Gå til innhold

Hva mener dere er korte dager i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er 9 - 10 timer da?

Anonymous poster hash: 89a19...85d

For vår del er det uaktuelt å ha barnet så lenge i barnehagen!

Anonymous poster hash: 8ff52...a25

Men enkelte har ikke noe valg da.

Skolen min er fra 8-15.30 å ettersom jeg ikke har bil så blir det en del reisetid hver dag,

Så da var han 9,5 timer i barnehagen.

Da burde du kanskje ventet med å få barn til du hadde tid til å ta deg av det. Man bør både ha tid, lyst og økonomi på plass når man får varm.

Anonymous poster hash: b5a36...034

Herregud, det er jo ikke alltid ting blir som man verken ønsker eller hadde tenkt. Kanskje du detter ned fra den høye hesten din en dag og ser at ikke verden alltid er så svart hvit

Anonymous poster hash: c560c...9ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til opplysning så har han ikke så lange dager nå da,men sånn hadde han det i begynnelsen av skoleåret.

Jeg søkte om å få innvilget å ta skoleåret over 2 år i stedet så nå har jeg bare halvparten av fagene.

Lengste dag da blir 7,5 timer.

Poenget var bare å få frem at ikke alle velger å ha barnet så lange dager i barnehagen,de gjør det kanskje fordi at de må.

Skrevet

Hva er 9 - 10 timer da?

Skolen min er fra 8-15.30 å ettersom jeg ikke har bil så blir det en del reisetid hver dag,

Da burde du kanskje ventet med å få barn til du hadde tid til å ta deg av det. Man bør både ha tid, lyst og økonomi på plass når man får varm.

ENIG!!

Anonymous poster hash: 04444...07b

Så hvis man blir uplanlagt gravid, da er det kanskje bedre å ta abort enn å ha barnet i barnehage? For barnehage er så fælt at det er bedre for barnet å ikke få vokse opp?

Anonymous poster hash: c7afa...368

Skrevet

8 timer er lang dag?? En vanlig arbeidsdag er som regel 7.5 time, og så skal det leveres og hentes i bhg..... Det blir fort 8 timer det. Og ikke kom og snakk om valg etc. Noen bor på steder der man ikke kan velge og vrake i jobber, husene er dyrere eller billigere enn andre steder osv. En vanlig bhgdag er ofte 8-8.5 timer. Kort dag blir 6 timer, eller mindre. Makstiden i vår bhg er 9 timer.

Anonymous poster hash: 703db...d6c

Anonymous poster hash: 703db...d6c

Skrevet

Enkelte av dere er noen jævlige drittkjerringer. Omsorgsvikt å la barn være 9 t i bhg? Vente med å få barn til man har tid? Jeg er sykepleier på tiende året, har et barn på 1,5 år. Jeg er altså over 30 år. Når jeg har dagvakter er hun 9 timer i bhg. Uansett hvilken jobb jeg skulle hatt som sykepleier måtte barnet hatt en eller flere 9 timers dager i uken. Mener enkelte av dere at jeg som sykepleier ikke burde få barn?

(Forøvrig er jo ikke dette spesielt for mitt yrke, bruker bare meg selv som eksempel)

Anonymous poster hash: bcaf0...59f

Skrevet

Korte dager er 5 timer. Lang dag er 9 timer.

Skrevet

Enkelte av dere er noen jævlige drittkjerringer. Omsorgsvikt å la barn være 9 t i bhg? Vente med å få barn til man har tid? Jeg er sykepleier på tiende året, har et barn på 1,5 år. Jeg er altså over 30 år. Når jeg har dagvakter er hun 9 timer i bhg. Uansett hvilken jobb jeg skulle hatt som sykepleier måtte barnet hatt en eller flere 9 timers dager i uken. Mener enkelte av dere at jeg som sykepleier ikke burde få barn?

(Forøvrig er jo ikke dette spesielt for mitt yrke, bruker bare meg selv som eksempel)

Man kan velge å jobbe redusert da.

Skjønner ikke hvorfor man ikke tenker på dette før man får barn. Er da ikke riktig at ungene skal være lenger i barnehage enn hva et normalt menneske er på jobb!

Skrevet

Jobber i bhg og forstår at barn har lange dager pga foreldrenes arbeidstid. Men det jeg ikke forstår er foreldre som er hjemme og likevel sender barnet i bhg kl. 7 og er en av de siste som henter....

