Gå til innhold

Hvis du hadde blitt gravid nå. Hadde du vurdert abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort det selv om alderen sier at det ikke blir flere for min del 😊

Anonymous poster hash: 4d10b...d55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. For gammel, ikke motivert og store sjanser for ekstremprematurt barn. 

Skrevet

Hadde ikke vurdert det, jeg hadde gjort det

Anonymous poster hash: 8a93b...df2

Skrevet

Jeg hadde tatt abort

Anonymous poster hash: 0f16c...1ce

Skrevet

Hadde nok vurdert det da jeg har blitt sterkt advart mot å utsette kroppen for flere svangerskap.

Men hadde nok ikke gjennomført det siden jeg inners inne ønsker flere barn - mot all fornuft ;)

Heldigvis sørger vi for å ikke komme i den situasjonen.

Skrevet

Nei, men eg hadde sett veldig mørkt på det. Har to under 2 år no..

Skrevet

Jeg håper for Guds skyld at jeg ikke blir gravid nå for det kunne ikke passet dårligere med tre små barn og et skrantende forhold. Jeg mener i utgangspunktet at jeg aldri kunne ha tatt abort, men om jeg hadde blitt gravid nå, så måtte jeg seriøst ha vurdert det...

Krysser fingrene for at spiralen gjør jobben sin.

Anonymous poster hash: 55d86...cbb

Skrevet

Det er fælt å si det men ja jeg hadde nok i det minste tenkt tanken.

Akkurat når har jeg nok med å være student og alenemamma føler jeg.

Hadde verken hatt stor nok leilighet eller økonomi til det heller nå.

Anonymous poster hash: 5b179...e9e
Skrevet

Jeg er ekstremt imot abort

Men nå min situasjon hadde jeg tatt abort :(

Tenk at jeg sier det :(

Anonymous poster hash: 25ec3...dc6

Skrevet

Nei, ønsker meg barn :)

Det måtte svært spesielle grunner til for at jeg skulle tatt abort.

Anonymous poster hash: b50fb...9a1
Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

Hadde tatt seg ut med en dobbel graviditet. Hvis jeg ender opp som gravid like etter fødsel er jeg veldig sikker på at jeg vil vurdere abort. Satser på at det ikke skjer.

Skrevet

Nja. Antageligvis ikke. Selv om det inntil videre passer dårlig økonomisk.

Men håper å bli gravid i løpet av året da, om det ser lysere ut for økonomien(dvs jeg får fast jobb)

Anonymous poster hash: e49c7...511
Skrevet

Jeg hadde vurdert det, men vet godt at det ikke hadde vært noe jeg kunne gjort. Hadde ikke klart det.

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempelykkelig- vi er prøvere nå

Skrevet

Aldri, det hadde passet utrolig dårlig å bli gravid nå, men jeg kunne aldri levd med tanken på at jeg selv hadde fjernet mitt eget barn fra å få leve.

Om situasjonen var meget spesiell, at jeg hadde blitt voldtatt eller lignende, hadde jeg nok vurdert det. Men til syvende og sist tror jeg faktisk ikke jeg kunne klart å gjennomføre det.

Skrevet

Ja det hadde jeg absolutt vurdert veldig sterkt.

Har kronisk sykdom, har et barn med utfordringer gjennom atferd og et med utfordringer gjennom fysikk. + en mann som pendler og er borte i ukene og noen ganger mer.

Bruker prevensjon og prøver selvfølgelig å unngå det. Glemmer ikke prevensjon heller pga jeg tar det sammen med andre medisiner. Det er sviktende prevensjon om jeg blir gravid.

Skrevet

Jeg hadde vurdert det. Men har akkurat satt inn p-stav så håper og tror ikke jeg kommer i den situasjonen, i hvert fall ikke de neste tre årene.

Ønsker virkelig ikke å ta abort, valget var enkelt da jeg ble gravid med nummer to. Jeg beholdt og angrer ikke. Men har mer enn nok med to små barn. Vi ha ikke økonomi eller plass til flere, er allerede på grensa nå som jeg studerer.

Anonymous poster hash: 1e1d1...705

Skrevet

Nei, et barn nr 3 er ønsket. Planen er å få normal bmi først men

Skrevet

Abort er ikke noe for meg. Vi hadde fint hatt kapasitet til et barn til og mannen vil veldig gjerne ha flere, men jeg har ikke lyst på flere svangerskap slik at jeg planlegger det.

Skrevet

Jeg hadde nok tatt abort. Mannen er helt klar på at vi kan ikke få flere akkurat nå, og jeg er dessverre enig. Men det hadde fortsatt ikke vært bare bare for meg å gjort det. Så jeg går selvfølgelig på prevansjon for å unngå det.

Men skulle uhellet være ute så ser jeg selv at vi verken har kapasitet eller økonomi til en tredje der vi er nå. Vi ønsker oss 3 med tiden, men nå hadde det ikke gått uten å gå på bekostning av de to barna vi alt har.

Skrevet

Jeg hadde vært helt nødt til å vurdere det, fordi jeg er psykisk syk og uføretrygdet. Jeg har ett barn, har ikke kapasitet til mer, og er avhengig av hjelp for å ta vare på det barnet jeg har.

Det hadde vært en veldig vanskelig avgjørelse, for alt i meg stritter imot ved tanken på å gjøre noe sånt. Jeg kan ikke si sikkert hva jeg hadde landet på, men det er vel ingen tvil om hva det fornuftige hadde vært.

Men nå er mannen sterilisert, så forhåpentligvis slipper vi det dillemmaet.

Anonymous poster hash: ea5a7...c33
Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg hadde tenkt tanken, men hadde ikke klart å gjort det.

Ønsker meg ikke flere barn, i hvertfall ikke før om mange år.

Skrevet

Jeg hadde beholdt. :)

... Men sansynligheten for det er minimal, da jeg er singel og ikke dater!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...