Gå til innhold

Hva har du som er genialt i hjemmet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje vi kan få noen gode ideerav hverandre:)

Vi har vannkoker i springen på kjøkkenet. Dvs en egen "spring" ved siden av selve vannkrana hvor man kun får kokende vann. Bruker det heeele tiden, til kaffe, te, babymat, mme, når jeg kjapt trenger kokende vann i en kjele. Både jeg og mannen lo litt av denne saken da vi flyttet inn for tre år siden, men gjett om vi elsker den nå! Særlig etter at jenta ble født for to år siden har den vært uunnværlig.

Ellers er faktisk epledeler en smartoppfinnelse, alle spiser plutselig mye eple!

Anonymous poster hash: bddb0...4ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mest geniale i vårt hus er meg!

Skrevet

Skittentøysjakt fra badet og ned på vaskerommet. 

Anonymous poster hash: e9618...687
Skrevet

Vaskehjelp? :P

DVR opptakeren er genial og den kunne jeg nesten ikke klart meg uten.

Varmepumpa elsker jeg.

Vi har ikke så masse nymotens diggedarier, men får kanskje noen tips av å følge med på denne tråden :D

Skrevet

Vaskehjelp? :P

DVR opptakeren er genial og den kunne jeg nesten ikke klart meg uten.

Varmepumpa elsker jeg.

Vi har ikke så masse nymotens diggedarier, men får kanskje noen tips av å følge med på denne tråden :D

Ja vi har også et bord som det er plass til 6 stk rundt. Kan legge i klaffer slik at det blir plass til 8-10 stk til.

Skrevet

Mannen min!

Skrevet

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20104718/#/10116887

Dette spisebordet fra Ikea. Tar absolutt ingen plass til vanlig, drar det ut på gulvet og slår det ut når vi har gjester og har plutselig plass til 8 rundt bordet.

Helt enig, beste bordet, skuffene fra to sider er supre til servietter og lys, samt en tegneskuff til ungen, og så er det pent og bare 30 cm bredt om du slår ned begge klaffer.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Dette spisebordet fra Ikea. Tar absolutt ingen plass til vanlig, drar det ut på gulvet og slår det ut når vi har gjester og har plutselig plass til 8 rundt bordet.

Den var genial den.. Hadde det ikke vært for at svigerfar har laget et nydelig bord til oss, så hadde jeg vært rask med å kjøpe 2-3 slike bord å bruke istedenfor.. MEN, nå er det barnebursdager rundt hjørnet, siden vi ikke har plass til alle samtidig, har vi fordelt det på hele helger.. Men, neste år blir det en stor feiring pr unge, jeg skal kjøpe slikt bort og klappstoler! Så kan vi ha det stående uten at det tar plass, og bruke når det kommer mange folk!! :D Tusen takk for tips! :D

Her i huset har vi ikke så veeeeldig mye av smarte tips..

Eneste bidraget jeg har: Vi har et langt, smalt kott i andre etasjen, der inne har jeg smekket kroker i taket, også har jeg fjernet bena på 3 tørkestativ, festet de i tau, så de kan heises og senkes etter behov. Når jeg ikke tørker klær henger de helt inntil taket, så tar de ingen plass :D Var veldig kjekt, for da har vi ikke stua/kjøkken fullt av klesvask, vi har en snor på kjøkkenet, som vi trekker over hele kjøkkenet og fester i krok når vi har tøy som må tørke fort, ellers henges det inn på det kottet :D

Skrevet

Helt enig, beste bordet, skuffene fra to sider er supre til servietter og lys, samt en tegneskuff til ungen, og så er det pent og bare 30 cm bredt om du slår ned begge klaffer.

Har  forresten fått plass til elleve til juemiddag, hehe. Hjerterom og husrom og alt det der.

Skrevet

Ikke så veldig avansert, og ikke noe vi har, men når vi pusser opp kjøkkenet en gang har jeg et sterkt ønske om å få meg et skap til kjøkkenmaskina, der maskina står på et "bord" inni som man kan trekker ut og opp!!! Baker endel brød, og er rimelig lei av å bære og flytte rundt på det store, stygge droget!

Anonymous poster hash: 5039b...345
Skrevet

Ikke så veldig avansert, og ikke noe vi har, men når vi pusser opp kjøkkenet en gang har jeg et sterkt ønske om å få meg et skap til kjøkkenmaskina, der maskina står på et "bord" inni som man kan trekker ut og opp!!! Baker endel brød, og er rimelig lei av å bære og flytte rundt på det store, stygge droget!

Problemet med sånne er bare at de er ekstremt plasskrevende.. man bruker et helt skap til en maskin. Se på det som daglig styrketrening?

