Gjest MammaTilKidsa Skrevet 12. februar 2014 #26 Skrevet 12. februar 2014 (endret) Som tuller om egen graviditet, er imot abort og generelt har fantastiske meninger? :-) RH, ønsker deg lykke til med utdannelsen du skal starte på til høsten.. Anonymous poster hash: c0c63...9bc Er det slik at jordmødre ikke kan være imot abort? Jeg skjønner ikke at dette er et argument engang. http://www.jordmorforeningen.no/tj/Tidsskrift-for-jordmoedre/Tema/2005/Abort-og-reservasjonsrett/Abort-et-etisk-dilemma-ogsaa-for-jordmoedre Anonymous poster hash: 87a03...ef1 Jeg ser fremdeles ikke at det er slik at jordmødre ikke kan være imot abort? Jeg skjønner ikke hvor du vil med denne linken. Alle helsearbeidere kan være imot abort. Spørsmålet er bare om de kan reservere seg eller ikke, og så vidt jeg vet så kan jordmødre reservere seg fra å assistere ved inngrepet. Som lege, jordmor og andre ansatte i offentlig helsevesen, eller på offentlig finansiering, har du tatt på deg oppgavene innen for det vi anser som allmenne, medisinske rettigheter og tjenester for [/size]hele befolkningen. Hvis du, av samvittighetsgrunner, ikke ser deg i stand til å oppfylle disse rettighetene eller tilby tjenestene, må du finne deg annet arbeid. Så enkelt er det. Punktum.[/size] Anonymous poster hash: 87a03...ef1 Er dette din egenkomponerte 'lov"? Da har du isåfall oversett et stort punkt i denne debatten. Nemlig at gynekologer og jordmødre kan reservere seg fra å utføre og assistere ved abort. http://legeforeningen.no/lokal/troms/Skalpellen/Fortsatt-reservasjonrett/ Forresten, hva betyr . Punktum.? Endret 12. februar 2014 av Ejlis81
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #27 Skrevet 12. februar 2014 Som tuller om egen graviditet, er imot abort og generelt har fantastiske meninger? :-) RH, ønsker deg lykke til med utdannelsen du skal starte på til høsten.. Anonymous poster hash: c0c63...9bc Er det slik at jordmødre ikke kan være imot abort? Jeg skjønner ikke at dette er et argument engang. http://www.jordmorforeningen.no/tj/Tidsskrift-for-jordmoedre/Tema/2005/Abort-og-reservasjonsrett/Abort-et-etisk-dilemma-ogsaa-for-jordmoedre Anonymous poster hash: 87a03...ef1 Jeg ser fremdeles ikke at det er slik at jordmødre ikke kan være imot abort? Jeg skjønner ikke hvor du vil med denne linken. Alle helsearbeidere kan være imot abort. Spørsmålet er bare om de kan reservere seg eller ikke, og så vidt jeg vet så kan jordmødre reservere seg fra å assistere ved inngrepet. Som lege, jordmor og andre ansatte i offentlig helsevesen, eller på offentlig finansiering, har du tatt på deg oppgavene innen for det vi anser som allmenne, medisinske rettigheter og tjenester for [/size]hele befolkningen. Hvis du, av samvittighetsgrunner, ikke ser deg i stand til å oppfylle disse rettighetene eller tilby tjenestene, må du finne deg annet arbeid. Så enkelt er det. Punktum.[/size] Anonymous poster hash: 87a03...ef1 Er dette din egenkomponerte 'lov"? Da har du isåfall oversett et stort punkt i denne debatten. Nemlig at gynekologer og jordmødre kan reservere seg fra å utføre og assistere ved abort. http://legeforeningen.no/lokal/troms/Skalpellen/Fortsatt-reservasjonrett/ Forresten, hva betyr . Punktum.? Kan ikke se at jeg har linket til en lov, dette er en mening; hvis du føler behov for å reservere deg imot arbeidsoppgaver som hører inn under yrket kanskje du burde ha utdannet deg til noe annet. Det er ikke en menneskerett å arbeide innen helsevesenet: Så jeg er i mot reservasjonsretten! Anonymous poster hash: 87a03...ef1
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #28 Skrevet 13. februar 2014 Som tuller om egen graviditet, er imot abort og generelt har fantastiske meninger? :-) RH, ønsker deg lykke til med utdannelsen du skal starte på til høsten.. Anonymous poster hash: c0c63...9bc Er det slik at jordmødre ikke kan være imot abort? Jeg skjønner ikke at dette er et argument engang. http://www.jordmorforeningen.no/tj/Tidsskrift-for-jordmoedre/Tema/2005/Abort-og-reservasjonsrett/Abort-et-etisk-dilemma-ogsaa-for-jordmoedre Anonymous poster hash: 87a03...ef1 Jeg ser fremdeles ikke at det er slik at jordmødre ikke kan være imot abort? Jeg skjønner ikke hvor du vil med denne linken. Alle helsearbeidere kan være imot abort. Spørsmålet er bare om de kan reservere seg eller ikke, og så vidt jeg vet så kan jordmødre reservere seg fra å assistere ved inngrepet. Som lege, jordmor og andre ansatte i offentlig helsevesen, eller på offentlig finansiering, har du tatt på deg oppgavene innen for det vi anser som allmenne, medisinske rettigheter og tjenester for [/size]hele befolkningen. Hvis du, av samvittighetsgrunner, ikke ser deg i stand til å oppfylle disse rettighetene eller tilby tjenestene, må du finne deg annet arbeid. Så enkelt er det. Punktum.[/size] Anonymous poster hash: 87a03...ef1 Er dette din egenkomponerte 'lov"? Da har du isåfall oversett et stort punkt i denne debatten. Nemlig at gynekologer og jordmødre kan reservere seg fra å utføre og assistere ved abort.http://legeforeningen.no/lokal/troms/Skalpellen/Fortsatt-reservasjonrett/Forresten, hva betyr . Punktum.? Kan ikke se at jeg har linket til en lov, dette er en mening; hvis du føler behov for å reservere deg imot arbeidsoppgaver som hører inn under yrket kanskje du burde ha utdannet deg til noe annet. Det er ikke en menneskerett å arbeide innen helsevesenet: Så jeg er i mot reservasjonsretten! Anonymous poster hash: Æsj 87a03...ef1 Din mening er uinteressant og nokså intetsigende. Du kommer med sitater som om du prøver å lene deg opp etter, men saken er at siden abortloven ble innført så har gynekologer kunnet reservere seg, og etterhvert også jordmødre. Heldigvis er det ikke slike som deg som forvalter og håndterer etiske problemstillinger, men en oppegående legeforening som ser at en abort for mange handler om å ta liv. For disse er livet hellig, også fra unnfangelse og det synes jeg man må respektere så lenge kvinnens rettigheter ivaretas. Å kneble en yrkesgruppe bare fordi man er irritert, er prinsipprytter eller rett og slett fordi man ikke ønsker at leger skal reflektere er ikke ok. Anonymous poster hash: dfbca...a63
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #29 Skrevet 13. februar 2014 Selvsagt, er ikke det som er viktig med en jordmor at: hun er rolig i en stresset situasjon, viser ellergir uttrykk for at hun har kontroll, kan jobben sin (å ta imot et barn). Anonymous poster hash: 431a2...851
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #30 Skrevet 13. februar 2014 Nei Anonymous poster hash: b2937...72a
chillaot Skrevet 13. februar 2014 #31 Skrevet 13. februar 2014 For å være helt ærlig så tror jeg ikke at jeg hadde hatt noe i mot å ha Rannveig som jordmor dersom hun klarer å gjennomføre VGS, sykepleien, og jordmorutdanningen. Jeg vil tro at et slik studieløp vil forandre og gjøre henne både rustet og moden til oppgaven til tross for hvordan hun fremstår til dags dato gjennom sin blogg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå