen og tok 15 mnd vaksinen i dag, noe helsesøster sa hun IKKE ville reagere på. Kun i få tilfeller ville noen få feber og utslett mellom 1-14 dager etterpå (eller var det 8-14 dager?) Hun har vært veldig slapp i hele dag. Det er ikke likt henne.. Når vi kom hjem nå hadde hun plutselig 40,5 i feber. Det skal sies at hun har sittet med ulldressen i dunposen i hele dag, og jeg målte rett etter at jeg hadde kledd av henne. Målte på nytt 5 min etter hun hadde ligget uten klær i sofaen , da var det 40,3.. Er feberen så høy fordi hun bare har vært varm i neon timer nedi vogna? Eller er det bivirking av vaksine? Helsesøster sa jo at hun KKE ville reagere på denne vaksinen.. Alle mine tre har reagert på den vaksinen synes jeg å huske. Feber, sutrete og slappe. Gi henne paracetamol hvis du ikke har gjort det og du kan rådføre deg med legevakt, men de vil nok si det samme. snakket med legevakt, de sa ingenting å å gi paracet. men nå har jeg fått 2 ibux av huseierne. Ikke at jeg skal gi henne så mye. Prøvde å legge henne, men hun ligger å småskjelver.. =/ får ha henne på fanget litt til.
Bustetroll Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #22 Skrevet 13. februar 2014 Feberen stiger jo gjerne på kvelden, og plutselig våkner hun i natt med over 40 i feber og så har du ikke muligheten til å gi febernedsettende...så jeg ville definitivt skaffet paracet asap. Dessuten kan man få vondt i kroppen etter vaksine, og bli i generelt dårlig form, og da kan det være fint å få en paracet som kan hjelpe på formen. Min helsesøster anbefalte meg å gi paracet hvis barnet virket utilpass, selv om det ikke hadde feber, på dette grunnlaget. har skaffet ibux, det er vel det samme som paracet?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #23 Skrevet 13. februar 2014 Feberen stiger jo gjerne på kvelden, og plutselig våkner hun i natt med over 40 i feber og så har du ikke muligheten til å gi febernedsettende...så jeg ville definitivt skaffet paracet asap. Dessuten kan man få vondt i kroppen etter vaksine, og bli i generelt dårlig form, og da kan det være fint å få en paracet som kan hjelpe på formen. Min helsesøster anbefalte meg å gi paracet hvis barnet virket utilpass, selv om det ikke hadde feber, på dette grunnlaget. har skaffet ibux, det er vel det samme som paracet? Er det beregnet for barn? For du kan ikke bare gi en vanlig Ibux til et lite barn! Heller ikke Paracet uten videre, det må kø være tilpasset vekt! Anonymous poster hash: 14aef...8e9
Bustetroll Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #24 Skrevet 13. februar 2014 Feberen stiger jo gjerne på kvelden, og plutselig våkner hun i natt med over 40 i feber og så har du ikke muligheten til å gi febernedsettende...så jeg ville definitivt skaffet paracet asap. Dessuten kan man få vondt i kroppen etter vaksine, og bli i generelt dårlig form, og da kan det være fint å få en paracet som kan hjelpe på formen. Min helsesøster anbefalte meg å gi paracet hvis barnet virket utilpass, selv om det ikke hadde feber, på dette grunnlaget.har skaffet ibux, det er vel det samme som paracet? Er det beregnet for barn? For du kan ikke bare gi en vanlig Ibux til et lite barn! Heller ikke Paracet uten videre, det må kø være tilpasset vekt! Anonymous poster hash: 14aef...8e9 Har jo ikke gitt henne en hel ibux da.. Har gitt henne paracet i tablettform fra hun varbaby. (dvs èn gang, men da var hun baby) og det sa helsesøster var helt greit. Gav henne 1/4 av en liten ibux (sånn rund) most sammen med litt grøt. Nå sover hun søtt i sengen sin så håper vi at formen er bedre når hun våkner
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 13. februar 2014 #25 Skrevet 13. februar 2014 Hvilken styrke var det på tabletten da? Og hvor mye veier hun? http://www.felleskatalogen.no/medisin/ibux-weifa-559957 Tabletter: Barn <40 kg: 0-10 kg: Dosering etter legens vurdering. 10-20 kg: 100 mg inntil 4 ganger i døgnet. 20-40 kg: 200 mg inntil 4 ganger i døgnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå