håpefull<3 Skrevet 12. februar 2014 #26 Skrevet 12. februar 2014 Nå må du gi deg. Å si at en på 10 mnd kjeder seg hjemme blir for dumt. Da er det på tide å ta seg selv i nakken. Jeg forstår det du sier om at du må jobbe, men en på 10 mnd har ikke behov for bhg fordi han kjeder seg altså. Og 9 timer i bhg er alt for lenge. Da hadde jeg faktisk planlagt såpass at jeg hadde fått byttet jobb før barnehagestart. Anonymous poster hash: aaab0...7cd Har da aldri sagt at han har behov for barnehage pga at han kjeder seg hjemme. Jeg sa at vi ser at han kjeder seg etter lange dager hjemme, fordi vi ikke orker å leke i timesvis i strekk, noe han gjerne vil. Så snart vi får besøk eller drar på besøk, så er han glad igjen, og han vil ikke sove pga han får oppmerksomhet og noen leker med han. Så slapp litt av er enig i at 9 timer er for lenge ja. Men har ikke noe valg pr nå.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #27 Skrevet 12. februar 2014 Jeg er 42 år. Startet bhg da jeg var 3 mnd. Fulle dager! Dette var på 70-tallet. Jeg har hatt en lykkelig barndom, trygge og gode foreldre. Jeg er harmonisk, frisk og alltid vært trygg. Tatt meg en lengre utdannelse og har i dag et normalt familieliv med mann og 3 barn! Jeg ler litt av dagens mødre og deres hysteri for barnehager. Det er ikke såå mange år siden det var helt normalt å starte bhg når de var langt yngre enn 10 mnd. Ser jo ut som de fleste har klart seg fint. Og har de ikke klart seg fint, er det neppe en trygg bhg med voksne mennesker som leker, kler på, gir mat og omsorg som er årsaken.... Anonymous poster hash: 38665...4c5
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #28 Skrevet 12. februar 2014 Kan du og faren jobbe litt andre tider? Feks far starter veldig tidlig på jobb. Du leverer babyen og far henter tidlig? ((Eller omvendt) Kan du eller far jobbe på hjemmekontor? Eller ha langdag på jobb en dag i uka og gå tidligere andre dager? Eller jobbe i helga litt for å gå avspaseringstimer. Ammefri får du jo betalt for, så viss du ammer litt enda kan du jo søke om det og få reduserte dager. Anonymous poster hash: db24e...c0e
håpefull<3 Skrevet 12. februar 2014 #29 Skrevet 12. februar 2014 Nå må du gi deg. Å si at en på 10 mnd kjeder seg hjemme blir for dumt. Da er det på tide å ta seg selv i nakken. Jeg forstår det du sier om at du må jobbe, men en på 10 mnd har ikke behov for bhg fordi han kjeder seg altså. Og 9 timer i bhg er alt for lenge. Da hadde jeg faktisk planlagt såpass at jeg hadde fått byttet jobb før barnehagestart. Anonymous poster hash: aaab0...7cd Og dessuten, selv om gutten kun er 10 mnd så går han allerede. Han er svært aktiv, og de stedene han har muliget til å utforske blir fort kjedelige. Bare jeg åpner en dør til et nytt rom er han i himmelen og kan leke i timesvis før han blir lei. Ikke alle barn er like. Det er ikke alle barn på 10 mnd som ligger og gulper og prøver å lære seg å rulle fra rygg til mage vet du. Ulike barn, ulike behov. Tror han vil trives i bhg, det er min lille trøst i en ellers vanskelig situasjon. Og jeg har allerede byttet jobb midt i svangerskapet, for å få en dagjobb. Før jobbet jeg skift med både dag/kveld og natt. For ikke å snakke om helg. Byttet jobb for å få se babyen, det får jammen meg være viktigere en lang dag i bhg 4 dager i uka
håpefull<3 Skrevet 12. februar 2014 #30 Skrevet 12. februar 2014 Slapp av HI. For det første, du er modig som tør å nevne det for sneversynte damer her inne. I tillegg med soving 3-4 timer blir der jo faen betraktelig kortere. Høres jo ut på enkelte som ungen sjal sitte i sandkassa i 9 timer i strekk!! Dette kommer til å gå så fint. Husk i andre land har de enda lenger dager og starter bhg når de er helt ned i 2 mnd alder. Blir trygge, glade og harmoniske barn det også. Takk her blir man slaktet om man sier og gjør noe "feil" ja...
håpefull<3 Skrevet 12. februar 2014 #31 Skrevet 12. februar 2014 Kan du og faren jobbe litt andre tider? Feks far starter veldig tidlig på jobb. Du leverer babyen og far henter tidlig? ((Eller omvendt) Kan du eller far jobbe på hjemmekontor? Eller ha langdag på jobb en dag i uka og gå tidligere andre dager? Eller jobbe i helga litt for å gå avspaseringstimer. Ammefri får du jo betalt for, så viss du ammer litt enda kan du jo søke om det og få reduserte dager. Anonymous poster hash: db24e...c0e Takk for gode innspill jeg har mulighet til å ha hjemmekontor og å starte tidligere, men ikke enda. Skal snart få nye ansvarsområder, og da har jeg mulighet til å styre dagene mer selv men det er snakk om 5 mnd fram i tid, så det hjelper lite nå når han er liten. Men faren henter tidlig hver onsdag. Jeg skal høre om muligheter for fleksitid slik at jeg får hente tidlig en dag jeg også. Men enn så lenge er det ikke mulighet for kortere dager hver dag. Ammer ikke lenger, og har snakket med andre småbarnsmødre på jobb om hvor deilig det er å slippe å amme lenger. Så akkurat den kommer jeg ikke unna med Jobben har stengt i helgene. Så har helgene sammen med mini i hvert fall
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #32 Skrevet 12. februar 2014 Nå må du gi deg. Å si at en på 10 mnd kjeder seg hjemme blir for dumt. Da er det på tide å ta seg selv i nakken. Jeg forstår det du sier om at du må jobbe, men en på 10 mnd har ikke behov for bhg fordi han kjeder seg altså. Og 9 timer i bhg er alt for lenge. Da hadde jeg faktisk planlagt såpass at jeg hadde fått byttet jobb før barnehagestart. Anonymous poster hash: aaab0...7cd Ja, for jobber vokser på trær og man er kjempeattraktiv på markedet som småbarnsmor med muligheter for kun å jobbe deltid. Våkn opp? Anonymous poster hash: 8b0ab...856
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #33 Skrevet 12. februar 2014 Stakkars baby Anonymous poster hash: 90459...f06
Gjest Julia1984 Skrevet 12. februar 2014 #34 Skrevet 12. februar 2014 Stakkars baby Anonymous poster hash: 90459...f06 Skjerp deg!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #35 Skrevet 12. februar 2014 Herlighet. 9 timers bhg dag på en baby på 10 mnd? Er dere ikke riktig vel bevart? Det må da gå ann å få trikset det slik at dagene blir kortere? Anonymous poster hash: 47df4...899 Enig. Det var fryktelig lange dager på et så lite barn! Anonymous poster hash: 671e8...758 Er også enig! Kan du ikke jobbe redusert en stund? Stakkars baby, og stakkars deg. Anonymous poster hash: 428c6...344
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #36 Skrevet 12. februar 2014 Min sønn begynte i barnehage da han var 8,5 måned han Han gikk der 80%, og var hjemme med pappaen sin en dag i uka. Han var sammen med meg hver dag da, så det fikk fint Han har gått deltid i barnehagen frem til skolestart. Han har IKKE tatt skade av å gå i barnehagen fra han 8 måneder. Og jeg er meget fornøyd med at han har sluppet å gå der heltid Anonymous poster hash: a6365...41d
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #37 Skrevet 12. februar 2014 Nå må du gi deg. Å si at en på 10 mnd kjeder seg hjemme blir for dumt. Da er det på tide å ta seg selv i nakken. Jeg forstår det du sier om at du må jobbe, men en på 10 mnd har ikke behov for bhg fordi han kjeder seg altså.Og 9 timer i bhg er alt for lenge. Da hadde jeg faktisk planlagt såpass at jeg hadde fått byttet jobb før barnehagestart.Anonymous poster hash: aaab0...7cd Ja, for jobber vokser på trær og man er kjempeattraktiv på markedet som småbarnsmor med muligheter for kun å jobbe deltid. Våkn opp? Anonymous poster hash: 8b0ab...856 Har ikke sagt noe om deltid. Det er fult mulig å jobbe fult uten at barnet får så lange dager i bhg. Hun sier hun jobbet turnus før. Da hadde hun haty mulighet til å ha barnet hjemme mer enn det hun får nå. Hin sier også at pappaen er tilstede, så da burde den løsningen la seg gjøre. Jeg hadde gjort alt som stod i min makt for å ha en på 10 mnd minst mulig i bhg. Anonymous poster hash: aaab0...7cd
håpefull<3 Skrevet 12. februar 2014 #38 Skrevet 12. februar 2014 Nå må du gi deg. Å si at en på 10 mnd kjeder seg hjemme blir for dumt. Da er det på tide å ta seg selv i nakken. Jeg forstår det du sier om at du må jobbe, men en på 10 mnd har ikke behov for bhg fordi han kjeder seg altså.Og 9 timer i bhg er alt for lenge. Da hadde jeg faktisk planlagt såpass at jeg hadde fått byttet jobb før barnehagestart.Anonymous poster hash: aaab0...7cd Ja, for jobber vokser på trær og man er kjempeattraktiv på markedet som småbarnsmor med muligheter for kun å jobbe deltid. Våkn opp? Anonymous poster hash: 8b0ab...856 Har ikke sagt noe om deltid. Det er fult mulig å jobbe fult uten at barnet får så lange dager i bhg. Hun sier hun jobbet turnus før. Da hadde hun haty mulighet til å ha barnet hjemme mer enn det hun får nå. Hin sier også at pappaen er tilstede, så da burde den løsningen la seg gjøre. Jeg hadde gjort alt som stod i min makt for å ha en på 10 mnd minst mulig i bhg. Anonymous poster hash: aaab0...7cd Siden du sitter med fasiten, hva skal jeg gjøre? Vi jobber begge fulltid, 8-16. (Faren begynner 7, og må leveres pga jeg har lengre reisevei og må dra kl 7. Så hva er løsningen siden du sier det går an å jobbe fulltid OG ha korte dager i bhg?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #39 Skrevet 12. februar 2014 Stakkars Anonymous poster hash: 33805...576
AvMåneskinnGrorDetNADA Skrevet 12. februar 2014 #40 Skrevet 12. februar 2014 Sønnen min er 10 mnd og vi startet tilvenning i bhg på mandag. I morgen starter han for fullt, 07.00-16.15. Over 9 timer i bhg mandag til fredag. Hvis noen har erfaringer, kan dere dele de? Jeg liker det ikke, men har ikke så mange valg Anonymous poster hash: 3e175...b59 Jenta mi hadde tilvenning i 14 dager da hun var 7,5 mnd gammel. Hun begynte for fullt da hun var 8 mnd, med dager fra 06:45 - 16:00. Det gikk kjempefint Hun er skolestarter nå, og har ikke grått en dag i bhg fordi jeg måtte "forlate" henne der. Hun har elsket bhg. Så det går sikkert bra skal du se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå