Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Vi pendler hver dag frem og tilbake ( ca 40 min) til skole/jobb. Jeg jobber, han studerer. Jeg har som oftest bilen siden jeg begynner tidligst, han sitter ofte på hjem eler tar bussen begge veiene. Nå er det sånn at han er med på fotballtrening to dager i uken og hockeytrening en dag i uka og det er gjerne seent på kvelden ( typ 22-23). Så insisterer han på å bruke bilen til treningene når vi er kommet hjem fra jobb og studier på ettermiddagen. Blir mye i bensinpenger når det er flere ganger i uka det er snakk om, og jeg nevnte for han at vi må bli flinkere å planlegge kjøring! I tillegg er jentungen på 5 år med på onsdagsrenn hver uke, så vi må kjøre dit også utenom jobb-kjøringen vi har. Bruker ca 3000 kr i bensin, ikke så ille mtp at vi bor nesten gratis her på landet. Nå hadde jeg fri idag da, og han valgte å ta buss til studier i morgest. Jeg kjørte ungen i bhg i morgest, og kjørte en tur i butikken for å handle litt. Butikken er ca 20 minutter unna. Han sendte mld istad og sa han kommer hjem kl 16. Jeg sa jeg har handlet, og da ble han dritasur fordi jeg ikke hadde latt bilen stå når han hadde vært så skinnhelig og tatt buss! Fikk masse mld om at jeg er så dårlig å spare, dårlig å planlegge osv, så nå blir det vel dårlig stemning når han kommer hjem. Typisk.. Han er snart utdannet økonom, kan nevnes! Anonymous poster hash: 5a481...2af
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 Synes egentlig han har grunn til å bli sur jeg. Du er på han med at det må spares, men til tross for at du har fri i dag, så bruker du bilen til butikk ol, kan ikke bruke buss du eller, eller bena? Anonymous poster hash: c8e8b...fc3
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Synes egentlig han har grunn til å bli sur jeg. Du er på han med at det må spares, men til tross for at du har fri i dag, så bruker du bilen til butikk ol, kan ikke bruke buss du eller, eller bena? Anonymous poster hash: c8e8b...fc3 Nå går det dessverre ikke busser etter kl 10, er i distriktet Eller det går vel, men ikke før om en times tid og da må man time det med en buss som går flere timer etterpå, tilbake. Når vi skal komme oss til/fra jobb er det greit med bussen. Var kanskje dumt av meg å bruke bilen, men trengte noen ingredienser idag vi ikke hadde. Bruker ellers ikke å kjøre unødig, utenom jobb. Dårlig planlegging bare. Jeg er høygravid, og det tar 20 min å KJØRE til butikken, da kan du vel tenke deg hvor langt det er å gå? Er snakk om mil. Jeg synes ikke han bør bli så sinna egentlig, siden han kjører mange ekstra turer flere dager i uka for treninga sin skyld. Har heller foreslått for han at jeg da tar bussen hjem fra jobb, han blir igjen etter studier og kjører hjem sent på kvelden slik at det kun blir to turer ila samme dag, ikke fire. Men det skjer jo ikke. Anonymous poster hash: 5a481...2af
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 Synes egentlig han har grunn til å bli sur jeg. Du er på han med at det må spares, men til tross for at du har fri i dag, så bruker du bilen til butikk ol, kan ikke bruke buss du eller, eller bena? Anonymous poster hash: c8e8b...fc3 Nå går det dessverre ikke busser etter kl 10, er i distriktet Eller det går vel, men ikke før om en times tid og da må man time det med en buss som går flere timer etterpå, tilbake. Når vi skal komme oss til/fra jobb er det greit med bussen. Var kanskje dumt av meg å bruke bilen, men trengte noen ingredienser idag vi ikke hadde. Bruker ellers ikke å kjøre unødig, utenom jobb. Dårlig planlegging bare. Jeg er høygravid, og det tar 20 min å KJØRE til butikken, da kan du vel tenke deg hvor langt det er å gå? Er snakk om mil. Jeg synes ikke han bør bli så sinna egentlig, siden han kjører mange ekstra turer flere dager i uka for treninga sin skyld. Har heller foreslått for han at jeg da tar bussen hjem fra jobb, han blir igjen etter studier og kjører hjem sent på kvelden slik at det kun blir to turer ila samme dag, ikke fire. Men det skjer jo ikke. Anonymous poster hash: 5a481...2af Ok forstår det da.. Men, forstår han ikke liker den ideen om å bli igjen etter studiet ol, dere er jo en familie, han vil vel ha tid med dere også, ikke sitte alene noen timer, så trene, komme hjem etter ungen er lagt osv.. Har han eventuelt noen av de han trener med som bor i nærheten, så de kan samkjøre? Så kunne det vært bedre alternativ, for da ville deres bil kun bli brukt annenhver uke eller noe. Vi har selv bodd 1,5 mil unna alt av butikker ol, og jeg hadde ikke førerkort, så om jeg trengte noe mellom busstidene, så var det bare å ta bena fatt, om man så var fødeklar.. Man må planlegge bedre når man er gravid, rett og slett. Anonymous poster hash: c8e8b...fc3
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #5 Skrevet 12. februar 2014 Tror ikke helt jeg forsto deg. Mannen tar buss/går og du kjører? Hvis bussen ikke går for deg hvordan kan mannen da ta bussen? Anonymous poster hash: fe282...95f
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #6 Skrevet 12. februar 2014 Hva med å skaffe seg en billigere bil? En el bil, eller diesel? Vi hadde en bensinsluker og byttet, merker godt de 1500kr i mnd man sparer.. Er han så idiot at han er langsur for en liten filleting, så ville jeg vært mer bekymret for det enn kjøring og penger Anonymous poster hash: 1a37c...c27
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #7 Skrevet 12. februar 2014 Hvorfor i himmelens navn er du sur for at han bruker bilen til trening? Du bør vel kanskje være glad han trener. Høres ut som du klager på at han bruker bilen, mens selv kan du bruke den når som helst. Kanskje du kan handle påvei hjem fra jobb neste gang? Da sparer du en ekstra tur. Synes dessverre du høres rimelig gnien ut. Anonymous poster hash: 1a523...802
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #8 Skrevet 12. februar 2014 Noe sier meg at dere ikke blir gamle sammen.... Anonymous poster hash: ed5e5...a4c
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #9 Skrevet 12. februar 2014 Hvorfor i himmelens navn er du sur for at han bruker bilen til trening? Du bør vel kanskje være glad han trener. Høres ut som du klager på at han bruker bilen, mens selv kan du bruke den når som helst. Kanskje du kan handle påvei hjem fra jobb neste gang? Da sparer du en ekstra tur. Synes dessverre du høres rimelig gnien ut. Anonymous poster hash: 1a523...802 Mmh, er ikke jeg som er gnien av oss to nei. Bilen vår sluker bensin dessverre. Jeg er heller ikke SUR for at han trener 3 dager i uka da. Jeg kjører heller ikke mye unødvendig, men akkurat idag gjorde jeg det. Handler stortsett alltid på vei hjem fra jobb, men idag hadde jeg jo fri, og handla ikke igår da kontoen var litt skrapa før lønna kom inn i morgest:) Bor et par stykker her han av og til sitter på med til den ene treninga, den andre typen treninga ikke. Kanskje vi må kjøpe oss en til bruktbil, eller bytte. Anonymous poster hash: 5a481...2af
