Gå til innhold

Noen som vil donere 50 kr til en fattig familie før helga?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil helst ikke legge ut kontonr her, men legg gjerne med et nick så skal jeg sende det på pm :-)

 

Anonymous poster hash: 6edbe...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempehyggelig at dere vil hjelpe, men maten er i orden nå for helga iallefall:-) hvis dere likevel vil gi noe de kan ha til lommepenger, så skal jeg ikke si nei! Kjekt for barna iallefall.. HI

 

Anonymous poster hash: 6edbe...26c

 

Legg ut kontonummer eller paypal eller nicket ditt så man kan kontakte deg på pm :)

 

Anonymous poster hash: 1ba5a...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepengene blir ikke betalt pga manglede lønnsopplysninger fra arbeidsgiver, og når de endelig fant ut at de kunne klare få det til på annet vis, så ble de underbemannet slik at de måtte utvide behandlingstiden! Tragisk :-(

 

Anonymous poster hash: 6edbe...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykepengene blir ikke betalt pga manglede lønnsopplysninger fra arbeidsgiver, og når de endelig fant ut at de kunne klare få det til på annet vis, så ble de underbemannet slik at de måtte utvide behandlingstiden! Tragisk :-(

 

Anonymous poster hash: 6edbe...26c

Men da vet nav hvor feilen ligger og at hun har krav på sykepenger, og da betaler de gjerne ut et forskudd i "nødhjelp" som de trekker fra utbetalingen når den endelig kommer.

 

Det samme skjedde med meg nemlig, og da jeg snakket med damen hos nav på telefonen spurte hun om jeg klarte meg til over helgen eller om hun skulle sette inn litt penger til meg med en gang. Siden jeg har en mann og enda litt penger på sparekontoen trengte jeg ingen penger, men nav skal ikke la en barnefamilie gå en uke uten 50 øre på kontoen altså, da har hun krav på nødhjelp.

 

Ville gått videre med dette var jeg henne, klagd, høyere opp i systemet.

 

Anonymous poster hash: f6903...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke nødbetaling da jeg var i samme klemme. "Selg tven din, så får du 200 kr da vettu", fikk jeg beskjed om.

 

Sykepengene ble utbetalt 3,5mnd senere..nesten 4mnd uten penger, husleie, strøm, regninger, og en unge på rett over året. Fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Bor i Hedmark! Nå fikk jeg snakket med ei veldig hyggelig dame på Arbeideren, så da ordner det seg med mat i helgen og frem til de får pengene fra nav :-D lettet!!

 

Anonymous poster hash: 6edbe...26c

 

Dere kan også høre med hjelp oss å hjelpe, eller du kan kontakte meg her inne, jeg formidler info til både hjelp oss å hjelpe og en hjertevenn øss i mellom her, samtidig driver jeg "arvesentralen", så om det er annet enn mat som er behov, så kan jeg være behjelpelig med å anskaffe alt av klær, sko, muligens møbler osv :)

Som sakt, bare ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit også med å få sykepenger for noen år siden. I min fortvilelse begynte jeg å grine når jeg snakket med de på telefonen! Gjett om de fikk fortgang på ting da, gikk ikke mangen dagene før jeg hadde penger på kontoen.

 

Håper der ordner seg for søsteren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Dersom hun går på NAV i dag, vil jeg tro at hun kan få en nødutbetaling i dag eller i morgen.

 

Det stemmer dessverre ikke her i kommunen, vi hadde 13 kr å leve for på 2 uker, gikk til nav, ordnet med alt av papirer ol, og søkte krisehjelp, fikk avslag, samboeren hadde jo en bil! Kunne glatt selge den for 15 000 + heller kjøpe oss en ny en for 8-9tusen.. At det sto igjen lån på den, han trengte den for å faktsik kunne få seg ny, fast jobb osv, det spilte vist ingen rolle. Overlykkelig over at han har jobb nå, hvor de går langt for å hjelpe sine ansatte, så vi er på tryggere bane.

Endret av <3Barn&Engler<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest meg&mini

 

 

Dersom hun går på NAV i dag, vil jeg tro at hun kan få en nødutbetaling i dag eller i morgen.

Det stemmer dessverre ikke her i kommunen, vi hadde 13 kr å leve for på 2 uker, gikk til nav, ordnet med alt av papirer ol, og søkte krisehjelp, fikk avslag, samboeren hadde jo en bil! Kunne glatt selge den for 15 000 + heller kjøpe oss en ny en for 8-9tusen.. At det sto igjen lån på den, han trengte den for å faktsik kunne få seg ny, fast jobb osv, det spilte vist ingen rolle. Overlykkelig over at han har jobb nå, hvor de går langt for å hjelpe sine ansatte, så vi er på tryggere bane.

Er det sant?

Så forferdelig. Hadde dere bestemt dere for å selge bilen, hadde det uansett ikke vært sikkert at dere hadde fått solgt den innen to uker.

Da jeg søkte om sosialhjelp i fjor, så spurte de om jeg hadde nok penger til mat osv. Noe jeg ikke hadde akkurat på den tiden, men at jeg fikk låne penger av moren min til engangsstønaden kom inn på konto. Hadde jeg ikke hatt det, så hadde jeg fått en nødbetaling.

Jeg hadde også bil.

Merkelig at det skal være forskjell fra kommune til kommune..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan reagerer søsteren din?

 

Anonymous poster hash: a1bc6...585

Haha fisker du etter tåredryppende takksigelser for donasjonen nå da? Veldedighet bør gis anonymt og uten forventninger om/behov for å bli takket.

 

Anonymous poster hash: 1c589...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...