Anonymous poster hash: 09eda...21e

Skrevet

vi har masse lagringsplass, og en stor skyvedørsgarderobe i gangen! plass til både viner og sommer tøy (jakker sko osv ) rydder det bare bort i plastesker når det ikke er sesong :)

vi skal flytte... og det er nok det skapet jeg kommer til å savne mest :P

Anonymous poster hash: fe2aa...9f6
Skrevet

Problemet med sånne er bare at de er ekstremt plasskrevende.. man bruker et helt skap til en maskin. Se på det som daglig styrketrening?

Anonymous poster hash: 09eda...21e

He, he, kanskje det;-)

Men syns ikke de skapene er så ekstremt store, jeg, da, og ofrer uansett gladelig litt plass for å få kjøkkenmaskina ute av syne, samtidig som den er lettere tilgjengelig. Har vokst opp med et sånt hjemme, og der var det en skuff under bordet, også, med plass til endel ekstra ting og tang.

Skrevet

Den var genial den.. Hadde det ikke vært for at svigerfar har laget et nydelig bord til oss, så hadde jeg vært rask med å kjøpe 2-3 slike bord å bruke istedenfor.. MEN, nå er det barnebursdager rundt hjørnet, siden vi ikke har plass til alle samtidig, har vi fordelt det på hele helger.. Men, neste år blir det en stor feiring pr unge, jeg skal kjøpe slikt bort og klappstoler! Så kan vi ha det stående uten at det tar plass, og bruke når det kommer mange folk!! :D Tusen takk for tips! :D

Her i huset har vi ikke så veeeeldig mye av smarte tips..

Eneste bidraget jeg har: Vi har et langt, smalt kott i andre etasjen, der inne har jeg smekket kroker i taket, også har jeg fjernet bena på 3 tørkestativ, festet de i tau, så de kan heises og senkes etter behov. Når jeg ikke tørker klær henger de helt inntil taket, så tar de ingen plass :D Var veldig kjekt, for da har vi ikke stua/kjøkken fullt av klesvask, vi har en snor på kjøkkenet, som vi trekker over hele kjøkkenet og fester i krok når vi har tøy som må tørke fort, ellers henges det inn på det kottet :D

http://www.jula.no/torkestativ-for-tak-og-vegg-813150

http://www.interiordetalj.no/

Vi har det fra Jula på hytta, og to fra interiørdetalj hjemme - rett og slett bare helt genialt!

Anonymous poster hash: 00bf9...041

Skrevet

dolce gustoen min, jeg elsker latte! :D  raskt, godt og enkelt ;)

Skrevet

En slags støvsugerluke nede ved gulvet på kjøkkenet. Bare feier alt bort dit, trykker på knappen også SVUSJ er det borte. Genialt!

Anonymous poster hash: fb9dc...4a2

Skrevet

Robotarm 3000, den tar ut av oppvaskmaskinen for det hater jeg, den lager og middag noen ganger, pluss at den er veldig flink til og ta ut søppel :)

Skrevet

Jeg vil si nabon (som bor i underetg), ikke bare fyrer han som en villmann på denne tiden av vintern, så vi slipper å fyre i det hele tatt, men han tar jaggumeg all hagearbeidet om sommern også. Han mener det er hans hage og vi har skjøte på at det er vår, men han gir seg ikke og planter blomster, klipper gresset osv..

Ikke alltid det er like artig å ha naboen i vår hage om sommern, men han har fått høre det i et par år nå og jeg er lei av å diskutere. Men blir jo som en personlig gartner nesten..

Anonymous poster hash: 6b41b...499
Skrevet

En diger kjellerstue med tv, to sofaer, sengeplass til 4 stykker, masse hyller på veggene med kasser i.

Er så lykkelig for den kjellerstua, særlig nå som ungene begynner vokse til. Eldste er 13 år og har venner på besøk for å se film, spise snop, spille og ikke minst overnatte sikkert 3 av 4 helger. Der nede kan de romstere som de vil :)

Veldig glad for at vi har to bad og et klosett i tillegg også, med 4 barn og stadige gjester får man aldri nok doer....

Anonymous poster hash: 7324d...7bd
Gjest meg&mini
Skrevet

Oppvaskmaskin og vaskemaskin.

Haha, ikke mye genialt her akkurat!

Synes også fireåringen min er ganske genial til tider, som sier så masse morsomt:)

Skrevet

Sitter og vurderer å bytte ut det store spisestuebordet vårt med et sånn bord. Noe så genialt!

Skrevet

Nuppefjerneren min til 29,- :fnise:

Får helt nye gensere etter en omgang med nupperfjerneren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...