Gå til innhold

Ville dere hatt ei sånn ei som jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tuller om egen graviditet, er imot abort og generelt har fantastiske meninger? :-)

RH, ønsker deg lykke til med utdannelsen du skal starte på til høsten.. 

Anonymous poster hash: c0c63...9bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil helst ha ei som i det minste har fullført videregående og så langt er hun langt unna det.......

Anonymous poster hash: 7b47b...e5c
Skrevet

For det første er hun alt for dum til å i det hele tatt komme seg gjennom videregående, so don't hold your breath ;) for det andre hadde hun aldri fått seg jobb på et sykehus med den google-historikken.

Anonymous poster hash: 432e0...8aa

Skrevet

Jeg tror dessverre ikke at hennes forhold kommer til å holde. Det blir veldig vanskelig å gå sykepleien som alenemor, og enda verre å jobbe turnus. Jeg mener hun burde satse på en utdanning som egner seg for alenemødre. Og kanskje ikke så lang utdanning på høyere nivå. Et fagbrev hadde kanskje vært bedre.

Anonymous poster hash: 212b5...ad4

Skrevet

nei, jeg synes man bør være litt mer ydmyk og jordnær for å arbeide som det, noe hun ikke fremstiller seg som.

Anonymous poster hash: cc09b...609

Skrevet

? Aner ikke hvem dere snakker om, men kanskje vedkommende vil få reflektert litt under utdannelsen? Det tar tross alt noen år. 3 år sykepleier studiet, minst ett år praksis om det ikke var to år og så to år skole til.

Anonymous poster hash: 9a480...132

Skrevet

Jeg tenker det samme som #6. Man lærer nok veldig mye mer enn det som står i lærebøkene av å ta en slik utdanning. Og om en ikke gjør det så får en ikke jobb bare sånn uten videre.

Skrevet

Nå kreves det litt for å bli jordmor heldigvis, så ikke vær redd. Dama er for blåst til å klare hverken anatomien eller kravene for å komme igjennm hele sykepleier løpet engang"

Anonymous poster hash: 4627f...f62

Skrevet

Som tuller om egen graviditet, er imot abort og generelt har fantastiske meninger? :-)

RH, ønsker deg lykke til med utdannelsen du skal starte på til høsten..

Anonymous poster hash: c0c63...9bc

Til høsten? Hun må vel ta vgs først. Tror dessverre hun kommer til å gå på en smell. Både med forhold (og da som reell alenemor) og å kombinere dette med studier. Da må hun til og med hente og levere ungene i bhg selv. Blir nok en overgang for unge frøken Bottolfsen.

Anonymous poster hash: 6aefd...165

Skrevet

Jeg tror dessverre ikke at hennes forhold kommer til å holde. Det blir veldig vanskelig å gå sykepleien som alenemor, og enda verre å jobbe turnus. Jeg mener hun burde satse på en utdanning som egner seg for alenemødre. Og kanskje ikke så lang utdanning på høyere nivå. Et fagbrev hadde kanskje vært bedre.

Aner ikke hvem det er snakk om, men alt det andre du nevner her er bullshit. Min mor fullførte sykepleien og to videreutdanninger som alenemor. Gikk helt fint det. Når det kommer til arbeidstider, gir de fleste yrker nå til dags noe utfordring dersom man har en familie. Sånn er det bare, men det betyr ikke man ikke klarer finne løsninger på hvordan man skal gjøre ting.

Anonymous poster hash: 88cc4...35e

Skrevet

Jeg tror dessverre ikke at hennes forhold kommer til å holde. Det blir veldig vanskelig å gå sykepleien som alenemor, og enda verre å jobbe turnus. Jeg mener hun burde satse på en utdanning som egner seg for alenemødre. Og kanskje ikke så lang utdanning på høyere nivå. Et fagbrev hadde kanskje vært bedre.Anonymous poster hash: 212b5...ad4

Aner ikke hvem det er snakk om, men alt det andre du nevner her er bullshit. Min mor fullførte sykepleien og to videreutdanninger som alenemor. Gikk helt fint det. Når det kommer til arbeidstider, gir de fleste yrker nå til dags noe utfordring dersom man har en familie. Sånn er det bare, men det betyr ikke man ikke klarer finne løsninger på hvordan man skal gjøre ting. Anonymous poster hash: 88cc4...35e

Din mor var nok en vanlig oppegående kvinne. Hun det snakkes om her klarer ikke engang å levere og hente eget barn i barnehagen uten assistanse

Skrevet

Jeg tror dessverre ikke at hennes forhold kommer til å holde. Det blir veldig vanskelig å gå sykepleien som alenemor, og enda verre å jobbe turnus. Jeg mener hun burde satse på en utdanning som egner seg for alenemødre. Og kanskje ikke så lang utdanning på høyere nivå. Et fagbrev hadde kanskje vært bedre.Anonymous poster hash: 212b5...ad4

Aner ikke hvem det er snakk om, men alt det andre du nevner her er bullshit. Min mor fullførte sykepleien og to videreutdanninger som alenemor. Gikk helt fint det. Når det kommer til arbeidstider, gir de fleste yrker nå til dags noe utfordring dersom man har en familie. Sånn er det bare, men det betyr ikke man ikke klarer finne løsninger på hvordan man skal gjøre ting. Anonymous poster hash: 88cc4...35e

Din mor var nok en vanlig oppegående kvinne. Hun det snakkes om her klarer ikke engang å levere og hente eget barn i barnehagen uten assistanse

Skrevet

Litt smålig og barnslig å diskutere et menneske halvparten av dere tydeligvis vet hvem er her inne eller?

Anonymous poster hash: 2e2e1...997

Skrevet

Så slemme dere er! Dette er jo ren mobbing!

Skrevet

å komme inn på videreutdanningen for å bli jordmor kreves spesielle egenskaper, modenhet og egnethet. Hvis hun er slik hun fremstiller seg så er hun nok ikke egnet til å komme inn på videreutdanningen for å bli jordmor uansett.

Anonymous poster hash: dddf6...418

Skrevet

hvorfor er det mobbing å si at man ikke vil ha denne personen som JM?

Skrevet

Dere sier vel ikke akkurat bare at dere ikke ville hatt henne til jm..

Skrevet

Dere sier vel ikke akkurat bare at dere ikke ville hatt henne til jm..

jeg kan ikke svare for de andre, men det var jeg som skrev at hun ikke fremstilte seg ydmyk og jordnær gjennom bloggen. Føler ikke det er å trå over streken. Vet ingenting om henne irl, men basert på bloggingen får jeg dette inntrykket. Hva annet jeg mener kan jeg godt holde for meg selv..

Skrevet

Aner ikke hvem det er snakk om, men alt det andre du nevner her er bullshit. Min mor fullførte sykepleien og to videreutdanninger som alenemor. Gikk helt fint det. Når det kommer til arbeidstider, gir de fleste yrker nå til dags noe utfordring dersom man har en familie. Sånn er det bare, men det betyr ikke man ikke klarer finne løsninger på hvordan man skal gjøre ting.

Anonymous poster hash: 88cc4...35e

Det er ikke bullshit. Det er vanskelig! Det kan hende det var vanskelig for din mor også, men jeg sa ikke umulig. Og det er ikke sånn at det er en regel at man ikke klarer det som alenemor, men kanskje heller et unntak. Jeg vet ikke hvordan studiet var lagt opp den gangen din mor tok det, men i dag er det flere lengre praksisperioder hvor man følger turnus, i tillegg er det stort sett turnus når man begynner i yrkeslivet. Mente det helt oppriktig at denne damen det er snakk om burde velge et yrke som er forenlig med hverdagen som alenemor.

Er du en av de som ellers argumentere mot statistikk fordi du kjenner en eller to personer som har bevist at statistikken "tar feil"?

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Som tuller om egen graviditet, er imot abort og generelt har fantastiske meninger? :-) RH, ønsker deg lykke til med utdannelsen du skal starte på til høsten..  Anonymous poster hash: c0c63...9bc

Er det slik at jordmødre ikke kan være imot abort? Jeg skjønner ikke at dette er et argument engang.

Skrevet

Jeg ville aldri hatt henne som jordmor iallefall. Hadde ikke greid å ta henne seriøst, eller ar hun kunne ta vare på meg i en slil situasjon

Anonymous poster hash: a9882...c82

Skrevet

Som tuller om egen graviditet, er imot abort og generelt har fantastiske meninger? :-) RH, ønsker deg lykke til med utdannelsen du skal starte på til høsten..  Anonymous poster hash: c0c63...9bc

Er det slik at jordmødre ikke kan være imot abort? Jeg skjønner ikke at dette er et argument engang.

http://www.jordmorforeningen.no/tj/Tidsskrift-for-jordmoedre/Tema/2005/Abort-og-reservasjonsrett/Abort-et-etisk-dilemma-ogsaa-for-jordmoedre

Anonymous poster hash: 87a03...ef1

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet (endret)

Som tuller om egen graviditet, er imot abort og generelt har fantastiske meninger? :-) RH, ønsker deg lykke til med utdannelsen du skal starte på til høsten.. Anonymous poster hash: c0c63...9bc

http://www.jordmorforeningen.no/tj/Tidsskrift-for-jordmoedre/Tema/2005/Abort-og-reservasjonsrett/Abort-et-etisk-dilemma-ogsaa-for-jordmoedre Anonymous poster hash: 87a03...ef1
Jeg ser fremdeles ikke at det er slik at jordmødre ikke kan være imot abort? Jeg skjønner ikke hvor du vil med denne linken. Alle helsearbeidere kan være imot abort. Spørsmålet er bare om de kan reservere seg eller ikke, og så vidt jeg vet så kan jordmødre reservere seg fra å assistere ved inngrepet. Endret av Ejlis81
Skrevet

Som tuller om egen graviditet, er imot abort og generelt har fantastiske meninger? :-) RH, ønsker deg lykke til med utdannelsen du skal starte på til høsten.. Anonymous poster hash: c0c63...9bc

http://www.jordmorforeningen.no/tj/Tidsskrift-for-jordmoedre/Tema/2005/Abort-og-reservasjonsrett/Abort-et-etisk-dilemma-ogsaa-for-jordmoedre Anonymous poster hash: 87a03...ef1
Jeg ser fremdeles ikke at det er slik at jordmødre ikke kan være imot abort? Jeg skjønner ikke hvor du vil med denne linken. Alle helsearbeidere kan være imot abort. Spørsmålet er bare om de kan reservere seg eller ikke, og så vidt jeg vet så kan jordmødre reservere seg fra å assistere ved inngrepet.

Som lege, jordmor og andre ansatte i offentlig helsevesen, eller på offentlig finansiering, har du tatt på deg oppgavene innen for det vi anser som allmenne, medisinske rettigheter og tjenester for hele befolkningen. Hvis du, av samvittighetsgrunner, ikke ser deg i stand til å oppfylle disse rettighetene eller tilby tjenestene, må du finne deg annet arbeid. Så enkelt er det. Punktum.

Anonymous poster hash: 87a03...ef1

Skrevet

Jeg ble aldri vist brettet med jordmødre på vakt med oppfordring om å velge den jeg ville ha. Kanskje noe feil med de fødeavdelingene jeg har vært på? Hvis en person har kommet seg gjennom studium, praksisperioder og fått jobb, så må vel en fødende ta jordmoren imot. 

Å betegne en flere tydeligvis vet hvem er som dum, uvitende, ikke i stand til å fullføre videregående eller holde på kjæresten sin, på et offentlig nettforum er i hvert fall ikke godsinnet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...