Anonymous poster hash: 02353...74c

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man ikke tenker på dette før man får barn. Er da ikke riktig at ungene skal være lenger i barnehage enn hva et normalt menneske er på jobb!

Ja, men i de fleste stillinger som spl må man ha hele vakter, feks 7-15.

Jeg jobber redusert selv, faktisk bare 60%, men enkelte lange dager får baret mitt uansett.

Hva mener du da? At alle kvinner med barn under 5 år skal ha korte dager på jobb?

Skrevet

Men dere som har barna 5-7 timer i bhg hvordan får dere det til? Jeg jobber 100% og det samme gjør mannen min, vi har begge relative lave lønninger da vi jobber i service bransjen begge to (ikke si bytt jobb, da vi ikke får noe bedre betalt uten jobbe veldig mye kveld)

Så da sier det seg selv at barna må være minst 8 timer i bhg... 

Anonymous poster hash: 81713...006
Skrevet

Alenemødre har ikke mulighet til det visst de har en helt vanlig jobb som i barnehage for eksempel.

Da må en jobbe 100 % for  å få endene til å møtes.

Anonymous poster hash: 2750e...c57

Skrevet

Men dere som har barna 5-7 timer i bhg hvordan får dere det til? Jeg jobber 100% og det samme gjør mannen min, vi har begge relative lave lønninger da vi jobber i service bransjen begge to (ikke si bytt jobb, da vi ikke får noe bedre betalt uten jobbe veldig mye kveld)

Så da sier det seg selv at barna må være minst 8 timer i bhg...

Anonymous poster hash: 81713...006

For vår del handlar det om ulik arbeidstid. Mannen kan levere 7.45 (seinare også innimellom) eg kan hente 15.15. Har eg seinvakt kan eg levere 10 og han hente 15.45 (drar tidlegare på jobb når han ikkke må levere i bhg).
Skrevet

Jobber i bhg og forstår at barn har lange dager pga foreldrenes arbeidstid. Men det jeg ikke forstår er foreldre som er hjemme og likevel sender barnet i bhg kl. 7 og er en av de siste som henter....

Det kan være mange grunner til det. Jeg kjenner f.eks. en familie som har barnehageplass til 3-åringen som hjelpetiltak fra barnevernet, fordi det er mye uro i hjemmet for tiden med adferdsproblemer hos eldre søsken blant annet. Dette barnet har da enkelte lange dager hvis det er noe spesielt, både for å skjerme barnet og fordi foreldrene må fokusere på å løse problemene hjemme.

Nå vet jeg ikke alt, og jeg sier ikke at det nødvendigvis er en ideell løsning. (Det regner jeg for øvrig med barnevernet og foreldrene har bedre oversikt over enn meg). Jeg sier bare at ting av og til kan være mer kompliserte enn vi gjerne tror.

Anonymous poster hash: c7afa...368

Skrevet

Hva er 9 - 10 timer da?

Omsorgssvikt!

Så det kalles omsorgssvik og sørge for at barna har klær, mat på bordet og et sted å bo. Hvis en er aleneforelder og jobber fulltid, så har de ikke mye valg! Jeg har selv barnet mitt 5-7 t, men jobber ikke for tiden

Anonymous poster hash: 27878...fcf

Skrevet

Jeg jobber redusert selv, faktisk bare 60%, men enkelte lange dager får baret mitt uansett.

Hva mener du da? At alle kvinner med barn under 5 år skal ha korte dager på jobb?

Hva med å ha en far som er tilstedet og dele ansvaret/ mulig jobbe mindre en periode en eller begge foreldre.
Skrevet

Hva med å ha en far som er tilstedet og dele ansvaret/ mulig jobbe mindre en periode en eller begge foreldre.

Ikke alle har en far med i bildet og selv om man jobber redusert så blir jo dagene like lange. Man jobber jo ikke kortere dager når man jobber reusert. Er det så vanskelig å forstå

Anonymous poster hash: c560c...9ba

Skrevet

For oss er 5 timer og mindre kort dag, mens 6,5t+ er lang dag.

Men ser jo det er helt vanlig å ha barnet i bhg rundt 6-7t For de fleste. Vi er heldige og har mulighet til kortere dager nå mens barna er små. De er i bhg fra 930-1000-1500 ca. Med mindre det skjer noe spesielt eller de ønsker å spiser frokost der ol.

Synes 8t er lang dag for de fleste,

Anonymous poster hash: 426bf...abc

Skrevet

Jeg syntes mange av dere damer i denne tråden er usmakelige, det må jeg bare si.

Først så hetser dere fordi småbarnsmødre ikke har nok arbeidsmoral og er hjemme med syke barn for så å ta en fullvending med å si at de skal jobbe redusert, ikke være aleneforsørger eller ta utdanning for da burde man ikke fått barn i det hele tatt..

Jeg kan vedde at dere som har vært værst med å slenge med leppa i denne tråden er arbeidsledige navere som aldri har jobbet en dag i deres voksene liv (eller noe i den gata) og skal hevde dere over folk som faktisk jobber hardt med å få hverdagskabalen til å gå opp og har integriteten i behold.

Så jeg vil si hold snerpen inne til dere og keep ut the good work til dere andre, barna tar ikke skade av å gå i bhg, det blir rutiner, akkuat som det det er for dere. de har omsorgspersoner, masse lekekamerater, får mat og søvn.

Hvorfor tror dere vi har barnehager og full barnehage dekning i norge da, det er ikke for at barna bare skal være i bhg i 4 timer hver dag og foreldrene jobbe redusert, men fordi at skal man kunne klare  overleve i dagens samfunn med hvor mye alt koster og krever, så må man faktisk trå til og ofre litt tid.

Det er jo og en grunn til at vi har så lang permisjonstid som det vi har også, og ikke 3 mnd som er vanlig i de fleste andre land som har en slik ordning.

Anonymous poster hash: b7a5c...a54
Skrevet

Her hvor jeg bor er det en max grense på 8.5 t.

JEG mener kort dag er max 5 timer

lang dag 7 timer +

Men må barna være lange dager i bhg pga jobb er det greit :-)

Men hvis barna må ha lange dager for at foreldrene

ikke orker å være mer enn de må sammen med barna....shame on you.

Gjest Julia1984
Skrevet

Synes ikke det negativt med lang dag såfremt barna trives godt i bhg. Min 3,5 åring vil jo ikke hjem hvis jeg har anledning til å hente tidlig en dag. Da er han enten midt i en lek, venter på ettermiddagsmat som han er opptatt av eller venter på en aktivitet som skal skje...

Skrevet

Skulle akkurat til å skrive detsamme.

Skrevet

Hva er 9 - 10 timer da?

Omsorgssvikt!

Ærlig talt, hvis man jobber 8-16 som mange gjør så blir jo bhg dagen 9 timer, vil heller si at 8-9 timer er vanlig og 6 timer kort dag. Skulle ønske der var annerledes men omsorgssvikt er for drøyt å kalle det.

Anonymous poster hash: 9a0c3...7f4

Enig. Jobber man 8-16 så må man jo gjerne ha barna i barnehagen fra 7.30-16.30. Det er jo helt vanlig.

Anonymous poster hash: 221cf...a6f

Skrevet

Hva er 9 - 10 timer da?

ENIG!!

Er dere to siste her hjemmeværende med barna deres? Regner med det, hvis ikke kan dere ikke uttale dere så bastant.

Anonymous poster hash: 221cf...a6f

Skrevet

Gud hjelpe meg...nå er det omsorgssvikt å ha ungene i bhg en hel dag også...

Her jeg bor er det helt vanlig å levere rundt 7 og hente etter 4...bhg stenger halv 5 og åpner kvart på 7. Nesten alle pendler og jobber 8 til 4....

Skrevet

Er 9 timer omsorgssvikt? Enkelte dager begynner jeg å jobbe kl 7 og arbeider til 15. Mannen begynner 0745 og jobber til 16. Begge har 40 minutters reisevei, ergo barna blir levert av mannen 0645 og hentet av meg kl 16 (må skifte og gå langt for å hente bilen på parkeringsplass). Ergo 9 timersdager. Dette skjer ca en gang/uke. Ergo omsorgssvikt...?

Skal sies at de andre dagene, leveres de kl 0930 og hentes kl 15 eller kl 1630, så det er ikke synd på barna. Andre foreldre som bor på feltet her, pendler til Oslo med 7-toget og kommer tilbake med 1630-toget, skal de si opp jobben da for at barna skal ha kortere dager i bhg? De foreldrene har også fri alle helger og kan ta giejn da, mannen min og jeg jobber tilsammen 7 av 10 helger, så den tiden vi går glipp av i helgene, tar vi igjen når vi  når vi har fri fra vakt i ukedagene. Hvulken jobb har de som leverer 0930 og henter 1430 hver dag?

Anonymous poster hash: cba6f...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...