ærlig talt Skrevet 12. februar 2014 #10 Skrevet 12. februar 2014 En bil på to voksne har vært grunn til flere krangler her i huset Vi var ikke veldig forståelsesfulle for at den andre måtte ha bilen en dag, og det ble ofte argumentasjonskrangling over hvem som trengte bilen mest.. Det virker ikke som om det er greia hos dere, men allikevel ser det ut som om det kan bli et frustrasjonsmoment for dere også. Du er høygravid! Og man skal være snill mot høygravide Mannen din synes vel det var urettferdig at han måtte kjøre buss og du kunne kjøre bilen. Kanskje er det urettferdig. Men, hvorfor skal du som høygravid gå eller ta buss til butikken (som ligger langt unna) når bilen er tilgjengelig? Om økonomien tillater det, skaff dere en billig bruktbil som ikke sluker bensin
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #11 Skrevet 12. februar 2014 Du kan bruke bilen, men ikke han. Skjønner godt at han blir sur jeg. Anonymous poster hash: d2e61...a5f
Salomine Skrevet 12. februar 2014 #12 Skrevet 12. februar 2014 Syns du var i din fulle rett til å bruke bilen jeg, høygravid som du er. Og du skulle handle noen ingredienser som du ikke hadde i hus. Går ut fra at mannen din mer enn gjerne spiser det du lager med disse ingrediensene når han kommer hjem. Han har vel en dårlig dag, der man irriterer seg over det meste, og så kom det endelig noe å få "kjefte litt" av. Men å være to voksne som skal ditt og datt, kanskje samtidig, bo langt fra butikk, jobb, barnehage osv, og ha kun en bil det er ikke lett å få til uten krangel, det vet jeg av egen erfaring. og ja bussforbindelse er ofte svært, svært dårlig på landet.
moa_tobias Skrevet 12. februar 2014 #13 Skrevet 12. februar 2014 Skjønner faktisk at han blir sur. Hvis det hadde vært omvendt, og det var min sambo som mente dette, hadde jeg vært snurt selv. Spesielt når du skriver at du hadde fri i dag og tok bilen for å gjøre ærend. Gir inntrykk av at du kan bruke bilen når du vil, men ikke han, for dere må spare på bensina. Det går an å spare inn på andre områder? Eller som du sier, kjøpe ny bil som bruker mindre bensin?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #14 Skrevet 12. februar 2014 eh...2 biler problemet løst. Anonymous poster hash: c6810...a91
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #15 Skrevet 12. februar 2014 Skjønner faktisk at han blir sur. Hvis det hadde vært omvendt, og det var min sambo som mente dette, hadde jeg vært snurt selv. Spesielt når du skriver at du hadde fri i dag og tok bilen for å gjøre ærend. Gir inntrykk av at du kan bruke bilen når du vil, men ikke han, for dere må spare på bensina. Det går an å spare inn på andre områder? Eller som du sier, kjøpe ny bil som bruker mindre bensin? Og hvis du var høygravid og hadde en mil eller mer til butikken, du hadde fri, bilen stod der, da hadde du selvfølgelig lagt ut og gått både til og fra butikken slik at din stakkars samboer ikke skulle bli snurt? Du hadde selvfølgelig ikke hatt noe imot å gå en mil- halvannen med fulle handlenett heller? Denne mannen ser jo bare sin egen nesetipp! Ja, har man avtaler om å begrense bilbruken så skal selvfølgelig begge to gjøre sitt beste for det. Men å være voksen og sprek mann og bli sur for at hans høygravide kone tar bilen for å handle inn mat til familien..... slike menn tenker ikke langt, ser ikke kona og har virkelig ikke snøring på hva en graviditet innebærer. Hvis HI hadde dratt ut på unødvendig shopping så hadde jeg forstått at mannen ble sur, men ikke så lenge det dreier seg om ting de faktisk trenger! Anonymous poster hash: 3a7aa...f58
