Gå til innhold

Noen som vil donere 50 kr til en fattig familie før helga?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spør på vegne av søsteren min og to barn. Har blitt sykemeldt, men ikke fått sykepenger på snart 3 mnd. Det lille hun hadde spart opp, er brukt opp. Jeg har lånt henne alt jeg kan låne bort, og nå str hun med tomt kjøleskap. Har vært i kontakt med sosialen, men rot og tull fører til at det tar enda en uke før noe kan bli utbetalt! Bare rot hos nav...

 

Jeg ga henne min siste 50 lapp, før lønna mi kommer.. Noen andre som vil gi?

Aldri trodd jeg skulle spørre, men er så fortvilet på henne og barnas vegner...

 

Anonymous poster hash: 6edbe...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor bor de da?

 

Kan alltids stikke innom med en pose med mat, men penger gir jeg av prinsipp ikke (til noen jeg ikke kjenner i hvert fall).



Anonymous poster hash: 0f323...3c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør på vegne av søsteren min og to barn. Har blitt sykemeldt, men ikke fått sykepenger på snart 3 mnd. Det lille hun hadde spart opp, er brukt opp. Jeg har lånt henne alt jeg kan låne bort, og nå str hun med tomt kjøleskap. Har vært i kontakt med sosialen, men rot og tull fører til at det tar enda en uke før noe kan bli utbetalt! Bare rot hos nav...

 

Jeg ga henne min siste 50 lapp, før lønna mi kommer.. Noen andre som vil gi?

Aldri trodd jeg skulle spørre, men er så fortvilet på henne og barnas vegner...

 

Anonymous poster hash: 6edbe...26c

Hvor i landet bor dere?

Er det mat det står på prøv Fattighuset og lignende.

 

Anonymous poster hash: d343d...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan jo oppsøke Fattighuset/Frelsesarmeen for mat? Det vil vel hjelpe litt.

 

Anonymous poster hash: b2fa2...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i prinsippet gjerne gjort det, men er så skeptisk til om jeg blir lurt eller ikke..

 

Anonymous poster hash: 1c589...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt litt rundt, og eneste som er noe her er Arbeideren, men usikker på om de gir ut mat. Jeg kan ringe dit i pausen min, men vet at det vil bli hardt for henne å møte opp der. Men da skal heller jeg gjøre det for henne! Kan jeg det? Må ikke ha med noe "bevis" for å få noe?

 

Anonymous poster hash: 6edbe...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De deler ut poser med mat både på frelsesarmeen og fattighuset, hun må ta kontakt med dem på mail eller telefon så ordner det seg nok med mat i helgen.

 

Penger gir jeg av prinsipp ikke til folk jeg ikke kjenner, vi har alle hørt om disse svindlerne som tigger penger på facebook og andre sosiale medier, lyver på seg alt fra kreft til arbeidsledighet. De ødelegger dessverre for de som oppriktig trenger hjelp...



Anonymous poster hash: f6903...430
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at folk blir skeptiske, det ville jeg selv vært. Men tenkte dette var siste utvei... Frekt og freidig, men ville iallefall gjøre et forsøk for de.. Hi

 

Anonymous poster hash: 6edbe...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten litt vanskelig for å tro at sosialen ikke gir nødutbetaling på stedet til en mor som står uten mat til barna? Er du sikker på hun har kommunisert dette godt nok?

 

Anonymous poster hash: 1c589...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du medlem av facebookgruppen hjelp oss å hjelpe? Hvis ikke, bli medlem og snakk med de! De har avdelinger i hele landet og hjelper med alt fra penger til klær og mat ved å lyse det ut på facebook. Anonymt selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier du ikke bare hvor hun bor? Folk tilbyr seg å komme med mat på døren, men du svarer på alt annet enn dèt... 

Kommer gjerne med matvarer på døren, jeg, også. Men må nesten vite hvor hun/du bor (du kan jo levere det til henne).



Anonymous poster hash: dff0e...1f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun bor i Buskerud ber du hun kontakte Sammen for Buskerud. I går fylte vi opp kjøleskap og fryser hos fire familier.

 

Anonymous poster hash: 77fba...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet er det dette?

 

Jeg deler ut mat i en lokal kirke på Vestlandet.

 

Eller prøv som de andre sier å ta kontakt med Frelsesarmeen . Ring dem å hør hvor du kan hente matposer.

 

På Facebook er det grupper lokalt rundt i landet. Hjelp oss å hjelpe. De kan du ringe. Flotte jenter som jobber der :)

 

Anonymous poster hash: 445ca...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere her som vil gi mat, men du sier jo ikke hvor de bor. Litt vanskelig å tro på deg da syns jeg.

 

Anonymous poster hash: 4016a...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir også skeptisk når de ikke vil si fylket de bor i en gang.

Om vi ikke kommer på døra kan man i det minste møtes et sted og overlevere matvarer.

Jeg gir heller ikke penger.

 

Anonymous poster hash: d343d...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er redd for å bli lurt for en 50 lapp????????? Hva i alle dager. Hadde det vært 500 kr så kanskje jeg hadde vært litt skeptisk. Hvor bor hun?

 

Anonymous poster hash: 2dc71...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Hedmark! Nå fikk jeg snakket med ei veldig hyggelig dame på Arbeideren, så da ordner det seg med mat i helgen og frem til de får pengene fra nav :-D lettet!!

 

Anonymous poster hash: 6edbe...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er redd for å bli lurt for en 50 lapp????????? Hva i alle dager. Hadde det vært 500 kr så kanskje jeg hadde vært litt skeptisk. Hvor bor hun? Anonymous poster hash: 2dc71...4ce

Det er ikke pengene jeg er redd for å tape, men det er ergelig å bli lurt. En 50-lapp fra alle som har svart her, blir penger det!

 

Anonymous poster hash: 1c589...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På facebook kan man kontakte "hjelp oss å hjelpe-Hedmark". Der kan man henvende seg ved mangel av mat, klær ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempehyggelig at dere vil hjelpe, men maten er i orden nå for helga iallefall:-) hvis dere likevel vil gi noe de kan ha til lommepenger, så skal jeg ikke si nei! Kjekt for barna iallefall.. HI

 

Anonymous poster hash: 6edbe...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...