Gå til innhold

Jallow B!

PrinsesseHengepupp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du dreads? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg vurderer det. Lagde på guttungen for noen år siden, men det er forskjell på 12 cm hår og 70 :-p

Skrevet

Haha.

Joda, jeg har dreadlocks. Hva vil du vite? :)

Skrevet

Haha, ja nei si det :P 

Vet du feks om det er mulig å farge med henna, eller blir det umulig å skylle det ut? Og hvor mye kortere blir håret? 

Skrevet

Man kan fint farge håret, og jeg ville heller brukt henna enn noe annet pga restestoffer som alltid blir litt igjen.

Man må som oftest regne med 5-10cm krymping i håret, spørs også litt hvordan man lager dreadsene, hvor tykke/tynne o.l.

Skrevet

Åhh, ikke verre, så for meg at jeg plutselig skulle få hår til skuldrene. Tenker forholdsvis tynne i så fall, så da blir vel krympingen mindre.

OM jeg skulle gå videre fra å bare vurdere det, har du et sted i Oslo å anbefale? Jeg har som sagt gjort det selv på guttungen, men tror ikke armene mine tåler at jeg skal gjøre det selv PÅ meg selv :P 

Nå vasker jeg håret ca hver 4-5.dag, kan jeg regne med å måtte vaske det oftere eller mer sjeldent etterpå (ja altså, OM jeg bestemmer meg)? 

Skrevet

Tjah, jeg kan jo anbefale meg sjøl?:) Hehe.. Dreadlocks har jeg laget mange, mange ganger opp gjennom årene.

De jeg kjenner ellers bruker heklenål, og jeg anbefaler virkelig ikke det, da det knekker hårene. På afrikansk hår er det bra, men ikke på nordisk.

Regne med 6-8 timer for å ordne, eller to omganger.

Jeg vasker det 1-2 ganger i uka på vinteren, og oftere på sommeren. Tar nesten en hel dag for å tørke på vinterstid, mens på sommeren, i sola, tar det 4-5timer.

Du må også sørge for å bruke shampo uten parabener, slik at det ikke etterlater seg rester.

Jeg har hatt mine i...nesten ti år nå? Mye lettere, i mine øyne :)

Skrevet

Synes dreads er kult men jeg er ikke typen til å ha det selv.

Hadde en kollega med det og hun var drit kul. Satt det opp, hadde tørkler rundt det. Skikkelig 60-talls babe.

Hvordan stil har du ellers Jallow. Det krever litt personlig stil å ha dreads. Eller tar jeg feil? :-)

Anonymous poster hash: b5f00...3d5

Skrevet

Hadde en kollega med det og hun var drit kul. Satt det opp, hadde tørkler rundt det. Skikkelig 60-talls babe.

Hvordan stil har du ellers Jallow. Det krever litt personlig stil å ha dreads. Eller tar jeg feil? :-)

Jeg er hippie-inspirert i stilen, kan man si :) Og inspirert av afrikansk kultur med masse farger og glitter. 

Bruker sjal like ofte som jeg ikke gjør det, store øreringer o.l.

Skrevet

Åhh, jeg haar så lyst, men jeg er jo en gammel kjerring. Hadde jeg vært 17 og ukyssa ;) 

Ang stil så hadde det liksom vært krona på verket her, det går i sleng og juksepels og stikkaklær og det min mor kaller flagrende gavanter. 

Kjenner jeg må kjenne på det, hadde jo vært så enkelt med et litt mer lettstelt hår enn hva jeg har i dag, uten å miste lengde eller stil. Men håret mitt (mørkt, hennarødt, til rumpa) er samtidig veldig meg. Men akk så kjedelig og tungstelt. 

Skrevet

Jeg er hippie-inspirert i stilen, kan man si :) Og inspirert av afrikansk kultur med masse farger og glitter. 

Bruker sjal like ofte som jeg ikke gjør det, store øreringer o.l.

Er du etnisk norsk? Lyse hudtoner ol.?

Når jeg ser deg for meg (ser for meg alle brukere som jeg ser endel til her inne), så har du alltid vært afrikansk-lignende. Muslim også (ikke fulgt så godt med på religions-tråder, så vet ikke hva du er om du har nevnt det). 

Anonymous poster hash: f365e...ac4

Skrevet

Bare av nyskjerrighet: hvordan lager man dreads?

Skrevet

Nytt spm til deg, bor du i gamle oslo? Forbi galgeberg og oppover? tror nemlig jeg har snakket med deg på bussholdeplassen noen ganger..?

Anonymous poster hash: 12b32...0d9
Skrevet

Åhh, jeg haar så lyst, men jeg er jo en gammel kjerring. Hadde jeg vært 17 og ukyssa ;)

Ang stil så hadde det liksom vært krona på verket her, det går i sleng og juksepels og stikkaklær og det min mor kaller flagrende gavanter. 

Kjenner jeg må kjenne på det, hadde jo vært så enkelt med et litt mer lettstelt hår enn hva jeg har i dag, uten å miste lengde eller stil. Men håret mitt (mørkt, hennarødt, til rumpa) er samtidig veldig meg. Men akk så kjedelig og tungstelt. 

Gjør det, gjør det, gjennomfør det!

Neidajoda. Det er jo noe du MÅ beholde, og det å klippe det vekk er ikke barebare..Jeg anbefaler det, selvfølgelig ;)

Er du etnisk norsk? Lyse hudtoner ol.?

Når jeg ser deg for meg (ser for meg alle brukere som jeg ser endel til her inne), så har du alltid vært afrikansk-lignende. Muslim også (ikke fulgt så godt med på religions-tråder, så vet ikke hva du er om du har nevnt det). 

Anonymous poster hash: f365e...ac4

Etnisk norsk og lys ja :) Var ordentlig guttejente tidligere, men blitt mer feminin mer årene. 

Muslim er jeg ikke, men mannen er.

Bare av nyskjerrighet: hvordan lager man dreads?

Forskjellige måter, på forskjellige hårtyper :) Backcombing, twist/rip, heklenål, eller rastafletter man bare levner i.

Man kan også freeforme; la håret gjøre jobben selv.

Skrevet

Nytt spm til deg, bor du i gamle oslo? Forbi galgeberg og oppover? tror nemlig jeg har snakket med deg på bussholdeplassen noen ganger..?

Nei, men mange forveksler meg og henne ;)

Skrevet

Nei, men mange forveksler meg og henne ;)

Seriøst? Vet du hvem jeg mener? Jobber i barnehage. Morsomt ;)

Skrevet

Seriøst? Vet du hvem jeg mener? Jobber i barnehage. Morsomt ;)

Jepp, vi har hørt det før, begge to :)

Skrevet

For et fantastisk mangfold det er her inne :)

Jeg må medgi at jeg dør litt inne i meg av tanken på dreadlocks. Dersom Nurket skulle komme hjem med dreadlocks på hodet er jeg rimelig sikker på at jeg hadde klasket rett i parketten av sjokket.

Jeg synes imidlertid det er kult med folk som våger å være litt alternative. Jeg har, men årene, blitt mer og mer konservativ i stilen. Morsom tråd, dette her. Jeg koser meg :)

Jallow B, jeg er ganske sikker på at jeg har sett deg på bussen, på Blå og at vi har felles kjente :)

Skrevet

Jeg må medgi at jeg dør litt inne i meg av tanken på dreadlocks. Dersom Nurket skulle komme hjem med dreadlocks på hodet er jeg rimelig sikker på at jeg hadde klasket rett i parketten av sjokket.

Jeg synes imidlertid det er kult med folk som våger å være litt alternative. Jeg har, men årene, blitt mer og mer konservativ i stilen. Morsom tråd, dette her. Jeg koser meg :)

Jallow B, jeg er ganske sikker på at jeg har sett deg på bussen, på Blå og at vi har felles kjente :)

Blå er jeg ca aaaaldri, så tviler. Kan være hun som allerede er nevnt, eller andre igjen. Vi er vel...fire stk som ligner på hverandre :fnise:

Min mor gikk nesten i parketten ved første hårsveis-endring hos meg. Jeg har eksperimentert MYE gjennom årene, og hun fikk mange kommentarer på det, og svarte alltid; om håret er det verste hun begir seg utpå her i livet, så er jeg heldig. Det vokser ut igjen. ;)

Jeg har blitt konservativ selv. Ser nok veldig spesiell ut for noen, men for meg selv i forhold til ti år tilbake, ser jeg ordentlig A4 ut ;)

Skrevet

Blå er jeg ca aaaaldri, så tviler. Kan være hun som allerede er nevnt, eller andre igjen. Vi er vel...fire stk som ligner på hverandre :fnise:

Min mor gikk nesten i parketten ved første hårsveis-endring hos meg. Jeg har eksperimentert MYE gjennom årene, og hun fikk mange kommentarer på det, og svarte alltid; om håret er det verste hun begir seg utpå her i livet, så er jeg heldig. Det vokser ut igjen. ;)

Jeg har blitt konservativ selv. Ser nok veldig spesiell ut for noen, men for meg selv i forhold til ti år tilbake, ser jeg ordentlig A4 ut ;)

Fantastisk! :)
Skrevet

Nå har jeg konferert med både mann og barn og de har gitt meg klarsignal, så lenge jeg ikke dropper rødfargen. Såehh...tjaaa....

må 

tenke

litt

til....

Men ser det ikke bare litt teit ut når gamlemor på snart 35 plutselig går hen og lever ut sine barndomsdrømmer da?  

Skrevet

Uvitende meg spør:

Hvis man først har laget dreadlocks, er det mulig å gre det ut igjen, eller er man liksom stuck med det?

Og hvis man likevel vil bli kvitt dem da, må man klippe seg helt kort etterpå?

Anonymous poster hash: 70e10...f51
Skrevet

De lærde strides. De fleste klipper dem nok av, men det er mulig å gre ut. Avhenger mye av teknikk, hardhet og lengde/bredde på hver lokk.

Skrevet

De lærde strides. De fleste klipper dem nok av, men det er mulig å gre ut. Avhenger mye av teknikk, hardhet og lengde/bredde på hver lokk.

Takk for svar :) Har alltid lurt på det.

Ler her... ser på bildet ditt, oppdaget plutselig at det jeg trodde var en stor hengepupp egentlig er magen, og at puppene henger på hver side..... enda mer lekkert!!! :D

Dreadlockene og puppene blir jo ca like lange på deg nå :P

Anonymous poster hash: 70e10...f51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...