Sint naken biltyv Skrevet 12. februar 2014 #16 Skrevet 12. februar 2014 Men hvis dere har så dårlig råd at dere ikke kan kjøre rundt i bilen deres, hvorfor får dere barn da?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #17 Skrevet 12. februar 2014 Jeg har vært der din mann er.. Jeg måtte gå et stykke pluss ta 2 busser til jobben mens han insisterte på å bruke bilen de 500 meterene han hadde til sin jobb... Hvorfor jeg ikke helst fikk bruke bilen??? Jo fordi han mente at jeg kjørte slik at det ble brukt så mye bensin...... Anonymous poster hash: 50150...d09
moa_tobias Skrevet 12. februar 2014 #18 Skrevet 12. februar 2014 Skjønner faktisk at han blir sur. Hvis det hadde vært omvendt, og det var min sambo som mente dette, hadde jeg vært snurt selv. Spesielt når du skriver at du hadde fri i dag og tok bilen for å gjøre ærend. Gir inntrykk av at du kan bruke bilen når du vil, men ikke han, for dere må spare på bensina. Det går an å spare inn på andre områder? Eller som du sier, kjøpe ny bil som bruker mindre bensin? Og hvis du var høygravid og hadde en mil eller mer til butikken, du hadde fri, bilen stod der, da hadde du selvfølgelig lagt ut og gått både til og fra butikken slik at din stakkars samboer ikke skulle bli snurt? Du hadde selvfølgelig ikke hatt noe imot å gå en mil- halvannen med fulle handlenett heller? Denne mannen ser jo bare sin egen nesetipp! Ja, har man avtaler om å begrense bilbruken så skal selvfølgelig begge to gjøre sitt beste for det. Men å være voksen og sprek mann og bli sur for at hans høygravide kone tar bilen for å handle inn mat til familien..... slike menn tenker ikke langt, ser ikke kona og har virkelig ikke snøring på hva en graviditet innebærer. Hvis HI hadde dratt ut på unødvendig shopping så hadde jeg forstått at mannen ble sur, men ikke så lenge det dreier seg om ting de faktisk trenger! Anonymous poster hash: 3a7aa...f58 Handler ikke om det, men om at det skal være likt! Hun bruker bilen til sine formål og han til sine formål. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #19 Skrevet 12. februar 2014 Skjønner faktisk at han blir sur. Hvis det hadde vært omvendt, og det var min sambo som mente dette, hadde jeg vært snurt selv. Spesielt når du skriver at du hadde fri i dag og tok bilen for å gjøre ærend. Gir inntrykk av at du kan bruke bilen når du vil, men ikke han, for dere må spare på bensina. Det går an å spare inn på andre områder? Eller som du sier, kjøpe ny bil som bruker mindre bensin? Og hvis du var høygravid og hadde en mil eller mer til butikken, du hadde fri, bilen stod der, da hadde du selvfølgelig lagt ut og gått både til og fra butikken slik at din stakkars samboer ikke skulle bli snurt? Du hadde selvfølgelig ikke hatt noe imot å gå en mil- halvannen med fulle handlenett heller? Denne mannen ser jo bare sin egen nesetipp! Ja, har man avtaler om å begrense bilbruken så skal selvfølgelig begge to gjøre sitt beste for det. Men å være voksen og sprek mann og bli sur for at hans høygravide kone tar bilen for å handle inn mat til familien..... slike menn tenker ikke langt, ser ikke kona og har virkelig ikke snøring på hva en graviditet innebærer. Hvis HI hadde dratt ut på unødvendig shopping så hadde jeg forstått at mannen ble sur, men ikke så lenge det dreier seg om ting de faktisk trenger! Anonymous poster hash: 3a7aa...f58 Høygravid eller ei, jeg hadde ikke nektet mannen å bruke bilen for så å bruke den selv! Anonymous poster hash: d2e61...a5f
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #20 Skrevet 12. februar 2014 Handler ikke om det, men om at det skal være likt! Hun bruker bilen til sine formål og han til sine formål. Enkelt og greit. Så at HI brukte bilen som høygravid for å handle inn til familien - ikke for seg selv - betyr ikke noe. Du ville selvfølgelig latt bilen stå og bruke flere timer for å gå avstanden og bære tungt tilbake igjen - som høygravid.... fordi likt skal være likt. Jaja, ditt valg Anonymous poster hash: 3a7aa...f58
moa_tobias Skrevet 12. februar 2014 #21 Skrevet 12. februar 2014 Handler ikke om det, men om at det skal være likt! Hun bruker bilen til sine formål og han til sine formål. Enkelt og greit. Så at HI brukte bilen som høygravid for å handle inn til familien - ikke for seg selv - betyr ikke noe. Du ville selvfølgelig latt bilen stå og bruke flere timer for å gå avstanden og bære tungt tilbake igjen - som høygravid.... fordi likt skal være likt. Jaja, ditt valg Anonymous poster hash: 3a7aa...f58 I kverrulerende humør? Har ikke sagt at hun ikke skulle bruke bilen! Har sagt at hun heller bør la sambo bruke bilen til trening om han har behov for det.. En smule forskjell:)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #22 Skrevet 12. februar 2014 Handler ikke om det, men om at det skal være likt! Hun bruker bilen til sine formål og han til sine formål. Enkelt og greit. Så at HI brukte bilen som høygravid for å handle inn til familien - ikke for seg selv - betyr ikke noe. Du ville selvfølgelig latt bilen stå og bruke flere timer for å gå avstanden og bære tungt tilbake igjen - som høygravid.... fordi likt skal være likt. Jaja, ditt valg Anonymous poster hash: 3a7aa...f58 Guri malla så dum da. Det er vel ingen som sier at hun skal gå flere mil for å handle i butikken? Men begge bør kunne bruke bilen. Leder lager jo problemer for ingenting. Anonymous poster hash: d2e61...a5f
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #23 Skrevet 12. februar 2014 Er ikke bilen begge sin? Han har vel like mye rett til å bruke den, uten å måtte spørre om lov? Du som holder pisken i forholdet skjønner jeg La han få kjøre til trening. Anonymous poster hash: e39f9...41a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #24 Skrevet 12. februar 2014 Om jeg som høygravid måtte ta bussen for å handle mat og bilen likevel sto der, ja da hadde jeg ikke handlet mat. Dete bør helt klart få dere en billigere bil, helst to biler. Mannen bør jo kunne bruke bilen når han skal på trening og ikke kan sitte på med andre. For noen år siden var vi i den klemma. Jeg måtte kjøre buss "Oslo rundt" for å få hentet barnet hos dagmamma mens mannen kjørte bilen og leverte. Jeg ble syk av stresset med å rekke buss, bytte buss og kjøre buss i rushen md barnevogn. Så begynte barnet i barnehage. Jeg rakk rett og slett ikke å hente siden jeg kjørte kollektivt og leverte jeg rakk jeg ikke jobben. Så da endte det med at vi hadde to biler frem til mannes arbeid flyttet i nye lokaler i sentrum. Da ble det for dyrt for han og kjøre bil (parkering kostet 4-500 kr dagen) og da solgte vi den ene bilen. S nå kjører han kollektivt mens jeg kjører bil. Anonymous poster hash: fe7ec...c4b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #25 Skrevet 12. februar 2014 Synes dere begge er urimelige her gitt. Du bruker bilen til og fra jobb, butikk og bhg. Og i tillegg er høygravid. Helt greit. Tomlene opp for at samboern din bruke buss til skole. Og at han de 3-4 gangene i uken trener fint kan bruke bilen da han får spart mer tid. Om han har treningskompis kan de bytte på å kjøre. Men det er nå slikt med bilen. Bruk den kun når dere må. Dere trenger vel ikke å bruke den hver eneste dag, eller? Nei, det er deres begge bil og begge kan bruke den så mye dere vil. Ja, bensin er dyrt, billigere med diesel enda billigere med EL Fine biler som har kommet også. Hva med å finne andre steder å spare inn på? Anonymous poster hash: cee09...680
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå